[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:02

Mijn bak is ook een sahara. Ben steeds zwart na het trainen. Ik zit puur op veengrond em kan niet sproeien. Hoogstens met gewoon leidingwater maar denk dat ik dan wordt onterfd. Vandaag zijn er een paar drupjes water gevallen maar nog lang niet genoeg. Ben allang blij dat mijn bak vlak is en begaanbaar. Gelukkig heb ik wel steeds een windje erbij dus blijft het niet zo erg meer hangen. Fijn is anders..

Heb Gio grof gemeten en hij meet na een week al 1.06m. Ik hoop echt dat het een paard gaat worden. Bij deze heb ik er wel meer vertrouwen in omdat hij beste stelten eronder heeft. Langer dan moeders. Hij moet nu al goed bukken voor de melkbar

@ Noor vervelend van je opa. Hopelijk knapt hij nog op.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:05

Hier mogen we niet meer sproeien met water wat uit de sloot naast de wei komt :o De waterstand is te laag, dus hier in de omgeving is daar een verbod op afgegeven...
Gelukkig kan ik nog wel gewoon in de wei rijden en ben ik niet afhankelijk van de buitenbak daarin, maar de wei zou ook wel wat regen kunnen gebruiken.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:05

Kijk, dan komen wij in aktie hé. Wij (ons bedrijf) boort waterputten die o.a. gebruikt worden voor het beregenen etc. En die putten en pompjes van ons vind je door heel Nederland en ook op Texel.
Ga naar de auto en op reis.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:07

Hihi, ik weet nog iemand die een oplossing zoekt voor zijn ingestorte waterput in het midden van een moeras (niet in NL). Er moeten betonnen ringen in van minimaal 500kg, maar hoe krijg je die 150m een moeras door, behalve een helicopter :+
Margreet, succes!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:14

MargreetW schreef:
Kijk, dan komen wij in aktie hé. Wij (ons bedrijf) boort waterputten die o.a. gebruikt worden voor het beregenen etc. En die putten en pompjes van ons vind je door heel Nederland en ook op Texel.
Ga naar de auto en op reis.

Huh?!?! Voor het beregenen?????? Ik ken niemand hier die beregent.

Goeie reis, en veel plezier !

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:59

caro29 schreef:
Heb Gio grof gemeten en hij meet na een week al 1.06m. Ik hoop echt dat het een paard gaat worden. Bij deze heb ik er wel meer vertrouwen in omdat hij beste stelten eronder heeft. Langer dan moeders. Hij moet nu al goed bukken voor de melkbar

Mij is altijd verteld dat je bij paarden kunt inschatten hoe groot ze ongeveer worden door 60 cm bij de grote als ze net zijn geboren op te tellen. Dus veulen bij geboorte 1.00 m wordt ongeveer 1.60m.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:14

Mmmm, nou dat gaat niet altijd op volgens mij hoor Bvw. Paard van stalhoudster was écht geen 1.10 bij geboorte en is nu de 1.70 toch wel gepasseerd ;)

Volgens mij kun je met 3 weken of 3 maanden de pijpomvang meten en is daar iets uit af te leze, maar het hoe en wat weet ik ook niet :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:20

er zijn wel meer van dat soort "weetjes"

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:21

:j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:22

Je hebt ook nog iets van een touwtje, alleen weet ik ook niet meer precies hoe of wat.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:26

Even snel tussendoor: Ik ga zo naar de dokter *\o/*
Durfde zelf natuurlijk niet te bellen, en pap was het zo zat dat hij meteen de telefoon heeft gepakt :+ .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:36

geef je pap een dikke zoen Mirthe, want dat doet hij helemaal goed! Aan die rug van jou moet wat gebeuren.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:38

Slimme vader heb je mirthe!
Het regent hier, ik had nog zo om regen na half 7 gevraagd! Naja is niet anders. Miss is het om 6 uur droog :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:48

Jaa vond het ook heel lief van pap! Hij had mij eigenlijk nog niet zien lopen (iedereen hele dag druk bezig) maar toen ik gister aan kwam lopen met een lach op m'n smoel maar als een make kameel zei hij hier gaat iets aan gebeuren!
Saar, ik heb het ff doorgestuurd naar jou, ik heb hier een stralend zonnetje!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:50

