Goeiemorgen! @Lukxet: Balen van je paard, hopelijk knapt ze snel weer op! @Corien: Beterschap! Ik zou maar is even goed uitzieken als ik jou was, zodat je er hopelijk niet te lang mee blijft zitten. @FYN: Leuke foto! @Lotte: Fijn dat Wolin zich zo goed voelt. @Snoekiej: Ik denk dat die dekens wel warm genoeg zijn als je haar scheert hoor! @Vief: Fijn dat je kamer weer schoon is! @LZ: Fijn dat Armani zo braaf is! Heb je ook weer een kaal paard.
Ik rij de paarden met springen/crossen altijd met een borsttuig met martingaal eraan. Dit omdat ik me 'veiliger' voel en wanneer ze toch een rare sprong maken het zadel wel op zijn plek blijft zitten. Ik heb wel eens half naast het paard gehangen, toen kon ik nog net het borsttuig pakken en weer bovenop het paard krabbelen. Sindsdien vind ik het toch wel erg makkelijk om ermee te rijden Ben vandaag weer op stage, hopelijk een beetje rustig dagje hier vandaag.
Goedemorgen, Luxket, succes vandaag, ik duim voor je. Vief, fanatiek hoor, wel lekker dat alles weer schoon is Ilse, heerlijk dat Armani zo relaxt is Ik zag een leuke foto voorbij komen
Zo nog even mijn broodje opeten en dan naar stal. Gisteren ging Undercover zo fijn, hopelijk bereiken we dat vandaag weer.
Goeiemorgen, ik ben ook alweer druk aan het leren. Vanmiddag mijn 3e tentamen van deze week. Gister gingen ze wel redelijk. Van 1 toets snapte ik het eerste deel echt goed, en dacht YES. Helaas was het 2e deel minder leuk .
@ Lux ... jeetje. Hopelijk komt er duidelijkheid met de uitslag en valt het mee @ Kim .. leerze @ Vief ... poetser @ Mirthe .. is het nou al officieel? @ Ilse ... mal beest Ik denk dat Bandit het ook niet zo erg zou vinden ... Lady zou denk ik het hoofd helemaal verschrikkelijk vinden, die moet ik al heel voorzichtig op het hoofd borstelen anders reageert ze net alsof ze geslagen worden. Beetje apart Bandit is ook zo'n klein kind ... ging ik gister z'n deken afhalen, eerst de voorgespen los ... dat steekt een beetje af en vooruit. Hangt ie weer eens aan de voorsluiting, of hij zit eraan te prutsen. Dat zijn echt momenten dat ik denk van, wat ben je toch eigenlijk nog een kleuter
Ik heb ook een borsttuig, maar dan voor de martingaal ... en ik kan hem er heel makkelijk afhalen als ik wil. Daarnaast vind ik hem ook wel mooier dan een gewone losse martingaal, dus jah ... als ik dan toch moet kiezen M'n zadel blijft wel liggen, daar gebruik ik hem niet voor.
Lady ging gister op les super goed Haha, het knopje van lang/laag EN rustig blijven komt nog wel eens Ze begon met stappen al heel vaag, voelde net als een Fries die haar voorbenen enorm optilde ... wiebelde zo Met aandraven begon ze na 5min. weer zo vaag te draven (doet ze thuis de laatste tijd ook al een beetje) ... heel verheven oid, zit niet makkelijk iig en ze wordt er van voor strakker van. Dus maar ff aan Hennie gevraagt wat ze nou eigenlijk nu doet ... antwoord: heel mooi ruim draven. OK, dat wist ik niet Ze vind het erg moeilijk en vermoeiend, daarom wordt ze wat strak van voor .. dus daarin proberen haar weer laag/rond te rijden ... zit je wat op de lange zijde te prutsen, zegt Hennie ineens "hey joh, hij doet bijna passage" ... haha, oeps 't grappigste is nog wel dat ik haar er helemaal niet naartoe drijf. Ik ben eigenlijk alleen maar aan de voorkant bezig met lang/laag rijden en tempocontrole (met gewoon beendruk) Heb Hennie ook ff uitgelegd wat ze op wedstrijd doet, daar wilde ze wel een keertje naar kijken. Wil eigenlijk in feb/mrt in St.Nyk weer voor het eerst proberen .. ze moet er zelf ook rijden. Hoop dat ik Lady gewoon in de proef nou ook eens voor elkaar kan krijgen/houden ... dan kan ik eerst uit die min en daarna door naar de M2
Gelukkig gaat het met mijn arm al een stuk beter.. Alleen nu heb ik ook flink keelpijn en ik denk dat ik verkouden wordt.. kan er ook nog wel bij... zaterdag ben ik ook nog jarig. hopen dat ik dan niet ziek ben.. Met vlinder gaat het ook al wat beter, ze stapt al lekker voorwaarts uit zichzelf over het harde..
ik had aan canter gevraagd voor een set crossbeschermers van NEW.. ik heb alleen geen idee welke maat ik nodig heb.. hun adviseerde mij maat M.. Wat denken jullie? zullen ze dan passen?
