[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:09

Het wachten en bezig houden is op zich niet zo'n ramp, zeker niet als ze mooi/droog weer geven. Naast de camionette is hij gewoon rustig. Valt soms (half) in slaap. Stel dat het echter begint te regenen/gieten en hij moet wachten nadat hij geladen is, dan begint het circus. Alsof hij de omgeving plots 20x scherper ziet, geen idee, maar dan heeft hij elke vlieg die langskomt gezien en moet die op de hoogte gesteld worden van zijn aanwezigheid.
Klep dicht is geen optie, als het ietwat warm is staat hij te smelten.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:31

Ja ga enkel maar mijn M2debuut maken met colorado. Net nog even besproken met mams :) Ferro loopt toch niet graag dressuur. De volgende wedstrijd is dan pas 3 juli een jumping op 300meter van mijn huis voor Ferro maar ach hij heeft al 2 maanden niets meer gedaan qua wedstrijden, op die 2 weken zal het nu niet meer aankomen zeker.

2uur op de trailer vind ik ook nog meevallen, op de tornooien kan dat wel eens langer worden maar zolang ze kunnen knabbelen maken ze er geen probleem van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:30

Tegen dan heb ik sowieso nog geen nieuw vervoer helaas. Moet zeker eens beginnen kijken voor mijn BE, hoe dat juist ineens steekt.

Als het provinciaal doorgaat in Aalst zet ik hem op mijn huurweide 3km verderop. Scheelt ook een hoop tijd :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:40

florence123 schreef:
Is fei tv betalend?

@PP: ken jij die mensen ook waarvan het brandde gisteren in hun huis? Ze wonen vlak aan Bloso en E.L. Rijdt ook :)

@varekaj: wanneer moet je rijden zondag?
Ik om 10.09 en 15.30uur. Eventjes 5 uur tussen 2 proeven 8)7 ik weet nog niet wat ik ga doen, 5uur wachten is wel heel lang, zeker op een dressuurwedstrijd. Misschien ga ik Ferro zijn proef laten vallen om 10uur

Ja idd die ken ik! Ik ben daar vroeger zelf nog geweest :/. Heel erg :/ één van men ergste nachtmerries :/!

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:05

@Varekaj: ooh is dat zo? dat zou leuk zijn! springen is dan op die geopad pistes waarscheinlijk? Er zijn daar al meermaals tornooien geweest he?

Hier een tevreden ruiter, gisteren M2 debuut gemaakt met Colorado en een mooie 2de plaats behaald.
Met 7'en en 8'en voor uitgestrekte draf. Alleen mijn keertwending om de achterhand was een flop. Normaal doet hij dat goed maar zaterdag begon hij opeens zijn achterhand mee te draaien. Heb hem toen enkele keren gecorrigeerd maar blijkbaar niet voldoende. Och we weten weer waaraan we moeten werken :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:18

Proficiat Florence, je eerste punten zijn alweer binnen!

Varekaj: hoe ging het bij jou?

Mila: nog steeds alles goed met je drachtige merrie?

Hanne: heb al leuke foto's zien passeren van Luxor, je bent blij zeker nu je weer wat kan doen??

Daapph: wat is bij jou het volgende op de planning? Met de 2 jr alles ok?

PP: alles ok met Canch haar wonde?

Wie gaat nog naar Merksplas? Ik ga met Fi en het paard van een vriendin. Bij vriendin gaat die niet vooruit, heb ze vorige week eens gereden, paard is heel gevoelig aan zit en ze houdt haar teveel (onbewust) tegen. We gaan eens proberen of dat bij mij beter gaat. 1e training ging goed, dus ben benieuwd!
Ben afgelopen vrijdag bij KC gaan trainen, was niet zozeer wat ik verwacht/gehoopt had maar goed... 1 juli nog bij VM trainen en dan hopelijk terug vol goeie moed naar Merksplas!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 12:43

Gefeliciteerd met je debuut Florence!

Mijn volgende is Merksplas. Marchin gaan we toch maar niet doen. Volgend weekend maar weer eens op jumping na zo lang niet op wedstrijd geweest te zijn..
De 2j is terug in orde!

Ohh wel leuk zo een projectje! Hoop dat het goed gaat, wat start je in Merksplas?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:05

Terug J Daaphh?
Bo met die merrie en M met Fi. Zal nog niet voor de tijd rijden, wel proberen om de grotere sprongen terug meer uit galop aan te rijden en niet meer zo verzamelen...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 13:39

Jaa terug de J.
Wat ik me van Merksplas herhinner was dat die opzich niet zoo zwaar en technisch was.. Hoop echt Nokere te kunnen rijdne dus wil nog wat ervaring opdoen.

