[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:07

Ja, de dazen hoeven echt niet te klagen over genoeg voer vandaag Haha!

Wat hebben jullie allemaal gedaan Sim?
Wij zijn begonnen op dat steiltje van bielzen met die afsprong. Daarna naar dat ding waarje bergaf springt bij die boerderij.
Toen het paardje afgereden: 2 steiltjes, mini opsprong, oxer.
En dan kom je bij die wal.
Daarna grindbak, door een slingerpaadje met nog wat lage dingetjes, oxertje.

Dan de skyjump, coffin, 2 smalletjes. Ergens een paadje met een in-uit en een steil.
Dan die greppel uit het M (heeft alleen Lielle gedaan). Wij mochten het huisje, alternatief rechts van die greppel en dan door de greppel heen. Picknicktafel.

Daarna kwamen we bij die wei waar je normaal in moet springen. Daar mochten we allemaal een heel stuk alleen: brummenbak, dubbelsprong, grashindernis, 4 in uitjes en dan die grijze buis.

Als laatste de waterbak. Daar heb ik de hoge afspronge gedaan met nog een steilsprong ervoor Bloos D*mn, wat duurt dat lang voordat je dan landt! Haha!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:10

*meldt zich ook weer eens* Knipoog
Moet eigelijk nog even bijlezen, maar zie zo in de eerste oogopslag dat jullie vandaag lekker hebben getraind. OK dan!

Gisteravond met Kees en de Cantos op wedstrijd geweest.
Kees L2 dressuur en de Cantos B springen.
Cantos ging fijn, leert langzaam aan ook te sluiten en is daardoor beter te plaatsen. Helaas toch nog een balk onderweg, maar verder wel fijn gereden.
Kees was met losrijden wat aan het hyperen, maar eenmaal in de dressuurbaan, was het net alsof er een knopje omging zo van "dit is echt niet erg of eng" en Kees was dus heel fijn te rijden (ook als zal hij nooit zulke gangen krijgen als het idelale dressuurpaard)

Voor de baan in gaan keek ik ff richting jury. Nou dat mens had een gezicht alsof ze net een emmer zure komkommers had opgegeten. Naja wij rijden fijn ons proefje en waren zeer tevreden. Alleen tijdens het laatste proefonderdeel (A afwenden X halthouden en groeten) heeft ze (de jury) dat hele stuk in opzij bij de schrijfster in de papieren zitten kijken. Zelfs tijdens het halthouden en groeten had ik inmiddels al 5 x gegroet Boos! voordat ze opkeek. Dit vond ik dus erg onfatsoenlijk van zo'n jury. Omdat ze niet gezien had hoe dit onderdeel ging, stond er natuuurlijk een 6 op het lijstje... En aangezien mn hele lijst voor een heel groot deel uit 6jes bestond...
Als ruiter krijg je dan echt het gevoel dat je niet meer serieus wordt genomen door zo'n jury.
In totaal 178 pnt. Viel me erg tegen, had minstens 10 pnt meer verwacht.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:11

Nou, dan kan ik kort antwoorden Scum: wij hebben hetzelfde rondje gedaan. Sims pakte super aan. Ik had alleen 2 langsloper op de meest simpele sprong (dikke, smalle boomstam voor de piano met mini skyjumpje). Vorig jaar was die piano spectaculairder met die stijlsprong boven op de berg, maar voor Sims was deze mooi genoeg voor de eerste keer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:19

Scum schreef:
Toen het paardje afgereden

Arm paardje, ik dacht dat jij een paardenliefhebber was Tong uitsteken .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:21

Ben ik normaalgesproken ook GvdT Haha!

Sim; smalletje was ik nog vergeten ja. Ik was wel blij dat die skjump iets minder gemaakt is. Vond dit al geweldig van mezelf Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:23

Ja, wel jammer dat het heggetje na die skyjump ook weg is.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:16

Klinkt weer goed allemaal de trainingen!
In het kader van de afwisseling omdat we niet weg kunnen hebben ze bij ons op stal een teamdag georganiseerd, ik ga springen en nog kiezen uit Tally-Ho en stoelendans. Ik denk dat het Tallie-Ga wordt! Clown

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:13

Nou, ik lees wel dat jullie je allemaal weer erg vermaakt hebben in de training in Ysselsteyn. Ik heb daar nog nooit getraind, alleen gestart maar als ik het zo hoor zou ik daar ook best een keertje willen trainen. Daar staan zo te lezen best wel wat pittige sprongen die je lekker kan oefenen. Haha!

