[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:41

In amerika worden ze altijd gOed verzorgd iig!

Heb nog niks gehoord van de schimmel. Verbaasd mij niks dat hij gereserveerd is. Een paard als dat is voor zulk geld zo weg. Moeders had evt hem nog zo op willen halen. Iig erg jammer.
L'espritje is zadelmak en was super braaf :D Ze heeft ook al laten zien te kunnen springen. Ze is over een hek van 1,60m gegaan met speels gemak.
Nu even alles goed over denken of ik 4 paarden wel leuk ga vinden ;)

Evie: Als ik klaar ben hoop ik voor 2/2,5 dag werk te vinden en verder worden het rijden/handel voor moeders/jan.

Hetje maakt rustig in een dries prong in het M een galopsprong minder. Op hetje vind ik dat niet eng. een ander paard zou ik het minder bij waarderen maar her heeft zoveel vermogen en is niet dom. Die doet nooit iets wat niet kan.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:46

Lau, ik had geen vraagprijs gezien bij die schimmel. Had jij extra informatie?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:48

Tussen de 4 en 6 en helemaal goed op de foto en veel bloed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:50

Raimaer heeft dat vermogen ook (en doet het ook), maar toch heb ik het liever niet. Laten ze maar gewoon op een nette afstand lopen, en onder controle blijven, rijdt een stuk fijner.

zo, dat is een hele nette prijs.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:57

Liever niet nee, maar soms is het niet anders.
Ik vind het voor een echt goed paard heel weinig. Nu weet je niet of dit een echt goede is natuurlijk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:15

@ Sim gelukkig vertrouw ik mijn Schimmel. In Vasse deed zij het ook bij de dubbel met het dakje maar had haar express zo aangereden dat het kon. Vorig jaar stond de laatste dubbel bij de manege in Gorssel ook in 2 en die van mij sprong er zo met 1 galopsprong doorheen. Dat was niet mijn keus.
@ Lautje Die man heeft altijd prijzen tussen de 3000 en 6000 euro. Vaak zo uit de opfok en vaak kennen ze ook nog niks. Enkele keer heeft hij iets wat zadelmak is maar dat heeft hij dan via inruil gekregen. Als je wat bij hem ziet gelijk bellen want als je op mailreactie moet wachten...

Edit schrijffout
Laatst bijgewerkt door caro29 op 04-12-11 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:19

waarom rijd je dat zo aan Caro? Dat is toch niet iets dat je wil stimuleren, of stond het heel krap gebouwd?

Ojee doet het juist andersom, krabbelt er graag een bij. Maar die probeer ik juist zo te rijden dat hij het wel in een galopsprong doet, ipv 2.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:28

In Vasse stond hij veel te krap en moest je je paard helemaal uit je ritme halen en bijna verzameld erdoor heem. Door schuin aan te rijden bleef ik mooi in het ritme en pastte het in 1 galopsprong makkelijk. Hoefde niet te trekken en zat gelijk op mijn lijn richting de volgende. Ben wel zuinig op mijn paard en weet gelukkig wat zij kan. Als het niet zou passen dan zou ik dat zeker niet doen. Heb liever dat zij het in 1 galopsprong doet dan dat het op 1,5 galopsprong staat en je er half opklapt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:35

dat ben ik met je eens. Maar dat soort crossen rijd ik maar 1 keer, dat is vragen om ongelukken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:41

Margriet, wat gaaf :j jammer dat hij eerst naar z.oer is gegaan... Zal er nog wel grof geld aan hebben verdiend! Had je dat mooi in het huis kunnen steken :D
Noor, ziet er enorm goed uit, die vloer!! Ik ben benieuwd naar hoe het er in het echie uit ziet.

Ik zit heerlijk op een terrasje aan de gesmolten chocolade :oo mijn voeten zijn zo enorm moe... Heb alles al gezien :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:45

zo, jij kunt snel sightsee-en Mootje ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:49

@ Lielle klopt. Vasse start ik ook niet meer. Ga volgend jaar maar een enkele NL crossen rijden en voor de rest in Duitsland. Dat is mij veel beter bevallen. Een paar NL crossen steken er bij mij bovenuit zoals Barchem en Maarsbergen maar die start ik volgend jaar niet.
@ Mootje zo te lezen bevalt Rome wel..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:53

Ik ben vrijdagmiddag al begonnen... Gisteren de st pieter, pantheon, trevi fontijn, spaanse trappen. Vanochtend paletijn, forum en colloseum... Heb alleen het vaticaan museum niet gedaan!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:20

Mootje vliegt door Rome heen :D .
Er zijn er die al een leuke Sinterklaas gehad hebben en die nog druk in de gedichten zitten <:) . Wij doen er niets aan, maar ik heb gisteren wel de nieuwste Kay Scarpetta gekregen :9 . Ik ga ze nu eerst allemaal weer lezen, het is al zo lang geleden.
Giga heeft ook altijd de neiging om een extra pasje te maken in de dubbel, maar nu op L-hoogte pakt dat niet zo lekker meer uit. Ze moet leren wat ruimer te springen. Soms gaat het goed en soms neemt ze de hele hindernis mee :Y) .

