[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje1986

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:38

AntheaV schreef:
Gefeliciteerd MM! Wat een leuke naam Cool

Caatje: sterkte met je hoofpijn Ach gut

Thnx, nog een kleine anderhalf uur!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:49

Lipso was in een opperbest humeur Haha! Na het werk gingen we nog even in het land wat galopperen. Nou hij ging helemaal uit zijn bol. Hij stak zijn hoofd helemaal naar voren en naar beneden en dan maakte hij met zijn voorbenen grote sprongen naar voren. Echt heel apart Clown Ik had echt zoiets van nu geeft hij een bok en dan vlieg ik door de lucht maar het was echt alleen een serie van zulke gekke sprongen.

Had voor het eerst met S&T gereden. Was wel even wennen.
Toch wel even gek zo'n extra teugel. Eerst echt de stangteugel heel lang gelaten, maar hij liep echt lekker dat ik zoiets had van ik pak hem er gewoon bij. Net niet op druk zegmaar. En toen begon hij nog fijner te lopen want zo'n losse teugel leidde wel wat af.
Maar hij liep echt super lekker. Helemaal niet extra lastig, maar juist fijn op de hand. Soms nog wel even een kleine miscommunicatie want het trensje is ook vrij dun en enkel gebroken dus ook dat werkt net even wat anders dan mijn dubbelgebroken watertrensje. Maar ik was echt super tevreden en het lijkt veel lastiger dan het is. Lipso had gelijk zoiets van oke er gaat wat gebeuren want ik hoefde maar heel iets zwaarder te gaan zitten en hij begon helemaal op zijn plek te galopperen Clown
Echt lekker gereden Ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:55

Het wordt nog een hele boktmeeting in Rotterdam *LOL*

Leuk van je les Hilde! Lachen

M_M: Wat een mooi veulen!
Gefeliciteerd Haha! Ik had al even een kijkje gekomen, was wat gaan zoeken en toen zag ik dat Wolitha Lolitha (geniaal Clown) ook nog voorbij komen Knipoog

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:58

He Vief, je was ook in Empe afgelopen zaterdag of niet? volgens mij zag ik je langsrijden. Noq en ik hebben in de B dressuur gestart.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:01

Mooi dat ie het zo fijn aanpakte Vief!

Ik heb net ook even gereden, na 3 kwartier begon het keihard te plenzen dus ben ik maar snel gestopt Clown Ze liep erg lekker, aleen rechtsom wil ze nog niet altijd even lekker lopen. Iemand tips? Ik ben zelf ook te sterk met m'n rechterhand, is echt moeilijk om die dan los te laten zeg.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:01

'En in de ring ziet u Viefdepief met wolitha lolitha"

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:02

Caatje1986 schreef:
He Vief, je was ook in Empe afgelopen zaterdag of niet? volgens mij zag ik je langsrijden. Noq en ik hebben in de B dressuur gestart.

Ja daar was ik ook!! Leuk dat je me nog gezien had.
Heb jou niet gezien Bloos

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:04

andrea16 schreef:
Ik heb net ook even gereden, na 3 kwartier begon het keihard te plenzen dus ben ik maar snel gestopt Clown Ze liep erg lekker, aleen rechtsom wil ze nog niet altijd even lekker lopen. Iemand tips? Ik ben zelf ook te sterk met m'n rechterhand, is echt moeilijk om die dan los te laten zeg.

Goed letten op je begrenzing van de buitenschouder, van je binnenbeen naar je buitenhand rijden. Ik heb moeite met de linkerhand en ik merk als ik heel bewust op buitenhand binnenbeen let dat het wel beter gaat. Ongemerkt ga je toch snel met je binnenhand trekken, ik tenminste wel!

edit, op je "makkelijke hand" regelmatig wat contra-stelling vragen is ook wel een fijne manier om je paard te laten buigen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:06

en contrastelling werkt ook vaak goed.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:08

