[SGW] Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Re: Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:06

Zullen er de komende dagen wel op komen. Duurt altijd even.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 07:15

Kris: zag jou inderdaad nog staan. Je vroeg me geloof ik nog wat ik ik aan het doen was. }>
Had inderdaad kunnen verwachten dat de 2e keer aanrijden niet zou lukken na die wegtrekker op de L hindernis. Ik heb gewoon opnieuw geleerd dat de cross heel goed lopen (en niet vlug vlug rennen) heel belangrijk is. Dan kom je niet onvoorbereid bij een sprong aan. En in het geval van vandaag: ben je ook nog fit genoeg om te sturen.
Maar ja, wat doe je als je te laat aankomt en je niet later mag starten. Weer naar huis gaan vond ik ook zoiets na de worsteling om er te komen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 07:28

Ook nog even mijn verslagje:

Na een foutloos parcours heerlijk van start in de cross die ik toch wel behoorlijk pittig vond. In ieder geval de lastigste die ik tot nu toe gereden heb. Na de eerste hindernissen hadden we even wat geslinger naar onderstaande hindernis, maar kon haar gelukkig wel doordrukken.

Afbeelding

Daarna alvast even 2x natte voeten gehaald. Op de brug schrok ze nog heel erg omdat net op het moment dat wij erop reden er iemand onder ons door kwam. Was ze even van van slag, maar gelukkig fijn de volgende hindernis kunnen nemen. Op het water daarna was ze wat afgeleid, ging wat slingerend door de eerste poel, maar toch maar rechtdoor gereden omdat dit meer aanleuning had en ze normaal het water juist leuk vindt. Helaas ging ze toen in de staak. Halve minuut gestaan en kreeg haar niet meer voor/achterwaarts. Richting alternatief rijden lukte ook echt niet. Toen ik uiteindelijk richting hinderniscontroleurs draaide en ze weer wat naar voren ging sprong ze er uiteindelijk zo in :+ Gelukkig 'maar' 2 weigeringen aangerekend gekregen en daarna weer goed verder. Grote sprong met haag en trakehner met water (nog nooit geoefend, zie hieronder) gingen super waar ik echt heel blij mee was! Baal nog wel een beetje van de fratsen, maar dat zal wel de weg van de lange adem/veel km's worden ;)

Afbeelding

Afbeelding

Heleen: Wat verschrikkelijk balen zeg... :(:) Zeker als je zo super gereden hebt en gefinisht bent moet dit wel echt een schok geweest zijn.
Amber: Wat leuk dat je zo heerlijk gecrosst hebt!
Joki: Jammer :(:) Wel aardig dat je het nog eens mocht proberen!
FE: Netjes gedaan :D
TypicalDutch: Geen slechte dag dus, paardje heeft weer veel geleerd en gezien :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 07:37

Vief heb jij foto's van alle B hindernissen? Zo ja zouden die gebruikt mogen voor het sgw overzicht?
Ervaringen zijn ook welkom trouwens.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 07:49

Ik heb alleen deze 2 hindernissen 'los' op de foto en nog wat foto's dat ik door de cross ga, maar daar sta ik zelf dan ook op ;) Van mij mag je ze gebruiken hoor!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:00

Kan vragen of de persoon die foto's van mij heeft ook foto's heeft gemaakt van de B hindernissen (heeft namelijk alle L hindernissen op de foto, zonder ruiters.)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:20

Wat balen heleen, van je paard! Heel veel sterkte de komende tijd. Kris gefeliciteerd met je prijs. En iedereen die lekker gereden heeft natuurlijk ook!

Ik heb ook heerlijk gereden. Na een aantal vreselijk slechte springparcoursen en trainingen eindelijk weer het juiste ritme te pakken met springen. Rondje foutloos dus! Was alleen wel zo dom om de jury niet te kunnen vinden in die geblindeerde bus (wie verzind dan ook zo iets?) Dus heb de ehbo-ers maar gegroet :o? Jury kom er gelukkig om lachen!

Met deze hitte een hartslag van 48 na het springen. Vond ik erg laag, maar is beter dan te hoog.

Zonder zenuwen de cross in. 1 was een eitje en 2 slooeg ze rechtsaf, richting het losspringen :oo Kon gelukkig op tijd corrigeren en vanaf daar ging alles soepel!! Waterinsprong genomen, trakhener met alternatief gedaan. Die moeten we eerst met een training maar eens oefenen. Andere trakhener ging prima! Foutloos dus...
Had aleen voor mijn gevoel niet supermooi gereden. En aangezien ik wel eens beter had gereden, maar een onvoldoende mee naar huis kon nemen, vreesde ik nu ook weer voor t ergste. Maar nee, 6,7 gemiddeld en dus mijn eerste twee winstpunten *\o/* Jeeeeeeeej!!

In 'ring' 1 waren er 12 foutloos. Waren er dat er veel meer in 'ring' 2?

@Splash, ik heb tot h14 op de foto, daarna kwam het standaard lijntje dat op ermelo staat, dus voor mezelf niet zo nodig om die op de foto te zetten...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:24

Haha ik heb jouw springen gezien :D Had zelf ook verwacht dat de jury bovenin zou zitten, want daar zat tijdens jouw parcours ook gewoon iemand. Fijn van je foutloze ritjes!! :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:30

heleenxx schreef:
Het was wel jammer Mendy!
Je paard had echt de knop om, geloof ik.
Leukopdefoto was er. Geen leuke foto van mij, helaas.

