[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:51

Mooie foto's, Lielle :j
Sannnn, soggen? Nooit van gehoord.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:54

Studie Ontwijkend Gedrag ;)
Noor, Succes met springen vanavond!
Lielle, Gave foto's!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:59

Ow hahahaha, ik ben uiteraard wel bekend met woggen, maar het kwartje moest even vallen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:07

Stoere foto's Lielle :) Fijn dat je rug een beetje beter gaat.
Veel plezier bij Rob Joki!
Hilde heeft fijn gereden gisteren! Wel balen van je dressuurpunten....
Evony heeft uiteindelijk toch een lift naar huis gekregen :P
Dat is wel slechte timing van je zadel Karen :(:)
Succes alvast Noor met je springwedstrijd!
Caro ook succes op concours!
Hopelijk heeft Scoob al gedronken San :(:)
Corien, balen dat Jack zijn hooi nog niet goed kan eten... hopelijk knapt hij gauw op!
Snoekiej is lekker aan het genieten in Spanje!

Ik zit op het werk, maar kan me maar slecht motiveren de laatste dagen :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:08

Bijlezen gaat moeilijk op de telefoon. :D

Corien, de foto's van Lo stonden er gister nog niet op. Zullen vandaag wel komen!
Karen, ik ga zaterdag naar WW. In september is er geloof ik ook nog een keer springen in Ouderkerk, dan ga ik wel! En volgend weekend naar Rockanje, 2 parcoursen op Agterberg.
Lielle, mooie foto's en fijn dat het weer beter gaat met je rug!

Corien, ik twijfel toch wel wat over de kleur. Binnenmaat is nu al 2,65m en er komen nog kisten onder dus het wordt echt een bakbeest! Bak is iets verlengd en is nu 7m, dus dat is gelukkig niet zo groot. :P
Zag laatst wit, beetje glimmend. Wel mooi maar dan lijkt hij alleen maar groter en het is zo besmettelijk.
Als iemand nog suggesties heeft, graag :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:44

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:46

Nog een zadel met foam, van de site van Tim:

Citaat:
Sinds vorig eventingseizoen (2010) rijd ik met de zadels van het merk Luc Childeric.
Luc Childeric zadels hebben als voordeel dat de kussens opgevuld zijn met memory foam, materiaal wat zich aanpast van de vorm van het paard. Zo kan ik dus met mijn drie Luc Childeric zadels (dressuur, springen en cross country) alle paarden rijden.
Cross country Luc Childeric: Dit zadel is verder naar voren gebouwd dan een springzadel, waardoor mijn knieen (die meer naar voren zitten omdat ik tijdens de cross korter in de beugels zit) voldoende steun hebben en door het kalfsleder genoeg grip hebben. Door het enkele zweetblad heb ik meer contact met mijn paarden waardoor ik merk dat mijn hulpen beter doorkomen.

Lijkt mij overigens puur geluk dat je met 1 zadel 3 paarden kunt rijden. Koekie en Ollie schelen zo 2 boommaten en daar helpt foam echt niet aan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:52

Luc Childeric zou ik nooit mee willen rijden. Overigens werken deze zadels niet met een boommaat, maar alleen met foam kussens die wisselen.

Sannn: Devoucoux levert wel snel, 10 weken, en via de Belgische man is gewoon alles te regelen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:54

Maar als er dan wat met je zadel is dan ben je die wel aantal maanden kwijt of niet? Dan zit je daar weer mee.
Die diaz zadels lijken mij ook wel wat omdat die qua boommaat te veranderen zijn, ik verwacht (hoop) wel dat What met een half jaar/ jaar meer bespiering heeft. Dan zijn die veranderbare zadels wel ideaal.
Dat je door dat Foam meerdere paarden kan rijden lijkt mij ook niet want het wordt juist naar jouw en je paard gemaakt.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:04

Citaat:
maar alleen met foam kussens die wisselen

idd, maar dat doe je niet 2 keer per dag. Dan is het dus puur toeval dat je met 1 zadel meerdere paarden kunt rijden. In principe heb je voor ieder paard een apart zadel nodig, behalve als de ruggen praktisch hetzelfde zijn. En omdat je paard verandert wil je dat je per half jaar (of vaker) het zadel aan kunt passen op je paard. Dan is een andere boom (of zoals bij wow lucht erin of eruit) een stuk makkelijker dan de kussens er onderuit en opsturen naar de fabriek!

Vind de devoucoux zadels prachtig, maar de slechte service en het moeilijk kunnen aanpassen weerhouden me er toch van, zeker voor dat geld.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:09

Ik heb een luc childeric dressuur zadel en die is echt super! Zit echt als een huis en door de pasvorm merk ik echt dat bv Mythy meer schoudervrijheid krijgt.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:11

_lautje_ schreef:

wil er echt super graag 1, vaders vind het alleen onzin en ik kan hem op dit moment nog niet betalen.

