[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:53

Goeiemiddag :evaw:

Ik ben terug van een super weekje SGW kamp in Ermelo.
Yoeri pakte super aan, heb heerlijk gereden. Dinsdag hadden we cross over het hele terrein, die mevrouw was heel enthousiast :)) . Ging super goed.
Donderdag les bij Alice, ging ook heel goed. En gister nog les :) ook goed.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:08

Goeiemiddag :)

Ik ben al weer even terug uit Westerbork. Het besloten niet te gaan springen, het terrein vond ik heel erg nat en mijn paard was van de week al heel vervelend met springen op les dat ik het niet zo vertrouwde om dan op die slechte bodem te springen. Ik had nog wel dressuur gereden. Losrijden ging heel fijn, toen het proefje in. In de eerste was ze nogal vervelend, telkens tegen de hand. En ze was ook heel terughoudend omdat de bodem zo slecht is (ze heeft ook geen achterijzers) Hier had ik 172 punten. Tweede proefje was ze niet meer zo erg tegen de hand en toen had ik 181 punten. Heb nog wel een supermooie foto gekocht van haar hoofdje :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:24

netjes, toch nog een wp!
Ben je het bos nog in geweest?

Ik heb voor en achter beschermers van Dalmar. Ik hoor over de achter beschermers wel eens dat ze draaien maar daar heb ik absoluut geen last van. Ze zitten perfect en hebben een een hele stevige plaat!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:28

:wave:

Ben vandaag ook naar Westerbork geweest. Ging erg fijn :). Was nog 2e het eerste parcours. Heb verder geen last van de bodem gehad. Maar heb wel gewoon 4kant op ijzers.
Sommige paarden in het BB Springen hadden helemaal of achter geen ijzers. Werkt niet echt voor het vertrouwen voor een paard volgens mij. Lagen een paar soms goed in de spagaat.
Maar had zelf erg fijn gereden :)).
Ik ben nog wel even het bos in geweest O:). Even de waterbak getest. Sofie keek heel even en ging er toen zo in :D. En op sprond en hindernissen vor de waterbak geoefend. Vond ze wel leuk :).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:16

Gefeliciteerd Kim!

Ik kan morgen helaas niet meer meedoen in Westerbork.
Ik ga binnnekort er even heen met een vriendin, gaan we daar ook nog even door het bos! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:26

Gefeliciteerd Kim, en Anthea met de punt!
Balen Bianca, wij gaan binnenkort ook weer even heen :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:45

BVW: nee, ben niet meer het bos in geweest :n

Kim: Gefeliciteerd met je prijs!
Als mijne rondom op ijzers stond had ik het wel aangedurfd, maar ik had geen zin om het vertrouwen kwijt te raken door zoiets

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:48

gisteravond gedressuurd in oosterwolde in het zonnetje. paard gedroeg zich goed. Wel wat spanning in de proef maar toch nog 3e met 187pnt en 180 in de 2e proef. Ik was supertrots op mijn paard.
vandaag westerbork gesprongen met de merrie. Dat ging waardeloos. Heb na 3 balken maar vp gereden daarna ook nog ff het bos in geweest. piano, dubbelsprong, berkensprongetjes, zitbankje, 2 houtstapels en de waterbak gedaan. Liep er zo in zonder twijfel zelfs voor het eerst het eilandje gedaan. Had na SGW westerbork geen crosshindernis meer gezien.

De rest lees ik vanavond wel even bij ben net thuis.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:16

Gefeliciteerd met je prijs Kim!

En netjes van je wp Anthea, lijkt me dan verstandig dat je niet bent gaan springen.

Gefeliciteerd met de winstpunten Caroline!

Leuke foto's Sue_!

Ik ga morgenochtend op vakantie naar Oostenrijk, tot over 2 weekjes!! :wave:

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:45

Zo ik ben een beetje bijgelezen.

Carolien, Anthea gefeliciteerd met jullie wp's
en leuke foto's Sue. Het is wel flink blubberig geworden zeg, wij waren er donderdag toen lag het er nog zo bij Afbeelding

Ik ben ook terug van knhs kamp (net als Mirthe)
Was weer leuk en Lasko heeft zich netjes gedragen :))

Vorige week had ik nog springwedstrijd met Lasko. 1 parcourtje, foutloos net als de barage, 51 voor stijl en 1ste.

