[SGW] [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vieva

Re: [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:26

super loes Haha! Haha! Go jij! Go jij!

Ik ga direct naar luuk hopelijk loopt hij weer goed Ja Lachen
Wij hebben net het krantje van de liddle haha Tong uitsteken wat ze daar allemaal niet verkopen voor paarden he Tong uitsteken

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:34

Goedzo Loes Haha!

verder ben ik erg leuke foto's en niet alledaagse woorden tegengekomen Tong uitsteken

Mijn herkansing ging wel redelijk. Lachen vanavond met Violin lessen en mijn spullen grondig poetsen. Sunny krijgt een dagje vrij, want het is echt geen weer om buiten te rijden!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:40

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:58

@ LJ: leuke filmpjes hoor en natuurlijk gefeliciteerd!!

Hier is het nog steeds zo goed als droog Lachen

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:02

Gefeliciteerd Loes!
Vieva succes op de Brabantse komend weekend. Hopen dat Luuk wel beter is dan.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:07

Loes: was iedereen uit je groep aangenomen???

Ik zag daar heel wat neusjes in de lucht lopen Knipoog

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:09

Dat weet ik niet precies Floor, weet er van 3 andere dat ze ook zijn aangenomen Knipoog Zitten ook op bokt Knipoog!

Klopt ja, maar 2 mensen (of miss 3) zaten op schoolpaarden wel lastig.. Maar ja! Ze nemen zowat iedereen aan Knipoog!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:10

Floor, ik was in vorig jaar op de open dag, toen viel me dat ook al op.. Ik heb er daar ook wat op een paard over een hindernis zien gaan, het leek wel of ze voor het eerst een sprong maakten..

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:12

Dan heb ik nog een leuk verhaal over iemand die naar Deurne wou. Ze ging ook intake doen (op een schoolpaard) en toen moest ze ook springen Knipoog. Aangezien ze dat 1. niet kan en 2. daar veel te bang voor is, hebben ze haar volgens mij weggestuurd.

Eigenlijk best een beetje sneu voor haar, maar dat kan je toch wel verwachten????

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:15

Waarom is er dan eigenlijk een intake als ze toch zowat iedereen aan nemen?Had het wel wat strenger verwacht.
Ken ook een aantal mensen die deurne hebben gedaan. Een aantal hebben het niet gehaald op het rijden Haha! En veel werken niet meer in de paarden... Is amper brood in te verdienen. Dan moet je het wel heel goed doen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:19

Ik vindt eigenlijk ook wel dat de intake vrij zwaar mag zijn. Maar misschien is de intake nu niet meer zo zwaar omdat Deurne meer concurrentie heeft gekregen??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:19

Vroeger was het wel zo dat je echt goed moest kunnen rijden om daar aangenomen te worden.
Maar nu hebben ze ook wel meerdere richtingen. Iets van sportklas, masterklas, maar ook op manegeniveau.
Wat wil jij gaan doen Loes?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:20

Ja, dat was ook de reden waarom ik niet meer naar Deurne wil, volgens mij is het niveau erg gezakt, en dan heb ik er geen zin in om daar zo'n klap geld voor te betalen..

Trouwens, dat heb ik nog goed nieuws Haha! Haha! .
Ik ga na mijn examens beginnen bij Annemiek en Sven Harmsen. Aangezien ik geen deurne meer ga doen en ik de Orun in Ermelo wil gaan volgens en jaar daarvoor 18 moet zijn tijdens het examen had ik niks meer. Omdat je tot je 17e leerplichtig bent heb ik het nu mooi geregeld. Ik ga 1 dag in de week naar het AOC de paardenhouderij doen(alsof ik daar wijzer wordt, ik het eerste jaar leer je een paard longeren Clown Nagelbijten / Gniffelen), en de overige 4 dagen werken bij Sven en Annemiek. Lijkt me echt geweldig, kan ik mooi ervaring opdoen, aangezien ik later toch onze eigen stal over wil nemen Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:23

