[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:27

Wat fijn Shanouk! Je hebt er lang op moeten wachten!
Noor, dat zou jammer zijn!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:30

Jammer dat die Bates toch niet zo heel goed bevalt, wel een heel mooi zadel.

Ik ben weer home alone @ kantoor, gister ook al de hele dag :z

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 12:31

@ Rowo, bruin vind ik op Vorstin niet mooi. Op heel veel kleuren vind ik het wel gaaf, maar op Vorstin gewoon niet. En anders moest ik ook echt alles weer opnieuw kopen :Y)
Heb in totaal een jaar gewacht op een springzadel. In maart kwam de zadelmaker langs. Wat hij had liggen pastte niet. Toen is ie een maand later weer langsgeweest met een paar zadels. Die lagen ook niet goed. Besloten om een springzadel te bestellen van hetzelfde merk als mijn dressuurzadel. Dat duurde echt 5 maanden. Was wel een zadel binnengekomen, maar dat was de verkeerde maat. De ruitershop die het zou regelen (Harmelen) deed het gewoon niet. Dus uiteindelijk in november maar besloten om weer andere zadels te proberen. Daar lagen er 3 goed van, maar op 2 van de 3 zat ik niet goed. Dus het werd de Prestige. Alleen omdat ik die in het zwart wilde hebben, moest ie weer speciaal gemaakt worden in de fabriek in Italië, die dicht was in december. Dus daarom duurde het allemaal zo lang :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:31

In principe ben ik natuurlijk vrij op vrijdag, maar er liggen hier wel dingen die niet kunnen wachten. Voor mij is het toch ruim 1,5 uur rijden, dus ben eigenlijk de hele dag kwijt. Op zich niet erg, maar het moet wel kunnen natuurlijk!

Fijn dat je zadel er is, Snoek! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:33

Snoekiej schreef:
@ Rowo, bruin vind ik op Vorstin niet mooi. Op heel veel kleuren vind ik het wel gaaf, maar op Vorstin gewoon niet. En anders moest ik ook echt alles weer opnieuw kopen :Y)
Heb in totaal een jaar gewacht op een springzadel. In maart kwam de zadelmaker langs. Wat hij had liggen pastte niet. Toen is ie een maand later weer langsgeweest met een paar zadels. Die lagen ook niet goed. Besloten om een springzadel te bestellen van hetzelfde merk als mijn dressuurzadel. Dat duurde echt 5 maanden. Was wel een zadel binnengekomen, maar dat was de verkeerde maat. De ruitershop die het zou regelen (Harmelen) deed het gewoon niet. Dus uiteindelijk in november maar besloten om weer andere zadels te proberen. Daar lagen er 3 goed van, maar op 2 van de 3 zat ik niet goed. Dus het werd de Prestige. Alleen omdat ik die in het zwart wilde hebben, moest ie weer speciaal gemaakt worden in de fabriek in Italië, die dicht was in december. Dus daarom duurde het allemaal zo lang :P

Jeetje, nogal pech gehad dus. Ik vind de bruine errug mooi *D Heeft ie veel wrong en een diepe zit, of juist helemaal niet?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 12:36

Idd, behoorlijk wat pech gehad. Zadelmaker kon er ook niets aan doen helaas, de fout lag echt bij die ruitershop. Hij heeft gewoon een gemiddelde wrong en zit, niet echt diep en ook niet echt veel wrong.

Jammer dat je waarschijnlijk niet mee kan Noor ;( Als je nog een keertje hier in de buurt naar buiten wilt, wil ik wel mee hoor!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:39

Ik wil sowieso ook nog een keer naar ons "eigen" strand, lekker dichtbij én natuurlijk nog een keer met jou naar de Vlietlanden (hij moet en zal dat water een keer in }> ).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:08

Sussie, ik zie dat ze bij PUUR advocaten in Breda mensen zoeken (van secretaresses tot adv-stag). Misschien kun je er wat mee.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:26

Hetje moet op brok rantsoen van moeders...

