[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:37

Goedemorgen! Heb net al een lekker ontbijt op bed gekregen!

Ben uiteindelijk iet gaan trainen gisteren, maar ga denk ik straks even. Zou nl allemaal wat krap met en nog uit eten en nog naar Robin Hood.

Vind het een mooi borsttuig Lotte.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:51

WolinLotte schreef:
Wolin paste 'm niet := , haar 'volbloedbulten' maken haar voorhoofd net even veeeeeeeel te breed :D ... Heb 'm toen destijds aan Mandy verkocht :) .

WL, Die van mij heeft ook van die 'volbloedbulten'. Echt super irritant, want hij past geen enkele frontriem. Ik heb twee frontriemen laten maken bij WW hier op Bokt, maar ben eigenlijk niet zo tevreden over de kwaliteit. Wat voor frontriemen heb jij?

WolinLotte schreef:
Avond!! :D
Dit is de Deense site en 526 kronen is zo'n 75 euro.. Ik heb hem alleen in Noorwegen besteld en dan is ie 90 euro.

Dat vind ik eigenlijk nog best meevallen! Ben je toevallig deze tegengekomen op die Deense site: http://avlshest.no/wp-content/uploads/1aretshingst2.jpg Het gaat om de deken. Het zal wel alleen te winnen zijn, maar ik ben niet zo'n hele goede zoeker :o

Corien, Hier staat al een hoop info over wat Heleen allemaal doet: http://www.fysio-osteo-paard.nl/

Ik ga denk ik vandaag een buitenritje maken!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:00

Morgen :wave:

PB: Gefeliciteerd met je verjaardag :# Heerlijk hoor zo'n ontbijtje op bed :D
Lotte: Ook nog gefeliciteerd met Bram!
Mo: Veel plezier met je buitenritje :)
Heleen: Dat was vast wel even schrikken := Gelukkig is het 'goed' afgelopen

Ik ga zo na mijn ontbijtje ook maar gelijk naar stal. Hoop dat het een beetje fijn weer blijft, maar volgens mij trekt het al weer dicht hier :\ Gister ipv van springles maar even door het bos gewandeld met Woll omdat ze geent was de dag ervoor. Was wel goed voor mijn held op sokken.. Toch jammer dat dat nog steeds zoveel stress oplevert.. Enting leverde dit keer geen bult op gelukkig, wel uit voorzorg in de borst ipv in haar hals laten spuiten. Daarna Woll in de opvoelbox gezet. DA was er toch :) Wel even de praam om gedaan, maar ze was best braaf :) Ze was al wel hengstig geweest, maar alles zag er goed uit van binnen, dus dat is mooi :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:08

Weet je al welke hengst het gaat worden Vief?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:09

Ja, we zijn er inmiddels uit en geloof dat het binnen de crossers hier wel een populaire (volbloed) hengst is :D

_lautje_

Roven xx :P

viefdepief

Ja :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:10

Vief, Ga je het veulen houden of is het voor de verkoop?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:15

Als het allemaal goed gaat willen we het veulen graag zelf houden :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:34

*\o/* GEFELICITEEERD PB MET JE VERJAARDAG *\o/*

Wat een rotnieuws over de merrie TG ;( !
Fijn dat de operatie goed was verlopen Mo! Bloedbaden zullen denk ik nog regelmatig terugkomen, althans bij mij wel na de operatie.
Gefeliciteerd Noor dat je merrie drachtig is! :D
Vervelend is dat he Evie, dat ze niet (duidelijk) laten merken dat ze ergens pijn van hebben!
Het springen in Roden was echt slecht qua bodem Bianca, niet zo gek dat je geen ritme kreeg!
Balen van je wedstrijd Caroline! Tuigpaardenmensen zijn echt supertoffe mensen! Altijd lachen en altijd 1 groot feest. Waar was je op concours?
Gefeliciteerd met je winst Corien!
Haha Noor, heel enkelt heb ik dat ook, dat ik zo mijn cap vergeet. Fijn dat Jet zo lekker op een gewone trens loopt!
Beterschap met de spierpijn Caroline!
Bianca, wie geeft die les? Ik ga binnenkort een keer met Ul een training rijden.
Super van je point2 PB! Echt snel!
Haha Noor, dat is het voordeel van op een boerderij wonen, hond laat zichzelf wel op het erf uit. Mag ook niet in huis komen trouwens.
Pff Kim, dat klinkt allemaal wel heftig!
Ik had hem ook al gezien Lotte, erg mooi! Hooks is volgens mij een heel mooi merk, en niet heel duur. Alleen verzenden naar NL zit zo op de 40 euro... Gefeliciteerd met Bram!
Jeetje Heleen, dat is idd wel even schrikken!
Fijn dat het dit keer geen bultendrama is geworden Vief!