Ik zie ze nog niet staan... Weet iemand toevallig de site van de fotogaven die bij 5 en 17 stonden? Daarnaast heb ik ook nog iemand op het achterste veld zien staan. Voor of na 9....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:35

Ik heb een kaartje van www.foto-en-zo.com meegenomen. Heb alleen geen idee bij welke sprong zij zaten :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:36

Die zaten bij 5 en 17!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:47

Die waren flink he Vief! :)) Daar had ik ook wel lichte spanning voor!
Wel gave foto van jullie 2!

Ik wist niet dat leukopdefoto er was! Was eventing er nu niet?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:16

Splash, ik heb alle B hindernissen op de foto, ook van panningen en hoogenweg trouwens. Zal ze in het overzicht topic zetten!

In de 2e groep waren er overigens 21 foutloos door de cross. Vind ik wel een verschil. Is bijna het dubbele van de 1e groep. Ter vergelijking, ik was nu 7e in de tweede groep. Met dezelfde punten was ik in de eerste groep 2e geweest!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 09:21

Super Kris +:)+ Dat is top.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:26

ze hebben gewoon een goede en een slechte groep gemaakt. Dan hebben de slechte ruiters niet zo een last van de goede ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:41

ik heb wel foto's van alle hindernissen.
pb me maar als je ze nodig hebt (graag dan met email erin zodat ik ze door kan mailen)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:09

Kris schreef:
Splash, ik heb alle B hindernissen op de foto, ook van panningen en hoogenweg trouwens. Zal ze in het overzicht topic zetten!

In de 2e groep waren er overigens 21 foutloos door de cross. Vind ik wel een verschil. Is bijna het dubbele van de 1e groep. Ter vergelijking, ik was nu 7e in de tweede groep. Met dezelfde punten was ik in de eerste groep 2e geweest!

Dat is inderdaad wel een heel groot verschil zeg!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:15

ey zei jij tegen mij lelijk dekje??? ;)
omdat we dezelfde hebben?

als we eruit waren gegaan vanwege weigeringen of echt iets engs vind ik het niet erg.
maar dit is gewoon mij uitproberen en met het steigeren dan durf ik niks want dan wordt ik bang. en dat misbruikt hij.

Afbeelding
Hindernis 2

Afbeelding
Hindernis 3

Afbeelding

Afbeelding

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:02

Ik heb gisteren een dagje gefotografeerd, (foto's zullen binnenkort online komen) omdat mijn paard helaas kreupel was/is. Baalde wel toen ik daar liep en alle hindernissen zag. Vond het een mooie maar toch ook best lastige cross.
Van veel verschillende hindernissen wat foto's gemaakt, dus ik heb niet iedereen op de foto maar wel veel ;) uiteindelijk ben ik neergestreken onder de bomen naast de bak bij hindernis 5. Ik moet zeggen dat het toch wel echt heerlijk vertoeven was. Ookal baalde ik dat ik zelf niet in het zadel zat heb ik wel genoten van alle combinaties die voorbij gevlogen zijn!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:05

Was ook warm he Celine? Arme Fjordy had het al warm toen hij nog moest beginnen. Gelukkig waren wij pas rond 6, dus was de zon al wat bedolven onder de wolken. En, foto's altid leuk :))

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:08

Amber_ schreef:
Was ook warm he Celine? Arme Fjordy had het al warm toen hij nog moest beginnen. Gelukkig waren wij pas rond 6, dus was de zon al wat bedolven onder de wolken. En, foto's altid leuk :))

Ja was echt warm, maar daar onder de bomen was het echt heerlijk! volgensmij heb ik van jou dan net geen foto's aangezien we tussendoor ook nog wat gegeten hebben sorry.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:23

Ik was zo blij haha, dappere dodo over het blok en trakhener! :D

Afbeelding

Afbeelding

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:27

Stoer!!! Ik heb even door m'n foto's gekeken en nee sorry ik heb je niet op de foto staan

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:34

Leuke verslagen allemaal!

1 erge voor Heleen :(:)

@ FE super van Edge!!
@ Kris gefeli!!! L Dijkgatsbos?? Ikke wel!
@ Amber topper die fjord van jou!
@ Vief wat een super foto!!!!!
@ Bianca wat een geweldig paard joh! Alles lijkt ieder filmpje weer vanzelf!
@ istme balen zeg! Hopelijk was dit eenmalig!

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:02

ik hoop dat er ook nog een mooie foto van mij is.
heb gestart met mn pony. hij trok niet echt fijn aan maar had toch besloten de trakhener te nemen.
want hij sprong wel goed door. maar normaal gaat ie in standje race en nu gewoon lekker doorgalloperen. maargoed. dat eindigde in een val in de trakhener. met mn been goed tegen de boom aangeknald en ik ben zo stijf als een plank. hij draafde rustig weg. heeft niks behalve een klein schaafje boven zn oog. denk ook een botsing met de boomstam
nogal balen. kan dus even niet rijden en kon mn paard ook niet zn 1e cross rijden :(

echt jammer. mn pony ging juist de laatste paar crossen als een trein. nouja
op naar gorssel.