Net een half uur bijgezet gelongeerd en toen opgestapt. Vervolgens nog 20min gegaloppeerd onder het zadel en toen eindigde ik in het hek.. ^)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 13:29

Auww Lau :(:)
Zou hem idd maar even wat minder brok geven.. Had je hem al een paar dagen niet gereden?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:32

verder nergens last van lau? :(:)

Ik ga straks voor het eerst sinds 3 maanden weer op Beat ben benieuwd hoe dat gaat }:0

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:32

Gisteren nog en toen was hij ook al fit. En zoveel krijgt hij niet een 3 kilo. In het cross/seizoen taat hij op 6 kilo.
Maar als hij zo schepr springt hij wel het beste.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:36

Evony± Hetje is niet zo subtiel, dus hij heeft nog even lekker op mijn onderbeen gestaan ook. Is nu helemaal dik en pijnlijk. Riep net nog stoer dat ik zo wel op amati ging zitten, maar kan nu amper lopen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:36

miss door het weer? Die van ons zijn ook erg vrolijk de laatste tijd.
3 kilo is idd niet veel voor een paard dat gewoon gereden wordt, staan die van mij ook normaal en in het cross seizoen idd op 5/6.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:46

even een reactie vanuit Den Bosch. Las dat Snoekiej een nieuw zadel heeft. Ik heb dat zadel ook in de bruine versie. Jeroen en ik zijn dus twee dagen in Den Bosch. Klets ze, haha.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:57

Jeetje, 6 kilo brok in het cross seizoen? Dat hoef ik bij Uk niet te doen, dan valt er geen land mee te bezeilen!

Uk krijg in het cross seizoen max 2,5 kilo brok en een handje muesli. Nu word hij wat minder gereden en krijgt hij ong 1,5 kilo.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:05

Ja, ik heb het gvoel dat hij dat echt nodig heeft. En dat is dan 4kilo pavo explosive en 2 kilo granen en dan voor en na de cross nog slobber.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:07

Snoekiej schreef:
Het is een Prestige Versailles:
http://www.prestigeitaly.com/download/phpRIOZZe.jpg
Ik heb een zwarte. Hij is alleen wel lelijk volgens mij, want die stiksels aan de rechterkant zijn volgens mij wit. Niet zo mooi op zwart :=
Mijn vader neemt hem zo mee vanaf zijn werk, ben echt benieuwd! En ik ga hem volgende week gebruiken ja :D

Hier een foto van de zwarte versie: http://www.ooteman.nl/media/p_full_5193 ... STLogo.jpg

valt wel mee hoor met die stiksels.. heb dezelfde in het zwart :D

@mirthe.. oh die wil ik ook.. ben al zo'n poos op zoek naar zo'n borsttuig.. heb nu alleen een hele oude :S maar die is niet fijn
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 03-02-11 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:07

T is per paard verschillend wat ze nodig hebben, 1 heel veel ander bijna niks.

Zetje krijgt 1 schep Stay Power en 1 schep Build Up (van Dodson en Horrel) per keer en dat 2x per dag. Avi alleen 1,5 schep SP per keer. Volgens de verkoper is het te weinig qua kilo's (1 schep is zo'n beetje 0,8kg), maar ze doen het er goed op en ze zien er super uit. Ik laat het dus mooi zo. Die voorgeschreven hoeveelheden doen me niet zoveel.

@ Laura: het hek van dichtbij bekeken dus. Niet zeer gedaan?
Laatst bijgewerkt door rowo op 03-02-11 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:09

Laura :(:) Neem je die ook mee naar het strand? :P

T krijgt nu 3 kilo, wordt straks ook wel weer meer.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:12

Uk krijgt subli sportbrok en verder een handje pavo muesli. Maar dat is meer voor het lekkere. Kan hem ook echt niet meer voeren als dit, dan heb ik een bom onder mijn kont en is ie niets meer. Uk is van zichzelf al een rank type en krijg je ook niet gauw dik. Meer voeren heeft voor hem ook geen zin, word hij alleen maar vervelend van. Heb me er ondertussen bij neergelegt dat Uk gewoon een rank diertje is en blijft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:14

Karen: Nee, heb besloten dat Trakkie maar meegaat. :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:20

Verstandig Laura :D Heb wel echt superveel zin in!

TG krijgt Vente sportbrok vanuit stal en ik voer hem zelf na het rijden nog een schep musli bij met Myoplast en olie. Straks gaat ie ook wel weer naar de 4,5/5 kilo. En hij krijgt na een les nog altijd een biertje.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:22

Onze paarden krijgen sport brok van hippo star

Beat kreeg afgelopen seizoen tijdens het crossen nog musli van pavo maar daar kreeg ze een dik been van dus daar ben ik maar mee opgehouden. En ben daarvoor in de plaats een speciaal spul gaan geven wat ook energie geeft.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:31

mijne (oliver) krijgt gewoon basisbrok van een groothandel hier ind e buurt 1schep en 1 schep pavo all winners
andere krijgen gewoon die basisbrok en een beetje pava natural's best ze doen het er allemaal goed op