[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:24

Moppen en raadsels waag ik me niet aan Clown

Tal: balen van je les. Maar zondag gaat het vast super!

BT: sterkte voor je vader!
Kan het bij die animo niet uit de rug of schouder komen?

En nu ga ik me even met nuttige dingen bezighouden, moet nog wat mensen bellen. Otje sprong super vandaag en verder de hele dag een beetje in de paarden gerommeld dus moet nu nodig aan de slag hier Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:26

Gomir heb het even voor je nagevraagd, maar met marcel zijn rug gaat het inmiddels een stuk beter.

Hmmmm, had een pm moeten zijn Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:39

Gelukkig geen geheime informatie dan Clown

Mooi dat het iig beter gaat, is toch lastig zoiets Bloos

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:46

Alleen kan Jan Beukers nu geen kant meer op met zijn rug en dat is toch lastig als je een cross aan het bouwen bent Knipoog Die delegeert wel een hoop vanuit de auto geloof ik.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:49

Dat is idd ook niet helemaal Clown Gaan ze het rijtje af ofzo Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:20

Sterkte met je vader BT.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:25

Bt: idd nog sterkte met je vader...ik had er een beetje overheen gelezen.

Ik ben uitgeleerd voor vandaag. Ik ga zo bij mijn vriendje slapen en morgen naar Limburg, dus waarschijnlijk kom ik niet meer mutsen. Iedereen suc6!
En de rest: fijn weekend!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:30

Nou, dan zal Ronald vandaag of morgen ook wel instorten! Knipoog
Net een pittige dressuurles gehad, ik ben kapot!
Ik slaap tegenwoordig op een matras op de vloer, echt een aanrader als je je rug snel aan gort wilt hebben Ja

Ik heb wilde plannen. Joeri word waarschijnlijk verkocht :'(
Weet een van jullie iemand die voor weinig een goudeerlijk, stoer, leerpaard zoekt? Hij is bomproof en voor een 15-jarige in topconditie Pling

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:22

Sterkte nogmaals met je vader BT Ach gut!!
Gefeliciteerd met je aanwinst JJ Haha!!!

Enne heb nou gewoon een scooter in de garage staan Cool kan het eigenlijk nog steeds niet goed geloven... heb er zelfs al stuk meegereden en het lijkt enger dan het is hahaha!

Aah ga je Joeri verkopen Onide!! Waarom...?!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:37

Gaaf Loes. Ik heb ooit een poging gewaagd om op een brommer te rijden maar dat was niet zo'n succes Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:22

dank jullie wel! mijn vader is best wel zenuwachtig. mijn moeder maakte een beetje flauwe opmerking vanavond en dat vatte hij helemaal niet leuk op...was echt zielig gewoon... Bloos

Gomir: nee ze is vorig jaar op de foto gezet met dat been (en die andere ook hoor) omdat ze toen ook al wat last had! daarna hebben ze pas de papieren aangevraagd... dus het waren wel foto's voor echt te kijken wat ze had Lachen

EERST!! Tong uitsteken
springles met beide hynders ging goed! ben weer even blij Haha!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:32

Eerst Tong uitsteken , blijkt toch weer laatst te zijn... Gestoord
net weer terug van springles. Eerst de 3jr Cantos. Ging superbraaf. Ze vond het eerst wel een een beetje eng in zon grote binnenbak met allemaal hindernissen, maar gedroeg zich heel lief. na een kwartiertje rondtoeren wat sprongetjes gemaakt. Ging allemaal heel erg makkelijk en ze geeft echt een heel fijn gevoel op de sprong. Zo wil ik wel 100 sprongen maken op een avond Bloos
Daarna haar moeder (de indoctro) gereden. ging ook wel lief en heb wel vertrouwen in morgen (wedstrijd)

@Onide: Joeri verkopen?!! enne wat voor wilde plannen??
@BT: spannend voor morgen, ik zal voor jullie duimen.
@JJ, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Fotooooos!!!
@Floor: deze Cantos is nog maar 3 wkn onder het zadel, maar is daarvoor ca 2 maanden getraind (longeren en vrijspringen) voor de keuring is inmiddels ster en voorlopig keur. Normaal gesproken wanneer het stuur een beetje werkt, beginnen we toch al heel snel met balkjes en kleine sprongetjes na het zadelmak maken.
@Scum; ik hoorde net op het nieuws dat ze 50 km rond kerkrade een vervoersverbod vooralle landbouwhuisdieren hebben ingesteld, vanwege (een niet besmettelijke, maar wel gevaarlijke) ziekte blauwtong bij schapen. De ziekte is niet erg gevaarlijk of dodelijk voor mensen, runderen en paarden. Voor schapen kan het wel dodelijk zijn. Heb jij nu ook met het vervoersverbod te maken?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:56

Ik heb het net eens even opgezocht, dit staat op de site van het ministerie van Landbouw:

- Met ingang van 22.45 uur geldt voor Nederland een algeheel exportverbod van levende herkauwers (runderen, schapen en geiten) en levende producten van deze dieren (sperma, eicellen en embryo's).
- Rond de besmette bedrijven wordt een beschermingsgebied van 100 kilometer ingesteld; met daarom heen nog een toezichtgebied van 50 kilometer (in totaal dus 150 kilometer rond het besmette bedrijf). Levende herkauwers en levende producten mogen deze gebieden niet verlaten.
- 20 kilometer rond het besmette bedrijf is aan- en afvoer van levende herkauwers (runderen, geiten) verboden;
- 20 kilometer rond het besmette bedrijf moeten herkauwers worden opgestald en is het gebruik van insecticiden verplicht.
- In het beschermingsgebied wordt geadviseerd om herkauwers, varkens en paarden op te stallen, en insecticiden te gebruiken.

