[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:28

Weekend van juli is er ook cross trainig van Giel en Breda! De lijkt mij interessanter dan die in waregem voor diene die nog cross training willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:47

Heb het naar de club doorgestuurd. Ikzelf ben dan op vakantie dus kan niet.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 12:04

Breda is ook niet bij de deur he... Hier zijn toch ook zat crossterreinenn, vind het gek dat hij hier gene neemt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:44

Zal er van af hangen welke vrij zijn en qua bodem/weer zeker? Vorige keer was het bijna altijd een week nadat er wedstrijd was geweest, of in De Mosten.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 23:12

Iemand van jullie die in Aken gaat kijken?
Ik ga zowel vrijdag als zaterdag

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:04

wij gaan op de donderdag voor een keer, ik wil al zo lang eens de landen wedstrijd zien.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:06

madelene schreef:
wij gaan op de donderdag voor een keer, ik wil al zo lang eens de landen wedstrijd zien.

is dan alleen springen? :)
Wilde zo graag op zaterdag gaan, maar helaas een afspraak met vrienden waar ik echt niet onderuit kom :'( Heb het nog nooit gezien.
Dit jaar dus wel naar Boekelo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:58

Ik ben paar jaar terug een aantal keer naar Chio Aken geweest, hele mooie wedstrijd. Wil graag nog eens maar dit jaar kan ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:33

De "les" gisteren was nogal bijzonder :')
Wel heeft JP De.Waele tegen de luisterende cursisten de opmerking gemaakt dat we toffe/fijne combi zijn. Altijd leuk om te horen!
Het vervoer met trailer is eigenlijk best vlot gegaan. Laden was vlekkeloos op de heenweg, terug had hij duwtje nodig. Wel weer regelmatig rondkijken en wat wiebelen maar lang niet zo extreem als in de camionette. Terwijl de rijstijl toch best een stuk vlotter was, uiteraard wel veilig.

Ik gok dat het dus komt Door teveel ruimte in mijn laadbak + meer vering omdat het hoger van de grond staat.

Vandaag wel hele fijne les gereden :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:05

Haha wat was er zo bijzonder :P? Ben gisteren niet gaan rijden, anders had ik wel eens komen kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:57

Ik was voor de studenten een onbekende combinatie, behalve voor diegene die me gevraagd had dan. Dat was dus extra uitdaging.
De man die de les gaf heeft werkelijk waar zowat een uur lang "jup jup jup" staan zeggen en gelijktijdig met de vingers knippen. Echt de hele tijd tussen oefeningen en uitleg Door. Werd er aardig chagrijnig van, maar wijselijk gezwegen. Hij is er na de les direct flink op afgebrand trouwens.

Verder, tjah. Hij had 2 ruiters (ik en nog meisje) en die 2e is al vaker geweest. Dat was heel goed te merken. Kreeg dan een oefening zoals vb galop en dan poef, draait zich om. Euh..? En nu? Of hij bekeek je en direct "nu dit of dat". Ik begrijp dat je paard direct moet kunnen reageren maar geef mij ook even tijd dat ik mijn focus op jou kan leggen :')

Voor de rest niets bijzonder. Hij kon wel zeer goed hulpgeving uitleggen, maar absoluut geen persoon waar ik bij zou lessen en eerlijk gezegd, ik verwacht van iemand die trainer B doet toch een tikje meer.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:33

Het is geen trainer B maar instructeur B, dat is lager dan trainer B. Instructeur B is iets nieuws, beetje ingevoegd omdat initiator zoveel afgezwakt is van niveau. Instructeur B gaat zo beetje de nieuwe standaard worden als je voor bloso wil lesgeven bv denk ik. Moest ik nog lesgeven dan zou ik da ook wel doen :j. Maar geef geen les meer eigenlijk, al deed ik dat wel graag :).