Die manier met het touwtje is redelijk betrouwbaar maar kan pas na 15 maanden. Verder heb je tabellen met gemiddelde stokmaat van Kwpners. Ik hoop ook dat Flip paard wordt, hij komt uit een moeder van 1,55m

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:51

Ik merk het mirthe, zonnetje schijnt weer :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:56

Flip zal toch wel een paard worden? Alleen denk ik dat hij niet zo groot als Scene en Caap wordt!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:14

Middag! :wave:

San, jee wat moeilijk zeg. Maarsbergen is wel een prachtige plek voor een shoot.
Mirthe, fijn dat je vader voor je heeft gebeld.
Sim, mooie bh. Ik heb er zelf 2 van Triumpf geloof ik maar heb ze eigenlijk te weinig aan. Z'on gedoe dat omkleden :+
Caro, is moeders geen paard dan?

Heb al wat leuke wedstrijden uitgezocht voor Schimpie :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:27

Karen waar ga je rijden :)
word toch wel wat met die veulens lastig!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:33

Sofietje was al veulen al een klein droppie. En ze is klein gebleven :+.
Heb haar net lekker aan het dressuur werk gehad. We hebben de bordjes weer even uit de kast gehaald en even wat dingen uit verschillende m2 proeven geoefend. Ze kan de oefeningen super fijn, maar als het allemaal achter elkaar aan komt in een proefje dan begint ze zelf teveel mee te denken of ik hoef m'n been maar iets te verleggen en die kont gaat alle kanten op want dan denkt ze dat ze travers moet of de keertwending ofzo. Dus even lekker geoefend en ik had bijna een echt dressuurpaard onder m'n kont :D.
Straks Bobo ook nog even tussen de bordjes rijden.

TG: Dressuur of springen ;) ?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:36

CORIEN @ wat top, dat geeft toch idd weer een hoop lucht, ook financieel wel weer even lekker.
MO @ schitterende klok zeg, wat een mooi design.
JN @ uitslapen had je dan even nodig... :D
JOKI @ kleien en dan kranten eromheen en dan transportbeschermers. Ik klei het liefst gelijk op de cross, maar vergeet nog weleens de kranten... :o dus dan klei ik thuis, want ik Bull liever niet zonder beschermers op de trailer. Soms is hij het wel een beetje zat (na 1,5 uur) en loopt hij iets te veel te schrapen. ( ik heb dan wel korte stevige fijne beschermers, die lange vind ik idd ondingen, bij de mijne zit een speciale vulling wat zorgt voor extra doorbloeding)

Ik heb heerlijk gesprongen op de KNHS, ging superfijn, mooi voorwaarts en niet te kort eronder gekomen, ook de dubbels zitten geen graai pas meer in. Heerlijk... :D Daarna een rondje over wat hagen en de buitenzijde meegepikt... ;) Bull pakt steeds fijner aan, een dom boompje liep hij wat op te klungelen/klooien en de hagen de bak in en uit pakt hij gewoon zonder kijken of aarzelen.......af en toe snap je die paardenkop ook niet meer.. :+

Hij heeft overigens wel de bijnaam Bulls.h.it gekregen op stal...... }:0 Met pakken kunnen ze echt niet bij hem komen zei jolanda, hij rent niet weg of zo, maar blijft rondjes om ze heen draaien, maar ze kunnen dan niet bij zijn hoofd komen, hij houd de afstand op hetzelfde...apekop..... :D er is 1 iemand die veel geduld heeft en die mag hem steeds halen.... :o vind ze gelukkig niet erg....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:39

Schimpie gaat alleen maar springen :D
Corien, Hoofddorp 29 mei, Houten 2 juni, 19 juni Oudkarspel, en nog 2 keer in Ouderkerk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:42

Waarom niet dressuren, ka?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:43

@ Tg moeders heb ik gekocht toen zij 9 maanden was en 1.50m. Uiteindelijk is zij maar 1.54,5m geworden en wel paardgefokt. Zij was 1.05 bij de geboorte. Dus ik hoop dat Gio voorbij de 1.60m komt. Tot nu toe is alleen haar zoon van Chico's boy boven de 1.60m gekomen. Leuk dat schimpie het goed doet.
@ Bianca wat een doerak die bull van jou.
@ Evony hier in Veendam is het krukdroog en schijnt de zon. Hopelijk regent het bij mijn ouders wel even.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:43

Het is een springpaard :D
Ik heb T zn staart heel kort geknipt Mo, maar nu is ie wel weer recht. :(