[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:28

Ik had Chaam niet graag gereden als debuut. Ik vind het een erg pittige cross aan het begin van het seizoen zelfs met ervaring.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:57

mariieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:51

Ik moet zeggen dat omdat ik in NH woon wij vaak naar Texel en Wieringerwerf gaan. Maar Wieringerwerf( dijkgatbos) is echt een perfect terrein om als debuut te rijden. Geen zware grond en de hindernissen zijn net mooi om paarden aan te laten wennen. Ik heb met mijn 3 ponies en later mijn 2 paarden daar de eerste crossen gereden en viel me nooit tegen. Ook wanneer er paarden zijn die het niet op water voorzien hebben is dit een waterpartij waar ze door zijn voor ze het door hebben. Alleen ja deze wedstrijd is in het 3de weekend augustus dus later in het seizoen.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:54

Ik meld me hier ook even, Venga heeft ons aangestoken met het SGW-virus. ;)
Afgelopen weekend zijn we in Deurne geweest en aankomend jaar wil in ieder geval dochterlief haar B-debut maken, ikzelf verzamel nog wat meer moed :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:13

Zag dat Renswoude ook B doet. Blijkt dat dat net geen 95 km is voor ons. Mocht jonge beest goed aanpakken plant ik die misschien nog tussen de Markelo's in...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:14

Renswoude rij je ook heel makkelijk heen Rox, is echt super gaaf daar :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:11

Is die een beetje te doen met een groen paard? (Ik moet nog proberen of ik in de buurt kom van cross hindernissen, maar denk dat het wel gaat).
Is de B cross ook over de CIC bodem? Maw goeie bodem?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:17

De cross weet ik niet maar het terrein zelf is super. Ik denk wel dat je een deel mee pakt van de weides anders kom je denk ik niet weg qua afstand. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet :)

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:31

Renswoude lijkt me ook een leuke cross! Mijn zus heeft ook een groen paard, naja alleen met cross dan we wouden dan samen ook gaan crossen wanneer paarden en ponys B op een dag waren gaan we dan samen zijn heino,markelo (snorrewind) neede dus ook geschikt voor paarden die nog nooit eerder een cross hebben gelopen?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:37

suikermeisje schreef:
Die van mij is ook nooit onder de indruk als hij een balk eraf trapt met zijn voorbenen. Misschien vindt het paard het ook nog wel erg moeilijk (even in je profiel gespiekt, laat op een foto ook zijn benen erg hangen, dus ik denk dat het met spierkracht te maken heeft en weinig met het expres doen hoor.)

Misschien thuis gewoon goed door blijven oefenen op techniek, sterker maken en laag werk doen dus.

En dan heb je nog van die types die gewoon niet onder de indruk zijn van die paaltjes. Mijn paard springt in de cross vaak met een beduidend andere techniek dan in het springparcours. En dat komt nog steeds na het springen dus vermoeidheid kun je er de schulden niet van geven.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:41

Inderdaad Pol! Die van mij geeft er ook noets om als hij een balk raakt. Terwijl met crosstrainingen raakt hij niets en doet goed zijn best.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:42

muts_marijke schreef:
De cross weet ik niet maar het terrein zelf is super. Ik denk wel dat je een deel mee pakt van de weides anders kom je denk ik niet weg qua afstand. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet :)

De b cross is voor wat ik gehoord heb op het 'gewone' terrein, niet over de weides van de internationale wedstrijd. Qua meters red je dat daar prima. Ze willen omdat er geen dressuur is wel een goed zicht hebben over de manier van rijden in de cross en dat kan daar heel goed.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:50

Voor jou ook leuk Sannnn?.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:59

Denk dat ik die wel wil gaan rijden ja!
Hoop Cairo in Castenray voor het eerst L te starten, dan kan ik ook mee doen met de 6 jarige rubriek in Renswoude. Maar of dat gaat lukken moeten we allemaal zien.. Als ik zie hoe ze Barchem vorig jaar aanpakte terwijl we net 3 weken een combinatie waren en met pas 1 echte crosstraining achter de rug heb ik er wel volle vertrouwen in dat ze het crossen leuk gaat vinden! :D
Moet ook wel want zij mag volgend jaar met met mij de crossen af en ik hoop nu wel het seizoen vol te maken haha.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:32