Ben nu wel wat ziekjes dat is wat minder ..

Maandag gaan we naar Amerika

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:47

Wat een leuke foto Jetske!! ;)

Ik werd om half 10 gebeld dat de afdeling helemaal leeg is, er zijn helemaal geen patientjes, dus ik mocht thuis blijven, morgen heb ik dan nog wel één nachtdienst. Ik ben aardig moe, want heb overdag echt zo slecht geslapen.. :\

Ik ga even filmpje afkijken en dan lekker naar bed toe :wave:

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:17

:wave: goeiemorgen

Fijn dat knhs kamp leuk was mirthe en jetske :).

Ik had gister avond een feestje. Vriendin van me was jarig geweest, dus even op stap geweest. Erg leuk, maar erg laat en vanmorgen weer erg vroeg :+. Moet zo om 12 uur werken ;).

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:12

Goedemorgen!

We zijn gisteren dus voor een pony gaan kijken :D eentje die kan doorrijden (en crossen :+ ) waar mijn broertje na Picard ook op kan rijden. Het was dan een hele mooie palomino merrie :~ De vader is Coelenhage's Lets be the best de vader->moeder is Anjershof Rocky. De merrie is nu 5 en als driejarige op de keuring een STERmerrie geworden, ze heeft al 2 veulens gehad waarvan eentje er nog bijloopt, het vorige veulen had een eerste premie. Maar dit jaar is ze niet op de keuring geweest omdat het veulen erg jong was. De merrie is met 3.5 ingereden maar daarna niet meer bereden door de veulens. Toen wij daar waren was de merrie echt heel anhankelijk kon je zo alle voet bij oppakken enz. hier ff wat foto's. (De pony ziet er nu wel uit als prototype weipony :+ )
Afbeelding met mijn broertje
Afbeelding stand
Afbeelding het veulentje :)

We gaan vanmiddag ook nog voor een andere pony kijken, maar nu wel in de buurt :P.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:14

ik ga me tas in pakken voor de vakantie van morgen :D

Volgend jaar wil ik ook op KNHS kamp, de SGW week lijkt me echt super leuk :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:16

Ja, dat lijkt mij ook echt geweldig om te doen, jammer dat het redelijk duur is en zover weg leuke foto's van Lasko! Ik heb trouwens vanwege mijn budget Woofwear bescherming voor en achter.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:27

@Jetske en Mistid: fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad in Ermelo. Ik zou ook zo nog weer een weekje gaan :o
@Lotte: Wel lekker dat je vannacht niet hoefde te werken!
@Carolien, Anthea en Kim: Gefeliciteerd met jullie winstpunten!
@BB: Leuke pony om te zien.

Ik ben ook weer terug van een lange dag concours. Vanmorgen vroeg eerst gesprongen, maar ze sprongen beiden niet erg fijn. Vanmiddag nog gedressuurd met Jipje. 2 redelijke proeven gereden, kreeg ik mijn punten, 154 en 198 :? Het waren 2 vergelijkbare proeven, maar beiden extreem gejureerd. Was ook nog 1e met die ene proef.
Nu alleen nog de auto uitpakken en paarden voeren en dan is mijn energie echt op :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:01

Jeetje Benthe, wat een punten verschil!!! :oo Dat vind ik wel echt heel erg vreemd, dat is dik 40 punten verschil!! :? Nog wel nuttig commentaar op je eerste proef?

Ik ga zo weer een nachtdienst werken :) , ben benieuwd hoe vol het ligt, het kan zo maar dat er in ene 4 opnames komen. Dus we gaan het zien..

