[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:37

Idd Lelieaardje, rende ik meteen naar boven, maar zonder pot hoogglans, want ik kon me niet voorstellen dat ik daar wat vergeten was. En eigenlijk hebben we allebei gelijk. Ik heb het niet vergeten, maar mooi is het niet, want ik heb het met muurverf gedaan, en dat trekt teveel in, dus dat zou nog een keertje moeten.

Net samen met "middelste" het plan dat ik met "jongste" opgesteld had helemaal om te gooien, en de beesten lekker naar buiten te doen. Komt er toch een haaaaaaagelbui over................ niet normaal!! Hagelstenen als knikkers zo groot. Straks eens kijken of ik geen butsen in de auto heb.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:39

haha Mo heeft oog voor detail!

Marijke, ik ben naar Heeten geweest. En hier ook de paarden het hele jaar naar buiten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:44

Ik heb sommige latjes ook met muurverf gedaan... Moet inderdaad 2 (of 3) keer :j

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:47

Of ze gaan Oostwoud bombarderen of het is zwaar onweer. Eerst maar even een pilletje. En nu ook heule dikke hagelstenen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:47

@ Mootje, storm was voorspeld! Windkracht 10!
Goeie terugreis trouwens!

@ tientjuh, balen van je punten! Helemaal als het zo goed ging!

@ Texelse heerlijk zo'n handige man! Mijne bakt er niks van! Gelukkig mijn vader wel!

Wat dat betreft vind ik een manege dan wel weer een voordeel.... 2 binnenbakken, overdekte buitenbak, overdekte longeersingel en stapmolen ook overdekt!
Maar daar betaal je ook naar!

Zo ff douchen en Max maar weer de trailer in hijsen op naar de DA!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:49

@ Texelse zoooo gelukkig stonden de paardjes nog niet buiten!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:54

Dan heb je het wel super super luxe Henny! Toen ik nog bij Nijhof werkte trainde ik ook daar savonds lekker in de binnenmanege. Daar hadden ze ook een overdekte longeerbak en stapmolen. Kun je alle kanten op.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:57

hier hebben we een overdekte manege 20 x ±75, maar daar maken ook de rijvereniging en de menvereniging gebruik van, dus spitsuur is tussen 17.00 en 21.00 u. Om nou om 21.00 u nog met de trailer op pad te gaan, voor je dan klaar bent, nee, dan maar thuis in de buitenbak zolang het kan.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:59

Succes Henny!

Als ik ooit die staatsloterij win, komt er ook een binnenbak (maar dan gaan we ook naar zandgrond verhuizen!) :D .

Ik geloof dat al die buien mooi ten noorden van ons blijven! Sterkte daar.
Die muurverf := .

Hi hi: krijg net een mailtje op m'n werk: er is banketstaaf voor iedereen (dat is dan wel zielig voor me nu ik thuis zit :~ ), maar het mailtje heeft als titel banketstaaf: voor de bokkers op ons werk is dat wel een gek onderwerp denk ik := .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:12

Morgen :wave:

Mootje: Goeie reis!
Anthea: Gefeliciteerd met je winstpunten, wel raar gejureerd..
Leliaardje: Zouden ze er niet een voor je bewaren? ;)
Texelse: Dat is wel erg handig! Joost heeft 2 linkerhanden en dat heeft hij geweten ook met sinterklaas. Denk wel 10 gedichten over klussen en allemaal klus-attributen gekregen :+

Net terug van mijn ouders en nu maar gauw Woll even rijden en dan spring ik weer in de trein, dit keer naar Den Bosch. Gaan even naar het nieuwe huis om dingen op te meten enzo :) Wel benieuwd heb het pas 1x gezien en toen was nog niet zeker of Joost er een bod op zou uitbrengen, dus vind het wel leuk om het weer te zien!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:14

Spannend Vief, goeie reis, veel plezier, en iet vergeten: "meten is weten, en 2x meten is zeker weten", aldus de slogan van manlief.
Met smaak Lelieaardje!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:17

Leliaardje, geweldig. Er zijn meer woorden waar ik na intensief bokken ineens anders over ga denken. Straks krijgen we ook de oliebol weer :D
Hier is de hemel nog steeds strak blauw en zonnig! Hopelijk blijft dat tot 13 uur, dan kunnen de paarden pas naar binnen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:17

Zal hem onthouden ;)
Fijn dagje allemaal!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:03

Hier waait het volgens mij niet zo gek hard, wel een beetje en het is regenachtig. Echt van dat vieze herfstweer.

Ik ben ook altijd érg blij met de binnenbak van ons in de winter (en zomers ook trouwens) maar toch rijd ik liever in de buitenbak. Binnen gaat zo snel vervelen. Als de bodem het een beetje toelaat rijd ik buiten.

Leliaardje is nog steeds ziek en Lau ook al. Ik ook :r Ik dacht dat het net wel redelijk ging, dus heb net toch maar wat licht ontbeten, maar mijn buik begint alweer te protesteren.