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:53

Ik ga voor het eerst starten in Markelo (potdijk) paard heeft vorig jaar de oefencross gelopen in Neede zonder blikken of blozen dus ik ben heel benieuwd :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:59

Roxxiejj schreef:
Vind Neede wel vergelijkbaar. Heino ken ik alleen van horen zeggen. Moet heel veel wenden zijn, alleen door bos maar wel simpele hindernissen :j

Is maar net wat je zelf fijn vindt. Ik vind een boscross minder leuk dan een cross met ook open stukken, zoals Diepenheim, Neede en ja Snorrewind

Heino is idd erg veel wenden en veel hindernissen achter elkaar, dat is wat het lastig maakt in Heino. Plus dat je op en afsprongen echt wel onder de knie moet hebben. Verder niet heel gekke hindernissen nee.
En als je Snorrewind de alternatieven pakt, is het een prima cross voor een debuut denk ik. Alles rechtdoor is met een flinke trakhener en coffin (altans in 2012)

Ik heb er inmiddels 11 op de planning staan. En moet nog kiezen tussen Ermelo en Hoogenweg. Hoogenweg rij ik alleen als ik Maarsbergen niet met 1 van de twee paarden uit heb gereden. Maar als m merrie heel blijft, moeten er wel rare dingen gebeuren wil ik dat niet voor elkaar krijgen normaal gesproken...
Nu nog even een crosstraining eind maart plannen en ik ben er weer helemaal klaar voor hoor!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:14

Toppie Loetie! Ik ga vanavond kijken wat ik ga rijden en met welk paard. Ik zou wel voor Ermelo gaan als ik jou was. Hebben er goed kunnen oefenen dan!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:33

Ja, Hoogenweg staat ook écht niet hoog op t lijstje, maar als ik MB niet uit rij, moet ik helaas écht nog een keer naar Hoogenweg voor mijn militair ruiterbewijs in Goud. Wil dat toch echt dit jaar gaan fixen. Heb net nog even Westerbork en Heino aan het lijstje toegevoegd en de eerste Markelo ga ik ws 2 dagen. Westerbork was ik even 'vergeten', omdat ie normaal met Maarsbergen samen viel en Heino ga ik met t andere paard. Beter geschikt voor hem, dan voor mijn merrie, en met haar mocht ik die niet rijden, want ik wil naar Gorssel en Neede! En indien we toch 2 paarden mee mogen naar Ermelo, start ik Ermelo misschien ook wel met beide :D Maar voorlopig moet ik het met de ruin echt nog even hebben van makkelijke crossjes. Eerst samen dapperder worden ;) Met hem dus Markelo -Potdijk, Maarsbergen en Heino eerst maar eens op de planning, en na die eerste twee maar eens kijken hoe het gaat...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:48

8 en 9 maart lees ik net via Facebook is de oefencross van Putten.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:50

O balen! Komt net een week te vroeg...

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:59

Helaas mogen er dit jaar geen meerdere paarden mee naar KNHS week. Ik zat ook in overweging, maar hou het er dus bij 1. Ze hebben geen plaats vanwege de verbouwing.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:04

Misschien dat ik den donderdag en vrijdag even de ander ophaal, is maar een klein stukkie voor mij :P Maar ik laat het even afhangen van hoe het gaat in Markelo en Maarsbergen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:06

Ja precies, dat is ook nog een goeie! Ik ga vanavond de wedstrijden uitzoeken met eigenaar van de vos. Even kijken hoe we het het handigst kunnen doen. Ik start in ieder geval met mijn merrie Markelo Potdijk. Starten jullie daar ook beiden?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:10

Ik met beide paarden denk ik (en dan dus op twee dagen, anders wordt de trailer gesloopt) Lekkere wedstijd om er weer lekker in te komen!