Nog even lekker bankhangen ;)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:36

jetske: mooie f'to!

het is niet zeker dat jumjazz word goedgekeurd, woensdag werd hij tijdens de keuring eerst gelongeerd op zand, daarna op beton... maar op harde ondergrond liep hij niet correct, over 2 weken word ie opnieuw gekeurd , maar ik heb er mijn twijfels over!

vandaag zijn we naar een nieuwe gaan kijken in etten-leur :P waar dat mooie springterrein is (ik weet niet of jullie het kennen xD ) een 5-jaars paardje & ik heb daar een parcoursje kunnen springen met hem, hij is best sterk, maar springt goed, MAAR hij heeft een zeer diepe rug ;(

een ideaal paard bestaat niet

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:53

Florence, geef de moed niet op ;) Gewoon nog even doorzoeken :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:39

:wave: Goeeeedemorgen!!

Ben weer terug van Gran Canaria :) Erg lekker weer gehad en was erg gezellig. Net vriendje uitgezwaaid en eigenlijk niet echt slaperig meer.. Dus dacht zal bokt eens spieken ;) Is er iemand die een korte samenvatting kan geven van het geklep van de afgelopen 2 weken O:)?

Jetske: Mooie foto :)
BB: Wat een stoere pony 8-)
JN: Wat een idioot puntenverschil idd :oo

Gister even met Wolles het bos in geweest. Die had nogal praatjes na 3 weken niks doen :+ Enige jammere is dat haar piephak niet is weggetrokken ondanks bezoekje kliniek en 3 weken rust.. Nouja het is niet anders. Heeft er geen last van, 't is alleen niet echt mooi. Nu maar eens heel hard trainen want heb besloten dat het uit is met het niksen en de da-bezoekjes :Y)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:37

Goeiesmorgens,

Bij Alice was het idd 1 grote waterbak, maar dat mocht de pret niet drukken. Na 2,5 maanden niet te hebben gesprongen ging het heel erg lekker. En het voornaamste... de mondhoek was niet beschadigd *\o/*
We zijn dus hoopvol dat het nu goed gaat komen. Controle was ook heerlijk, lekker op de pinkjes en heerlijk aan het been.

Zaterdag vroeg op ivm endurance in Soest. Ondanks 10km extra (73km ipv 63) zijn Yvonne en Madjied netjes en onverwacht 3de geworden. Een set gele (mooi bij de trailer passende) biothane teugels was hun prijs.

Zondag algehele bagger van vrijdag en zaterdag opgeruimd en de honden weer eens wat extra aandacht gegeven.

J_N: dat is idd heel extreem
VdP: welkom terug

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:42

Goede morgen :)

Vief lekker dat je weer terug bent! en succes met wolles ;)
BB mooie pony
JN jeetje wat een verschil :+ had die jury der rbil niet op ofzo :?
Lotte wanneer mag je op vakantie?

Zo Ben gister naar walibi geweest, men wat een 8-banen zeg, heb me longen uit me lijf gegilt :o vooral die Goliath men..

En vanmorgen terug gekomen, heb ik jetske en millie en man en zoon op het vliegveld gedropt :)

Heb nu 8 aug wedstrijd, aangezien ik de trailer en auto mag lenen van Jetske der moeder en vader :D (erg blij mee)

Ik ga me nu omkleden, straks les met die pap zak van me :P

:wave:

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:00

Goeiemorgen :)

We zijn gisteren nog even bij die andere pony gaan kijken maar :n Die pony was in de winter ingereden en had een keer op buitenconcours HC gestart en die man zei ja 178 punten... bleken er 161 te zijn (op internet nagekeken). maar die pony was erruuug braaf, moest flink met zweep rijden wou die een versnelling hoger gaan... en had een héééle hoge schoft en ook een héél diepe rug. wij haar meten 1.50 de eigenaar haar meten 1.47 (en dat moeten wij geloven :n) en toch nog €5000 vragen.
De ideale pony bestaat niet, maar ik denk dat de palomino nog aardig in de buurt komt.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:16

Hmm alleen obv het verhaal van die verkoper zou ik hem al laten staan.
Succes met de zoektocht, misschien bij Heemskerk Horses op de betuwe. Die weet wellicht nog wel wat.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:30

Sorry, maar ik zoek een D-pony (welshpony) geen paarden en het moet een merrie zijn, het liefst 4 jaar/ouder.