[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 02:25

Aah, dat maakt het inderdaad minder makkelijk. Ik ben helaas nog zonder springinstructeur. Mijn zus heeft wel haar orun papieren en die kijk vaak mee, maar verder dan dat krijg ik het vaak niet ingepland. Deel de pony nog met mijn oudste zus en mijn moeder rijdt 1x in de week in haar manege les op hem... met een dagje vrij en/ of longeren erbij hou ik gewoon weinig mogelijkheden over om naast de dressuurles (waarvoor ik ook naar een andere locatie moet), de wedstrijden en de cross trainingen ook het springen in te plannen..

Ik ben niet super thuis in de eventing hengsten, maar noemde in je topic al eerder leipheimer van het verahoff. Ik heb hier een link van een van zijn veulens die op de et veiling heeft gestaan.
https://www.et-auction.com/nl/auction/Sequoia-x-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:38

Ohja. Dan snap ik het helemaal! Slim. Ik heb zelf ook mijn papieren maar daar heb ik niet zoveel aan voor mezelf. Ik rij eigenlijk wekelijks een springles en probeer 1 keer in de twee weken een dressuur les te doen. Zij komt bij mij of ik bij haar. En probeer wt af te wisselen welke paarden ik dan rij.
Eventing trainingen rij ik niet bijzonder veel. Iig wel voor her seizoen. En de 5 jarige zal wat meer mee gaan in het begin.

Dank jullie! Ik hoef ook niet perse een eventing hengst hoor, een spring hengst voldoet ook prima. Ik ga ze in ieder geval bekijken, beide die jullie noemen ken ik niet.
En zo weten meer mensen altijd meer dan 1

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:59

Afbeelding

Verdorie nu heb ik echt spijt dat we vorig jaar niet geweest zijn :(

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:12

Ik hoorde dat Spaarnwoude overeenkomt/dezelfde wedstrijd is?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:35

Carola wij hebben afgelopen jaar gedekt met Justice (helaas is de merrie gust gebleven wegens omstandigheden). Goede springer.

Qua vos en eventinghenst ben ik ook fan van Nearly Perfect de Brasserie

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:24

Ik heb momenteel ook 'n afstamming van een eventing hengst. Chiqui up van Essene. Ken de hengst verder ook nier _O-

Maar ik heb screens hots van de namen. Moet er even een keer voor zitten. Wil de keuring ook nog afwachten, misschien komt er nog een gave jonge hengst uit.
Want ook dar sta ik voor open, jonge hengst met al bewezen ouder dieren. Scheelt ook vaak wel leuk in de prijs, kan ik volgend najaar nog een veulentje bij kopen haha!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:15

Nearly perfect de la brasserie wilde ik ook inderdaad nog noemen. Zoon van gazelle de la brasserie (de top merrie van Karin Donckers) en vigo d'arsouille.

Er wordt idd spaarnewoude genoemd als vervanger van Amsterdamse bos. Het is wel hetzelfde weekend als maarsbergen derby en Etten leur en daar zit ik ook al tussen te twijfelen...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:30

LuffB schreef:
Nearly perfect de la brasserie wilde ik ook inderdaad nog noemen. Zoon van gazelle de la brasserie (de top merrie van Karin Donckers) en vigo d'arsouille.

Er wordt idd spaarnewoude genoemd als vervanger van Amsterdamse bos. Het is wel hetzelfde weekend als maarsbergen derby en Etten leur en daar zit ik ook al tussen te twijfelen...

Ik twijfel daar ook nog heel erg over! Denk dan ergens is zo'n derby wellicht wel lekker opstarten en het is mooi dichtbij, anderzijds mis je dan wel alweer een mooie cross.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:57

Amsterdamse bos was lekker opstarten jammer dat die nu later valt en wellicht niet door gaat.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:12

Ik vind het ook vooral jammer dat het Amsterdamse bos/ wat nu dan misschien spaarnewoude wordt later valt.. had hem graag voor Alphen chaam gehad... hihi

Ga nu eind februari waarschijnlijk naar oefencross/ training in Zundert om daar nog een extra buiten training te hebben voor Alphen. Wil die zo graag rijden! Verder geen verwachtingen, maar vindt die er altijd zo mooi uit zien!

