Ik normaal ook niet maar in deze situatie wel helaas. Ik start gewoon elders en ben klaar met die mensen. Ben niet voor niks naar een andere club. Heb nu een topinstructrice en zij denkt dat het wel op te lossen is. Het is gewoon lastig..
Eef_Bam
Geplaatst: 28-10-10 15:16
Lastig als er echt mensen zijn die over je kletsen op een wedstrijd, heb daar zelf nooit last van, ik heb vaak dat ik mezelf onwijs loop op te naaien omdat ik denk dat mensen over me oordelen, terwijl dat vaak helemaal niet zo is .
Dat heb ik ook altijd Evie. Afgelopen weekend met een clinic was ik mezelf daar zelfs over aan het opfokken. Er zaten misschien in totaal 10 mensen te kijken. Ik kan het gewoon niet loslaten. Ik word gespannen, dus Vorstin wordt gespannen (in negatieve zin) en dan gaat het helemaal niet meer.
Eef_Bam
Geplaatst: 28-10-10 15:20
Lastig is dat he? de oplossing heb ik helaas ook nog steeds niet gevonden . Ik heb dat bij bekenden trouwens wel erger dan bij vreemden.
_lautje_
Geplaatst: 28-10-10 15:21
Mijn bak is top momenteel!
Ik heb om de een of andere manier altijd ruzie op het voorterrein op springwedstrijden in Zuid-Holland. Je hebt hier een hoop van die (semi)professionals die zichzelf geweldig vinden en met hun dikke papzak kop lopen te brallen en andere niet de mogelijkheid geven los te springen. En iedere keer vblak voor mijn neus de hindernis gaan verbouwen of ervoor gaan staan. Moet je niet doen bij mij... En dan wordt ik idd wel eens wat stressig En heel gek die problemen heb ik nooit op de echte grote concoursen en in Brabant. En Amati gaat mee naar Bathmen. Ik ben eigenwijs.
TeeGee
Geplaatst: 28-10-10 15:21
Goeiemiddag!!
Shanoek, oeps!! Ging je tentamen wel goed? Oh ik lees het al! Makkelijk was bij mij meestal geen goed teken PB, leerze!! Caro, herken mezelf daar ook wel in. Kan wel zeggen dat je je er niks van aan moet trekken maar zelf doe ik het ook. Evelien, lekker is dat in je pyjama! Kim, Sofie blijft een onwijs ruige bok!! Marjan, geniet van je vrije dagen! Mootje, handige link zeg! Sussie, fijn dat Weltsieger meewerkend was. Binnenkort herkansing op concours?
Heb mn zorgenkind vanochtend al verzorgd, plaspoeder en de ochtendzalf. Schoonmams heeft hem zn prikken gegeven. Rem heeft hem vanmiddag de middagzalf gedaan en gelongeerd. Nu moet ik vanavond nog de avondzalf doen
Misschien eens naar Sanne beijerman gaan. Is een clubgenootje van mij en zat er ook aan te denken om een afspraak te maken.
Sussie85
Geplaatst: 28-10-10 15:23
Evony: welkom! Zou je je even voor willen stellen? Caro: wat balen zeg dat er zo over je gepraat wordt! Mij zou dat denk ik ook onzeker maken. Over mij en Pancho werd nogal eens achter mijn rug om gepraat, omdat mijn vader hem ook startte maar dan een klasse hoger. Vonden ze oneerlijke concurrentie. Ik kon daar eigenlijk niet zo mee zitten. Maar zodra ze over mijn rijkwaliteiten zouden beginnen te rodellen zou ik daar denk ik wel moeite mee hebben. PB: mijn ervaring hier in Brabant is dat de (semi-)proffesionals je vooral willen helpen bij het springen. Als je parcours niet helemaal lekker liep en ze hebben het gezien komen ze naar je toe om tips te geven (op een vriendelijke manier). Of als je echt een pechfoutje hebt, dan steken ze je een hard onder de riem. Ook als ze weten dat er een rotwending in het parcours zitten zeggen ze je vaak van te voren waar het probleem zit in het parcours en hoe je het beste aan kunt rijden. TG: alle paarden weer verzorgd dus! 4 december gaan we weer op herkansing. November is in de weekenden te druk, dus een maandje geen concoursen.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 28-10-10 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Idd Sussie. Een hele andere mentaliteit dan hier waar ze zich vooral heel veel beter voelen en dan nog als een complete idioot op het paard zitten. Heb niet voor niks altijd les gehad in een andere omgevind dan hier
Teegee: dat rondje heb ik al eens gedaan. Was wel interessant, maar erg algemeen. Dus als je echt een probleem hebt en daarmee verder wilt zul je toch echt eens naar een sportpsycholoog moeten.
