[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:16

Ja mail gehad ook :( :(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:12

Ik heb ook een mail gehad! Zo zonde!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:33

Gaat het nog stoppen met regenen dit jaar? Mijn weide kan normaal ook redelijk veel hebben, die is nu zowat een vijver :(

Wil niet weten welke gevolgen het gaat hebben voor hooi en stro ook.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:28

@Varekaj: wat wil je weten over de lrv crossen? :)

Jammer van Merksplas ! Ik was ook ingeschreven maar ga nu proberen om mijn L debuut te maken in Nokere. Anders kan ik pas in het najaar :(

hier staat er een jumping op de planning nu zondag op 300m van mijn deur maar ik vrees dat ik niet ga meedoen. Inrijden is op gras en als Ferro voelt dat hij sliert dan durft hij weigeren. Daarnaast is maandag de osteopaat geweest en vind ik hem een beetje stijf lopen. Hebben jullie dit ookal gehad?

Edit: Ik heb Vorige zondag fijn gereden met mijn 3 jaarse :) Ben er niets bang of onzeker op, echt een fijn gevoel. na enkele dagen vakantie morgen opnieuw. Heb er zin in *\o/* *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 00:10

Kan je geen schroeven zetten zodat je niet/minder glijdt! Zonde dat je niet zou kunnen gaan, zeker omdat het zo dichtbij is maat ook omdat de rest is afgelast :P

Wij zojn gaan trainen in Marchin, super ondergrond!
Niet heel veel gesprongen.. Tijdens het opzadelen was ik blits eijn benen aan het poetsen, hij verschiet zich, en draait om. Ik kom tussen zijn benen terecht en hij blijft op me trappelen. Gevolg een mooi blauw oog en mijn ribben doen ook heel veel pijn. Toch gereden, draven ging evht niet dus maar wat gegaloppeerd als opwarming. Enkel de moeilijkere dingen gesprongen, dat was iedere keer tanden bijten. Maat ik heb het gedaan, toch een beeyje trots op mezelf.
Net na het ongeluk
Afbeelding

Voor ik naar de rode duivels ging kijken... Vrees dat het morgen nog blauwer gaat zijt.. Kreeg dat niet 100% op de foto
Afbeelding

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:34

ooooh daaph!!!! :oo :oo :oo hoe is het nu???
wel keiharde tante hoor dat je nog bent doorgegaan!! _/-\o_

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 12:39

Beetje stijf en pijn aan de ribben. Maar men oog is niet veel dikker geworden dus ik zie nog!

Tsja, had al 15€ betaald.. Dat zou ook zonde geweest zijn moest ik niet gereden hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:48

Ijs op leggen, meer kan je niet doen, ook niet aan je ribben. Dat is de hinder uitzitten.
Bij een blauw oog kan alles uitzakken zodat je morgen prachtige smurfenwallen hebt :P

@Florence: ik zou willen weten de makkelijkste zijn om mee te starten dit najaar en/of volgend voorjaar. Wil me in de A inschrijven als kennismaking.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:20

Oeijoej :oo!! Amaaie je had beter toch u 15 euro terug gevraagd volgens mij! Je heb nog geluk gehad dat het niet op je oog zelf was!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:24

Ik had vandaag deel 1 van de jumping, amaaie wat een soep, in de 80 het meisje net net voor mij was an de sprong haar evenwicht verloren en gevallen en die bleef liggen, uiteindelijk is zelf de helikopter gekomen :/. Dusja dat duurde heel lang, bijna een uur en dan plots woeps begonnen Ze weer, maar ik was wel de eerste om opnieuw te starten! Dusja in 2 min weer opgewarmd :/. Had uiteindelijk 1 stopje. Daar zat er veel tijd tussen m'n volgende proef dus afgezadeld. Had twee balken de tweede proef . Op 1 en 3. Ze was helemaal nie wakker, daarna sprong ze wel goed! Morgen nog eens en ga ik 100 doen, kben eens benieuwd... Ze was nie zo in form vandaag maar neem haar niets kwalijk, drie keer moeten inrijden en al dat wachten.

