[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:19

Ons schimmeltje houdt ook niet van afsprongen. Elke x weer staar ze daar bij stil. Ik zal me voortaan herkenbaar kleden, grote pet met spirit Fanclub ofzo????

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:24

Trouwens een erg leuke foto van Spirit op de voorkant van de Hoefslag JJ! Had toevallig vandaag de hoefslag in mn handen
Vind het echt een leuk paard, zo'n leuk koppie ook!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:33

Ze is knap he We zijn gisteren wel 10 x aangesproken op die foto Het is zo'n mooi plaatje. Hij gaat hier in een lijst aan de muur

gomir

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:34

marieketencate schreef:
Rex was niet lekker, liep niet fijn dressuur en die heb ik dus ook verder niet gestart. Hij reageert heel erg als ik achter het zadel druk, rug kan bijna niet, want hij is dd osteopaat behandeld tot 2 weken terug en dat was toen helemaal goed. Zit eigenlijk aan een nierprobleem te denken, want hij plast en drinkt ook heel veel. Maandag laat ik bloedonderzoek doen en anders die Taconis er maar eens bijhalen.

Ik vroeg het me al af...Balen zeg! Sterkte met hem

Citaat:
Maar goed, heb deze winter precies 1 parcours gereden, dus zodra Rob weer zijn parcours heeft opgebouwd moet ik gewoon weer wekelijks gaan lessen.

Ik heb er wel iets meer gereden(minder dan andere winters met het oog op de 30-punten limiet ) en ik kwam met 14 strafpunten de ring uit

Citaat:
Nog even een vraagje: heb voor het eerst met Pessoa-bit gereden, maar eigenlijk zijn mijn bakstukken daar te lang voor .....iemand een idee hoe ik aan kortere kom? Anders moet ik weer een heel nieuw hoofdstel kopen, waarvan ik dan alleen de bakstukken kan gebruiken...

De makkelijkste oplossing is naar de ruitersportwinkel rijden en een paar cob-bakstukken kopen Heb ik toen ook gedaan, aan mijn hoofdstellen van Ot heb ik altijd cob-bakstukken zitten, anders past het niet

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:39

Simmie schreef:
De cross ging eigenlijk vanaf sprong 1 gelijk in een lekker ritme. Op hindernis 3 moest ik Killea even een kleine aanmoediging meegeven (we kwamen iets te truttig uit dat korte bochtje).
Hindernis drie kon uit stap hoor Heb het even uitgeprobeerd vandaag
Ot durfde niet over het weggetje heen en ik was zijn geteut een beetje zat dus heb even doorgeknepen

Klinkt verder super sim! En helemaal top van je springen!
Geeft weer een goed gevoel voor de rest van het seizoen

Talida: super van je L1-debuut

RK: gefeliciteerd! Wel netjes oppoetsen dat ding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:40

CD, gaaf dat jullie zo'n goede dag hadden, klinkt me bekend in de oren
(ik had dezelfde resultaten, ach, je komt voor de cross toch...?)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:41

Gomir, ik heb 3 nog net niet uit stap gedaan, maar een lekker ritme had ik daar ook nog niet! Dan is het wel fijn dat het gewoon een massieve boom is, daar kan je nog eens doordrukken!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:42

miss_jumpy schreef:
Ik wist dat ik iemand vergat!!!

Fraai is dat!

MOoie foto's trouwens (ook van GvdT)

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:44

Afbeelding
Dressuur

Afbeelding

Afbeelding
Vliegen..

Afbeelding
Even stappen voor de cross

Afbeelding
En nog een springfoto

Afbeelding
Foto van het losspringen

Afbeelding
Nog een dressuurfoto

Afbeelding
En nog een springfoto

Afbeelding
En daar gingen we!

Afbeelding
Zonder benen

Foto's staan erg door elkaar..

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:45

jollyjoker schreef:
Ons schimmeltje houdt ook niet van afsprongen. Elke x weer staar ze daar bij stil. Ik zal me voortaan herkenbaar kleden, grote pet met spirit Fanclub ofzo????

Ik wil ook een pet! IK ben ook sprits-fan
(moet de hoefslag nog kopen )

Biem: gefeliciteerd met je punt

Bento: mooie foto's

Jitske: zag er leuk uit he dat springen van mij Ik mocht otje niet helpen van mijn trainer, maar na hindernis 6 was ik hem zat en heb ik hem even aan het hoofd getrokken. Dat vond hij niet leuk en toen stonden we stil op 7

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:45

_Jitske_ schreef:
Foto's staan erg door elkaar..

Goed dat je dat er even bij zegt!