Eef_Bam
Geplaatst: 28-10-10 15:29
TeeGee schreef:
Ik wil naar dat Rondje Educatie, presteren kun je leren. Misschien is dat ook wel nuttig.
Daar had ik ook al naar zitten kijken, lijkt me erg leerzaam!
Evony
Geplaatst: 28-10-10 15:30
O sorry ik zal me idd even voorstellen
Nou hallo Ik ben sarah 19 jaar oud, woon in drenthe en studeer rechten (hbo) in grongingen, tweede jaars nu. Heb thuis 3 paarden, sabine waar ik voorheen sgw mee reed maar nu mee spring L en dressuur M1. Beat-it, mijn 4 jarige topper, B springen B sgw en L1 dressuur. Die heeft nu 3 sgw wedstrijden gelopen en doet het echt super goed En Tic-Toc, eigenlijk het beste eventingpaard wat ik ooit gehad heb, altijd foutloos, alleen ongeluk gehad (lang verhaal) en sinds dien geen vertrouwen meer in mij waardoor ik hem niet kan rijden .
En dat was het geloof ik wel hahaha.
Evony
Geplaatst: 28-10-10 15:31
Eef_Bam schreef:
TeeGee schreef:
Ik wil naar dat Rondje Educatie, presteren kun je leren. Misschien is dat ook wel nuttig.
Daar had ik ook al naar zitten kijken, lijkt me erg leerzaam!
ik doe hapto therapie bij een fysiotherapeut, werkt ook erg goed moet ik zeggen.
Ik heb nu dus die cursus van Sanne Beijerman. Als ik na de cursus nog niet normaal kan rijden, wil ik denk ik nog wat losse sessies bij haar doen. Maar eerst maar even zien hoe duur dat is enzo Het lijkt me het iig wel waard! Ik merk de laatste tijd ook echt dat het niet alleen op wedstrijdsituaties is. Er hoeft maar iemand te kijken waar ik het niet zo op heb, en dan heb ik er al last van. Of dus met clinics etc.
Fijn dat T weer verzorgd is TG!
Eef_Bam
Geplaatst: 28-10-10 15:33
Welkom Sarah .
caro29
Geplaatst: 28-10-10 15:34
Bij mij is het altijd zo dat zij het beter weten. Dan zeg ik vaak: Stap er eens op en rij er een parcours mee dan praten wij weer verder. Dat willen ze nooit en ik ben het gezeur zo zat!Degene die ik er vorig jaar op had met CC die vond hem ook niet makkelijk. Hij kan best sterk worden en brutaal op de sprong. Het is dat het dier zoveel kwaliteit heeft en ik gek met hem ben anders was hij allang weggeweest. Als je met hem springt voel je de kwaliteit op de sprong. Tussen de sprongen is het gewoon moeilijk. Spring er zo een parcours van 140m en dan is er niks aan de hand. Helaas loopt hij nog in de L door zijn geklooi..
@ sarah welkom. Ik ken jou wel. Jij rijdt bij westerbork toch??
vervelend dat sommige zich erg onzeker gaan voelen door commentaar van anderen Ik heb het zelf met Frits en de dressuur omdat Frits totaal geen dressuurpaard is en we proberen een Z proef te rijden... Hoor geen direct commentaar maar heb gewoon het idee dat ze achter me rug om praten! Inmiddels wel Z1+1 dus kom maar op
Evony
Geplaatst: 28-10-10 16:10
Mooie prestatie hoor! Ik kreeg met toc ook altijd commentaar, zelfs een keer een jury die zei; wat doe je hier met die uitgemergelde pony. Nou toen was voor mij de maat echt even vol hahaha. Hij is nu trouwens wel over zijn echte volbloed uiterlijk heen, weet niet wat hij heeft maar hij is het laatste jaar zo ontiegelijk gespierd geworden, zelfs nu ik hem niet meer rij lijkt het net een stier zo breed
ik ga me toch maar eens omkleden en kijken of de bak een beetje rijbaar is, zit te overwegen een duikbril op te doen
@ Bvw ik zal hier vanavond wat foto''s posten, maar ik werd eerder nogal bespioneerd door mijn gezellige club genootjes kwam ik achter dus vandaar een naam niet aan mij te linken en geen foto''s in mijn profiel Want alles wat ik op bokt zei werd tegen mij gebruikt, beetje sneu allemaal
Maar goed, ik heb de lieslaarzen uit de kast getrokken, duikbril voor Beat-it op maat gemaakt plus de zwemvliezen al klaar gelegt! Ik ben er vanavond weer