Gaat goed komen dan in Merksplas!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:28

Antonius: volgende week terug op controle :) hopelijk dan een kloppend hartje :) ze zis wel met een hoest. niet erg denk ik zo smorgens een paar keer en dan eigenlijk niks voor gedurende de dag.

ik denk dat het voor ons ook niet slecht zou zijn om merksplas mee te doen gezien het van tongeren geleden is dat hij gecrosst/ gesprongen heeft maar kweet niet of vriend lief daar zin zal voor hebben. Deze week zal het nog rustig zijn maar denk dat we dan het eerste weekend van juli de jumping zullen meepikken in waregem. We zijn wel blijven galop/conditie training blijven doen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:56

Dikke proficiat! Heel mooi resultaat zeg!

Hier ook Merksplas :), heb er wel zin in na mn laatste x-training van vorig weekend en jumping was de laatste keren ook goed. De week voor Merksplas ga ik ook naar jumping wareg.em.

Verder nog wat geoefend op contragalop. Rechtergalop lukt al vrij goed, ook langs de bakrand en hoeken. Linkergalop ook maar moeilijker en nog niet in de hoeken of bakrand en moet het helemaal anders rijden. In de rechterglop moet ik haar juist goed verzamelen en in de linkergalop eerder vooruit rijden en wat langer laten. Nuja ben wel al heel blij met hoe haar galop vorderd :).

Ik ging normaal gisteren gaan springen maar haar kogel is toch ietwat opgezet met de wondes. DUs heb het maar zo gelaten. Heb vrijdag de bandage eraf gelaten want het was dicht nu en er kwam geen vuil meer uit. Heb wel gewoon gereden en merk er niets van. Wou alleen niet dat het terug open ging door te gaan springen, dan rekt die kogel toch wel wat uit.

Spannend zo nog eens met een nieuw paard op cross! Hoe is het met je jonkie?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:23

Daapph: nee in mijn herinnering vond ik merksplas ook niet al te zwaar of technisch.

Mila: nu wel slecht weer ook hé, denk dat er velen met een verkoudheid staan.

PP: contra komt wel goed hoor, af en toe oefenen, ook een spelen met buitenstelling in gewone galop, schouderbinnenwaarts in galop... allemaal dingen om ze wat sterker te maken.

Ja, ben ook wel benieuwd voor 'nieuwke' mee te pakken. Zit er een coffin in de B in Merksplas? Daar stopt ze blijkbaar op? Neem ze ook nog mee bij VM om eens te oefenen.
Heb nog niet veel met jonkie gereden, heb alleen de wei en als het geregend heeft, rij ik ze niet want ja, veel evenwicht heeft da nog niet... Maar vorige maandag gereden en gisteren ook, dus bijna week ertussen en zonder longeren erop en braaf! Ze loopt al vrij goed nageeflijk, vooral op rechterhand. Gisteren ook gaan uitstappen met mijn man op de fiets ernaast en ze blijft heel nuchter. We moesten vlakbij jonge stieren passeren die vochten om haar aandacht; ze vindt dat heel spannend, je voelt dat ze niet weet wat ze moet denken, maar ze stapt na wat kijken wel door en ontploft nie en ze kan de spanning ook snel weer laten afvloeien eens er voorbij. Ben er tot hiertoe heel tevreden van :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 15:29

Een coffin niet echt. Ge moet een boompje springen op een berg. En dan is het voor licht rechdoor over een gracht en dan weer en boom. Maar B moet enkel de eerste boom. Maar het ligt wel recht op je lijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:57

Ja nu je het zegt... Was het al vergeten ;)

Heb crosstraining op FB zien passeren van Lisa s, vind €50 per ruiter wel heel duur als ze groepen tot 4 pers maken... Vind dat voor mij al het maximum voor een privé les... Is nu toch ook geen Karin qua niveau of ben ik mis?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 18:10

Jaa is inderdaad niet goed koop. En voor ons helemaal niet aangezien het zo ver is...
Qua niveau heeft ze toch 3* gereden hoor en ook 2x 4* volgens fei maar niet kunnen uitrijden.
Denk dat ze zeker niet qua rijden te onderschatten is, maar heeft nu veel jonge paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:48

Is dat die in Nederhasselt? Heb ook zoiets zien passeren op FB maar idd de prijs...

Hoe was de wedstrijd... Goh. Een wakkere op transport dus heel rustig gereden. Had half uurtje om te zadelen en inrijden dus beetje stress. Inrijpiste was 1 grote blubber en heel nukkig paard. Al bij al nog geluk dat ze kwartier achter zaten, heb hem toch los gekregen.
Proef zelf was ik best tevreden! Geen galopfouten deze keer, wel voorzichtig gereden want paar keer voelen glijden. Al bij al wel tevreden, alleen teleurgesteld in de punten: 161 en 8e plek. Had er iets meer van verwacht. In het algemeen klassement sta ik voorlopig wel 3e en dit resultaat telt niet mee, alleen de 4 beste.

