[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 11:50

Vechmaal is ook niet zo een moeilijke A of Zutendaal nu in het najaar! Als je de kans hebt moet je die proberen, das echt een hele makkelijke!

Ik ga dit weekend hopelijk ook springen. Als het lukt... Denk van wel, 80 sec tandenbijten. Stap en galop lukt opzich goed als ik in verlichte zit ga. Maar draf is een hel.. Ik probeer verlichte zit maar echt leuk voor blits is dat denk ik ook niet.. Dus Dirk moet hem deze week maar rijden.

Ik heb nog tot eind september verlof, hihi

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:33

tielt is een beetje te ver voor mij, jammer

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:53

Ik vind Kasterlee, Grobbendonk en Overpelt goeie om te beginnen in A, van degene die ik ken :) In Meer vind ik persoonlijk de waterbak redelijk moeilijk, maar das door slechte ervaringen :D inderdaad voor de rest wel heel goed te doen doordat de sprongen niet kijkerig zijn en alles in het bos is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:12

Goed om weten :D nu nog uitpluizen of ik zelf mag kiezen welke ik wil staren of dat er toegewezen worden. En dringend aan de slag dan met springen van cross hindernissen. Gelukkig hebben we er een aantal op het clubterrein, incl waterbak.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:54

Moehahaha, had hier gezegd da ik Lo wou starten in Genk, vent er niet mee akkoord. Hij wil een nieuwe gps, een hele dure voor in camion, dus heb onderhandeld dat hij de gps krijgt als ik mag starten. Hij heeft moeten toegeven... :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 21:03

Hahaha geniaal Anthonius!! Haha Kan hij gelijk zijn gps uitproberen!

Ik denk dat als de wedstrijd niet in uw provincie is je mag kiezen

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:43

Varekaj schreef:
Goed om weten :D nu nog uitpluizen of ik zelf mag kiezen welke ik wil staren of dat er toegewezen worden. En dringend aan de slag dan met springen van cross hindernissen. Gelukkig hebben we er een aantal op het clubterrein, incl waterbak.

Grobbendonk is zeker een aanrader! Eigenlijk alles behalve Vollezele, die is vrij moeilijk.

Ik zit ondertussen aan mijn 3de werkdag :) het is nog even wennen maar ja dat is normaal zeker....
Heb eigenlijk geen vakantie gehad. Direct afgestudeerd en aan het werk.

Zal een andere keer uitgebreider reageren, nu even snel in de middagpauze

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:48

Waar ben je aan het werk Florence?

Haha good Job Antonius :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:50

Oh geen jamaica man meer die de weg kwijt is op pad Antonius :))

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:49

Dat hopen we dan toch :P
Alhoewel mijn gps zijn charmes heeft :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:59

Fiona vanavond ontsnapt uit de wei bij het binnenhalen en op een betonijzer gelopen waar zaterdag een betonnen plateau op komt. Heel diepe vleeswond, bloed zeikte er echt uit |( veearts kan het niet naaien, staat onder verband en krijgt AB. Hij vermoedt wel dat er geen bot geraakt is, want ze steunt er goed op. In het beste geval 1 week rust, hij denkt dat Genk nog wel haalbaar is.
Eventjes duimen maar!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:32

neeeeee antonius :oo doe maar voorzichtig, en veel beterschap voor fiona

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:40

Ze loopt er goed op, dus goede hoop dat het enkel vleeswond is. Vanavond controle!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:34

Indien nodig kan er altijd een da opgetrommeld worden om ter plekke een foto te maken. Ze loopt er echter op, zou gewoon afwachten. Hoe krijgt ze het in haar hoofd om te ontsnappen zeg.

Hier laatste dag vakantie, morgen weer naar huis. Maar ik breng de zon mee, het wordt dit weekend blijkbaar lekker warm in België 8-)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:47

Tis een bitch die altijd als 1e op en af de wei wil gaan. En gisteren was de jaarling haar voorbij gestoken dus t was ambras... Ze loopt nu buiten samen met Nyona, ze is rustig dus wellicht toch beetje pijn maar ik zie ze niet manken.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:18

neem maar geen risico met genk Antonius, (nou weet ik ook wel dat je dat niet doet, maar er zijn al zoveel wedstrijden afgelast en ik weet hoe graag je wilt gaan ;) , zo heb toch mijn gevoel even verwoord, kon het niet laten Y;( )

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:44

Nee weet ik madelene, doe het ook enkel als de veearts echt duidelijk zegt dat het kan. Als hij twijfels heeft, doe ik het zeker niet.
Inschrijving kan wachten tot maandag, maar stal moet vrijdag betaald zijn, wel stom want anders had ik nog 2 dagen langer bedenktijd...

