[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:58

Mistid, nu is jullie achtertuin ook wat groter als 10 bij 15 natuurlijk... Wel stoer van dat karretje, oud klasgenoot van mij had ook zon ding met sport elfen, sportauto's, cd wisselaar, spoiler en xenon lampen, liep 70. Mijn scooter 75, dus ik was nog wel sneller!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:02

Haha ja dat klopt wel. Maar ze staan ook wel eens in de echte achtertuin, daar staan de 2 kleinen de hele zomer. En ook in de voortuin :+ .

Hij is nog wel half vergaan (bumper, lampen missen) en nog niet geverfd, maar hier even foto's. Hij reed :+
Afbeelding
Trekhaak!
Afbeelding

We rijden nu in een rode rond, maar die is eigenlijk van mijn zusje.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:03

:=

Die kan mooi in de rubriek "wrak van de week" :D .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:06

O jongens doe toch voorzichtig met snelheden waar die dingen niet voor bedoeld zijn (sprak zij met een lading boter op haar hoofd...). Mijn batavus schakelbrommer, mat zwart met chroom, reed 85. Gelukkig had ik wel (meestal) een helm op. Zo ook een keer toen ik een slingertje moest maken omdat een auto van de verkeerde kant een straat in reed, en ik onderuit ging. En een schuiver maakte op de straat die ik moest kruisen. Jammer genoeg hadden ze daar net geasfalteerd en lag er een laag split op.... Mijn spijkerbroek, onderbroek (toen heten ze nog geen slip), t-shirt en bh, alles was stuk. Maar het ergste was ikzelf. De hele rechterkant was helemaal opgengeschaafd. Ik zat van m'n hals tot m'n enkel in een pak van bandafix, en ze zijn 1,5 uur aan het sintels zoeken geweest in de schaafwonden. Maar daar merkte ik niet zo heel veel van, want ik viel voortdurend flauw. Het ergste was dat ik op weg was naar mijn laatste rijles, en die heb ik dus gemist. Maar een week later wel geslaagd voor mijn rijbewijs.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:23

Pff Texelse! Dat klinkt heftig! Die van mij wordt teruggevoerd naar maximaal 65. Dingetje waar ik nu in rijdt loopt 55/60 en mijn scooter 55. Ze mogen niet harder en daar heb ik geen problemen mee, want ik heb natuurlijk ook geen echt rijbewijs. Alleen een scooterrijbewijs (jawel, met een praktijkexamen :P ).
Heb overigens ook wel een aantal schuivers gehad met mijn scootie, maar niet zo ernstig!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:35

Oei, dat klinkt lekker Texelse!
Ben ooit met een brommer gevallen: 3 hechtingen vlak naast m'n oog.
En dat schoonmaken van schaafwonden herken ik ook: ben een keer onderuit gegaan op de weg, of net in de grinttoestanden naast de weg met het tonen van een jonge ruin voor de verkoop: oh, zat helemaal onder. Heb een half uur onder de douche gezeten om de boel schoon te krijgen. Ruin werd niet eens verkocht :Y) .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:46

Ik ben helemaal open geschaafd toen mijn valkje voor het eerst aan het stroom kwam terwijl ik hem uit de wei haalde. Aan de haal over het grindbeton, maar ik liet niet los. Zag laatst de foto's van hoe ik eruit zag, niet normaal meer, mijn rug was compleet ontveld! Ben toen nog naar de SEH geweest want ik kon wel heel diep met mijn wijsvinger in mijn knie. Dat is toen gehecht, en ik was zo bang toen de hechtingen eruit mochten dat ik een prik zou krijgen, dus ik heb ze er zelf uitgeknipt :oo

