[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:50

goeie dag voor 1e winstpunten, gefeli Biem!

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:21

Super Biem!! Snel een winstpuntje halen in het springen, dan mag je ook crossen!!!

Ben vandaag met BT en nog een paardinnetje naar het dijkgatsbos geweest. Weer ff beetje gevoel krijgen op water, greppeltjes en op/afsprongen. Kees was LIEF, oftewel hij pakte super aan.

Heb hier nog een paar foto's

Dag voor de wedstrijd nog wat rek en strek oefeningen
Afbeelding

Nu deftig voor de wedstrijd (onze dressuur outfit, incl. springzadel, mexicaan en buikflap )
Afbeelding

Enne ook nog echt ingevlochten
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door reeskees op 19-03-06 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:29

biem: gefeliciteerd met je wp en prijs

vief: jammer van die balk maar wel weer een wp erbij

marieke en JJ: gelfelicteerd met jullie prijzen

simmie: leuk verslag en fijn dat je er zelf wel een goed gevoel bij had

talida (dacht ik): ook gefeliciteerd

GvdT en Missjumpy: gave foto's hoor!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:36

Simmie; Volgensd mij reed jij na Alice? Ik herkende je tijdens de cross aan je leuke schimmeltje

Vandaag mijn M debuut, ik zag er nogal tegenop omdat Laros nogal last van dwarsliggers had afgelopen week
Tot overmaat van ramp knipte ik in zijn vel bij het bijwerken van zijn 3de oor Maar hij reageerde er bijna niet op. Gauw een bontje om het kopstuk van het hoofdstel gedaan.
Met de wedstrijd was hij weer geweldig!
Hij deed echt zijn best, de 1ste proef maakte ik 3 ernstige fouten en was ik 2de met 154 punten. De 3de proef ging naar mijn gevoel veel beter en foutloss maar helaas maar 149 pnt. Ik ging dus tevreden naar huis!!!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:40

jollyjoker schreef:
Simmie; Volgensd mij reed jij na Alice? Ik herkende je tijdens de cross aan je leuke schimmeltje

Klopt! Ik zal Killea de complimenten doorgeven!
Sprits mag er ook wezen zeg! Wat een leukerd is dat, helemaal mijn typje!
Waar zag je me in de cross?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:49

JJ: netjes M debuut hoor

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:52

RK, staat je goed hoor, zo'n dressuuroutfit

JJ, druk paardenweekend had je! Gefeliciteerd met je fijne M debuut!!

Dank je Anthea! Jij mag waarschijnlijk ook binnenkort weer crossen toch? Je zal het wel missen...!

Wie gingen er vandaag naar Chaam?
Ik kom niet verder dan Jitske, Margo en Scum&Bitwise?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:57

Leuke foto's van de cross!! Jammer dat ik jullie niet wat langer gesproken heb GvdT en MJ!

Mooi dat je toch een goed gevoel had Simmie! Ik keur trouwens altijd vóór het springen, nadat ik vorig jaar in Castenray al moet starten toen ik er nog niet eens op zat....ik zie het er meer doen en de DA doet daar ook nooit moeilijk over. Pico had trouwens voor en na de cross precies dezelfde hartslag (en voor de cross kwam ze dus linea recta van de vrachtwagen, ze vindt keuren alleen niet zo leuk )

Vief: als je die bakstukken even wil meten, graag! zal ik de mijne ook even opmeten!

L0ve heeft het trouwens ook erg goed gedaan gister!

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:08

Talida en Biem: gefeliciteerd met jullie dressuur wp!
JJ: pima debuut

Keuren doe ik ook liefst voor het springen, alleen al omdat ik een hekel heb aan nog een keer extra af-en opstappen

Ik heb jou uit de cross zien komen met Pico Marieke!
Ze riepen om dat Marieke met Rex over de finish zou komen, dus ik kijken naar een schimmel, komt er een bruine over de finish

Nog wat foto's van Chaam (copyright Tom)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:10

Daar is die knappe Miel weer eens! Die foto van het springparcours van de triple bar vind ik wel heel mooi hoor bento!