*edit, meisje heeft barstje in haar schedel en zware hersenschudding :/. Maar met zeer goed rusten komt da helemaal goed.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:12

Wauw Daaph da was een serieuze patat! Zal wel een tijdje pijn doen, hou je maar even rustig!

PP: jammer dat jumping niet helemaal goed verliep voor jou, maar idd geen al te beste omstandigheden... Je geraakt toch weer rond, das ook al mooi voor u spook :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:30

How jong Daphne!

En eng van dat meisje op jumping vandaag... :\

Ik mag ook meedoen met de paardenfratsen met pijnlijke uitkomsten. ;) Luxor was een beetje te blij met balkje springen, happy bokken en wegcrossen, longe door m'n hand! Auwtch... Maar 't blijft een schatje, hij was gewoon zo blij. :P Volgende keer met handschoenen longeren haha. :P

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:33

Amai daaphh ziet er pijnlijk uit!

Echt balen dat Merksplas niet door gaat :( was nu zo hard aan het trainen voor het BK en had er echt zin in! Nu gaan ze dag verplaatsen en dat gaat dan weer helemaal aanpassen zijn. Naar welke wedstrijd zouden ze het verplaatsen denken jullie? Ik dacht mss Genk of Nokere?

@hanne: ik heb dat ook al zo vaak gehad! Dat is echt zo pijnlijk he! Als ik weet dat ze hevig staat longeer ik nu ook altijd mer handschoenen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 22:46

Wat erg van dat meisje!

Oeh, pijnlijk Hanne! Volgende x idd handschoenen proberen.

Ik denk Nokere. Of Brugge, heeft due al een BK?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:24

Nokere heeft al 6 en 7 jarigen en Brugge 4 jarigen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:18

Amaaie dan ga Nokere veel kampioenschappen hebben :+.

Iedereen komt dat wss wel eens tegen Hanne, en daarna nooit meer haha :P.

Vandaag terug jumping. Ze spring heel goed bij het inrijden van de 90 maar in de piste was ze weer zondag flauwtes en heeft ze veel getikt. Het bleef wel allemaal liggen dus foutloos. En dan 100, kvond toch spannend :P. Ik had balk op 1, ze lette weer maar half op, mijn afstand was thans goed. Op drie had ik een stomme stop maar daarna weer goed weg. De eerste dubbel deed ze super. Verder weer goed. Maar dan de tweede dubbel kwam helemaal niet uit en was ze heeeeeeel braaf da ze nog over de tweeden sprong (oxer) . De hindernis er trok ook op niets en daar had ik dan een tweede balk en dan was het weer goed. Twas stom van de stop op drie en dat ze dan wel springt in de tweede dubbel en de hindernis erna want dat was echt helemaal mis :+. Maar voor derest eigenlijk wel heel te vreden. In de meter gaf ze uiteindelijk het beste gevoel zelf :).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 18:13

Het voornaamste is dat je een goed gevoel hebt na het parcours :j
Zag foto's op fb, zag er goed uit!

Hier zijn we vandaag gaan wandelen en een beetje galoptraining gedaan. Al deed dat laatste niet echt goed aan mijn ribben... Maar effe tandenbijten.
Vorig jaar zaten we nu allemaal te zweten in Arville!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:22

Haha ook een echte ze Daapph *D vandaag alweer aan het rijden!

PP: terug wa meer wedstrijdkilometers maken zeker? Je bent toch weer rond geraakt!

