[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:26

Ingridje16 schreef:
Irene2 schreef:
jemig ingrid, dat klinkt niet leuk. ostheopaat erbij?

Kost nog meer geld. Dan zoek ik liever een ander paard.
Ik ben al onwijs veel geld kwijt geraakt aan die mok wat nog steeds niet over is.
En vandaag ging die gewoon met 4 benen tegelijk de lucht in. En niet een keer maar echt 20 keer.
Zelfs als ik aan z'n nek hang gaat die door. Straks lig ik er een keer echt onder.

Een osteopaat kost "maar" 60 euro dus als je nou eens een deken of dekje minder koopt zou dat toch wel te overzien zijn...??
Ik sta ervan te kijken, je koopt echt heel makkelijk allemaal nieuwe spullen maar zoiets mag dan geen geld kosten?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 08:29

Goeiemorgen Doei!

@ MJ: ben het helemaal met je eens... maar als ik in haar situatie zat had ik het paard niet eens gekocht, maar dat is een andere zaak.
Je hebt idd wel -tig dekens, maar een osteopaat kan niet.

Ik ga snel de paarden eruit doen en naar school Dromen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:36

ben ik mee eens rowo, als het paard niet in orde is moet ie terug, er zijn er genoeg te koop.
Maar verder kan ik gewoon weinig begrijpen van ingrid haar keuzes, wel je op willen geven voor 20 crosslessen als het paard nog totaal niet in orde is en weet ik niet hoeveel spullen kopen, maar als er dan iemand zegt het zal aan de rug liggen dan wil je daar niet naar laten kijken.

En wel weet ik niet hoeveel spullen kopen maar een zadelmaker die tweedehands zadels komt passen kan dan weer niet....

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 08:38

Goedemorgen Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:06

miss_jumpy schreef:
ben ik mee eens rowo, als het paard niet in orde is moet ie terug, er zijn er genoeg te koop.
Maar verder kan ik gewoon weinig begrijpen van ingrid haar keuzes, wel je op willen geven voor 20 crosslessen als het paard nog totaal niet in orde is en weet ik niet hoeveel spullen kopen, maar als er dan iemand zegt het zal aan de rug liggen dan wil je daar niet naar laten kijken.

En wel weet ik niet hoeveel spullen kopen maar een zadelmaker die tweedehands zadels komt passen kan dan weer niet....

Ik heb een zadel op maat laten maken hoor. Een nieuw zadel.
En ik weet niet hoe een osteapaat kost als dat maar 60 euro is is dat geen probleem.
Maar mijn stal eigenaresse zei tegen mij als je er eenmaal aan begint dan blijf je ermee bezig en dan ben je al gauw 2000 euro kwijt.
En als ik hem nu nog terug kan brengen dan doe ik dat liever want straks heeft die echt wat aan z'n rug en dan zit ik straks met een paard wat nooit meer bereden mag worden.
En die crosslessen dat is voor van de zomer en niet voor nu en ja dat zijn m'n eigen keuzes.

Goedenmorgen!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:25

Ingridje16: Ik lees jouw verhaaltjes elke keer mee, maar heb er nog nooit reactie op gegeven. Ik ben gewoon verbaasd na jouw taalgebruik elke keer.. Sorry! Ik hoop voor je dat je de goede keuze kunt maken, waar je je prettig bij voelt! Succes ermee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:36

Ik zei het toen al: die mok daar moet je niet te licht over denken.

Ik heb Kaatje de afgelopen 2 dagen binnen moeten laten. Ze had vorige week dinsdag opeens een hele dikke harde bult aan de binnenkant op haar voorbeen. Nou komt ze weleens vaker met een wondje uit de wei (lomp gedrag). Dus niet teveel aandacht aan besteed. Maar de bult werd al snel dikker en bleef keihard. Ik kon ook geen wondje ontdekken. En vocht kon het ook niet zijn, want daar was het te hard voor.
Ze liep er niet kreupel mee en had er ook geen pijn aan. Maar het ging maar niet weg. Dus maandag toch maar een DA erbij. Die vond het een ontzettend vreemde bult. Ingezwachteld met broeiend verband en ze moest 2 dagen binnen blijven (dat vond ze natuurlijk niet zo leuk).
Gisteren kwam hij terug en de bult was al iets minder dik. Het is ws. een ontsteking, of een beet van een teek, of toch gestoten in de wei (bloeduitstorting). Het verband is er weer af en ze loopt weer lekker buiten. Niks aan de hand dus (en ik me maar zorgen maken Bloos)

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:36

Goedemorgen allemaal Lachen

Dela: wat balen zeg Ach gut
Ingrid: Ik snap dat je er nu helemaal klaar mee bent..
Scum: schrikken zeg, gelukkig is het verder niet ernstig. Lachen
Ik ga straks naar school, was de 1e 2 uur vrij Lachen

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:42

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:42

Tuuurlijk mag je meepraten Haha! . welkom Lachen

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:43

Dankje Haha!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:50

Goeiemorgen!
@Dela: Dat is wel balen van je paard! Hopelijk valt het mee en is ze er snel weer bovenop!
@Rowo: Calypso wil gewoon geen dressuur meet maar alleen maar crossen Haha!
@Vief: Echt gaaf dat Wolletje zo braaf is, ik hoop dat mijn Blue cross tegen die tijd ook zo braaf is.
@Scum: Dat is wel even schrikken, maar gelukkig lijkt het mee te vallen.