De terugweg naar huis = catastrofe. Hooinet afgebroken, bijna hele weg links naar rechts zwalpen en verdorie meerdere keren gesteigerd en beginnen maaien. Mijn hart heeft aantal keer stilgestaan dat hij over zijn ketting zou vastraken. Die heeft wel veiligheidshaken maar toch. Ik vervoer hem dus niet meer met de camionette. Ik moet morgen naar Bloso voor een oefening van trainer B. Vind ik geen alternatief of iemand die wil rijden met trailer, dan bel ik af.
Zo bizar, woensdag was hij net superkalm en relax zowel heen als terug naar clubles en nu op weg naar huis zo een varken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 19:37

Het kan ook zijn dat hij weet dat hij dan naar huis mag. Wij hadden dat ook met ene, als xe aan een bepaalde straat waren begon die altijd vervelend te oden. Hij was gewoon heel enthousiast dat hem terug de wei op mocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:14

Het varieert. Ene keer is het op de heenweg, andere keer totaal niks en soms op terugweg. Altijd vanaf vertrek en nadien kalmeert hij meestal wel. Het is de eerste keer dat hij het zo erg heeft en zo lang. Hij is wel weer in een hengstenbui de laatste weken, maar denk niet dat dat verschil maakt.

Heb gelukkig iemand die wil rijden met hoop ervaring voor morgen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:15

En als je hem met 2 zet? Is hem dan niet rustiger? Anders moet ge met iemand vd club afspreken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:08

Maakt geen verschil. Ik kan er geen vast patroon in vinden. Het vak is wel redelijk groot en kan niet kleiner. Ik gok dat hij teveel ruimte heeft.
Er zijn ritten dat hij staat te slapen en ritten dat hij de boel op stelten zet. Ongeacht de afstand of type weg.
Hij staat bij mij zijwaarts en ik denk dat hij gewoon te weinig evenwicht kan houden in combi met dat hij alles altijd wil zien en dus rondkijkt.

Ik zoek in ieder geval rustig verder. Is hij niet veilig te vervoeren, dan is dat jammer, dan rij ik geen wedstrijd meer met hem. Zijn veiligheid is belangrijker dan dat.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:35

Antonius schreef:
Ja nu je het zegt... Was het al vergeten ;)

Heb crosstraining op FB zien passeren van Lisa s, vind €50 per ruiter wel heel duur als ze groepen tot 4 pers maken... Vind dat voor mij al het maximum voor een privé les... Is nu toch ook geen Karin qua niveau of ben ik mis?

Haha was ik vandaag ook over bezig tegen F.M. (die bij KC staat)! ik zei net hetzelfde :+
Voor 50€ van zo'n ruiter verwacht ik wel privéles

@Varekaj: ik ken het probleem! lastig he, zo eentje die de boel afbreekt tijdens het transporteren :(
Colorado deed het vroeger nooit en opeens is dat begonnen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 21:43

Hier staan ze altijd los met heel veel ruimte op de trailer. Maar zijn altijd heel braaf. Ze staat ee ook graag op heb ik de indruk.. Zeker blits, als ge hem niet tegenhoudt galoppeert hem der op

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:46

Vorige week dinsdag waren we paard gaan ophalen, dat was ook geen pretje... Echt stressvol. En daarna was ik gaan rijden met mijn paard,nadien hoor je bijna niet, heerlijk was dat na dat we eerst zoveel kabaal hadden gehad :P.

Vind ik ook wel duur 50 euro als je met 4 bent. Vind ik ook niet echt eerlijk tegenover diegene die met twee zijn en evenveel moeten betalen. Nuja heb geen interesse :). Tis de week na Merksp.las.

Nu een van de groompaardjes is net omgekeerd, die is pas op z'n gemak als hij een dubbele plaats heeft. Dan verzet hij geen voet, terwijl hij dan net al de plek van de wereld heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:56

Ik zie regelmatig leuke jumpings en cross stages voorbij komen en het is potverdorie altijd de dag voor een tornooi :+ Al paar keer gevloekt, maar durf dat niet goed combineren. Zie dat hij de dag nadien spierpijn heeft of helemaal plat loopt.

Tis ne speciale. Hij moet alles gezien hebben, bij voorkeur testen of het eetbaar is, eventueel met iets rondslepen. Als de camionette op de weide staat, meneer zit er als eerste met zijn neus in ter inspectie. Hij vindt het ook ideaal om vanuit de bak, dus op hoogte, een terrein te overzien. Dan ist precies de paus op zijn troon 8-)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:29

ik zie hem al zitten varekay...hahaha... O:) ik ben toch braaf baasje!!! hihi