[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:48

Ik vrees dat dat Jer zijn lot ook is, Texelse. En dan hopen dat ik eind van de middag/begin van de avond kan rijden ipv zwemmen ;)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:55

Goedemorgen dames!

Ik ga eerst maar even in bijleesmodus!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:56

Morning!

Noor, jij staat toch op een stal met binnenbak?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:57

Vandaag wacht hem een "longeersessie"onder de lampen. Het is niet anders. Het is de tijd van het jaar, en dan moet je roeien met de riemen die je hebt. De binnenbak is zo vol dat je pas na 9 uur echt de ruimte hebt. Bovendien waait het zo hard dat je ook niet voor je lol met de trailer op pad gaat. Londen is toch niet meer haalbaar :+ , dus programma gewoon een beetje bijstellen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:00

_Sim_ schreef:
Noor, jij staat toch op een stal met binnenbak?

Nope. Alleen een 20x40 buitenbak. Wel een goede bak hoor, maar nu toch wel erg nat ;)
Ben wel lid van een vereniging waar ik in de binnenbak kan rijden, maar daar heb ik vandaag geen tijd voor helaas...

Wij rijden trouwens in principe in weer en wind buiten hoor. Kost zoveel tijd om naar de bak te gaan, ookal is het maar een kwartiertje rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:03

Oh, hoe ik er dan bij kom dat je een binnenbak hebt.....
Na jah, hopen dan maar dat je een beetje droog kunt rijden vanavond.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:11

Morgen!

Lees ik hier slecht weer. Dat zal deze kant misschien dan nog wel opkomen, maar hier een heerlijk zonnetje!

Lees verder nog wat winstpunten. En Sannn die weer een opsteker in de dressuur heeft gehad.
Fijn hoor!

Over galopsprongen, Uk kan soms op de plek stuiteren. Waar een lijntje op 4 staat en sommige hem op 3 doen, kan Uk er wel 6 maken. Dat is natuurlijk ook niet goed. Wij zijn dan ook op les heel veel bezig met een juist grondtempo en die houden. Want zodra Uk heet word, worden zijn galopsprongen kleiner.

Gister nog op concours geweest. Foutloos, maar een belachelijk lage stijl. Zo laag heb ik nog nooit gehad en schaam me diep. En dat terwijl ik voor de ogen van anderen echt wel netjes rondging. Of ze me dan afstraffen op de galopsprongen van Uk? Als een lijntje op 6 galopsprongen staat, kom ik daar altijd met 7 door. Eigenlijk met alle lijntjes van meer dan 3 galopsprongen. Ook al houd ik tempo, binnen blijft hij dan toch niet zo doorlopen. Onderhand weet ik het zelf, dus laat ik hem gewoon rustig doorlopen op 1 galopsprong meer. Anders moet ik echt gaan jagen.
Laatst bijgewerkt door tientjeh op 05-12-11 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:20

Texelse, heeft hubbie het allemaal zelf gedaan? Cool :D
Alleen maar een buitenbak zou niets voor mij zijn... Wat dat betreft ben ik strontverwend :+ de wintermaanden vind ik sowieso drama icm met een paard....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:22

Hier is het ook (nog) droog.
Als ik ooit van stal ga wisselen, ga ik wel naar eentje met binnenbak. Maar het is idd roeien met de riemen die je hebt 's winters, ach...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:28

Verder is de stal waar jij staat ideaal, Noor :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:29

Dat vind ik nou ook ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:30

Wij hebben de binnenbak van de rijvereniging op 7 minuutjes rijden ongeveer. Thuis een 20x40 buitenbak. Winterdag vind ik ook vaak wel een drama hoor Mootje! Vooral als de bak weer bikkelhard is of als er sneeuw ligt. Regen moet hier wel heel veel vallen voordat de bak echt nat is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:38

Mootje schreef:
Texelse, heeft hubbie het allemaal zelf gedaan? Cool :D

Yep, ben ook erg trots op hem. Vanaf de bouwtekening tot het straten aan het eind, eigenlijk alles zelf gedaan. Een paar dingen uit handen gegeven, zoals het buitenwerk metselen en het stucadoren, maar verder alles zelf gedaan. Het schilderen kwam voor mijn rekening. Bij het ophangen van het laatste keukenkastje kwam dat van de wand en landde op zijn voet, zodat hij zijn middenvoetsbeentje brak. En evengoed, met gips, doorgaan. Ik heb nog wel ergens foto's dat hij met een grote gammatas over zijn gipsen voet op het dak staat. :D En door die breuk, half november, terwijl we tijdelijk in een gammele oude stacaravan woonden, heeft hij nog wat vriendenhulp gehad bij het deuren afhangen enzo, want we wilden toch wel graag over naar een echt huis, en met dat gips ging het wat onhandig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:45

Gaaf Margriet! Volgens mij staat er alleen nog een houten latje in de grondverf ;) de rest staat superstrak in de verf!
Tientjeh, jij hebt de binnenbak ook lekker dichtbij! Trailer aanpikken en schoonmaken kost meer werk!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:48

Hier onwijs blij met de binnenbak, al is die in de winter in de avonduren dan ook afgeladen vol. Gelukkig rij ik altijd in de middag of ochtend en heb ik geen last van anderen.