Liekec; maarsbergen en spaarnewoude zijn voor mij even dichtbij. Etten leur is iets verder. Maarsbergen lijkt op de filmpjes wel echt allemaal op 1 terrein te zijn en ik denk dat ik beter meer kan trainen op langere routes. Dan zijn mensen tussen de bomen bijvoorbeeld weer goed om te trainen haha.
Gelukkig hebben we nog tijd om wat af te wachten voor we moeten beslissen wat we inschrijven haha
Laatst bijgewerkt door LuffB op 20-12-18 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:18

Valt mee hoor. Het is dat er zo veel fotografen zijn altijd _O-
En het water is gewoon onwijs mooi!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:24

Cioccolato schreef:
Valt mee hoor. Het is dat er zo veel fotografen zijn altijd _O-
En het water is gewoon onwijs mooi!

Toen ik een jong penny meisje was en Itp sgw topics doorkeek was ik altijd helemaal verliefd op de foto's van Alphen. Idd ook door het water haha!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:31

LuffB schreef:
Ik vind het ook vooral jammer dat het Amsterdamse bos/ wat nu dan misschien spaarnewoude wordt later valt.. had hem graag voor Alphen chaam gehad... hihi

Ga nu eind februari waarschijnlijk naar oefencross/ training in Zundert om daar nog een extra buiten training te hebben voor Alphen. Wil die zo graag rijden! Verder geen verwachtingen, maar vindt die er altijd zo mooi uit zien!

Liekec; maarsbergen en spaarnewoude zijn voor mij even dichtbij. Etten leur is iets verder. Maarsbergen lijkt op de filmpjes wel echt allemaal op 1 terrein te zijn en ik denk dat ik beter meer kan trainen op langere routes. Dan zijn mensen tussen de bomen bijvoorbeeld weer goed om te trainen haha.
Gelukkig hebben we nog tijd om wat af te wachten voor we moeten beslissen wat we inschrijven haha

Maarsbergen is de derby toch ? Dat is inderdaad op hetzelfde terrein, wel prachtig met dat kasteel. Dit is voor mij echt nog geen 15 min rijden. Ik denk alleen dat ik meer waarde moet hechten aan 'gewone' crossjes rijden ipv zo'n derby.. en dan nog de keuze tussen Etten-Leur en Spaarnwoude.. morgen vrij dus wil morgen mijn voorlopige planning rond hebben eigenlijk. Dus dat worden veel uurtjes op YouTube :P Spaarnwoude zal er alleen nog niet op staan dus dat is alweer een lastige keuze :7

Ik heb wel besloten Alphen te laten schieten. Leg mezelf nu al druk op omdat ie als heftig beschreven staat, en veel hoogteverschillen heeft.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:56

Lieke, dat gevoel van de derby vs een gewone cross is precies wat ik bedoel ja.

Ik heb vorig jaar het eventing seizoen uitgesteld in voorkeur voor trainingen en kwam daar erachter dat de pony het werk super goed aanpakt. Heb alleen officieel gestart in moordrecht, daar vond ie sommige dingen wel moeilijk maar luisterde wel heel goed.
Mag in het algemeen iets sneller worden tussen de hindernissen. Afsprongen doet ie super (zoals de "kasteelmuur" in renswoude) en ook sprongen op of af heuvels dmv een hindernis vindt ie geweldig.
En zelfs al komen we na Alphen chaam thuis met weigeringen of vallen, dan weet ik wel goed waar we nog aan moeten werken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:08

Ja Alphen heeft onwijs veel fotografen. Ik heb ook onwijs veel foto's van die wedstrijd.
En laat ik nou foto verslaafd zijn.

Ook wel wat op en af maar goed. Ik reed dit jaar L dus daar hebben jullie weinig aan, geen vergelijking met de B.

Ik weet nog niet wat ik volgend jaar doe. Nu bal afgesloten en gewoon door een verkeerde instructeur en niet naar m'n eigen gevoel luisteren..
MN ouders willen in maart op vakantie, ik heb een trainings weekend bij lips in maart geplant staan waar ik geen precisie data van heb. Wee 'tniet eens of ik die wel ga rijden.

Ik heb alles niet uitgedacht _O-

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 00:25

Hahha chiocco, hier nog een foto verslaafde. Een van de beste redenen om eventing te gaan doen haha.