Ik kan waarschijnlijk over een tijdje een devoucoux zadel van een kennis overnemen, eerst kijken natuurlijk of het goed op beat ligt :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:25

Onzin is het zeker niet, Evony! ;)
Dorien, hoe gaat het met hardlopen? Al begonnen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:40

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:04

Noor: vind ik ook zeker niet nee!
Moor: errug apart idd :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:08

Ik hoop wel dat die rotkat straks weer voor de deur staat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:09

Aai poesje, aai poesje, aai poesje.... rotkat :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:15

Ze zijn gewoon van de rel dat er een vreemd in huis zit :') Geen huisbeesten voor mij. Veel te veel zorgen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:38

Evony: Jammer dat je vader het onzin vindt! Ik ga er ook nog één kopen, moet ook alleen eerst nog even sparen. Gelukkig vind mijn moeder het geen onzin, dus die betaalt (hopelijk) wel mee :)

Ik lig trouwens een beetje in de kreukels. Heb vanmorgen onder het paard gelegen :o Onderbeen/enkel gekneusd, elleboog kapot en stijve nek. Had vanavond les, maar dat heb ik maar afgezegd. En wou nog met de zwarte gaan springen maar dat wordt em ook niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:45

Balen dat je in de kreukels ligt, Anthea :(:)
Ik ga waarschijnlijk op weg naar WW even winterbanden ophalen (via MP) :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:51

Beterschap Anthea!! :(:)
Leuk Mo, ga je het hele weekend? Weersverwachting ziet er goed uit. Vind het stiekem wel jammer dat ik niet ga, maar vrijgezellenfeest wordt vast ook heel gezellig. :)
Dat wat jij zegt Marieke houdt mij ook tegen voor devoucoux of Antares. Maar ik wil wel fijn zadel die ook te verstellen is mocht dat nodig zijn.

Scoob drinkt nog steeds niet, likt wel mijn vingers af als ik die in het water doe. Zo doorgaan en als ze dan morgen nog niet drinkt langs komen. Arm beestje, gelukkig is ze wel alert zat. Toen er aangebeld werd zat ze al te blaffen in d'r bench. :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:52

Auw Anthea!! Hoe kon dat nou???
Noor ik heb ook heeeeeelmaal niets met katten. sorry als iknu op de tenen sta bij iemand
Evony een goed passend zadel is heel belangrijk. Maar ja, dat weet jij wel, alleen je vader nog niet...
Mootje: apart topic!! Trouwens, nog even terug komen op vanmorgen; Den Helder heeft ook goede dingen. Ik heb lang moeten denken, maar het zijn er 2. De boot naar Texel en de trein naar Amsterdam. :D
Lielle: mooie fotoserie. Hopelijk knapt je rug weer snel op.
soggen..... ik snapte er niets van! Hier is een sog een potlam/leb(p?)lam, maar gelukkig kwam de verklaring een paar posts later.

Hier verder nog rustig in de kraamstal. Zo rustig dat we ook alleen even op de monitor kijken als we toevallig wakker worden. (en dat is toch altijd een keer of 5 a 6 per nacht). We wachten het maar weer af....

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:54

@ Anthea auw. Hopelijk knap je snel op. Wat is er gebeurt?
@ Lielle stoere foto's

Ik ben weer terug van CC. Was weer een hele belevenis. CC was midden op de brink in Dwingeloo met daarom heen allemaal kraampjes en in het midden een vijver. Het was een drukte van jewelste met al die toeristen en de brandweer stond erook met zwaailichten en een stand. Parkeren van de trailer was op erg stil stukje dus toen ik de brink opkwam had paard iets wat teveel prikkels hahaha. Ze werd met de minuut drukker en kon amper nog normaal stappen. Snel ingesprongen en paard vooral op een rustig stukje laten staan want van rijden kwam niet veel meer. Was vooral aan het stuiteren en andere mensen aan het hinderen. In het parcours was ze ook wat druk en sterk maar ze sprong erg goed. Helaas wel 1 balkje. Ik ben erg tevreden en zij heeft weer veel geleerd. Ga hier ieder jaar heen want je paard leert er zo enorm van :D .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:54

Spannend, Texelse! Dat zijn inderdaad twee positieve punten van DH :))
Sannnn, vrijdagmiddag heen, nachtje bij Margreet, dagje posten, nachtje bij Noor, ochtendje schrijven en dan weet ik het nog niet :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:00

Texelse: oo goed passende zadels dat weet mijn vader ook wel naar het verhaal toc! Het gaat hier om de airjacket die mijn pa onzin vind helaas.
Anthea: tja ik hoop ook dat ik 1 van beide zover krijg maar moet eerst maar eens kijken of dat gaat lukken, al scheelt het dat mijn moeder liever heeft dat ik niet hoger ga dan het L dus miss is dat een extra motivatie om me iig veilig de cross in te laten gaan ;) vervelend dat je in de kreukels ligt :(:)