[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:17

Sannnn schreef:
Jammer is dat Bianca, wanneer ga je weer springen?

heb voorlopig even niks staan op nog 2 dressuur na dan.....heb nog 2 coupons voor dressuur dus zou wle egens nog kunne kijken maar er zit al heel veel vol in december.
Als ik terug ben uit Portugal ga ik eerst even thuis springen en op les dubbels ophogen zonder krabbels en dan even kijken wat ik dan start. 21 januari staat Nijkerk weer dus dat is wel heel dichtbij om in ieder geval even B te rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:18

Haha Noor! Je hebt ook best veel spullen :D
Lielle, voor volgende keer.. Wilde ook nog naar Villa Borghesa, maar daar ben ik ook niet geweest!
Lielle, met wie ga je sinterklaas vieren?

Lielle

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:24

Villa Borghese is in het park toch? Dan zou ik de Vaticaanse musea kiezen :j

Sinterklaas is morgen bij ons thuis (moeder, broer + schoonzus en hubby) en volgende week op stal met wat stalgenootjes.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 17:45

*lielle ik had nu al meer ritme naar de dubbel dan vorige week maar nog wil hij er 2 tussen maken. En z'n klein paard is het nou ook weer niet
Ik heb ze ook liever allebei niet maar dan liever 2 ipv 1 dan 1 giga grote ipv 2
*mootje gaat snel door rome
*leliaardje beterschap
*annetje, ja ze kan het wel aanpassen maar dan neemt ze het zadel mee. En aangezien ik wedstrijd had vandaag spr en volgende week dres en je het zadel dan ong een week kwijt bent. Laat het wel aanpassen hoor. Ze doen het helaas niet op locatie. Maar dit was vanuit de club geregeld dus als er dan heel wat komen kun je niet meteen elk zadel gaan aanpassen
*sandra gefeliciteerd met je winstp. en 1e prijs. jammer van je 2e proefje maar als je zo lang moet wachten snap ik het
*margriet heeft gewonnen met korfballen
*bianca dat heb/had ik ook. springparcoursen met sgw gaan de dubbels gewoon goed. dus had de hoop dat het eindelijk tussen de oren uit was bij mij en ol. Gaan we samen hard oefenen
*joki, zoiets heeft bay ook maar daar gaat het gewoon goed mee en met zoeff trouwens ook. het is echt alleen ol met de dubbels dus of het helemaal alleen aan mij ligt, geen idee
*lielle is druk met dichten

nu paardensport aan het kijken op eurosport. spannende barrage leuk zo'n laatste hindernis op afstand gaan ze lekker snel waardoor ze snel een balkje mee pakken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:20

bianca1980 schreef:
heb voorlopig even niks staan op nog 2 dressuur na dan.....heb nog 2 coupons voor dressuur dus zou wle egens nog kunne kijken maar er zit al heel veel vol in december.

Volgens mij had jij nu op je paard moeten zitten, losrijden. ;) Zag je op de startlijst staan voor Bunschoten vandaag.

Sannnn, gefeliciteerd! Welke jury had je?

Heerlijk gebost, 2 uurtjes weggeweest in mijn upje en maar een paar druppels regen gehad.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:34

_Sim_ schreef:
bianca1980 schreef:

Volgens mij had jij nu op je paard moeten zitten, losrijden. ;) Zag je op de startlijst staan voor Bunschoten vandaag.

????? ooohh lekker dan daar stond ik op de wachtlijst !!!! heb helemaal niks van ze gehoord en dat was wel de afspraak !!! ze hadden zelfs mijn telefoonnummer !!! wat een baalzooi ..... :(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:05

Dat is zeker balen Bianca, zeker als je afgesproken hebt dat ze je zouden inlichten.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:22

_Sim_ schreef:
Dat is zeker balen Bianca, zeker als je afgesproken hebt dat ze je zouden inlichten.

heb al een mail die kant op gedaan, weet niet of dat altijd hun normale gang van zaken is ?? maar ik heb het zo nog nooit meegemaakt.Wel jammer, had ik mijn twee laatste coupons op kunnen maken......thanks voor de tip... ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:43

surprise gaat reuze voorspoedig, valt alleszins mee. Gedicht staat in de grondverf, wordt nog een rustig dagje morgen zo.