Gomir is ook in Chaam geweest vandaag.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:11

Miel heeft echt een vreselijk lief koppie op de foto's!!

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:11

Simmie schreef:
Daar is die knappe Miel weer eens! Die foto van het springparcours van de triple bar vind ik wel heel mooi hoor bento!

Ik wist dat ik iemand vergat!!!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:12

Leuke foto's Bento Welk niveau rijdt je bij SGW?

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:14

Simmie schreef:

Met hartelijke dank aan Tom (vriend van MissJumpy) die de foto's gemaakt heeft.

Ben benieuwd wat de bokkertjes vandaag gedaan hebben

Niezz: ik rijd L SGW

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:20

Talida en Biem gefeliciteerd.

Ben ook wel erg benieuwd naar de verslagen van vandaag.

Bento die foto's komen me bekend voor, het is net of ik ze al eerder heb gezien

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:21

Reeskees: je ziet iig duidelijk waar je voorkeur naar uitgaat

GvdT: ghehe

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:24

RK : Whehe goede dressuuroutfit

Bento : Gave schimmel heb je

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:31

Simmie schreef:

Ik was er ook!!
mooie foto's trouwens iedereen!!!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:34

@Bento, ook al van die gave foto's. Hoe ging jouw cross (en de rest)?

Is fotograaf Tom ook te huur

@JJ, niet verkeerd M debuut toch? Het is altijd best wel weer spannend om in een hogere klasse te starten.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:06

Onze 1e cross dag van het seizoen is super gegaan!! Foutloos in de cross, 1 balk in het parcours, en dressuur slecht, maar beter dan verwacht.
Jitkse nog voorbij zien komen vliegen een paar keer! haha.. die moest de trein inhalen volgens mij!
Margo heb ik ook nog een keer voorbij zien flitsen volgens mij. Weinig SGWay of life logos gezien. Wel Bitwise gezien, helaas strandde hij met de schimmel (ienie toch?) in het springparcours.
Jammer!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:53

CarpeDiem schreef:
Onze 1e cross dag van het seizoen is super gegaan!! Foutloos in de cross, 1 balk in het parcours, en dressuur slecht, maar beter dan verwacht.
Jitkse nog voorbij zien komen vliegen een paar keer! haha.. die moest de trein inhalen volgens mij!
Margo heb ik ook nog een keer voorbij zien flitsen volgens mij. Weinig SGWay of life logos gezien. Wel Bitwise gezien, helaas strandde hij met de schimmel (ienie toch?) in het springparcours.
Jammer!