Henny jij staat luxe! Ik sta ook op een manege trouwens, maar zoveel overdekte plekken hebben wij niet hoor! :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:04

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:05

goedemiddag dames!!!

heleboel bijgelezen over concoursen, regen, wind, water etc....

hier is ook flink water gevallen. heb de paarden nu wel buiten. van de 3 hectare laten we 's winters altijd zowiezo 2 tot 2,5 hectare helemaal met rust. en de paarden lopen in de bak met uitloop naar een stuk wei van een halve hectare. lopen ze wel iets kapot, maar in't voorjaar slepen, stront erop en dan groeit alles weer groen.

de rijbak staat hier nog geen water in, die is eigenlijk heel goed, maar de binnenbak hebben we op 1,5 km, dus gaan we meestal daarheen als het echt winter wordt.

verder hebben ze hier vanmorgen 2 grote bomen opgehaald van de gemeente, beide gaan dienen als kerstboom in onze gemeente. eerst een 'kleintje' (blauwspar) van 5 meter breed en 8/9 meter hoog. dat ging wel goed. (boven in een grote kraan gehangen en toen 2 km naar't dorp gebracht) en toen een grote den van zo'n 5 meter breed, maar 15 meter hoog..., dat ging iets minder goed. De kraan kon hem niet tillen, lag bijna op de kant, zat vast bij het uitrit van de weide (iets schuin omhoog) en er is nu 3 meter onderheen gezaagd en toen ook 2 km over de grote weg met zwaailampen etc... naar't dorp..

(5 gemeentewerkers de hele dag bezig om die bomen van hier opgezet en wel op't plein te krijgen :P )

zal zo foto's plaatsen op facebook!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:12

Spanning en sensatie Weule!
Mag er hier ook een foto? Ik "zit" niet op fb.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:19

euhm... nou, dat mag wel :P maar ik weet niet hoe ik ze hierop krijg als ze allen op facebook staan... want als ik dan link hierin plak dan kun jij hem alsnog niet zien (vast wel iemand hiero die dat wel kan, ze staan op mijn facebook nu)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:35

Hmm ik sta op een stal met binnenbak, maar als het droog is rij ik gewoon buiten.
Buiten concentreert mijn paard zich veel beter en gaat het rijden fijner. (geluid horen maar niet zien = eng)
'vroeger' had ik alleen een wei en reden we dus tussen de losse paarden door, met hindernissen van bakstenen... :=

Heb 2 nieuwe borsttuigen, de beugels zijn binnen en nog wat handige spullen. Kan niet wachten tot ik naar stal kan. :')

Ideaal zeg een man die handig is!!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:48

Oeh Danielle, sinterklaas heeft goed uitgepakt bij je ;)
Weule, ik heb je niet op facebook, kan dus ook je foto niet hier neerplakken :D

Ik heb zaterdag wedstrijd en de startlijst is nog steeds niet bekend. Zo vervelend. Heb ook werkelijk waar geen idee met welke categorie ze daar beginnen en of ik nog iets kan plannen voor de rest van de dag!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:50

@ kris: moet je toevoegen ;) jeroen en dan zoeken via de facebook van noor, margreet, margriet, laura, o.i.d.... :P

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 13:53

kris waar heb je wedstrijd?
Ikheb za en zon wedtrijd maar ook nog niks bekent welke dag welke klasse. Vind dat zo vervelend.
jeroen leuk die kerstbomen he.
verder veel over binnen/buitenbak etc.
ik heb hier alleen een buitenbak en weides waar ze gewoon inlopen. Loopt wel wat kapot. maarja van het voorjaar is eht er ook zo weer groen. Als het echt te erg is gaan ze in de bak en ander groepje in klein stukje wei (zodat ze niet alles kapot lopen)
Heb een binnenbak op 3km/6km hier vandaan maar daar kun je niet zomaar terecht dus heel moeilijk en daarom maar lekker buiten

net gewerkt van half 9 tot 12 en dan nu zo weer van 2 tot 8 op andere werk. (helaas niet eerder klaar met sinterklaasavond :S)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:02

Pffff wat een weer. Ik heb C nog voor de hagel kunnen rijden. Was met Aline net erop gestapt en toen dikke hagelstenen. Maar ja ze was ook dwars dus wilde doorrijden. Wat natuurlijk niet wilde, dus heb het maar opgegeven. Deed ook best zeer.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:04

Jeroen toegevoegd en hier zijn foto van de kerstboom:

Afbeelding

itsme, ik ga dit weekend in Bergharen starten.

Vervelend Margriet, gedwongen moeten afstappen, terwijl je dat echt nog niet wil!

Ik ga nu lekker twee paarden pesten. De zon schijnt hier nog steeds!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:08

hier schijnt zonnetje ook maar af en toe een buitje er bij tussen. vannacht is het wel goed hard gegaan en vanmorgen leek het erop dat het ook aan het rommelen was want ik hoorde een knal.