Ik ben vrijdag gaan trainen bij VM met Fi en die andere. Fi stopte eerst op het eerste sprongetje, echt vreemd, ze stopt nooit. Heb ze dan direct aangepakt en dan sprong ze wel alles maar had toch een raar gevoel... Wel alle hindernissen gesprongen en voelde mij redelijk zeker.
De andere sprong alles van de 1e keer, enkele keren stoppen en twijfelen op de coffin, maar nadien ook heel ontspannen daarover. Enkel de coffin met water in heb ik haar echt nie over gekregen, zelfs nie achter haar beste vriend... Op dat punt ook wel echte merrie, als je teveel aandringt, slaat ze af en krijg je ze er in geen 20m meer naartoe dus heb niet verder aangedrongen. Eens bij KC meepakken.
Vind het terrein bij VM wel duur, €20/paard.

En nu met Merksplas weg te vallen, toch aan het twijfelen om Lo te rijden in Genk. M durf ik sowieso niet, zag eigenlijk L ook niet zitten, maar ja, dan is het direct Nokere en das ook wel een zware... Moet het hier thuis nog bespreken, die zal mij ook weer zien komen :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 19:31

Ik zou proberen voor LO te starten.. Nokere is inderdaad ne zware... Ik hoop ook Genk nog tz kunnen starten voor Nokere.. Anders heb ik niet enkel pijn aan de ribben, maar ook pijn aan het buikske in Nokere!

Staat er wel veel te springen bij VM?

Afbeelding
Mijn oog vandaag, this echt al goed verbetert!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:33

Wij gaan ook Lo starten in genk. Is van tongeren geleden dat we gecrost hebben en genk is ook niet van de makkelijkste. Zo kan hij er terug in komen voor noteren.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:06

Goh terrein bij VM is niet zo groot maar er staan wel veel hindernissen, denk toch een stuk of 60. Water wel heel goed, zowel inlopen, inspringen, over boompje, over hoge boom... Veel mogelijkheden. Laagste dat er staat zal 80 zijn, tot M, een enkele Z sprong.

Oog is idd ca va!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:24

daaph je oog ziet er mooi uit!! jij hoeft geen oogschaduw te gebruiken op dat oog :=

Antonius, welk terrein is dat VM? misschien dat ik daar ook wel een wil heengaan. En moet dat onder begeleiding van een instructeur? of mag je daar ook zelf heengaan?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:58

Fi zal nog niet goed wakker geweest zijn zeker? Ik vind daar ook heel duur. Heb er vorig jaar eens gehad van hd. Dat was efkes auwtch :p.

Ocharme uw man :D. En wat zei hij :p?

Amaaie daphne :D efkes galoptraining ;). Blijven gaan :p.

Ik ben wel tevreden hoor. Binnen twee weken terug jumping en ga ik terug meter starten.

Ik heb nood aan vakantie pfff :/

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:42

madelene schreef:
Antonius, welk terrein is dat VM? misschien dat ik daar ook wel een wil heengaan. En moet dat onder begeleiding van een instructeur? of mag je daar ook zelf heengaan?

bij v.incent m.artens in tielt. Wij hebben vrij gereden maar je kan ook les nemen als je wil. Wel echt ambetante weg nu er wegenwerken zijn... is van bij mij thuis 20km en heb er meer dan 1u over gereden |(

PP: heb het nog nie gezegd thuis, was de moment nog nie ;)

Ik nog deze week werken en dan 3 weken verlof!

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:49

Varekaj schreef:
@Florence: ik zou willen weten de makkelijkste zijn om mee te starten dit najaar en/of volgend voorjaar. Wil me in de A inschrijven als kennismaking.

Ik vind Meer en Overpelt de makkelijkste in de A. Zijn volledig in bos en staan niet zo hoog. Start zelf ook de A in Meer met mijn ander paard om die reden (Overpelt niet omdat hij moeilijk op de van staat en da's dan te ver rijden).

Merksplas is ook heel eerlijk qua hoogte, maar daar staan iets meer kleurrijke 'gaapsprongen' in. Da's ook op een open terrein, wat ik zelf niet zo fijn vind (vooral met paarden die durven langslopen).