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:47

gomir schreef:
miss_jumpy schreef:
Ik wist dat ik iemand vergat!!!

Fraai is dat!

Sorry...

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:49

gomir schreef:
Jitske: zag er leuk uit he dat springen van mij Ik mocht otje niet helpen van mijn trainer, maar na hindernis 6 was ik hem zat en heb ik hem even aan het hoofd getrokken. Dat vond hij niet leuk en toen stonden we stil op 7

Dat zag ik ja,
Ot moet benen optillen

@MJ; ik had ze ook in ander topic geplaatst en gewoon gekopieerd met tekst enzo erbij

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:57

Even snel verslagje van mij Ben bekaf dus ga zo voeren, douchen en mijn bed in

Dressuur ging best redelijk, punten waren weer prut(173)
Heb mijn coupon nog opgehaald om te kijken waar het in zat, maar daar werd ik ook niet wijzer van
Voor de onderdelen waar hij in de stop ging en om wilde keren(tegenligger etc ) had ik 5-en, voor dingen die in mijn ogen goed gingen had ik ook een 5 en af en toe een 6 (alleen verzorging een 8 )
Weet alweer waarom ik dressuur zo'n stom spelletje vind

Otje was trouwens weer helemaal maf met losrijden, dat komt volgens mij ook nooit meer goed

Springen was dramatisch. Hij ging hard, vlak en nog harder. Toen ik even ingreep kwam ik iets te sterk door en stonden we nog stil ook.
Uiteindelijk 2 balken, een stop en nog 2 strafpunten voor tijd Misschien moeten we dat Z-debuut nog maar even uitstellen...

Keuring was goed, hij was erg blij, maar ik ben er weer opgekomen.
Losspringen voor de cross was een drama, hij durfde niet naar achter te lopen richting hindernis 1. Schoot niet echt op dus

Starthok ging hij wel in, hindernis 1 en 2 gingen best goed, alleen hij kroop er weer zo onder.
Hindernis 3 uit stap/stilstand, want je kan echt niet de weg over over dat zand hoor? Eerst kijken of er geen auto's aankomen en kijken of het geen drijfzand is...En ik had echt geen zin in een stop en opnieuw aanrijden over datzelfde enge zand dus hij moest maar zien hoe hij het deed
4 redelijk, maar weer erg dicht. 5 zelfde verhaal. Op 6 een fijne sprong, 7 weer erg dicht(die posters langs de bosrand bijten ), 8 idem. 9 en 10(çoffin' en gaffel) erg fijne sprongen.
Naar het water toe ging hij halverwege al in de stop, veel te veel mensen voor Otje...Hij was het liefste omgekeerd en achter een boom gaan schuilen denk ik
Uiteindelijk met wat aanmoediging wel bij het water gekomen en geen stop aangerekend gekregen(zag ik net ).
waaier liep hij heel enthousiast heen, maar wel weer te dicht
Ooievaarsnest ging fijn, bosuitsprong fijn, bosinsprong fijn. Voerbak weer te dicht, de piramide fijn en de laatste hindernis fijn.

Op zich geen slechte ronde, maar geen fijn gevoel. Hij heeft nu ruim de tijd gehad om zich te ontwikkelen en erin te groeien en ik denk dat het ook niet beter wordt dan dit
Binnen of op vlak terrein gaat vaak wel goed, maar hij heeft gewoon het lef niet in zijn lijf om een keer groot weg te springen of gewoon zonder gluren langs mensen op te galloperen...

En ondanks mijn gestuntel met de afstanden nog steeds geen onvoldoende voor stijl dus deze punten tellen ook gewoon mee(hoop onvoldoendes trouwens )
L zie ik echt niet zitten op deze manier, hij wil overal zo onder kruipen dat het me dan te breed word. Gaat hem ook veel te veel kracht kosten onderweg.

Aan de andere kant vinden we het alletwee wel erg leuk dus ik moet nog maar zien wat ik doe
Tijd viel nu nog aardig mee, 20 seconden tijd, maar verloor een hoop tijd bij het water en op hindernis 3

Vind het zo stom dat hij ontzettend kan miepen en hindernissen als die gaffel en die bosuitsprong dan wel weer zonder kijken doet
Alles bij elkaar een beetje een gemengd gevoel over vandaag.
(en dat springen vergeet ik gewoon snel, anders durf ik zaterdag niet meer naar binnen te rijden )

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:18

@ Gomir, balen dat het niet echt lekker wilde gaan. hopelijk wil het de volgende keer beter

@Jitske en CD, fijn dat jullie zo lekker gecrosst hebben!

