[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:26

Ik herken het ook! Moet ook bekennen dat ik soms gewoon geen afstand zie en dan kun je maar beter gewoon in tempo blijven rijden en 2 galopsprongen van te voren ze niet meer afleiden door te gaan prutsen. Dan komt het allemaal goed Ja
Alleen dat lichte zitten na de sprong herken ik niet helemaal.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:29

viefdepief schreef:
Alleen dat lichte zitten na de sprong herken ik niet helemaal.

als ik te snel ga zitten, breekt Os heel erg af. Ik rij de laatste tijd in mijn dressuur ook meer in verlichte zit met losrijden en krijg Os nu veel sneller los. Als ik te snel of te zwaar ga zitten gaat Os soms echt "op slot".

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:33

Ik moet zeggen dat ik met gewoon springen juist liever wat dichter eronder kom. Met steeds grote afstanden worden ze vaak te lang.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:34

Toen ik pas springles had ging ik altijd meteen na de landing 'zwaar' in het zadel zitten en mijn paard opvangen.
Het gevolg daarvan is dat ze juist onder je uit kunnen lopen, op de voorhand komen en ook nog meestal tegen de hand. Verstoord ritme en volgens mij ook niet prettig voor de rug van het paard.
Ik kreeg al vrij snel te horen dat ik de eerste 2 galopsprongen een beetje verlicht moet blijven. En dat werkt echt: meer ritme, niet tegen de hand.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:35

Lielle schreef:
Ik moet zeggen dat ik met gewoon springen juist liever wat dichter eronder kom. Met steeds grote afstanden worden ze vaak te lang.

Ben ik ook met je eens. Zeker als er daarna nog mee hindernissen komen (lijntje). Maar het belangrijkste is toch wel dat je een fatsoenlijk ritme hebt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:37

MJ: Maar hij gaat "op slot" in de zin dat hij niet meer te rijden is?

Ik moet bij Lipso zodra hij ook maar iets versneld in de landing een ophouding maken en dan juist wel weer snel terugzitten en hem er weer doorheen te rijden. Zodra hij er wat doorheen komt heb ik opeens veel meer te zeggen en is hij super te rijden.
Lipso heeft nogal snel de neiging om de turbo erop te zetten. Met het losspringen valt dat meestal nog wel mee maar in het parcours verandert hij altijd. Best lastig om dan opeens zo om te schakelen. Vorig weekend in Averlo was hij eigenlijk gewoon stout. Op de lange lijnen deed hij zijn hoofd naar voren en had ik pas weer wat te vertellen in de wendingen. Gehoorzaamheid was dan even ver te zoeken Terwijl als je barrage rijdt en je houd hem maar bezig dan is hij altijd erg fijn te rijden Ja
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 08-06-07 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:48

ja, niet meer te rijden in de zin van gespannen lopen en helemaal achter het been komen en kort en vlak worden. Als ik daar dan aan probeer te rijden komt hij steeds meer op de voorhand. Als ik wat lichter zit loopt hij soepeler en voorwaartser, dan blijft hij dus meer met ritme! En ik hou hem ook makkelijker op het achterbeen!

Volgens mij zijn onze triton nakomelingen echte tegenpolen Clown

Want ik kan me voorstellen dat je bij lipso juist meer terug gaat zitten als ie zijn turbo aanzet *LOL*

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:17

Goeiesmorgens...

Today heeft er ook vaak de turbo op zitten, maar hoe meer ik probeer het tempo te controleren... des te minder het springen gaat. Als ik inderdaad wat lichter ga zitten, dan komt de tempocontrole vaak ook. En dan is juist de bedoeling om zo min mogelijk te doen..... maar die laatste paar meter mijn handjes stil houden... Frusty (lukt niet altijd!!).

'k zit hier trouwens een beetje brak te wezen achter mijn compu.... Vannacht om 2 uur in mijn nest gevallen en om 7 uur er weer uit... Haha! . Was wel voor een goed doel... Cavalia is errug mooi.
Moet 'ns kijken of ik er niet nog een keer heen ga.. Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:18

hm, aanrader dus? Mss Antoine en mijn moeder meenemen als verrassing Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:20

zijn er hier trouwens mensen die wel willen meeschrijven aan de wiki? We kunnen echt heel hard schrijvers gebruiken, op ontzettend veel gebieden. Ik ben nu bezig met iets over het Skala der Ausbildung, en de SGW artikelen wat meer om te bouwen naar de wiki stijl, maar bv over wedstrijden in zijn algemeenheid kan nog heel geschreven worden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 09:23

Daar heb ik helaas geen tijd voor Lielle, maar dat wist je al. Jammer want ik had het wel leuk gevonden.

Hele andere vraag: is het nodig stiften te draaien voor de training in Overpelt? Of is het alleen maar bosgrond?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:23

dat is echt alleen bosgrond.

Jammer sim, maar dat wist ik idd al. Wollie, niets voor jou?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 09:25

Lielle schreef:
dat is echt alleen bosgrond.