Wij zijn gisteren uit eten geweest met de familie omdat mijn vader jarig was. We gingen wokken, dat vind ik eigenlijk altijd wel lekker. Maar ik heb er vannacht flink last van gehad en het was een hele opluchting toen het er rond een uur of 4 toch weer uitkwam Clown
Gisteravond ook nog dressuurles met Jipje, nu was hij ineens met zijn linkerachterbeen niet helemaal rad? Toch nog even aan een lang teugeltje laten lopen, toen werd het wel iets beter, maar ik heb echt geen idee wat het kan zijn. Het was niet warm ofzo en ja ietswat dik zijn zijn achterbenen altijd dus daar kun je ook niks van zeggen. Ik hoop maar dat hij snel weer goed is. Baalde wel, want hij liep juist zo lekker de laatste tijd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:00

moge al klaar met me werk Haha!
zo lekker me paardje rijden Ja

@dela rot man hoopelijk is het niets ernstigs
@ vief lekker man dat wollie zo goed gaat Haha!
@scum das ook niks een bult, toen ik het las dacht ik aan een schiffel.
@ snoekiej mooie foto Ja

@ ingrid ik heb je ookal op msn gesproken, en aan je verhalen te lezen had ik al na 2 dagen zo iets van nee dit is niet goed, als ik jou was had ik hem gewoon terug gebracht en voor een ander kijken laten keuren des noods Runtgenlogies, om te weten dat tie niks heeft.
Dit is ook niet alles met zijn rug of hij is gewoon lastig?
meisje bij ons heeft ook een kraker der bij gehaald en idd 2000 kwijt en niks vergoed gekregen.
dus jah de keus zou voor mij na een week al duidelijk zijn.
en de keus licht nu bij jou.

sterkte der mee

ik ga me knolie rijden doei

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:24

Goedemorgen.
Ik ben alweer op school. Was gisteren zo stom om mn usb stick te vergeten en ging net kijken of ie er nog was maar dat was niet meer zo. En hij is ook niet bij gevonden voorwerpen gebracht. Ik baal echt zo. Is al de tweede keer in korte tijd dat ik hem kwijt ben Boos! Koe

Scum: schrikken zeg, gelukkig dat het meeviel!
Jipje: nog gefeliciteerd met je vader! Wel balen dat het eten niet zo goed viel

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:31

Anthea: Dat is wel balen van je USB stick, hopelijk krijg je hem toch nog terug!
lovelucky: Welkom, zou je nog wat meer over jezelf willen vertellen??
Corien: Werk jij altijd 's nachts ofzo??

Ik ben op school, hopelijk krijg ik mijn ene verslag zo af. Daarna nog tentamen onderzoek, snap er echt maar barweinig van en ben benieuwd wat het wordt.
Toen ik Jipje vanmorgen naar buiten deed liep hij in de stap wel goed, maar in de draf trok hij toch nog wat met zijn been. Misschien vanmiddag maar even over het harde stappen. Dan kan ik ook gelijk zien of hij hem dun loopt zoals normaal.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:43

Voordat ik me in jullie discussies zal mengen zal ik me idd even voorstellen....

Ik ben Pauline, 15 jaar oud (doe 4 VWO) en ben al mijn hele leven met paarden bezig. Ik zit al ruim 11 jaar op paardrijden, waarvan ik 6 jaar in een carrouselteam heb gezeten.
Met dat team had ik onwijs veel lol, maar ben eruit gegaan omdat ik niks meer leerde. Sinds oktober vorig jaar (een jaar geleden dus) heb ik, na héél lang een aantal paarden verzorgd te hebben, Lucky en Britt gekregen.

