[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:16

Hier is het ook koud!! Maar jammer genoeg regent het niet. We kunnen wel wat bakken water gebruiken.
De bak is nu ook zooooo zwaar, daar moet nodig een plens water overheen, en het gras moet ook wat hebben.

Goeie reis zo Margreet, en doe Hannie de groeten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:21

Ik wil ook water. Sta de bak al te sproeien, alleen is dat zo'n enorme klus. Kost me rustig 2 uur per keer.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:22

de bak is hier net een Sahara inclusief zandstormen het is echt verschrikkelijk!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:24

Morgen!!!

Gister uitgegaan maar was niks aan!!! Het was heel rustig... En ik was er zaterdag ook al geweest en afgelopen 2 maanden ook al een 2x dus nee. Weet dat ik iedergeval niet te vaak meer ga!
Vanmiddag ff rijden ofzo!!
Zo maar eens bijlezen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 10:27

Onze bak wordt fanatiek gesproeid gelukkig, alleen met die wind van de afgelopen dagen viel dat nog niet mee.

Ik ga even bannen, moet echt even wat adviezen eruit gooien! :evaw:

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:31

succes noor!
Ik ga me maar eens omkleden en mijn draak van een paard eens rijden :Y)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:44

gr_roos schreef:
Ik wil ook water. Sta de bak al te sproeien, alleen is dat zo'n enorme klus. Kost me rustig 2 uur per keer.

ik heb daarvoor connecties met een persoon met een trekker en een watertank

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:49

Goeiemorgen,
Ik ga zo naar stal, springles geven en de paarden helpen binnenzetten. Hopelijk komt de DA ook in die tijd, anders moet ik weer heen en weer. Moet ook nog schoonmaken bij mijn oom vandaag.

Mooie klok Mootje
Sterkte Noor, wel superleuk dat pups vandaag komt :D En jammer dat je wedstrijd niet doorgaat
Veel plezier bij je vriendje Vief
Wat een supernieuws voor je Corien *\o/*
Da's niet fijn Benthe!
Veel plezier vanmiddag Joki
Ahww Sann, arme hond. Veel plezier in het bos!
Veel plezier vanaaf Jets!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:50

Dat is wel heel handig, Bianca :D
En een tuinslang aansluiten op zo'n driepoot die 360 graden draait? Dan hoef je hem alleen één keer te verplaatsen bij een 20/40 bak.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:08

Wij hebben een pomp in sloot hangen die alleen water op pomt (soort domplpomp), geeft een boel water, alleen kan geen druk opbouwen om er een sproeiinstalatie op aan te sluiten. Met die wind sta ik 3 keer per week, hopelijk nu weer wat minder. Maar dan is de bak ook echt heel nat en staan er flinke plassen in. Nachtje laten drogen en hij is weer super.

Is alleen jammer dat altijd dezelfde de klos zijn om te sproeien, kan ook wel denken doe het niet maar dan is de bak echt te zwaar voor mijn beesten. Heb natuurlijk een pony met een slechte pees en de merie is ook weer sinds 1jaar langzaam aan de gang. Daarnaast wil ik wel blijven trainen en dan is dit deenige optie. Op mijn oude stal mochten we niet eens sproeien.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:16

ik rij gewoon in de wei, ideaal :Y)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:18

Noor haar vriendje was heel laat terug doordat de boot van en naar Texel het niet deed.
Mootje: Mijn moeder gaat eigenlijk nooit mee op de wedstrijd en vlecht mijn vader me haar dus ook!! Kon hij eerst ook niet zo goed, maar oefenen baart kunst. Ik heb ook wel eens vragen gehad of me ouders gescheiden waren of geen moeder had. Best raar is dat, maar iedereen ziet mij altijd alleen met me vader.
Evony: Grote bijleesactie!!! Normaal springt hij wel meer over zijn rug hoor. Maar hij wordt zo heet in de parcour, en dit is dan laag voor hem en dan wordt hij nog wel eens slordig. Maar bedankt voor de tip!, In-uitjes oefenen we opzich best wel eens. Zowel ik al bij me broertje in de les!
Mirthe: Vervelend zeg, en pas er wel goed mee op hoor!!! leuk dat meisje nog keer op Ul komt rijden!!
Marijke: Mooi dat al beter gaat!! Wel raar gebeurt dan!
Sussie: Ik vind persoonlijk dat echt lelijk!!!
Snoek: Balen dat vostin haar benen zo dik zijn!!! Hopelijk is snel weer weg.
Lau & Evelien: Die doen alles samen!! Wel leuk!
Mirthe: netjes resultaat!!
Mootje: Mooie klok <3
Bh's: Ik gebruik geen sportbh's, niet nodig ook!
Sannn: Wat verschrikkelijk klote!!! Inderdaad op de heide. Of mooie bloezemboom en verder groen!!
Noor: :(:) En leuk dat de pup komt!!! :D
Corien: Gefeliciteerd, wat voor werk doe je eigenlijk ??? En van die rare tijden!!!
Joki Grote bijleesactie!! Mooi dat je paard na de straf wel braaf was! Ik gebruik ze niet, nooit gebruikt! Maar zaterdag op concour toch weer zoiets naars gebeurd in een trailer met paard. Paard was onrustig, uiteindelijk met voorbenen over de stang heen, toen in paniek geraakt. Met kont onderuit gegaan. Uiteindelijk half over de kop gegaan en zicht omgedraaid. Heel raar allemaal. Had transportbeschermers om, maar weet niet hoe die benen waren zonder die dingen!
Gr_roos: Doe je dat met de hand ???
Hier is de bak ook veel te droog, stuift als ik weet niet wat. Qua mulheid valt het nog mee, laatst gesleept/aangedrukt met het bakje. Dus!