Texelse, wat onwijs knap van je hubbie zeg!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:51

Ik zou eigenlijk mijn lidmaatschap bij de vereniging opzeggen omdat het 's avonds toch te druk is om fijn te rijden en ik er dus nauwelijks gebruik van maak.. Vergeten. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:53

wij hebben gelukkig ook een binnenbak (20*30). Dat was toch ook wel een voorwaarde toen we een nieuw plekje zochten.

Texelse, gaaf hoor!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:56

Oh Texelse: wat goed zeg!! Heb er altijd zoveel bewondering voor als mensen zo handig zijn. Paul en ik kunnen echt niks qua bouwen of electra of zo.
Verder lijkt het me vreselijk dat het altijd zo waait bij jullie. Heb daar zo'n hekel aan.

Mootje, goede reis terug.

Verder nog steeds in de lappenmand. Ben thuis gebleven. Probeer nog wel wat te werken, maar ik merk dat er weinig zinnigs uit komt. Vanmiddag maar weer naar bed denk ik. Het is toch wat: zo'n stomme verkoudheid -:(- .

Gisteren nog wel met Giga naar de binnenbak 8-) geweest voor Laurie. Ze liep lekker. Vanavond toch proberen naar springles te gaan: zaterdag mogen ze weer het parcours in.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:57

Wij hebben ook alleen een buitenbak, maar bij Jan zijn ze nu aan het bouwen en komt een (klein) binnenbakje. Meer voor als het echt slecht is dat de paarden los kunnen en in noodgevallen te kunnen rijden, maar wel ideaal.

Ik heb behoorlijk de griep. Vannacht bij vriendje geweest en die moest kwart over 7 weg dus opstaan was wel pijnlijk na een niet zo lekker nachtje ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:03

Mootje schreef:
Gaaf Margriet! Volgens mij staat er alleen nog een houten latje in de grondverf ;)
Waar?????
Als manlief niet zo handig was, dan hadden we in een huur-rijtjes-huis gewoond, en hadden de meiden gewoon 1x per week een uurtje les gehad op de manege.
Die man maakt alles zelf. Ik kan er ook niets aan doen, maar als hij het niet kan repareren of fabriceren, dan is het niet te repareren. Onze trailer was binnen 6 jaar verrot door
een fabricagefout van Hotra. Hotra wilde 50 euro korting geven op een nieuwe bodem, maar dan moesten we de trailer wel daarheen brengen. Manlief heeft hem helemaal gestript en zo gemaakt dat rotten niet meer mogelijk is. Nu is hij van een oude tademasser weer een kiepwagen aan het maken. Makkelijk voor het strontrijden, maar ook voor de bouw van ons nieuwe vakantiehuisje straks. De schuur en de stal heeft hij ook zelf gezet. Nou ik er goed over nadenk ben ik gewoon superverwend met een man die alles kan. :D , Nou, misschien dan toch nog eens om een binnenbak vragen.... :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:14

Als je naar boven gaat: rechts, de horizontale lat (zo'n brede) die de vloer heeft afgetimmerd :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:21

Goeiemorgen

Wat ideaal Texelse, een man die alles kan! Geert was nooit echt handig maar sinds we dit huis helemaal gestript hebben (met hulp van alleskunner papa) is Geert ook veel handiger geworden.
Zit je weekendje er al weer op Mootje! Moet je morgen weer aan het werk of ben je de hele week vrij?
Wat jammer Jantine dat je zo weinig stijlpunten kreeg. Waar ben je geweest?
Beterschap Leliaardje en Laura!

wij hebben 2 binnenbakken binnen 10 minuutjes rijden. Savonds zijn die nog weleens vol maar overdag kan het altijd wel. Gelukkig hebben wij hier thuis een bak van 30 x 60 ongeveer dus das ideaal. En we hebben wei genoeg dat de paarden het hele jaar naar buiten kunnen. Op een gegeven moment is het natuurlijk wel een keer kaal dus dan voeren we bij maar ik wil ze wel echt buiten hebben.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:21

Dat je dat hebt gezien Mootje := Dan zal ik je alvast waarschuwen.. bij mij staan ook nog een paar stukjes in de grondverf :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:26

Hi hi Mootje :D . Arme Texelse: die rent meteen met de pot hoogglans naar boven............. :') .

Bij ons staat het halve huis nog in de grondverf. Maar ja, we wonen er ook pas 13 jaar of zo :oo .

De weilanden zijn inmiddels onbewoonbaar verklaard. Helaas: op die kleigrond van ons, kunnen ze 's winters echt niet lopen.
Lekker hoor als je de ruimte hebt om ze wel de hele winter op de wei te hebben!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:34

Mootje!
Bij mij staat de zolderetage sinds de verbouwing in 1993 grotendeels in de grondverf, maar volgend voorjaar breken daar betere tijden voor aan.