[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anielcaa

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:59

Ja, is echt niet te doen daar momenteel. Probleem is ook dat de grond daar niet snel opdroogt... Als het nu droog blijft en LRV gaat niet door, gaat het misschien nog verantwoord zijn om te starten. Maar als komend weekend de LRV daar alles gaat omploegen, dan blijft de mijne mooi op stal staan, ookal loopt ie maar B. Woon er maar 2 minuten vandaan, dus ga komende week wel regelmatig eens kijken hoe het erbij ligt.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 23:42

Ohjee... Dat zou vervelend zijn!
Maar denk dat de boer ook niet happy gaat zijn als zijn gras zo verreden wordt...

Ik hoop op Merksplas! Anders is het nog langer tot de volgende!

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 00:36

Nee, idd! Is trouwens komende zaterdag ponytornooi, dag erna paarden + menwedstrijd en dan zondag erop vlp cross... Gaat die bodem echt niet aankunnen :n Ik hoop er echt wel op, want anders is het voor mij pas in het najaar weer... |(

btw, moest het wel doorgaan, heeft er iemand ervaring met het starten met gopro in de cross? Is dit toegelaten of moet je dat eerst ergens vragen, of...? Ben er in Lille in lrv mee gestart, en niemand movede erover tot NA mijn cross. En een paar weken later nog een ellenlange preekmail, een hoop gezever en miserie :x Aangezien het in NL wel nog steeds mag, vraag ik mij af hoe dit in VLP zit?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 04:24

Ik denk niet dat het bij ons mag. Maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen.

Vorig jaar mocht het niet, deet niet of er iets veranderd is in de regelementen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:52

Pfft wat een ellende met al die regen! Zou zonde zijn als ze het moeten aflassen. Bestaat de kans dat ze het verzetten qua datum en dat de inschrijvingen behouden blijven? Wanneer de termijn dan lang genoeg is (vb. over 4 weken) kan je alsnog kosteloos afmelden lijkt me als die datum niet past.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:12

Heb nu op de FB pagina eens gevraagd naar de staat van het terrein, benieuwd of ze zullen antwoorden!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:28

wbt de gopro...ik dacht dat dat per vereniging verschillend was, ook in nederland.
ik heb daar al verschillende wedstrijden meegemaakt dat het niet mocht.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:01

oh, ik hoop echt dat Merksplas doorgaat!

Ik heb een spannend weekend gehad in Marchin, maar met een zeer voldaan gevoel!!!
Mijn dressuur was echt stukken beter dan anders en stond op een 11de plaats met 50 strafpunten en hele eerlijke punten in mijn proef. Jumping 1 balkje! De M-cross stond pittiger dan in mei dus ik had echt wel enorm veel stress. Ik heb niet op mijn tijd gereden en ging voor een foutloos rondje! De moeilijkste combinatie was na de haag vanuit het bos stond erop 4 galoppassen in een gebroken lijn een ferme punt. Gelukkig waren ze apart genummerd en heb ik een cirkel kunnen rijden. Bij het water heb ik ook alternatief gereden gewoon om niets te riskeren, ze ging het wel gekunnen hebben maar ik ging veel spijt hebben gehad als het dan mislukt zou zijn. Ik heb nu mijn kwalificatie om 1* te starten! en ga mij kanditaat stellen voor Jardy eind juli.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:15

Dikke proficiat Winnie!

Onee ik wel echt echt naar merksplas :(, gvd k*t regen!!

theeft hier gisteren echt bakken geregend. De eerste weide is een rijstveld, zelfs deze winter lag het niet zo nat. Gisteren hebben ze begonnen aan het instaleren van de automatische drinkbakken (tussen de vlagen door), de grond is gewoon verzadigd met water. Op 60 cm diepte gegraven kwam het grondwater er gewoon al uit!

vrijdag is er cross training in March.in voor de geintereseerden. Zou wel graag gaan maar vrijdag is geen goeie dag en tis wel beetje heel ver rijden voor cross training en ga dit weekend twee dagen op jumping. Zou beetje teveel van tgoeie zijn.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:37

Proficiat winnie! Hoe weet je dat dat je genoeg punten hebt voor 1* te mogen rijden? Ben ik wel benieuwd naar voor ons eigenlijk ook. Hoe was het tetrein in marchin? Wij zijn ook in mei geweest en dan was het echt allemaal om geploetert. Cross terrein lag er dan wel nog oké bij.

Wij gaan normaal ook naar waregem dit weekend van 1m10 en eerste keer 1m20.