Britt is een draver van 7 jaar. Ik ben heel lang met haar bezig geweest om haar te leren galopperen en heb alle mogelijke dingen uitgeprobeerd. Op het moment gaat het echt super! en van de winter ga ik met haar wat B dressuur en B springwedstrijden starten.
Aangezien we allebei niet echte dressuur kracks zijn, maar dat wel de basis is van alles, ben ik opzoek gegaan naar een leuke combinatie van springen en dressuur. Zo ben ik bij SGW terecht gekomen en door het lezen van alle info daarover heb ik echt ONWIJS veel zin om volgend jaar trainingen en oefencrossen te gaan rijden. In dit forum vind je daar meer over: viewtopic.php?f=96&t=852124&hilit=helemaal+nieuw
Naja, aangezien ik dus nog geen ervaring heb, zijn alle tips en ideeën welkom Lachen

Verder heb ik dus ook Luckyboy, dat is de zoon van Britt en een kruising draver x arabische volbloed.
Lucky is 3,5 (sinds 2 maanden onder het zadel) en het is echt een schat van een beest Lachen. Zijn vader rijdt tussen de paarden in het Z2 en Luck en ik hopen datzelfde (en hoger) samen te gaan berijken. Springen doe ik nog niet met hem, maar als we dadelijk een jaar verder zijn (dan is hij 4,5) ga ik ook met hem rustig aan beginnen met springen.

Dit was het wel zo ongeveer, foto's en meer info vind je in mijn profiel Lachen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:44

Go jij! Go jij! Ik heb m'n theorie binnen!!! Go jij! Go jij! Haha!

Had 4 fout, was bij 2 vragen te laat met veranderen en dus kwam er geen antwoord te staan. Dacht echt dat ik gezakt was Bloos

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:47

Gefeliciteerd Andrea Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Weet je ook al wanneer je mag afrijden?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:02

miss_jumpy schreef:

Hier ben ik het dus helemaal mee eens!
Ingrid: Je schrijft nu dat je een zadel op maat hebt laten maken, maar eerst vertelde je dat je via internet gewoon hetzelfde zadel besteld had wat er eerst op lag. Hoe zit het nou?

Ik weet niet waar je die 6 weken vandaan getoverd hebt maar waar staat dat? Het ligt maar helemaal aan de omstandigheden, en een termijn waar binnen je een paard mag teruggeven staan helemaal niet vast. Heb je hem van een particulier of van een handelaar gekocht? Als je hem van een particulier hebt gekocht zul je moeten bewijzen dat het "gebrek", zijn rugpijn, al bestond op het moment dat je hem kocht. Ook zul je aan moeten kunnen tonen dat jij voldaan hebt aan je onderzoeksplicht. Bij een handelaar is het omgekeerd, dan ligt de bewijslast bij de verkoper.

M

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:09

Goeiemorgen!

Scum: oei da's toch schrikken! Maar gelukkig dat het meeviel Lachen
Lovelucky: welkom Lachen
J_N: aah das balen zeg.. Hopelijk valt het mee! Ach gut
Andrea: gefeliciteerd!! Haha!

Ik moet om 1 uur op school zijn voor wiskunde schoolexamen. Ben benieuwd, ik ken het wel goed. Maar ik denk altijd dat ik wiskunde goed ken en dan haal ik net geen voldoende Clown

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:19

Ingrid, de genoemde Rodinde Hoogenraad rekent voor een eerste consult 200 euro. Daarin wordt indien nodig en mogelijk de gehele rug rechtgezet, accupuntuur toegepast en de nodige spierontspanners gebruikt.
Bij mijn arabiertje destijds heeft alleen die eerste keer al vreselijk veel geholpen. Ik had echt een heel ander paard (wat wil je met een scheve lendewervel).
Even afgaand op de berichten lijkt het me sterk dat het nog niet bij de vorige eigenaar heeft gespeeld.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:24

@scum dat is wel schrikken!
@ andrea gefeliciteerd!! goed zo
@lovelucky welkom

nou ben alweer vrij, had eigenlijk 4 uurtjes school, maar 2 gingen niet door dus konden naar huis

zo naar stal toe, kan ik alles mooi rustig klaar zetten voor morgen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:32

Zit weer op school. 2 tussenuren. Blegh! Vanavond nog een een parcoursje springen in Tolbert en dan morgen even relaxt dressuren. Zaterdag op naar Hattem.
@Ingridje: Heb je dat met de eigenaren afgesproken dat je een soort van proeftijd hebt? Als je dat niet hebt afgesproken is het niet een regel ofzo dat dat altijd maar mag. Bij een goede handelaar mag je hem dan zoieso weer terug brengen, maar denk niet dat hij dan zo was verkocht eerlijk gezegd..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:03

jipje ja begin om 6 uu smorgens Gaaaap

heb weer super gereden Go jij! Go jij! echt top
ga even wat eten en op bed.
douce en dan naar volendam met me zusje der voetbal team, kijken naar nederland duitsland,

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:06

Goeiemiddag!

@Ingridje: hopelijk kan Voll terug en kan je op zoek naar een ander leuk (kleiner) paard. Opstappen, wegrijden en volgend jaar lekker op concours!