Ik heb voor mijn paard maat L van de new beschermers. Maat M was te klein en L is iets aan de ruime kant, moet ze goed vastmaken anders zakken ze af. De voorbescherms maat L zijn gewoon goed voor mijn paard, achter is iets te ruim.
Slechte is dat de bloedwaardes te hoog zijn en dus weer spierbevangen.. goede is dat ze nog wel wilt lopen dus ik denk dat het niet in heel ernstige mate is, weet straks meer...
k had het eigenlijk wel verwacht.. maar moet over 2 maanden examen rijden.. dat is echt onwijs balen.. Weet er niet iemand nog een paard die ik in bruikleen kan tot eind januari.. Moet fijn B parcoursje rondspringen en liefst L M dressuur.. Daarna ben ik klaar, is mijn eindexamen
Goedenmiddag De toets ging supergoed Ik moest een opstel schrijven over thuiswerkenden, die door alle communicatiemiddelen van tegenwoordig 'prisoners in progress' worden. Ik heb een sarcastisch stuk geschreven, een soort stappenplan hoe je steeds meer een gevangene wordt. En dan steeds met gevangenistermen erin. Ik vond hem goed gelukt Morgen heb ik geen toets, dus ik ga de B&J taart maken! [VT] Ben & Jerry Chocolade taart
Over scheren, ik twijfel nog steeds: [SV] Paard heeft geen dikke vacht, maar blijft zeiknat Lekker dat Armani zo braaf was met scheren Ilse! Fijn dat je zo lekker hebt gereden LL! Marielle, Vorstin heeft een maat M, en die heeft vrij slanke beentjes. Ze passen net, zijn net niet te groot! oliebol Luxtet! Wat onzettend kl*te! Gelukkig was je er zo snel bij zeg! Heel veel sterkte
@ ingridje ... wat apart dat jou paard voor een grotere maat dan achter heeft
Ja vond het idd ook raar. Maar voor zitten ze gewoon goed, maar achter moet ik ze echt straks doen anders zitten ze helemaal gedraaid aan het eind van de cross
Snoekiej: Mijn paard had ook geen dikke vacht maar wel veel haar, daarom bleef hij elke keer zo nat. Zou toch weer scheren gaan, elke keer zo'n nat paard is niet echt goed voor hem.
ll: mooi dat het zo goed ging ! luxket: balen zeg! snoeikiej: ik twijfelde ook, maar heb het toch gedaan. Ik kan geen uren opstal blijven om te wachten tot die droog is. Nu blijft ie even opstal om wat op temperatuur te komen en gaat ie weer naar buiten ( als het middag is, anders blijft ie opstal)
Luxket, balen zeg. Heb je per direct een paard nodig? LL, super dat het zo goed ging Snoekiej, ik begrijp je twijfels.
Net gereden, Undercover ging weer heel fijn, we rijden meer in harmonie, zo fijn, het is net alsof zowel bij mij als bij haar een kwartje is gevallen. Ook nog even een sprongetje gemaakt, met cavelleti's ervoor, dat vindt ze moeilijk maar zo komt ze wel rustig op de hindernis af.
het liefste zo snel mogelijk nat1503.. Heb iedere dag les en daar een paard voor nodig op school.
ze is snel gevoelig op de spieren.. krijgt wel al vit E + selenium bij en neutradex ter voorkoming.. maar na een weekend weer redelijk hard aan het werk is gewoon teveel voor die van mij.. Blijft een halve arabier
Lux balen man hoop snel dat je een leen paard hebt Nat netjes dat het lekker ging snoekiej ik zou ook scheren, omdat ze dan juist verkouden worden als de natte deken op blijft.. (das mijn mening)
Heb vanacht eindelijk heerlijk door kunnen slapen, 2 x wakker geweest 5 minuutjes, lang leven de zetpillen
Corien, fijn dat je hebt kunnen slapen, dan maar met zetpillen. Luxket, als ik wat weet laat ik je het weten.
Ik ben vanmiddag bij Divoza geweest, ik wil graag een nieuwe cap. Heel veel keus hadden ze niet maar de Kalvalkade High lite zat best lekker. Overweeg om deze te kopen.