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 01:16

En terug van de cursus. Was een zeer leuke, educatieve avond.
Marijke: Geert kwam nog heel vaak tevoorschijn met Ulla. Ze hadden namelijk foto's gebruikt van de regiotrainingen :).
Daarvoor nog iemand van de KNHS gesproken over de Rhino-hype.
Ze hadden vanmorgen om 11uur groen licht gekregen. Ze hebben toen 80 man gebeld (ORUN opleiding instructeurs etc) dat het weer vrij was. Toen kregen ze tegen een uurtje of 15uur een bericht dat er een vermoeden was in Zuid-Holland. Daarna dus weer al die 80 man afgebeld. Hij was het wel een beetje zat nu.. Kan het me helemaal voorstellen. Er was alleen niks bekend wat voor type het was.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:16

Sterkte itsme.
Texelse, Misted, ik wordt al misselijk als ik eraan denk...
Ben zelf ooit achter mijn eerste ponytje aangesleurd het hele manege terrein over.Die hield niet van longeren. %) L*llige was dat ik aan het spijbelen was en dus ook niet naar huis kon. Heb nog uren op de manege rond gehangen in mijn aan flarden gescheurde lievelings tuinpak...Achteraf kun je er om wel om lachten, toen écht niet.

Brommers, ik had "vroeger" (oud wijf :P ) een thomos die flink opgevoerd was. Ding ging steeds meer herrie maken, was hij bijna uit elkaar getrild door die veels te hoge snelheden. :oo Reed altijd met een vaartje van 80 door Alphen en dan op de rollerbank een agrent hebben die loopt te zeuren over mijn prachtige dino toeter en het ontbreken van een fietsbel. Heb maar niet gezegt dat je die bel nooit zo horen met mijn snelheden. Heb netjes een nieuwe bel geregeld en de bon werd verscheurd. :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:36

moguh...
paar heftige valpartijen dus!! ik ben nooit onderuit gegaan in die 5 jaar met mijn scooter, alleen mijn broertje met de mijne wel, zware hersenschudding en arm/knie/hand mooi kapot...(en ik kreeg boel centjes van de gemeente, die aansprakelijk was, voor de schade :P)

geert is dus beroemd :P

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:40

Goeiemorgen!
Ik ben benieuwd naar het advies van de KNHS vandaag. Ik had eigenlijk gehoopt dat het nu wel "over" zou zijn.
Itsme; Sterkte...

Dekens zijn lastig deze tijd van het jaar.... 's Nachts is het een graad of 4. Vandaag overdag 11 graden, donderdag 19 (!!!!) en zondag weer 12 met regen wat moet je daar nu mee?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:41

Morgen!

Lees hier en daar wat over scooters en zie nog een wrak langskomen. Ik heb zelf nooit een scooter gehad. Wel eens op de brommer en crossmoter van ex-vriendje gescheurt. Ook wel leuk trouwens!

Dan nog over paarden in een achtertuin, maar daar zal ik geen uitlatingen over doen. Vind het alleen ronduit belachelijk. Maargoed, nu zijn we thuis ook wel verwend met paarden die overdag lekker hele dag op de wei kunnen lopen en alleen de nachten binnen staan. Moet er niet aan denken dat sommige paarden gewoon hele dagen op stal staan en alleen de stapmolen even ingaan ofzo.

Ohja, dekens. Uk heeft alleen nog een regendeken op en dat blijft ook zo. Hou niet zo van het wisselen van dekens. Als de deken eenmaal op is, dan blijf ie ook op. En als hij af is, blijft hij ook helemaal af.

Mendy, gecondoleerd met je omi.
Dienke is naar cursus geweest.