Vervelend dat het vorige seizoen niet naar wens is afgesloten. Hopelijk bied het seizoen je dit jaar weer nieuwe kansen! Ook al heb je nog geen vaste plannen, dat gaat vast wel goed komen. En als je jonkie goed voelt kan je evt ook voor haar plannen.

Hoe doen jullie het trouwens bekijken. Per 3 maanden, per 6 of gewoon al 12?
Wat zijn fijne/ mooie crossen wat later in het seizoen?
Hoe wordt er tegen de nationale wedstrijd van Oudkarspel aangekeken?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:28

Ja heb we zin in 't jonge paard! Maar zodra ik die start moet de ander promoveren, vandaar de keuze om die te laten dekken. Dus de twijfel of ik die überhaupt ga starten. Wil graag in de buurt blijven, maar hier zit weinig tto niks.

Ik plan meestal 't hele seizoen aan het begin met nog wat ruimte om te denken en wisselen.
Nu plan ik dus niks omdat ik niet weet wat ik ga doen.
Wel weekend texel, omdat die stallen al zijn gereserveerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 08:42

Hoop dat Amsterdamse bos wel doorgaat op een andere plek was een fijne opstart van het seizoen rechtoe rechtaan en niet te technisch.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:48

Ah chiocco, dat maakt het inderdaad lastiger, dat verplichte promoveren. Is er geen flexibel starten in de eventing? Dus ook al promoveer je voor 1 wedstrijd dat je daarna toch flexibel een niveau lager kan doen? En moet je ook promoveren als je bb start?

Bedankt voor de info Susan! Ik denk dat ik dan voor spaarnewoude ga. Een fijne, simpele cross om het vertrouwen (extra) te boosten. Ook fijn voor als alphen in de soep loopt, om daarna niet weer iets moeilijks aan hem te presenteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:59

Denk dat Alphen voor mijn man en Hocus te vroeg komt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:18

Ja volgens mij is het net veranderd dat je flexibel kunt starten maar ik heb teveel winspunten. Eerder konje nog lager als je minder dan 4 wp in de hogere klasse had. Veel BB is er niet, dus we gaan snel B starten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:28

Paar stellingen, capfilmpjes gaven niet veel meer duidelijkheid aka ik kan niet kiezen.

Markelo of Vinkega?
Maasdijk of Leende?
Spaarnwoude of Etten-Leur?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:35

liekec schreef:
Paar stellingen, capfilmpjes gaven niet veel meer duidelijkheid aka ik kan niet kiezen.

Markelo of Vinkega?
Maasdijk of Leende?

Ik denk dat het totaal afhankelijk is van wat je zoekt in een wedstrijd. Wil je ervaring opdoen en vertrouwen creëeren of zoek je juist wedstrijden met uitdaging en liever met een weigering van een uitdagende cross thuis komt of liever lekker rond wil hupsen.

Ik ga mij eens verdiepen in de verschillende Z wedstrijden, hier ervaringsdeskundigen in het topic? Ik weet al wel dat sommige Z wedstrijden een beetje de plank misslaan, maar ja...welke zijn dat!? En ik wil 1 of 2 korte 2* rijden, eens kijken welke daarvoor leuk en geschikt zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:37

Jeetje Z alweer! Kom je ook naar Renswoude volgend jaar? Geen korte 1 maar wel een korte 2 ster :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:40

M_Vainqueur schreef:
liekec schreef:

Markelo of Vinkega?
Maasdijk of Leende?

Ik denk dat het totaal afhankelijk is van wat je zoekt in een wedstrijd. Wil je ervaring opdoen en vertrouwen creëeren of zoek je juist wedstrijden met uitdaging en liever met een weigering van een uitdagende cross thuis komt of liever lekker rond wil hupsen.

Spaarnwoude/Etten-Leur zou ik de makkelijkste van willen kiezen, omdat die nog vrij vroeg in het seizoen zit.
De rest is al wat later dus enigszins uitdaging zou wel kunnen dan gok ik. Natuurlijk afhankelijk van hoe alles verloopt maar dat is altijd zo. Vond Markelo zo op het filmpje wel een leuke cross, met veel heuveltjes en lekker door het bos. Welke wedstrijden vind jij rondhupsen en welke vind je pittig?