Die naam van die startlijst _O- . Zie helemaal zo'n tierend iemand zitten voor de computer.

Ik was de zemelaar :+ . Ik wil Brim graag zemelen geven om hem wat structuur binnen te laten krijgen, hij hoeft niet zozeer dikker te worden, dat gaat eigenlijk nog best goed. Hij krijgt nu 2 x 1,5 gele/kilo schep Seniores Priores, wat zo'n 2 emmers eten oplevert en daar zou ik dus eigenlijk mee moeten stoppen. Gisteren weer eens luzerne geprobeerd, maar dat werd meer voetbal met de ton dan dat hij er uit at. Als ik 1 gele schep zemelen nat maak, blijft er amper iets over, ben bang dat dat niet veel oplevert qua structuur. En ik durf ook niet zo veel te geven ivm de scheve CA/P verhouding. Binnenkort krijg ik ook bolkaf: dat zou ook wat structuur op moeten leveren.

Ik ga weer even op bed liggen. Schiet allemaal niet op met de snotterij -O- .

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:34

Niet heel erg goed bijgelezen, want ik ben echt mega ziek.
Ik zag wel een mooie foto van Noor haar huisje en een foto van een prachtige kast, maar van wie die ook alweer was?

Margriet, kunnen bij jullie de paarden in de winter niet naar buiten? Jammer dat Wol weer verkocht is. Huisje klinkt wel weer super.

Itsme, wat heb je aan zo'n zadelpasser als deze enkel commentaar geeft en zelf niets aanpast?

Viesje maakt ook liever een krabbel bij dan op groot gaan. Komt waarschijnlijk ook omdat hij korte pootjes heeft en ik nooit zo durf te gassen :o

Het stappen met Vies gaat goed, hoofd/halshouding gaat ook de goede kant op. Woensdag mogen we draven (4x 2minuten ) en dat doen we fijn in de groepsles. Ik ben benieuwd! Vandaag heeft hij vrij, anders spuug ik 'm straks nog onder :o

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:43

@mootje rome lijkt me ook echt mooi! geniet er nog van.. uuh als je er nog bent natuurlijk ;)

Ik laat me ook maar weer eens horen op het forum :D
Mijn kruisband operatie is woensdag goed gegaan! de artsen waren tevreden.. dus nu op naar het revalideren! :o

vlak voor de operatie heeft mijn instructrice mijn paardje meegenomen naar haar springles. Dat klikte mooi tussen die twee.. dus zij zal hem een paar keer per maand oppakken. Het idee is dat zij hem tijdelijk gaat uitbrengen in de springsport en misschien zelfs een cross
Voorderest houd mijn mama mijn paard in conditie, dus ik kan me mooi focussen op het topfit krijgen van de ruiter :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:50

Wow Margriet, dat is idd even slikken. Wel super gaaf, vind het ook echt wat voor W! Wist helemaal niet dat je hem aan Zoer had verkocht, zou fijn zijn als je in contact kan komen met zijn nieuwe eigenaresse. :) Wel ontzettend gaaf voor jou zeg, heb je hem goed opgeleid!!
Jammer Mendy, even goed aan de gang met de dubbels dus.
Klinkt goed Mo!
Beterschap Annetje.

Nou, ben weer terug van dressuur cc en heb echt fijn gereden. Na afloop van de 1e proef zei ik tegen mijn moeder, als dit geen wp is dan weet ik het ook niet meer. Het was een wp: 191 punten, wat ook nog eens de 1e prijs opleverde! (vd 9 maar, maar was wel blij) Zo word je laatste en zo word je 1e. ;)
De 2e proef was hij op, de jury kwam niet opdagen dus moesten we een half uur wachten. Kreeg hem er niet fijn genoeg meer door. Minder goede proef dus, zei al net wel of net geen wp. Afhankelijk van de jury, bleek net geen te zijn: 177.
Kreeg na afloop bij de prijsuitreiking ook nog een super leuk compliment van de jury! Dat was dus weer even een goede opsteker na vorige week! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:24

Wow, wat ontzettend fijn Sannn!!
Lelieaardje en Anne allebei ziek... Balen :(:)

Mijn voetjes willen niet meer, dus zit weer in het hostel... Zag net een schitterende aktetas, maar die was echt te duur!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:28

Haha Mootje ik denk dat hij er idd weer geld aan heeft verdiend. Maar goed. Idd het is wel goed voor mij zeg maar. Ze rijden er zo op verder alsof er niet gewisseld is van ruiter. Wel mooi is dat. :)
Lielle idd wie weet eens een mooie bestemming.
Annetje ze komen nog wel buiten, maar niet meer in het grote land zeg maar. Of in de bak, of in een klein stukje land. Dat ligt hoger.
Sannn nou nu weer helemaal zin in dressuur?? :D Gefeliciteerd.
Caro klopt idd hij had in Emmen nog een prijs.
Annetje en leliaardje beterschap!