Eerlijk gezegd had ik er ook wel wat meer van verwacht en strenger! Althans moet zeggen dat de man die er bij was, met gesprek ook, best streng was met rijden! Maar wel erg aardig! Had vooral wat meer springen verwacht..
Maar eurne is samen gegaan met Stoas Hogescholen en daardoor is alles wat soepeler geworden, ook vallen er heel veel af na of in het 1e jaar.. die er dan pas achter komen hoe het eigenlijk allemaal gaat! Gistere waren we in totaal met 16e, waarvan er 4 (waaronder ik) voor de HBO opleiding gaan, en de rest voor de MBO (niveau 3 of 4)
Scum: Ik ga HBO Paardensport doen Knipoog!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:24

AOC is Mbo of niet? Waar zitten sven en annemiek Harmen?
Lijkt mij ook wel wat 1 dag school 4 dagen werken. Maar vermaak me nu nog prima op mijn opleiding. Als ik daar later werk in vind en het goed doe, kan ik er prima geld in verdienen.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:28

Ja, aoc is mbo. Echt niet normaal dat niveau daar.. Er staan een paar meisjes bij ons op stal die hebben daar ook de opleiding gevolgd, die wisten niet eens dat een paard tanden wisselt! Nou sorry, dat weet mijn nichtje van 4 nog.. Ik ga er ook alleen heen omdat het dus verplicht is..
Annemiek en Sven Harmsen zitten in Lonneker, dus daar kan ik zo elke dag op de fiets heen, echt heerlijk gewoon Haha!
En ook mooi zo wat connecties, aangezien Sven de bondscoach is van Springen pony's, junioren en young riders.
Annemiek lest ook wekelijks bij Anky, dus daar mocht ik ook mee heen!
Heb d'r echt mega veel zin in Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:33

Ik wist niet dat hun hier zo dicht in de buurt zaten....
Bij Harrie op stal (voor wie ik rijd) helpt heeeel af en toe ook een meisje die ook AOC paardenverzorging/houderij doet. Maar die heeft ook echt de ballen verstand van paarden. Ik snap niet wat die lui later willen doen.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:37

Nee, die snappen echt nog niet eens wat de voor of achterkant van een paard is..
Ja, echt fijn dat ze zo dicht in de buurt zitten, ik les ook elke week bij Annemiek, ze is echt heel fijn Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:38

Oh je lest al bij haar.. Dan is het wel makkelijker te regelen. Ik heb toen de tijd ook een hele leuke stage gehad bij PSC Lichtenvoorde (www.psc-lichtenvoorde.nl) Mocht echt doen, jonge paarden rijden, springen enz... En wat een complex, te mooi!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:41

Das idd ook een mooi complex Rowo!
Bij Sven en Annemiek mag ik ook de paarden rijden, ik ga dus niet als een groom werken Nagelbijten / Gniffelen.
Ik mag ook Jack(of een ander paard..) bij hun op stal zetten, zodat ik dagelijks begeleiding van hun zou krijgen. Maar ik denk dat ik dat niet ga doen, ik heb hier thuis ook alle facilliteiten, dus hier red ik me ook prima Lachen Wel lijkt het me fijn om eens een week voor een belangrijk concours hem daar neer te zetten, om dan wel elke dag geholpen kunnen worden..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:43

Wel lekker makkelijk dat het zo dichtbij is. Voor mij was het elke dag een half uur heen en een half uur terug. Heb er daarom ook een aantal keren overnacht en calypso meegenomen.

Ik ga er weer eens vandoor Doei!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:46

Ja, ik kan het volgens mij niet beter treffen, zo dichtbij. Tis denk ik 15 minuutjes op de fiets Lachen

Doegg rowo Doei!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:46

Het is hier echt rustig, waar is iedereen???

Over een kwartiertje ff de NEW's van crosskip ophalen. Kan ik meteen even haar springkunsten bewonderen Haha!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:48

Vivaldi sprong braaaaaf Haha!
Niet 1 keer gestopt ofzo Lovers

In het begin was ie nogal druk, vet showen enzo, ik dacht echt wooow wat is dit Nagelbijten / Gniffelen
Maar na wat bokjes en prutsmuts was dat wel over en liep ie lekker. Was de 2e keer dat ie sprong, echt superbraaf Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:49

Goedzo Hilde... Ga je haar nu ook starten?

edit: gaat beschermers ophalen Doei!