Andrea: Als Lipso zich een beetje vasthoudt, dan stel ik hem eerst wat lager en ronder in.
Dus helemaal over de rug. En dan maar veel 8'jes rijden, rustig wat extra stelling vragen en dan wat afwisselen in halshouding.
Veel tempowisselingen en dan proberen hem er ook echt helemaal rond en diep doorheen te laten blijven. Dus echt even puur en alleen op gehoorzaamheid en nageeflijkheid. Meestal hoef je daarna alleen je hand wat omhoog te brengen en dan loopt ie super opgericht en lekker aan het been Ja
Als je weet dat je rechterhand vaak wat vast houd dan tussendoor even wat omhoog richting de oren doen als dat je binnenhand is. Even de druk eraf dan kun je zelf ook wat ontspannen in je hand/schouder/... Dan komen ze gelijk ook wat beter op de buitenteugel en worden de passen ook een stuk groter. Hoop dat je er iets aan hebt Knipoog

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:12

Met contrastelling op de makkelijke kant moet je wel weer uitkijken dat je aan de buitenkant niet te sterk wordt. Dit geldt zowel voor jou als je paard..... (heb hetzelfde probleem als jij maar dan op links...). Contrastelling op je moeilijke kant wil nog wel eens helpen om de buitenkant beter te laten aannemen na het rechtstellen. En buitenkant beter aannemen betekent binnenkant meer loslaten...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:16

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:16

ik bedoel ook idd contrastelling op de moeilijke kant dus in dit geval rechtsom (stelling links).

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:21

ik vind contra-stelling op de makkelijke kant wel fijn omdat ik het dan makkelijker vind om de schouder te begrenzen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:23

Bedankt allemaal! Ik was al bezig met veel tempowisselingen en voltes, slangenvoltes enz. Heb 4 weken geen les gehad en dan merk je toch wel dat je even weer wat tips en bevestiging nodig hebt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:54

Vief: fijn dat Lipso zo goed aanpakte en dat ie zo lekker liep Lachen

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:00

Doei!

Vief: leuk beestje joh! Spannend zo'n jonkie, maar dat gaat je vast en zeker lukken! Knipoog Fijn dat het met Lipso zo goed aanpakte Lachen
Loes: fijn dat je zelfvertrouwen weer wat is opgepept!
Kim: balen van je economie.. ik hoop dat het alsnog meevalt!
Hilde: leuk zeg! Veel plezier vanavond!
MJ: gaaf dat je naar het CHIO gaat! Ik ben vorig jaar met Wollie geweest, ook naar de landenwedstrijd.. dat was echt een verrassing! Ze zei dat we boodschappen gingen doen en toen reden we ineens naar Rotterdam! Knipoog Was echt super gaaf!
MM: gefeliciteerd!! Heb al gereageerd Knipoog

Ik heb vorige week geen een onvoldoende gehaald! Haha! Heb zelfs voor frans een 8 die 8x meetelt! Haha! Ben helemaal blij!! Haha!
Dadelijk springles!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:02

Super Tezzz, ik kan me voorstellen dat je blij bent Haha!

Ik ben hard aan het leren voor eco maar het wil niet echt lukken Clown

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:03

Anthea: wij mochten alles van economie in onze rekenmachine zetten Knipoog Onze leraar gaf zelfs aan wat we er in moesten zetten!! Heeft wel geholpen Knipoog succes verder met leren!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:05

Ja dat mochten wij ook op de Havo. Maar ik heb geen grafische rekenmachine Verdrietig

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:08

Ach gut das balen... Ga voor je duimen dat het lukt Knipoog
Ik ben er weer vandoor Doei!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:20

Voor Viefje:

Wathamin
Wisconsin
Wyoming
Wishfull
What's up
Wanderer
Wistle
Walewska
Wish me luck
Woronski

Heb er nog wel wat, want toen ik een paard zocht was er sprake van dat ik een 4 jarige zou kopen en die heette Winnetou. Stomme naam vind ik, dus heb ook veel gezocht/nagedacht naar/over namen die met een W beginnen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:28

Heb het hardlopen weer overleefd Cool
Dit keer zonder regen Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:28

Thanx Simmie!
Ik heb er een paar op mijn lijstje gezet. Ga denk pas echt een naam uitkiezen als ze hier staat en ik haar wat beter
ken, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met bedenken natuurlijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:33

@ vief: Fijn dat lipso zo goed liep! Ga je bij +10 direct Z1?

@ MM: gefeliciteerd met het veulen. Tot nu toe dus 3 hengstjes? Hopelijk is de laatste een merrie!

Heb de paardjes toen straks ff goed gepoetst en ze staan lekker binnen. Vannacht maar weer naar buiten..