Zo volgens mij heb ik ongeveer zo iedereen gehad!
Ik heb een bijbaantje. *\o/* Het is kranten rondbrengen in onze wijk! Wel saai maar moet toch echt wat geld binnen krijgen per maand! En me begin van me zadel zit in me potje. hety is 140 euro dus duurt nog wel even voor ik serieus kan gaan kijken wat ik wil! Wat voor springzadel hebben jullie en wat is daar fijn aan?? Of weet iemand een goed fijn zadel! Maar niet te gek qua geld graag, zo tot rond de €1000 vind ik het wel weer genoeg!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:19

Evony, de ondergrond van de wei is heel anders bij jou dan in NH/ZH := Hier zou ik toch aardig op mijn kop krijgen als ik dat zou doen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:23

Mo Bij ons ook rot bodems op gras als het verevent heeft!
Krijg een 40 uurig contract :))

Sanury ik zit op de vrachtwagen :) containers vervoeren in de Rotterdamse haven ;)
Noor leuk dat kato komt!!! Werkse!!
Sim san rijd-ze in het bos!

Goh kwam net toch 6 lekkere militairen tegen!! :~ hahah mannelijke collega wist genoeg hahahah
Dus daar word ik blij van :))

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:27

Mootje: dat is zo inderdaad, bij ons kan je het niet kapot rijden zolang het droog is. Kan je ook makkelijk zonder proppen rond scheuren hahaha :Y)
Sanuarie: ik heb zelf een JC saphir springzadel, vind hem erg fijn :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:36

Onze grote buitenbak kan ook niet gesproeid (kleine is 15 x 30 of zoiets en voor Ferrose echt niet prettig) maar de binnenbak is koeler dan de buitenbak en kan wel gesproeid. Op mijn nieuwe stal kan alles gesproeid ideaal.

Sanurie heeft een bijbaan. Saai maakt niet uit dan denk je gewoon aan het geld

Ik doe nooit aan goedkope zadels aangezien Ferrose alleen Passier wenst. Ik heb hiervoor wel een tweedehands kentaur gehad was een heel fijn zadel maar Ferrose vond van niet. Ik heb nu (maar dat red je met 1000 euro alleen tweedehands) een Passier Marcus Ehning. Dat vind ik echt een superzadel, want het zadel helpt me springen door veel wrong en een halfdiepe zit

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:37

Bij ons in de binnengaan zit een sproei systeem zit in de bandage verwerkt wel mooi als ze hem vaker zouden gebruiken :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:38

als ik in de wei ga rijden krijgt mijn broertje stress! Het gras is heilig ;)

Ik woon aan een kanaal dus de watertank wordt volgezogen en vervolgens de bak gesproeid, echt ideaal. Zal vanavond even vragen wanneer hij weer komt :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:41

DeMarcus Ehning heb ik ook gehad. Fijn zadel.
Sanurie± Ik heb een passier Comet FS liggen die ik wegdoe. Is een super mooi zadel en nieuw zo´n 2500,- euro. Vraag er 800 voor en zadel is in super staat.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:43

Joki schreef:
Onze grote buitenbak kan ook niet gesproeid (kleine is 15 x 30 of zoiets en voor Ferrose echt niet prettig) maar de binnenbak is koeler dan de buitenbak en kan wel gesproeid. Op mijn nieuwe stal kan alles gesproeid ideaal.

Sanurie heeft een bijbaan. Saai maakt niet uit dan denk je gewoon aan het geld

Ik doe nooit aan goedkope zadels aangezien Ferrose alleen Passier wenst. Ik heb hiervoor wel een tweedehands kentaur gehad was een heel fijn zadel maar Ferrose vond van niet. Ik heb nu (maar dat red je met 1000 euro alleen tweedehands) een Passier Marcus Ehning. Dat vind ik echt een superzadel, want het zadel helpt me springen door veel wrong en een halfdiepe zit

hihih gelukkig zijn mijn paarden niet zo kieskeurig zolang ze maar goed liggen en goed gevuld worden :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:44

Bij mij zijn ze ook kieskeurig (ok ik ook :Y) ) en wensen ze ook dat alles super ligt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:47

Gebrek aan sproeiwater is hier algemeen. Sproeien vanuit de kraan is geen doen, en pompen vanuit de sloot kan niet, want het is brak water. Nou zou dat voor de bak natuurlijk niet uitmaken bedenk ik nu, dus dat ga ik vanavond nog eens tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht door op tafel gooien. Voor de landbouwers is het in ieder geval geen optie.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:48

Evony kieskeurige paarden zijn ook niet makkelijk, maar bij Ferrose maakt het zo een wereld van verschil dat ik het maar geaccepteerd heb

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:53

kan ik me voorstellen hoor joki!
Maar ik heb al zoveel gezeik gehad met dure opmaat gemaakte zadels dat ik nu helemaal blij ben met mijn huidige zadelmaker arno brandt en paarden lopen beter dan ooit :)
Lau: dat goed liggen vind ik ook heel belangrijk inderdaad! Ik zou als ik een geldboompje had het liefst op alles devoucoux leggen maar helaas zit dat er nog niet in :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:55

Texelse, zolang je geen drainagepijpen onder het zand hebt liggen kan brak water weinig kwaad!