Ik had vandaag mijn eerste springwedstrijd waar ik dubbel M zou gaan starten. Dat durfde ik tot nog toe niet, maar vanochtend werd ik helaas gebeld dat de wedstrijd niet doorging i.v.m. het noodweer van gisteravond. Wel jammer. Heb ik eindelijk genoeg lef, gaat het niet door Verdrietig
Maar het noodweer was ook wel erg. Op stal stroomde 1 hal over. We hebben water lopen vegen en zand tegen de kant geschept waar het naar binnen kwam voordat de stallen onderliepen. Ook is het huis van een kennis afgebrand door de bliksem en een strandpaviljoen is ook door de bliksem afgebrand. Het was ook behoorlijk eng op stal. Het flitste onafgebroken. Gelukkig was alles vandaag weer rustig.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:24

Dat klinkt niet goed SGWukkie Bloos! Bloos! Zijn er verder geen mensen, dieren gewond geraakt?

Reeskees; wij hebben wat met elkaar gemeen. Allerbei de jury tegen! Boos! Het ging heel goed, 167 punten! Echt alles ging goed volgensmij. Maarja, we hebben allerbei weer wat geleerd. Springen praat ik liever niet over Huilen Bloos Eerste hindern is ging goed, daarna witte oxer met plank eronder. BEL en nog steeds niet crossen Boos! maar dat komt vanzelf vast wel een keer!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:25

jeetje...dat klinkt eng...hebben wij hier nog geluk gehad in het diepe zuiden. Wij zagen het vanaf de kanten van geilenkirchen duitsland zo langs on heen trekken naar belgie en toen de kant van maastricht/lanaken. hier alleen een paar spatjes tot vanochtend vroeg toen begon het ook flink te regenen, en dat was het.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:29

Nee, voor zover ik weet zijn er geen mensen en dieren gewond geraakt. Wel een getraumatiseerde kennis. Hij heeft alleen nog een korte broek en een t-shirtje want dat had hij aan.

Balen zeg van je wedstrijd. Al die voorbereiding en dan mag je de cross niet starten Verdrietig
Ik heb het ook een keer gehad. Het springparcours ging heel goed maar ik vergat gewoonweg een hindernis. Daar was ik toen echt ziek van Boos!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:45

Denken we alles wel gehad te hebben hier aan rare dieren in de opvang, staat de dierenambulance nu net met zoiets idioots op de stoep:
4 jonge mollen!!!
Roze en dik en heel erg schattig... Tja, moet je die dan dood maken ofzo?? Ze krijgen nu de fles van mn moeder en we zien wel of we ze groot krijgen...

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:49

Jeetje, moederloze molletjes. Dat is inderdaad wel apart. Worden ze dan weer uitgezet in het wild als ze groot zijn?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:53

Nickeltje schreef:
Denken we alles wel gehad te hebben hier aan rare dieren in de opvang, staat de dierenambulance nu net met zoiets idioots op de stoep:
4 jonge mollen!!!
Roze en dik en heel erg schattig... Tja, moet je die dan dood maken ofzo?? Ze krijgen nu de fles van mn moeder en we zien wel of we ze groot krijgen...

Pas op dat ze niet ontsnappen Vork
Onze buurjongen krijgt een euro voor iedere mol die hij vangt bij ons in het land Haha!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:01

[/quote]
Pas op dat ze niet ontsnappen Vork
Onze buurjongen krijgt een euro voor iedere mol die hij vangt bij ons in het land Haha![/quote]

Ooohhh. Hij heeft zeker ook de moeder van deze 4 molletjes gevangen. Verdrietig
Maar ik begrijp het probleem. Ze maken een hoop schade in die weilanden en landbouwgronden. Maar toch vind ik het ook wel zielig voor die diertjes. Maar ja, ik ben ook een vreselijk dierenmens. Een spin zet ik zelfs nog buiten omdat ik hem niet dood wil maken Bloos

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:21

Hm Reeskees, is jouw buurjongen ook in te huren voor het vangen van konijnen? Zitten er bij ons in de wei achter het huis (staat leeg gelukkig) een heleboel en ik ben er inmiddels achter dat ze van mensjes met een kruiwagen vol zand om de gaten dicht te stoppen niet echt onder de indruk.... Clown Mijn buurman zag meteen een nieuw jachtterrein, maar dat zie ik niet zitten zo vlak bij de paarden.