Och het was geen les van 'uw' persoon? Kdacht dat je les ging hebben van uw persoon dan. Als je nog eens gaat, laat maar weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:38

Toch instructeur? Ik dacht dat ze dat al had en nu de opstap deed naar Trainer. Verklaart een hoop dan :j

Voor initiator moet je bijvoorbeeld ook niet meer springen als je dressuur wil doen, als ik het goed begreep is de rijvaardigheid vervallen? Zit in ieder geval al compleet vol voor dit jaar

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:30

Ik weet nie hoe het zit nu met initator, iig geen rijvaardigheid meer. Had al gehoord dat het niveau van lesgevers van de groep niet zo hoog was voor instructeur B. Ze moeten al aan betere ruiters lesgeven dus das toch al wat anders dan aan manegeruiters les geven. Tenminste als je ze echt iets wil leren ipv van figuurtjes rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:41

Het meisje dat ik ken is anders zeker niet slecht, maar ik heb geen idee van de rest en wat ze verwachten. De oefeningen op zich waren best redelijk. Ik ben er echt op afgeknapt dat hij heel plots aandacht geeft, iets laat doen en die weer even abrupt stopt. Had paar keer echt geen zicht op wat hij wou bereiken of het nut van iets. En dat heb ik persoonlijk net wel graag, dat dat lampje gaat branden.

Maar ben een lastige op dat vlak, dat geef ik eerlijk toe.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:16

Pp, jij bent toch al eens in Strzegom geweest he, hoe komt dat daar zoveel belgen naar toe trekken?
Op de livestream ziet het er niet zoo heel moeilijk uit, is dat een van de redenen of is er nog iets bijzonders
?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:00

Nee daar ben ik nog niet geweest, was sopot. Stond wel op de planning maar ik kon nie mee. Denk dat die wedstrijd populair is omdat je alle reeksen er hebt, kort en lang.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 23:08

Ohh ja juist! maar het is wel mega ver rijden ... Denk dat we die voor volgend jaar eens op de planning gaan zetten..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:41

Dikke 1000 km, is nie bij de deur maar sopot was nog meer dan 300 km verder. En uiteindelijk hebben die paarden da heel goed verteerd. Ze staan daar daar in spoot wel in super de luxe stallen. Heerlijk was dat. Mega grote stallen in blokken van 9. Dus twas nie druk in de stallen, lekker rustig voor de paarden. Alleen daarvoor zou ik naar daar gaan haha :D

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:41

Gaat er iemand van jullie naar Merksplas op 10 juli?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:59

Hier wordt het de komende weken wat rustiger, ik zit in Zuid-Frankrijk tot de 8e ongeveer :) vriendin gaat Icaro bijrijder zolang ik er niet ben en de bende op orde houden.

En ik ga genieten van 2 weken ZON!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:04

Anielcaa schreef:
Gaat er iemand van jullie naar Merksplas op 10 juli?

Even teruglezen, er gaan verschillende van 'ons' ;)

Geniet ervan Varekaj!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:06

Zal wat zonnestralen opsturen naar jullie, denk dat iedereen al die regen meer dan beu is. Mijn weiland is eerder een vijver.
Als Icaro nu nog bang is van een waterbak :')

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:30

Had al een stuk terug gelezen, maar zag niet direct iets staan :\ Blijkbaar pagina 285 overgeslagen |o

Weet niet of het gaat doorgaan daar hoor. Ben er gisteren met de hond gaan wandelen en het terrein staat volledig blank. Normaal gezien is daar volgend weekend een LRV tornooi, maar dit gaat hoogstwaarschijnlijk niet door. Gras staat daar nog een meter hoog en de boeren willen er gewoon niet op om het af te rijden, omdat het zooo nat ligt... En aangezien ze nog meer regen voorspellen, vrees ik ervoor... :n

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:55

Oh nee echt?? probleem bij vlp is dat ze niets aflassen, ze laten de ruiters liever zelf afmelden, dan kost het hen geen geld ;(
Voor die waar ik Bo mee ga starten is dat geen probleem, is toch een rustig rondje, maar Fi in de M met nog slechte grond van marchin in mijn achterhoofd is niet zo een strak plan... Ze spreken komende week wel van beter weer...