@JJ kun je hoefslagfoto ook inscannen? Ik heb de hoefslag niet en ben wel erg benieuwd hoe je spritsje erop staat.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:25

Leuke verslagjes allemaal Fijn dat jullie lekker gereden hebben.
Margo gefeliciteerd
Gomir, jammer dat het niet lekker ging

Jitske maar goed dat je je horloge om had Die laatste foto is echt grappig

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:20

Ontzettend leuk om alle verslagen te lezen van de Chaam-gangers. Ik heb ook prachtige foto's voorbij zien komen. Zeker die van Bento op de triple in het springen is mooi!
Complimenten aan iedereen die goed gereden heeft en voor de mensen bij wie het tegen viel.

Scum en Bitwise: sterkte met Online. Is HM de teleurstelling ook al weer te boven?

Marieke, balen van Rex. Hoe gaat het nu met hem?

wel opvallend dat alle dressuurpunten opeens zo laag zijn >;)

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:23

idd erg leuk al die verslagen!! en mooie foto´s allemaal!!
gister dus met RK naar het bos geweest. en Muis pakt het allemaal erg leuk op! op naar Westerbork dan maar?!?!?!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:57

mijn verslagje van chaam staat bij de topic van chaam.
Was iig 1ste met martino utopia, had een 7de prijs met paso doble en een 4de prijs met niverma k.
Heb ook een aanbod gekregen om een nieuw paardje te gaan rijden, dus dat is wel erg leuk die ga ik deze week proberen.
Ik heb nog een aantal bokkers gezien: miss jumpy , die zich netjes voorstelde aan mij echt heelleuk!!1 En marieke en jiska

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:02

he, nog een paard?! Waar haal je de tijd vandaan...
Wel leuk als mensen dat aan je vragen!
Want is er nou maar 1 paard van jezelf, of 2?

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:05

Martino utopia is sinds januari mijn eigen paard. De rest zijn van andere. Niverma ga ik waarschijnlijk mee stoppen, die is gewoon te heftig. Te moeilijk, en tijd heb ik id ook niet zo heel veel. Mijn school schiet er een beetje bij in.
Mijn leven bestaat eigenlijk alleen maar uit paarden en school haha

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:19

nou leuk toch al die paarden, daar leer je toch het meeste van denk ik!
wat is dat voor een paard, die je misschien erbij gaat doen?

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:24

Ik had mijn verslagje al bij het Chaam topic gezet. Maar hieronder ook nog even:

Het ging bij mij allemaal niet zo lekker. Ik ben niet rondgekomen, maar toch was ik wel tevreden.
Ik had verwacht dat Only heel kijkerig zou zijn en dat viel eigenlijk wel mee. Hij was heel braaf. Ik was zelf het overduidelijke probleem.
Na de rottige afsluiting van vorig jaar heb ik door de winter heen flink wat angst opgebouwd. Foute zaak
Ik zat veel te veel aan de teugels te tutten en hield hem tegen op een aantal sprongen omdat ik bang was dat we er niet goed voorzaten. Nou ja, dat zorgde dus voor aardig wat weigeringen.
Maar het aparte was dat de moeilijkste hindernissen super goed gingen en daar durfde ik wel op te rijden. De weigeringen waren op de makkelijke dingen. Ik ben dus weer lekker kippig bezig. Maar over Only ben ik meer dan tevreden. Ondanks zijn koppige ruiter deed hij het toch wel heel braaf. Het is goed dat de trainingen weer gaan beginnen, want ik heb absoluut wat mental coaching nodig

Voor iedereen die goed heeft gereden. Gefeliciteerd! En er staan weer erg mooie foto's in het topic

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:27

Je leert er veel gevoel van ontwikkelingen!!!dat klopt.
Ze heet Oasis, heeft bij de pony's meegelopen. Afstammeling Gatecrasher. Liep Z1 dressuur bij de ponys en is een keer L gestart in de cross. Maar dat meisje is gestopt en de pony moet verkocht worden. het is een grote pony en een heel fijn beestje.
Het is de bedoeling dat ik er mee ga crossen zodat ze strakst verkocht kan worden,
ik vind dat wel heel leuk om te doen. Ze is nog niet veel gestart en het meisje is er een aantal keer afgevallen in de cross dus het is een verassing hoe dat paardje zich gaat gedragen.
Ik geloof wel dat het een heethoofd is dus ben benieuwd of ik er wat van kan maken. Morgen maar eens wat dressuurrijden en volgende week mag ik haar meenemen na springles.
Oja nog 1 min punt het is een merrie !!!! haha

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:30

Ik kan de voorplaat niet scannen maar op www.dehoefslag.nl staat hij ook. Ik zal straks een foto van de voorkant maken en plaatsen!