Ik? ikke niet hoor
Mijn verslagje van vandaag;
We waren tussen half 9 en kwart voor 9 op het terrein. Toen eerst even bij Brittje gekeken, en daarna ging mamma even naar secretariaat en ik en Berdien (mn zusje) gingen vast het springparcours lopen, toen Bitwise en Scum even gedag gezegd,
daarna zijn we de cross gaan lopen, vervolgens nog even wat gedronken en toen op gaan zadelen voor dressuur.
Met losrijden van dressuur gomir nog even gedag gezegd.
Dressuur was echt prut, het ging echt niet
Ze was weer eens niet rustig, en dan is een L1proefje rijden met dr echt geen pretje (dan zou ik veeeel liever een M2 proefje rijden)
169 punten en 2nalaatste ofzo
Na de dressuur de cross nog een keer gelopen en daarna heel rustig op gaan zadelen voor het springen.
Losspringen was echt een ramp
Zo slecht heeft ze volgens mij nog nooit gesprongen
Als ik gewoon op een hindernis aanreed begon ze ineens heel stuk van tevoren bit vast te pakken en te rennen,
waardoor ze 9 vd 10 keer niet uitkwam waardoor ze weigerde of zelfs een paar keer midden in de hindernis stond, waardoor ik er een paar keer bijna naast lag..
Parcours ging alweer een heel stuk beter, foutloos , maar wel met minder controle als normaal
Vervolgens even naar DA geweest, hartslag was 78, hoezo, Britt maakt dr druk
En toen gaan losrijden voor de cross, XlidewijX nog gemeet, die moest voor mij starten.
Losspringen voor de cross ging wel weer heel fijn, en ging voor het eerst een keer met horloge rijden (ik ben meestal te snel..)
Hindernis 1 ging heel makkelijk, 2 en 3 leverden ook geen probleem op, toen naar hindernis 4, de zaag, afstand was niet helemaal mooi, beetje een noodsprong, maar zonder twijfel, daarna naar hindernis 5, passage de route, nam de bocht een beetje scherp, maar makkelijk er overheen, toen naar 6, die V-sprong omhoog, die had ik zelf eigenlijk moeilijker ingeschat, maar ging heel simpel, toen kwam hindernis 7, eerst stukje heuvel af en dan bocht en vrij snel 7, houtstapel, kwam te hard door de bocht, afstand klopte niet, waardoor ik een weigering kreeg, die dus grotendeels mn eigen schuld was ,
toen door naar de bank, makkelijk eroverheen, gevolgd door 1 hindernis van de coffin, leverde ook geen problemen op, daarna de gaffel, ik had besloten gewoon de gaffel te nemen, en niet het alternatief, ze dreigde een beetje naar rechts te gaan voor de gaffel, maar ze sprong er toch netjes doorheen, toen naar de waterbak, ze sprong er heel makkelijk in!
De waaier en het ooievaarsnest gingen erg simpel.
De bosuitsprong had ik zelf ook moeilijker verwacht, maar ze liep er heel fijn doorheen, totaal geen probleem,
ook bosinsprong ging goed.
Daarna de picknicktafel, ook goed. Toen bedacht ik me dat ik met horloge reed en best wel weer eens te snel kon zijn, en niet al te ver voor de 1nalaatste hindernis zag ik dat ik nog 47 seconden had..
Dus ben toen maar een stuk rustig gaan draven, heel even stukje galop voor hindernisje en meteen daarna weer gaan draven,
toen ik nog 27 seconden had maar weer aangegaloppeerd en simpel over de laatste heengegaan
Uiteindelijk 10 seconden te vroeg binnen, geen strafpunten voor tijd dus.

Heel fijn gereden dus, ze pakte echt fijn aan in de cross, en dat was vandaag even het belangrijkst! (dat springen komt wel weer, heb al een tijd geen springles gehad, over 2 weken ga ik mn springlessen weer oppakken)

Daarna gingen we nog even bij het springen kijken, gomir nog zien springen, en vervolgens hebben we de cross nog een keer gelopen, waarbij ik gomir bij de zaag zag, en margo bij de waterbak met niverma.

Toen vonden we het wel tijd om maar eens naar huis te gaan

Ik heb ook nog foto's, die komen nog wel!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:58

Heb trouwens ook nog even met CD en Julia staan te praten
(wat een tijd had Julia ertussen zeg )

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:05

Simmie: Nu vergeet ik nooit meer wie je bent hoor!!! Ik zag je bij de waterbak en bosuitsprong. Zag inderdaad dat Killea die uitsprong niet zo zag zitten.
RK: Ik vind het bijna een echt dressuurpaard zo!!
Iedereen die zo lekker heeft gereden, Top!!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:07

_Jitske_ schreef:
Heb trouwens ook nog even met CD en Julia staan te praten
(wat een tijd had Julia ertussen zeg )

We zijn allebei heerlijk bruin geworden

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:14

jollyjoker schreef:
Simmie: Nu vergeet ik nooit meer wie je bent hoor!!! Ik zag je bij de waterbak en bosuitsprong. Zag inderdaad dat Killea die uitsprong niet zo zag zitten.
RK: Ik vind het bijna een echt dressuurpaard zo!!
Iedereen die zo lekker heeft gereden, Top!!!

Ik heb jou niet herkend.
Killea heeft vanaf het begin wat moeite met afsprongen gehad. Weet niet wat dat precies is met haar. Van deze schrok ze echt. Het rare is dat ze wel weer de waterbak inspringt.
Oefenen en nog eens oefenen. Wij hebben op de manege in de springtuin een waterbak (die is nu leeg) met een inloopkant en een hoge kant. De eigenaar is nu zo lief om aan de hoge kant een dikke boomstam voor te plaatsen, zodat ik dagelijks de afsprong kan gaan oefenen.