De training in Oversteijn Verward was erg fijn. Ollie heeft weer erg goed geoefend op zijn piaffe, ik heb mijn eigen nek gekraakt door niet voldoende terug te zitten op boomstam heuvelaf en Frank en Tezzz ( en Merlijn trouwens ook) zijn zeker vijf kilo afgevallen door het achter ons aan rennen. Wel heel trouw... Lovers Aan het einde een enorme plensbui op ons kop gehad. O ja, Scum was echt super dapper vandaag!!!!! OK dan!

Vanavond ging Ultra oud Hollands *****. Hij heeft soms van die dagen dat hij links vast houdt (niet met zijn mond maar in zijn lijf) en dat kan dan de volgende dag weer helemaal weg zijn. Vandaag was dus zo'n dag. Nu staat hij gevlochten op stal, helemaal klaar voor zijn eerste echte proefje.

Reeskees: Balen van je punten. Ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment helemaal geen trek meer hebt in dressuren.

Henkjan: Da's ook niet fijn!

SGWukkie: Sow, dat is schrikken! Blij dat er verder niemand gewond geraakt is! Je zou maar alleen nog maar de kleren hebben die je aan hebt.... Ach gut

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:27

Als ze groot worden (wat natuurlijk vol risico's zit) dan worden ze uitgezet in een natuurgebied, waar niemand zich druk maakt over de aan- of afwezigheid van mollen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:33

En we hebben nu ook een stuk of 6 kittens tijdelijk in de opvang omdat de officiele kitten opvang hier gesloten is wegens een zeer vervelend virus...
Dus als iemand nog een leuk kajte zoekt... Sigaar

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:34

balen van je punten RK Bloos ik heb daarom ook maar besloten om niet meer te starten Bloos Lachen

oh ik had trouwens een vraagje, misschien dat jullie dat weten, maar het paard van vriendin van mij die zweet op het hoofd maar aan 1 kant Bloos heel apart... een oor is altijd nat van het zweet en de andere helemaal niks... iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Bloos

nickeltje: ikke Tong uitsteken alleen zullen ze hier thuis niet heel blij mee zijn, mijn moeder vond mijn verjaardagscadeau voor haar dan ook niet bepaald leuk Tong uitsteken een katje met een rood strikje eraan Knipoog
mijn(ehhh mijn moeders) mooiste cadeau Lachen Cool

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:37

Nickeltje: Lijkt me wel apart die molletjes! Wel ontzettend goed dat jullie ze ook weer uitzetten! Snappen ze dan nog hoe het werkt in het wild?

BT: 2 katjes zijn veeeeeeel makkelijker dan eentje! Knipoog En dat is ook veel gezelliger voor ze. Wij hebben er nu drie, en die zijn nogal territoriaal ingesteld dus ik geloof niet dat eentje er bij nog gaat werken....

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:46

wij hebben er ook 2...die elkaar niet mogen Bloos
eentje zonder staart (die heeft al 2 operaties ondergaan)
en ze mogen niet eens meer binnen Verdrietig zielig vind ik dat.... zijn ook van die domme beesten die het erf(inmiddels ErfJE) niet eens afdurven...bang dat ze een andere kat tegen komen Knipoog

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:48

Geen tijd om bij te lezen. Kom wel even melden dat Rebecca net is bevallen van een merrie Go jij! Go jij! "Cadence" Go jij! Go jij! van Valeron.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:22

Gefeliciteerd JJ! Mooie naam ook! Huilen van het lachen
En voor het eerst eerste... Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 08:33

Gefeliciteerd JJ!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:06