Mooi, scheelt hubbie wat werk. Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:28

Ik heb gister springles gehad van Lucinda, dat is pas een goede instructrice!! Ze hamert enorm op controle en dat het paard daarbij niet sterk wordt maar los in de nek blijft. Wuppie ging het goed af en ze was erg enthousiast over hem! Ze vond dat hij ondanks dat hij echt heel moe was, super zijn best bleef doen.

Heb Jiska nog even zien dressuren en later springen en dat zag er ook goed uit! Uiteindelijk mocht ik ook dressuren, want er was iemand uitgevallen, maar Wup had al zo goed zijn best gedaan dat ik hem maar lekker onder de douche heb gezet en naar huis ben gegaan.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:32

SGWuppie... klinkt als een gave les!

Altijd interesting om eens van een topper les te hebben. En als ze dan ook nog enthousiast zijn over je paard is het helemaal kicken natuurlijk!!

Edit... ik ga mezelf nu maar eens aan het werk zetten...
Daarvoor zit ik hier op kantoor geloof ik... Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:34

gaaf Marieke! Rob was ook echt heel enthousiast, ik doe volgende keer absoluut mee!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:37

Ja, Rob vond het ook leuk! Op zich deed ze niet eens zoveel bijzonders, maar je zag de paarden enorm opknappen. Moeilijkste was de 4 hindernisjes op de volte en daar steeds met 4 (of als je het heel goed kon 5) galopsprongen ertussen overheen. Linksom ging bij mij perfect, rechtsom was moeilijker.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:39

Rob zei al dat we het thuis wel eens zouden gaan oefenen *LOL*

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:43

Hmmm.... volgens mij ga ik binnenkort ook maar weer eens naar Robje..
(waarom hebben we maar 2 dagen in het weekend??? kan er wel meer gebruiken!! Ben soms een beetje te druk!!! Tong uitsteken )

Idd Marieke, vaak door simpele oefeningen kunnen ze enorm opknappen... en dan zit je eerst moeilijk te doen om het te verbeteren... en dan... less is more... (minder doen en simpel doen -> enorm fijn springend paard) maar ja... het is niet altijd makkelijk om juist die simpele oefeningen te vinden.. Maar goed daar hebben we de toppers voor natuurlijk!

Sjips... kom er net achter dat Cavalia nog maar tot zondag is!!!
Gaat dus denk ik niet meer lukken om er nog een keer naar toe te gaan... Huilen

Eh... ohja.. ik zou aan het werk gaan... Knipoog

Doeg! Doei, doei

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:40

Hey!
Ik wou weer wat coupons de deur uit doen. Voor Gorssel geen probleem. Maar van Neede staat het vraagprogramma er nog niet op, maar die wedstrijd staat helemaal niet eens op startlijsten.nl! Of kijk ik heel verkeerd.
Ook wou ik de data van tripalons bekijken, maar de enige die ik kan vinden is Laren half oktober.
Er moet ook een tripalon in Gorssel zijn en één in Doorn...
Heeft iemand daar meer info over?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 10:58

Tripalon in Gorssel is al geweest Nickel! In het zelfde weekend als Chaam was.

Doorn ken ik wel, maar niet als Tripalon; dat is een onderlinge cross. Zie www.manegedentoom.nl tegen de tijd dat de cross weer georganiseerd wordt komt er wel info op de site.
Neede staat idd nog niet op startlijsten. Komt tzt vanzelf wel. De ene organisatie is sneller dan de andere.
Op 24 juni wordt er trouwens ook een onderlinge sgw georganiseerd bij de Treekhoeve in Leusden. Voor jou niet zo ver weg Nickeltje.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:17

Hahahahaha, grote vergissing!! In mijn geheugen hebben we de tripalon in Gorssel ergens in september gereden, maar ik zie nu in mijn agenda dat we die inderdaad 18 maart gereden hebben en ik had 25 maart Chaam...
Vergissing dus.
Doorn ga ik even verder uitdiepen. Als dat iets is wat alleen gereden moet worden, valt hij af...
Bedankt in elk geval!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:22

Hahah Nickeltje!
Ik wou net zeggen. Daar heb je al gereden dit jaar Knipoog

MJ: Denk het ook.
Lielle: Ik wil wel eens kijken of ik een stukje kan schrijven.
Heb al wel eens wat foto's gemaakt voor de wiki.

Marieke: Fijn dat je zo lekker gereden hebt!
Crosskip: Echt leuk he? Ik vond het ook erg leuk *LOL*

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:28

Lielle: Ik heb al wel eens gekeken om een stukje te schrijven voor de wiki, maar ben altijd bang dat het niet goed is ofzo.
Heb net als Vief ook al eens wat foto's geplaatst, maar zijn geloof ik (nog) niet gebruikt.

Marieke: Gaaf zeg, fijn dat je lekker gereden hebt!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:54

LJ als je iets geschreven hebt, maar niet zeker of het goed is, laat het dan even door anderen lezen... Het is wel gaaf als jouw tekst in Wiki verschijnt...