Wel spannend vanavond, normaal had ik springles met Fi, maar ga nu mijn 3-jaarke eens meenemen, worden haar 1e balkjes onder het zadel! Ben benieuwd en ook beetje zenuwachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:08

Die gaat dat super doen :) lijkt me echt een hele wijze om mee bezig te zijn. Straks kan ze dit najaar al oefencrosje meedoen en heb je zeker een vaste groom nodig op wedstrijd.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:17

Haha vaste groom klinkt goed :P
Oefencrossje zal nog wat vroeg zijn denk ik, alhoewel Koko dat ook al deed op die leeftijd... Voorlopig plan is deze winter enkele jumpings en dan in het voorjaar rustig beginnen met een lrv cross en proberen klaar te krijgen voor het BK bij de 4-jaarse. Maar dan moet alles wel beetje mee zitten, 1 jaartje training met een 3 jarige is krap, ik wil daar max 3x/week op zitten en max 1x om de 2 weken springen, dus dan moeten ze uit zichzelf toch wat aanleg en vooral moed hebben om alles simpel aan te pakken.
Maar we zien wel, tot hiertoe werkt ze geweldig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:40

Ik heb de kalender liggen (net als nog een paar hier vermoed ik) dus kan hem altijd een keer doorspelen indien interesse.
Ben aan het kijken om paar kleine dingen aan te schaffen zodat ik op de weide tussendoor weer war kan springen. Tonnen heb ik, denk paar strobaaltjes te halen en van paar houten weide palen de punt af te zagen. Dan kan ikdie gebruiken als cavaletti en eventueel lage hindernisjes.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:03

:):) :):) :):) :):) :):)
Allereerste keer springen onder het zadel voor nyona en ze heeft parcours 60 rondgelopen alsof ze nooit anders gedaan heeft... Ze springt alles waar je haar voorzet, ze heeft zelfs al een plankje gesprongen, alles vanuit de galop, zelfs al eens een correct wisseltje in de bocht... Echt ongelofelijk. Ze heeft 3x ergens naast gelopen omdat ze te hoog kwam met het hoofd en ik geen stuur had, maar de rest ging vanzelf.
Ook totaal niet kijkerig, voor het eerst op een piste gereden, moeilijke piste ook, overal paarden rondom rond, ze waren aan het hooien, er staan veel bakjes verspreid, ze loopt daar gewoon onverstoorbaar door. T wordt ne goeie crosser *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:33

Dus toch misschien crossje dit najaar? :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:29

haha, Antonius is een beetje blij!! _O- dan wordt dat de komende tijd dus lekker af en toe een boompje springen

brittavsw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:51

Hoihoi!

Ik ben al een tijdje stille genieter van dit topic :p maar heb verder nog nooit gereageerd.
Daaphh ken ik al een tijdje maar het is altijd leuk om ook andere eventers te leren kennen.
'K zal me kort even voorstellen:
Ik ben Britta, 23 jaar en cross met mijn 2 lieve jongens.
De ene is Fireball vd Witte aka Fellow, 6 jaar oud, vorig jaar hebben we de J gereden, dit jaar terug naar B omdat we veel problemen hadden met smalletjes. In Genk ga ik opnieuw de J starten, hopelijk met een goed resultaat :) we hebben toch al veel geoefend op de smalletjes ondertussen.
De andere is Swatchable vd Witte aka Swatch, 8 jaar oud, hij heeft M gelopen voordat ik hem kocht, ikzelf rij nu B met hem en dat gaat heel goed tot nu toe.

Ik heb ook een merrie van 16 jaar oud, met haar heb ik altijd jumping gereden, zij is sindskort gedekt door Ballan Soso van Sarah Vanhasselt, hopelijk gaat alles goed! :3

Superleuk topic!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 10:36

Eindelijk Britta! Welkom *D