Itsme, wat raar dan? Wel heel vervelend.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:46

Iedereen druk bezig met surprises dus!
Wij doen Thuis niks aan sinterklaas dit jaar. Ben net wel wezen shoppen met moeders en een heel mooi jurkje gekregen en van de week nog schoenen en make-up.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:06

bianca, vind het ook niet netjes als je niet gebelt bent dat je van de wachtlijst bent.
inderdaad even mailtje/belletje doen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:10

Ik ben ook niet gebeld, stond ook op de wachtlijst. Maar heb het zelf in de gaten gehouden.
Maar als je het afgesproken hebt is het niet netjes idd. Wel heel jammer, was fijn rijden daar!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:21

Hoi allemaal.

Ik ga helemaal mee met Mendy's bijleesaktie!

Heb vanmiddag ook heeeeeerlijk in het bos gereden met Geert. Zeus was zo fris dat Geert en ik onder zn witte kwijl zaten, zn eigen borst en er constant een of ander voorbeen langs kwam vliegen. Toen we in galop gingen vond meneer het ook nog nodig er effe vandoor te gaan. Geert galoppeerde naast me met Ula en kwam niet bij van het lachen. Die zag hem bokken, springen en vertrekken. Gek paard. Maar ben zo blij dat ie zo goed te pas is!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:24

mooi marijke. had het wel willen zien :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:39

Hallo :)

Las dat Sussie blaasontsteking heeft, beterschap!
Voor Lielle een baaldag :(:)
Sann, half 12 nog springen, wow! Toch foutloos in de eerste ronde, goed gedaan. En ook nog eens een 1e plaats met dressuur :D
Geklaag over het vieze weer van gisteren, geen last van gehad...Bij ons dwarrelden de sneeuwvlokjes gezellig.
Caro wat een koopje, geluk! Balen dat je paard met een dik been staat, hopelijk in 2012 dan weer een frisse start. :)
Leli: Op stage wordt elke dag zemelen gevoerd. Heb geen idee hoe het uitwerkt bij oudere paarden, lekker vinden ze het wel.
Noor pfoe wat een gaaf huis heb jij zeg!!
W alweer verkocht, gelukkig wel naar een adres waar hij kan doen waar hij dus goed in is :)
Mendy, dubbels onder de knie krijgen is toch vaak een kwestie van heel veel herhalen en de knopjes uitvinden als het niet helemaal lukt..
Mootje die door rome heen raced haha
Ben ik nou stom, of wie is 'mister_T' ? :o

Wij zijn lekker een weekendje weg geweest. Het sneeuwde wel, maar bleef niet liggen.
Maar we hebben ons goed vermaakt! Onder andere naar de rodelbaan geweest, bij de bobslee baan, kerstmarkten en in een meeega winkelcentrum.
We lazen eerst in een folder over een overdekte kerstmarkt, dus we gingen er heen. Kwamen we daar binnen, nou....in wat voor feest we terecht waren gekomen weet ik niet, maar we hebben ons heeeeeeeel snel omgedraait. Het leek niet eens op een kerstmarkt. :')
Vanmiddag wel naar een echte kerstmarkt in Oberhausen geweest.

En nog wat nieuwe paardenspullen binnen, en mag nog voor 100 euro iets kopen, weet alleen nog niet wat.
Dus daarom nu maar eens op internet rondkijken naar een idee.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:07

Avond :wave:
Ik ben weer terug van cc. Draakje was een beetje druk en in de 1e proef was ze ook stout. Er stonden witte hekjes en die stonden weer in van die groen/zwarte bakjes. Draak dacht die bakjes aan konden vallen, want ze schrok iedere keer van die bakjes (ze staan ook om de paar meter) Met als gevolg dat er best veel dingen mislukten. Tweede proefje was ze veel braver. Ook hier wel een paar slordigheden helaas. Had 2x 181 :+ Beetje vreemd, voor mijn gevoel zat er wel 10 punten verschil tussen de proeven. En ik had ook nog eens de zelfde jury. Ben verder wel tevreden, ze wordt veel makkelijker te rijden ondanks dat ze veel te druk was. We hadden heel veel 7-ens maar helaas ook best veel 4-en en 5en. Ik heb nu ook weer wat meer cc's opgegeven zodat we wat meer in het ritme komen.