Deze week op controle met mijn merrie ook. Ik vindt het allemaal wel een beetje spannend :-)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:42

gefeliciteerd winnie, en inderdaad hoe zit dat bij jullie met winstpunten?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:47

Om 1* te mogen starten moet je minstens 3 keer M rondgereden hebben in de cross met max 1 weigering op alledrie de wedstrijden. Ik heb nu dus W.aregem M, waar ik foutloos was. Ca.stenray en Vrou.wenpolder met allebei 1 weigering en Marc.hin foutloos.

Het crossterrein lag er beter bij dan in mei. Enkel het ene stukje in het bos vanboven lag echt superslecht.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:03

en ik vond het er in mei al goed bijliggen, hoe was de parkeerplaats...volgens mij moet het daar toch weer puinhoop zijn geweest.
jammer dat we deze keer niet vanuit Nederland konden inschrijven

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:25

Ah oké dus denk dat stijn dan ook wel al een 1* zal mogen starten. Waregem was hij foutloos. Marchin 1 stop en tongeren ook foutloos. Op wat tijdsfouten na.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:27

In mei lag het terrein idd wel niet slecht alleen de parking was echt slecht en dressuur ook

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:52

je mag max 90 seconden buiten tijd zijn dus dat is echt wel heel ruim!
De parking was zot :o je zag er bijna niets meer van en het gras was helemaal en overal terug gegroeid. Net hetzelfde bij de dressuur inrijpiste!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:58

dat is dan wel vlug gegaan. gelukkig maar.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:16

Ik las in het reglement dat je na 2x uitgesloten naar een lager niveau moet gaan, wordt deze regel daadwerkelijk toegepast? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:01

Geen idee heb ik ook nog nooit gehoord.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:16

LRV toernooien die in Merksplas doorgaan zijn allebei afgelast, zowel ponies als paarden. Er werd mij verteld dat er max 5 wedstrijden mogen doorgaan per jaar op die terreinen zodat ze niet te erg kapot gaan. Momenteel blijkbaar nog steeds een vijver, superglad en hoog gras.

Voor de volgende toernooien wordt er nog volop gepraat. Wij zouden ook toernooi moeten organiseren half juli maar ook dat wordt wss afgelast. Aarschot 17 juli is ook al geschrapt.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:28

Proficiat Winnie!! Filmpje hier stiekem al es bekeken, ziet er heel netjes uit!
Ik vraag me wel af of Castenray en VP tellen als selectiecriterium, want Ndl M is toch lager dan Belgische?

Mila: hopelijk nog steeds mooi veulie in de maak!

Heb op mijn FB bericht terug gekregen dat Merksplas momenteel idd nog onder water staat met gras erop. Ze geven komende week volgens mij nog steeds regen, dus ik denk dat ze dit niet kunnen laten doorgaan? Ik veronderstel dat ze ook nog alle hindernissen moeten zetten eens het gras eraf is, dus veel tijd is er niet meer?
En idd, nadien is het nog lang... Genk durf ik niet starten, dus dan zou het meteen Nokere worden?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:40

Antonius: dankjewel! het voelde niet overal even netjes maar ik heb altijd een slordiger gevoel dan dat het er daadwerkelijk uitziet :)
Bij de 3 wedstrijden mag er 1 nederlandse bijzitten. M is inderdaad lager dan in België maar wordt wel als hetzelfde gezien.
Wat gaan ze dan doen met het BK moest het niet doorgaan in M.erksplas?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 16:06

Het BK is al eens verplaatst geweest.. Zullen ze hem nog eens verplaatsen..

Proficiat Winnie! Jardy is een leuke cross maar niet zo gemakkelijk qua de weg onthouden! Ga dus zeker veel verkennen en enkel uw cross. Wij waren vorig jaar daar en evht veel reden verkeerd.. Qua hindernis komt vaak hetzelfde terug, op ne berg iets springen, dan naar ondetgallopeten (max 3 galoppassen) dan draaien naar een smalletje wat je pas laat ziet.

Wel heel mooi terrein, fijne inrij pist, maar pak een iets mee!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:47

ik wil echt wel naar merks.plas gaan :'(. Khoop dat het daar droog blijft... Kheb me net ingeschreven...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 22:52

Ik wil ook heel graag gaan! Maar als ik zo een beetje reken vrees ik er voor...

Stel, het blijft nu droog tot dan.
Tegen dat alles voldoende gedroogd (dat ze er met de tractor door kunnen) is, 2,3 dagen.
Dan het gras afdoen en drogen ook ne dag of 3/4
Dan nog alle hindernissen plaatsen, aanpassen, verven,... Das ook nog ne dag of 2/3

Dus als het vanaf nu niet meer zou regenen is het misschien nog haalbaar.