Zo ik heb weer gekorfbald en weer gewonnen. Nu even niks en dan sinterklazen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:33

MargreetW schreef:
Edit: Bianca sta jij helemaal bovenin in ladderwagen, dat is op zich al een wereldprestatie.

ja... :j ik was chef ladder dus dan heb ik de leiding over dat voertuig met 1 ander collega, wij hebben een 24 meter ladder dus kan hoog zat....wij zijn dan voor de redding van eigen personeel en slachtoffers en voor overzicht bovendaks en het sloopwerk daaraan, want de vloer van 3 naar 4 hoog was al doorgebrand.

xxitsmexx @ ik heb ook dat probleem in de dubbels..... :o moeilijk die dingen, maar ik ben nu wat onzeker geworden omdat Bull altijd een pas erbij doet en dan bedenkt dat het toch niet past (het was eruit door alle sgw parcoursjes, maar ineens weer terug in het L), weet nu even niet zo goed hoe ik dat oplos, maar nu voor december is het even meer dressuurmaand ipv springen, door de vakantie ed is er nu toch even te weinig ritme. Kijken we er naderhand weer even naar.......ach.....een Z springruiter zal ik toch nooit worden.... ;)

margriet @ jeetje......maar wel een enorm compliment voor je paard. wat kwaliteit betreft.
Sann @ zie je wel !!!! gewoon volhouden......komt vanzelf.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:45

Middag!

Ben gister uit geweest in Soest, was echt super leuk. Allemaal nieuwe mensen leren kennen, erg gezellig! Was wel erg laat geworden dus niet echt lang geslapen. Zwarte piet en sint waren nog in de kroeg :+

Bianca: normaal rijd ik geen 5 min in hoor, maar de locatie was totaal onvindbaar dus hebben half uur rondjes gereden ofzo, daardoor geen tijd meer om in te rijden.
Sannn: Super zeg 191 punten *\o/* ga zo door!!!

Zo naar opa en oma, kort sinterklaas vieren, daarna paardjes naar binnen en vanavond maar wat hw maken en beetje op tijd naar bed!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:48

Zin in dressuur zal ik nooit krijgen, haha. Hou het er nu maar op dat vorige week een negatieve uitschieter was. O:)
Jammer is dat Bianca, wanneer ga je weer springen?
Je vliegt ook al weer snel terug of niet Mootje?
Lekker gewonnen Margriet. :D

Ik ga ff lekker filmpje kijken, vannacht weinig geslapen. Bij vriendinnen in Volendam geweest en even mee wezen stappen. Echt leuk die kleine huisjes daar. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 04-12-11 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:54

Margriet klinkt wel als een gaaf plekje
itsme lastig zo een probleem met dubbels. Ferrose is over het algemeen heel safe op een passende afstand in dubbels, zelfs als ze uit stilstand over A gaat (ja die gewoonte had *even afkloppen * ze nog al eens) dan kwam ze nog passend bij B uit. Dat laat ik haar ook gewoon uitzoeken.
Anne beterschap!
San netjes gedaan op cc. Zo valt dressuur best mee ;)
Mo heeft geen voeten meer over na al het sightsee-en

Ferrose was braaf met longeren. Alleen galop wilde ze in de blubberzooi niet doen maar daar heb ik ook maar niet op aangedrongen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:55

goed gedaan Sannn, fijn dat gevoel en punten nu wel overeen komen.

stoer, bianca!

Margriet, proficiat met de overwinning.

Mootje, Vaticaanse musea zijn toch wel een aanrader!

Mister T, wat fijn dat je instructrice hem kan doorrijden. Kun jij je op je herstel concentreren.

Ga weer verder met dichten. Ik schiet op, heb een heleboel korte gedichtjes (max 8 regels geschreven) en moet nu nog 1 lang gedicht voor bij de surprise en dan is het voor morgen iig klaar wb het dichten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:57

Middag!
Margriet, wat een mooie verkoop zeg!
Mootje, lekker aan het genieten dus!

Ik ben begonnen met het uitmesten van mijn kamer... valt nog niet mee ;)
Zometeen komt een vriendin nog even tussen de kleren die ik niet meeneem neuzen en de rest gaat in de zak van Max.