Danielle: Dat dacht ik ook al :o Maar fijn dat je weekend geslaagd was!
Sann: Netjes van je eerste proef
Marijke: Zeus was erg vrolijk dus :P

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:09

anthea mooi dat je toch 2 winstp. hebt gereden maar je gevoel zei dus iets anders (qua punten)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:11

Nouja, ik vond die eerste proef overgewaardeerd en die 2e ondergewaardeerd :P Maar gemiddeld genomen klopte het wel haha. Voor mijn gevoel had ik namelijk maar 1 wp

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:58

Goedenavond
Lautje: Dat lijkt me ideaal 2/2,5 dag werken en daarnaast de paarden!
Sann: Mooi dat de dressuur zo goed ging.
Margriet: Wel mooi dat W zo goed terecht komt :) .
Bianca: vervelend dat ze niks hebben laten weten.
Mm: Ik zie het al helemaal voor me :D .
Anthea: Fijn dat de punten gemiddeld wel overeen kwamen met je gevoel.

Las veel over galopsprongen extra of minder, met gewoon springen doet Bam normaal gesproken het gewone aantal galopsprongen in dubbels en lijntjes, met crossen wil hij in zijn enthousiasme vaak graag een galopsprong minder maken en ook wat groter af gaan op lijntjes met meerdere galopsprongen, hij heeft genoeg vermogen om dat makkelijk te doen, de laatste keer bij Rob werd hij heel heet en deed dat dus meerdere lijntjes, volgens rob was het op zich goed dat hij dat zo makkelijk kan, zeker als er bijvoorbeeld een keer niet zo'n fijne afstand in een cross staat, maar hij moet natuurlijk wel onder appèl blijven en het normale aantal galopsprongen (of zelfs een meer) doen wanneer jij dat wilt, daar ook op getraind toen.
Ik vind het dus op zich geen slechte eigenschap als een paard een galopsprong meer of minder kan maken, maar belangrijk is dat hij het doet wanneer jij dat wil, en niet wanneer jij dat niet wil.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:35

Fijn dat jullie allemaal zo goed gereden hebben!
Wat betreft de galopsprongen zodra het er 1 is doet Max er 1! Zodra het er 2 zijn doet hij er 2!
Hij kan zelf ook altijd erg goed de afstand inschatten!

Nou heel raar... Maar geen Sinterklaas gezien! Wel een zwarte Pietje maar die zat ernaast dus mocht dronken zijn :P

Morgen word Maxie ingespoten! Hopelijk waait het niet te hard! Doodeng met die trailer!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 07:54

Spannend henny! Waait het zo hard in NL?

Ik zit in de trein op weg naar het vliegveld... Ik heb alleen gisterochtend een flinke bui gehad en verder was het gelukkig droog :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:48

je waait hier uit je verschoning Mootje, maar het is op het eiland/langs de kust altijd wat meer dan in het binnenland, maar jij en Henny zitten toch redelijk in het kustgebied dacht ik.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:07

Ja klopt, paar km van de kust af!
Toen Noor en ik bij jou boven sliepen, dachten we dat het dak eraf woei :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:14

Mogguh...

Mootje, goeie reis.
Sannnn, gefeliciteerd met je mooie punten!
Anthea, ook gefeli met je wp :)
Henny, succes.

Wat een k.loteweer.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:47

Hoho, dat dak waait er zo maar niet af hoor, weet je wel wie het er een paar jaar geleden op geplaatst heeft?? :D
Maar vannacht is het zo vreselijk te keer gegaan, zo erg heb ik het nog niet eerder mee gemaakt. Zo veel water als er in 1x naar beneden kwam, toen ben ik echt bang geweest dat
het platte dak in z'n geheel naar beneden zou komen door de hoeveelheid water die er in 1x op kwam. Maar zolang de bouwer er wel wakker van wordt, maar lekker rustig onder z'n dekbedje
blijft liggen, maak ik me maar niet al te druk :D
In ieder geval is er zoveel water gevallen dat de beestjes vandaag genoegen moeten nemen en een uurtje luchten in de bak.