[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:36

shanouk wat super dat je zadel er is! Ik vind de witte stiksels trouwens wel gaaf!
Lau, oeps! Hopelijk krijg je er niet te veel last van!

Hier krijgen de paarden in het cross seizoen bijna geen brok omdat ze dan dag en nacht en de wei staan. Met heel veel gras wat ook altijd wordt bemest! Ze zijn dan geen brok nodig

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:47

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:52

bvw schreef:
Hier krijgen de paarden in het cross seizoen bijna geen brok omdat ze dan dag en nacht en de wei staan. Met heel veel gras wat ook altijd wordt bemest! Ze zijn dan geen brok nodig

Ben ik het niet me eens :o Mag dat? Uit gras kunnen paarden gewoon nooit genoeg vitaminen en mineralen halen :n En dat is iets wat ze gewoon nodig hebben... een dikke buik zegt niet dat ze daar genoeg van krijgen.

@ Karen: wat een leuk dier zeg! Heel aansprekend koppie ook.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:53

waaauw wat een mooie!
Helaas moet ik er eerst minimaal 1 en het liefst 2 opruimen voor ik iets nieuws mag aanschaffen :+

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:13

Middag! :wave:
Mijn tentamen van vandaag ging volgens mij wel goed :) Nu lekker 3 dagen vrij en maandag volgende tentamen. Mijn nieuwe lesrooster voor de volgende periode is wel heel lekker, ben elke maandag en dinsdag vrij :D

Mijn paard staat momenteel op 1,5 granen en 1 kilo draversbrok van Havens per dag. Veel meer heeft ze niet nodig, dan wordt het weer zo'n explosief ding.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:17

mijn lesrooster voor volgende blok is waardeloos, 3 dagen in de week pas thuis als het donker is dus dan kan ik niet rijden. gelukkig dinsdags vrij en vrijdags optijd vrij :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:20

Vind ik ook hoor Mandy. Ja leuk beest is het!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:23

Leuk paard trouwens! Ik hou niet van vossen :o maar vind deze wel gaaf!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:23

Zusje zoekt nog een paard, maar geen vos :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:26

Ze hebben ook nog wel andere kleuren hoor :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:29

een goed paard heeft geen kleur :+

Ik wou geen vos, geen merrie, geen witte aftekeningen, minstends 1,65

ik heb een vos merrie met 4 witte sokken een redelijk grote witte bles en ze meet nog geen 1,60 :')

maar ze is zo leuk <3

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:56

Klopt idd!
Ik wou nooit een schimmel, nou was mijn pony dus ook een schimmel geworden en ik was/ben echt superblij met haar <3

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:04

Snoek: fijn dat je zadel er eindelijk is!
Lau: auww klinkt niet fijn.
BV: veel plezier daar! Ik ben er morgen heel de dag + avond misschien zie ik jullie nog.
Jantien: het wordt nu wel echt spannend!

Inderdaad, een goed paard heeft geen kleur. Zelf hou ik wel van vossen. Ik wilde alleen maar merries en nu heb ik 2 ruinen, een merrie en een hengstenveulen. :P
Wij hebben op stal een errrg leuke 2,5 jarige hengst staan. Kan super ruim bewegen en er zit een flinke scheut volbloed in. Moeders is het er niet mee eens, er moet er eerst minstens eentje weg. ^)

Borex was stout vandaag, hij was alleen maar aan het bokken en ging ook weer een paar keer omhoog. Na ruim 15min galloperen op zijn moeilijke kant was hij wel weer lief en bijna schimmel. }> Meneertje krijgt praatjes.
Capri deed weer goed zijn best in de dressuurles, volgende week ga ik weer een keer een proefje rijden en ik ben erg benieuwd hoe hij het doet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 17:06

Mijn zadel is mooi :D
Het valt idd wel mee met de stiksels! Het zadel pastte alleen zowat niet in mijn kast, dus heb nu aardig wat spul mee naar huis genomen :=
Vorstin ging een beetje zoals gister. Beter dan voor het masseren, maar nog niet zo goed als na het 'kraken'. Ga dus toch maar weer een afspraak maken. Kans is wel dat ik dan niet mee kan met de strandrit :\ Maar goed, Vorstin gaat voor.