En ik ga hier haasten, want wij gaan naar babyzwemmen.
Laatst bijgewerkt door tientjeh op 13-03-12 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:42

Wij trekken gewoon sochtends met zon de dekens eraf en savonds met avondvoeren er weer op. Met regen blijven ze erop, beetje onderling samenwerken, gaat prima.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:55

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:02

wow wat een valpartijen. Heb nooit een scooter gehad, mocht niet van ouders. Maar met e pony langs de weg, toen reed ik de dijk af kwam een of andere idioot met een trekker/kraan aanscheuren, en daarnaast waar ik reed was geen heining en een suuuuuuper steile helling echt heel eng. Dus ik sprong eraf, anders zouden we naar beneden glijden aangezien het erg glad was (lag oude sneeuw). Maar op het moment dat ik eraf sprong draait hij om, sleept mij mee over straat, moest loslaten aangezien ik half onder hem kwam... En alles wat verder dan zijn schouders loopt is eng... Dus gaat hij dan alleen maar harder rennen. Jaar later was ik aan het slepen, ging steeds erg goed. Maar toen, weet niet wat er gebeurde, ging hij rennen en ik met lange lijnen erachter dusheb hem met zijn kop tegen een boom gestuurd, dat lukte nog. Maar hij stopte niet. Hij sprong door een slootje, tussen schapengaas en prikkeldraad door, weiland door, band was in de sloot blijven hangen. Hij is over het volgende hek gesprongen toen langs de sluis gerend, onderuit gegaan, en toen naar een viaduct toe waar hij nog nooit geweest was. Hij is toen over aardig drukke weg gerend naar tiel toe (industrie de kellen). Politie was al gebeld, dus ik en zus in de auto mee.
Maarja hij was toen 3,5 en 4 oid... Jong beest eigenlijk altijd braaf maar een aansteller :P
ben altijd alleen maar hard onderuit gegaan met de fiets en skeelers.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:08

Mel, daar moest ik even heel hard om lachen :D

Ik heb mijn ochtendwandeling al achter de kiezen en ben bijna bij den haag. Ik mis mijn auto :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:20

Ben niet de enige met een valpartij met een scooter hier! ;)
Ben toen ik 17 was aangereden door een automobilist met een slok teveel op. Resultaat was 5 jaar lang niet kunnen paardrijden, geen calo en blijvende rugklachten. (soort sponsylose met zenuwklachten) Gelukkig gaat het nu weer redelijk goed! Zusje mocht dus door mij geen cross brommer. ;)

Beroemde Geert! Mooi dat de cursus leuk was Dienke, hoewel mensen doen er mee aan de
Cursus?

Werkse allemaal vandaag!
Jaa, dat las ik gister in de snelheid op FB, wat is er met je auto? Ga je nu lopend? Is dat niet te ver..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:23

Eerst wandelen naar het station, trein, overstappen, trein, overstappen, trein, overstappen, trein en wandelen :z fietsen is sneller, maar ben bang dat ik halverwege al kapot ben!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:34

goed voor de lijn Mootje!!
Goedemorgen allen, en ik begrijp dat ik niet de enige duikelaar ben.....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:40

Idd goed voor de lijn!
Lees op elk weerbericht dat het Juist zondag gaat regenen. -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:41

Ik heb nooit een brommer gehad... Spaarde liever voor een auto :')
Op vakantie wel een scooter gehad, maar toen zat ik achterop bij vriendje.... 1x zelf gereden en bij de eerste bocht ging ik onderuit.... Geef mij maar iets met 4 wielen.

Ik wil wel heel graag mijn motorrijbewijs halen, maar dat is niet heel verstandig, denk ik!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:42

pff mootje wat een gedoe met al dat overstappen zeg! Wat is er met je auto?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:44

Even veel sterkte voor Mendy.

Verder is het hier top! Alleen het stel waarmee we samen zouden is gestrand in duitsland: benzine getankt ipv diesel..... Hopelijk zijn ze er vanavond.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:45

Er zit ergens kortsluiting wat er voor zorgt dat mijn accu wordt leeggetrokken.
Hoop dar hij vandaag klaar is eerlijk gezegd. Alhoewel ik eigenlijk nu helemaal niet mag autorijden :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:46

Niet :oo wat ontzettend balen zeg! Hebben ze een auto geleend dat ze verkeerd getankt hebben?
Kon je makkelijk onderdak vinden :)