Zo, ik ben weer bij :Y) .
Gister is Kino weer voor het eerst meegeweest op concours, ze liep in het eerste rondje wel fijn, maar tikte een hele lijn incl dubbel af, wat resulteerde in 5 balkjes. Tweede rondje liep ze heel lekker, maar tikte net de laatste eraf.
Straks nog even met Meno op concours

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:38

viefdepief schreef:
Ja, we zijn er inmiddels uit en geloof dat het binnen de crossers hier wel een populaire (volbloed) hengst is :D

LEUK <3
Als je een keer in de buurt bent en je wil wat nakomelingen van hem zien dan ben je natuurlijk altijd welkom, wij hebben er nl twee van en nummer drie is hopelijk in de maak!!!
Vrijdag zijn er foto's gemaakt van onze drie jarige, ik krijg ze waarschijnlijk morgen, dan zal ik er wel even een paar showen.....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:48

Ohw dat lijkt me wel heel erg leuk :)!
Benieuwd ook naar je foto's..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:50

viefdepief schreef:
Ohw dat lijkt me wel heel erg leuk :)!
Benieuwd ook naar je foto's..

Esmee heeft ze gamaakt dus die zijn vast wel mooi ;)
Ik zal ze gelijk laten zien als ik ze heb!

Zal wel gaaf zijn als jij een schimmel van Roven krijgt!! Wij krijgen elke keer een vos ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:59

Ja, een schimmeltje zou wel het leukste zijn natuurlijk :D
Heb alleen helemaal geen verstand van kleuren, geen idee hoe groot de kans is dat het een schimmeltje zou worden..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:22

Volgens mij zit het zo -:)
Het is afhankelijk van de genen die Wol heeft, de schimmekleur komt to uiting wanneer het paard de allelen Gg of GG heeft. De G (dominant) zorgt voor de schimmelkleur. Wanneer Wol GG heeft zal elke nakomeling een schimmel zijn. Wanneer Wol de allelen Gg heeft en je kruist dit met een gekleurd paard heb je 50% kans dat ze de G doorgeeft (wat dus een schimmel oplevert) en 50% kans dat ze de g doorgeeft wat er voor zorgt dat ze geen schimmel krijgt.
Kleurvererving is alleen makkelijk als je twee schimmels of twee vossen gebruikt ;) Die geven namelijk altijd de schimmel en vos kleur!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:27

Vief, wat leuk dat je Wol laat dekken! Leuke keuze ook!

Ik zit weer even in de lappenmand. Heb weer ontzettende pijn in mijn schouder door de slijmbeurs. Toch zo maar even proberen of ik kan rijden. Even een lekkere buitenrit maken en misschien dat ik nog wel even de trailer pak en ergens anders ga buitenrijden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:29

Goed idee Jantine! Ga ik denk ik zo ook maar eens doen, misschien wil vriendje wel mee op de fiets, is voor hem ook wel goed ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:29

Leuk Vief een Roven ;)

Billy, wanneer moet die van jou gescand? Die van mij woensdag, heb nog nooit zo vaak die staart omhoog gedaan als de laatste paar dagen :D

Nog even over de kleur. Mijn merrie komt uit een schimmelmoeder. Deze merrie heeft op mijn paard na alleen maar schimmels gekregen. Haar volle zus (ook v Voltaire) is ook een schimmel. Deze merrie heeft denk ik al minimaal 8 nakomelingen waarvan 1 bruintje. Is dat dan toeval of was ze bij der eerste veulen (mijnes dus) vergeten dat die wit moest zijn :P

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:32

Roos: Ja he :D Vrees toch dat er bij jou dan ook geen schimmel-garantie opzit :+
Tientje: Dat is wel vervelend zeg. Beterschap!

Oke, dat is leuk :)! Helaas is Woll haar papa een bruine (met nog meer bruin erachter)..
Weet wel dat haar moeder (ook schimmel) van de 5 nakomelingen die ze gehad heeft 3 schimmels gegeven heeft.. Geen zekerheid op een schimmeltje dus ;)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 16-05-10 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:32

Ik hou wel van schimmels <3 Onze donkerbruine merrie geeft telkens met een bruine hengst vosse kinderen... Is er maar 25 % kans en toch is het haar al twee keer gelukt :o

Mijn merrie moet ik vrijdag laten scannen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:36

Ik ben al blij als er een veulen inzit, kleur maakt me niet uit :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:38

Spannend met al die veulentjes! Helaas hebben wij geen merrie meer om mee te fokken, maar mijn vader was er altijd wel flink fanatiek in. Zijn merrie is nu 27 en slijt haar oude dag bij ons, misschien dat daarna er weer een merrie komt waar hij mee kan fokken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:39

Goeiemorgen!
Ik ben al terug van een ochtend werken op stal. Vorstin staat lekker een hoop gras weg te werken. Nu gauw douchen en naar Leiden, want ik moet de 5km lopen! Daarna gelukkig klaar met dat hardloopgedoe! Ben gisteren trouwens weer naar Avatar 3D geweest, was weer mooi!

Gefeliciteerd PB *\o/* *\o/* *\o/* !
Fijn dat je lekker gereden hebt Mo
Je man heeft weer geen geluk Heleen. Sterkte voor hem en Uitje
Mooi dan Lotte! Nu moet je dan toch echt gaan crossen ;)
Schattig dat haasje Corien! Lekker dat Jackson op het land kan!
Gaaf dat Roven op Woll gaat Vief :D
Netjes tweede rondje Mirthe!
Sterkte met je schouder Tientjeh :(:)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:52

Succes zo Shanouk!! :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:00

Succes Shanouk!

Oeh ik heb deze week trouwens een scooter gekregen :) !