Vorstin krijgt qua voer nu 3 scheppen (ong. 2,4 kg) Cornmuesli van Marstall per dag. Maar die zak is bijna op, dus ik moet even kijken wat ik nu ga voeren.

Grappig dat jij ook dat zadel hebt BV! Veel plezier in Den Bosch!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:10

Nou ik ga Beat maar eens rijden, ben benieuwd }:0

hahah Shanouk verliefd op haar zadel ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 17:19

Ik kan definitief niet mee op strandrit. Heb een afspraak gemaakt, maar het eerstvolgende dat ze konden is volgende week donderdag. Neem aan dat ze dan weer een paar daagjes rust moet, dus kan niet mee :\ En helaas ook de dressuurwedstrijd die ik had opgegeven afgemeld :\

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:23

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:26

Balen Snoek! Hopelijk knapt Vorstin wel weer op van de behandeling.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:35

Hey ja. Kennelijk vond nog iemand die naam leuk :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:36

Wij hebben ook nog een heel leuk paard te koop! ;) Ze is donkerbruin, kan goed springen en ze heeft een super karakter! Voor meer info PB!

Zo even snel bij mijn ouders! Zal nu W gaan rijdne! Mooi weer! :D

Een normaal basis rantsoen valt wel uit gras te halen, maar als je fanatiek wedstrijd met ze rijdt zou ik toch brok bij gaan voeren. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:12

rowo schreef:
bvw schreef:

Ben ik het niet me eens :o Mag dat? Uit gras kunnen paarden gewoon nooit genoeg vitaminen en mineralen halen :n En dat is iets wat ze gewoon nodig hebben... een dikke buik zegt niet dat ze daar genoeg van krijgen.

@ Karen: wat een leuk dier zeg! Heel aansprekend koppie ook.

het "ze zijn dan geen brok nodig" heb ik ook wel even te cru neergezet. Ik geef de paarden na het rijden vaak 0,5 kg muesli met 0,5 kg brok. Frits eet het meestal niet eens op want die heeft er dan geen zin in

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:23

nou ik leef nog hoor, en hoe :D

3,5 maand niet gereden op dr, eventjes aan de longe gedaan eerst maar ze liep zo rustig dus ik dacht stap gewoon op.
Was een kwestie van opstappen en wegrijden, niks geen rare streken of iets dergelijks *\o/*

Rare streken heeft ze nog nooit gedaan maar goed ze is 4,5 dus had het haar anders ook niet kwalijk kunnen nemen :Y)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:26

Leuk zo'n braaf paard Evony :D

Ik had net even ruzie met de andere laptop, moest wat printen maar dat ding wou het bestand niet openen en liep daarna vast :+ Nu heb ik het maar naar mijn moeder gemaild en die had het op haar werk uitgeprint. Zal zo ff snel naar de brievenbus racen voor 6u

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:27

o god praat me niet over weigerende computers hahaha, heb ik altijd al last van gehad tot ik op mac ben over gestapt :+

braaf paard is idd fijn :D ze kan echt terroriseren maar niet onder het zadel haha, alleen in de omgang vooral naar de andere.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:48

Mooi zadel Shanouk!
Bos was goed te doen Sim gisteren, sommige stukjes nog hard. Maar verder prima. Ben nu klaar met mijn tentamens. Heerlijk. :D Jij lekker gereden dus!
Veel plezier bij de hengstenkeuring BV!
Vero krijgt nu 2 kg, wordt straks wel weer meer met SGW seizoen.
Ideaal zo’n paard Evony!

Ook weer thuis. 1 tentamen gehaald en het ene niet. Eigen schuld, was anamnese en ik liep helemaal vast. Stom, want met oefenen lukt het ook. Heb ik vaker door de stress. Gelukkig heb ik vaardigheden wel gehaald, daar moet je veel voor oefenen/ leren. Anamnese kan je minder aan doen. Nu iig weekend! :D
Zaterdag dressuur concours met Vero, augustus was de laatste.. Ben benieuwd hoe dat gaat!