Een straal van 150 km., dat is bijna tot aan Utrecht! Als ik het goed begrijp mag je dus je paard binnen deze grenzen vervoeren maar niet er overheen. Maar als je van buiten ergens in dat gebied moet zijn mag je er zeker niet meer uit met je paard?
Betekent ook voor een hoop mensen geen Vlietland volgens mij, het gebied loopt tot ver in Brabant, Utrecht en Gelderland. Ik krijg weer ernstige MKZ-flashbacks.... Verdrietig

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:59

"Levende herkauwers en levende producten mogen deze gebieden niet verlaten. "
Of zouden ze hier onder levende producten geen paarden bedoelen maar alleen de producten van de herkauwers? Blond

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:02

niemand wil mijn raadsels raden..
En was er met de kippenhik?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:03

owh kerkrade....
das wel aan onze kant van nl.... :S

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 04:52

jeetje, lekker met ermelo ook!
Gaaaap Ik ben eerst trouwens he!
Mooi, is het toch nog ergens goed voor dat vroege opstaan..
Nou ik zal gaan vlechten! Misschien tot in Ermelo voor sommigen van jullie!
Ik heb waarschijnlijk een stoeterij 't centrum polo aan en een roos in mn mond Vriendjes zijn? Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 06:50

mooi vroeg Onide *LOL*

mijn raadseltjes zijn iig geraden *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 06:54

Als gevolg van de ontdekking geldt voor Nederland per direct een algeheel exportverbod van levende herkauwers (runderen, schapen en geiten) en levende producten van deze dieren (sperma, eicellen en embryo's).
Het ministerie liet verder weten dat rond de besmette bedrijven een beschermingsgebied van 100 kilometer komt met daarom heen nog een toezichtgebied van 50 kilometer. Levende herkauwers en levende producten mogen deze gebieden niet verlaten. In het beschermingsgebied wordt geadviseerd om herkauwers, varkens en paarden op te stallen, en insecticiden te gebruiken.[/b]

Dus wij hebben er geen last van voorlopig.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 07:08

Goedemorgen Lachen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 07:25

Ok, voor niks paniekaanval gehad! Ik dacht even dat ze met "levende producten" alle dieren bedoelden! Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:13

Goedemorgen. Ik heb nog niks van die schapenziekte meegekregen, zal radio ook eens opdoen.

Wat voor wilde plannen Onide?

Ik ga zo braaf met verslag bezig en vanavond wedstrijd, net als RK Haha!. Morgen moet ik daar omroepen met ponyspringen, dus weekendje club.

Sterkte met je pa BT! Kan me wel voorstellen dat ie zenuwachtig is.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:16

Hopen dat de ziekte een beetje aan de kant van Limburg blijft, anders heb ik toch mooi een probleem met m'n 60 schaapjes! (en m'n vader met z'n 540 schapen...). Canter meteen in de stress, achos... Ach gut Wat heb je een ontzettend lief kindje trouwens (tenminste, op de foto, weet natuurlijk niet hoe die in het echt is! Knipoog )
@JJ: geveuliciteerd! Leuk joh! En nu willen we natuurlijk foto's!!
@RK: fijn dat je lekker hebt gesprongen en succes vandaag he!
@BT: sterkte vandaag...
@LJ: kijk je uit met dat racemonster in je garage?? Tong uitsteken
Scum schreef:
Gaaf Loes. Ik heb ooit een poging gewaagd om op een brommer te rijden maar dat was niet zo'n succes Haha!
Jij ook al?? Ik ging bijna door het tuinhek van de buren... Oeps! Kon nog net op tijd remmen Haha! !
@Onide: Wat is de reden van de verkoop?? Zin in een nieuwe uitdaging of iets?
@GvdT: fijne vakantie!
@PC: jij ook veel succes vandaag!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:20

Ik werd vanochtend door m'n vader uit bed gebeld... Tip stond op 3 benen in het land, ik kreeg zowat een hartverzakking toen ie dat zei! Tip zat met z'n linkerachterbeen in een buiksingel vast, de arme ziel Ach gut . Geen idee hoelang ie al zo had gestaan, maar voor zover ik het kon bekijken heeft ie er niks aan over gehouden, gelukkig! Ga nu toch maar een knoop leggen in die singels, ze kunnen namelijk gewoon niet korter! Heb het dek nu toch maar weer opgedaan want het begon al weer aardig te regenen hier en ik heb toch liever niet dat ie verkouden wordt ofzo... Nouja, we hebben het allemaal weer overleefd! Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:24

TypicalDutch schreef:
Hopen dat de ziekte een beetje aan de kant van Limburg blijft

En bedankt! Boos! Knipoog
Ik hoop dat de ziekte oprot uit Limburg.

Wij zitten denk ik zo'n 80 km van Kerkrade af. Maar ik snap het nog steeds niet. Een paard is toch ook een levend product? Ze omschrijven het wel zo dat het paniek zaait.
Laatst bijgewerkt door Scum op 18-08-06 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt