[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:15

Vief : Die foto's van flame zijn echt leuk! Vooral die met je moeder is grappig

JJ: Wat goed van spirit

Marieke : Jammer dat je rex niet kon starten. Maar gefeliciteerd met Pico! Misschien kun je voor de bakstukken kijken op marktplaats.nl ?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:17

JJ-> Idd mooie foto voorop de hoefslag!

Marieke-> Gefeliciteerd!

En ik ben erg moe! Maar ja. Turella voelt zich niet lekker. Eet alleen maar kuil.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:02

haha vief die foto's van mij
kun je wel goed zien dat hij het niet echt leuk vond hij heb anders altijd zn oren naar voren

MJ_

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:20

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:35

MJ : w0w gave foto's

Ik heb me opgegeven voor Castenray met Sunny in de L.
Nu nog even veel galoptraining doen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:37

Leuk dat je ook weer gaat crossen!
En galoptraining is gelukkig leuk om te doen!! Heb jij een beetje de ruimte om te galopperen?

Ik heb wel geluk met het strand, om te trainen. En het heeft geholpen, gister was een lange cross, >3000 meter en ik heb lekker doorgereden. Os zijn hartslag was 60 na de cross.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:48

Ja hier is ruimte om te galloperen, zit op kwartiertje rijden van het bos in Bathmen, waar altijd de cross wordt gehouden
Een strand is natuurlijk nog beter!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:49

Ik vind het alleen wel moeilijk om wedstrijden uit te zoeken. Moet natuurlijk ook rekening houden met de andere paarden, mijn ouders, en school.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:07

@ Renske: Fijn dat het zo leuk was met je Roemeen
@ Reeskees: Wat goed van je dressuur
@ Marieke: Ik heb nog wel een klein bakstuk ergens liggen volgens mij. Ik wil hem best wel even opmeten
Wel balen dat Rex niet helemaal fit is. Hopen dat die bloedtest wat duidelijkheid geeft. Wel super van Pico

@ Miss_Jumpy: Leuke foto’s ga zo je verslagje wel even in het andere topic lezen!!

Ik ben ook weer terug van m’n wedstrijd. Heb wel weer om Sam gelachen, hij was weer helemaal zenuwachtig omdat het een springwedstrijd was ipv een dressuur
Echt wel een stuk of 5 keer gepoept
Maar het ging wel goed, had één balkje maar was wel tevreden. Kwam niet helemaal lekker bij de sprong. Maar zal zo even een filmpje uploaden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:12

MJ gave foto's, heb de rest ook even bekeken

Ook mijn verslag staat in het Chaam topic.

Foto's van gister met dank aan MJ der vriend.

Beetje spanning in het parcours waardoor ze wat hoog en zoder rug springt
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Als ik de fotos zo zie hoef ik me niet zo heel druk te maken over de hoogte van een sprong

Marieke mijn zadelmaker verkoopt losse bakstukken, misschien de jouwe ook.

[quote="viefdepief]Echt wel een stuk of 5 keer gepoept
Maar het ging wel goed, had één balkje maar was wel tevreden. Kwam niet helemaal lekker bij de sprong. Maar zal zo even een filmpje uploaden.[/quote]

Wie jij of Sam
Wel goed gereden vief

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:19

Hahaha Sam
Maf beest
Hij gedraagd zich altijd heel anders op een springwedstrijd dan op een dressuurwedstrijd..

Leuke foto's hoor
Ook jouw verslagje zo maar even lezen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:34

viefdepief schreef:

http://i1.zvhost.com/1/a/a6466uo3.jpg[/img][/url]
Filmpje van het losrijden, erg boeiend

Afbeelding
In de ring

Afbeelding
vervolg..

De bak daar was trouwens echt vreselijk.
Losrijden was echt heel hard, leek wel beton
En in het parcours hadden ze er van die soort plastic grassprieten door gedaan waardoor het echt heel los was en de bochten echt mul waren

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:46

leuke filmpjes vief
hij kwam niet echt uit he op de hindernis waar je balkje op had

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:32

Idd..
Ik wilde hem iets opvangen zodat ie nog een galopsprong zou maken, maar daar dacht Sam anders over

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:06

*o/* *o/* Vanmiddag eerste keer L gestart en eerste puntje en 2e prijs binnen! Ik heb echt het zoetste paard van de wereld! Nu zelf nog beetje eraan blijven rijden en dan komt het helemaal goed

Zo moest ik even kwijt, nu eerst de rest lezen

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:19

wow wat een stoere foto's, die wil ook ook (zo'n foto. niet zo springen )

jammer van je balkje vief!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:29

Ben ik ook weer, heb alles even snel doorgelezen want ik heb het nogal druk met school... Ik heb in ieder geval leuke foto's gezien!

We hebben vandaag weer de eerste wedstrijd na de winterstop gehad met de dames, gelijk 5-1 gewonnen van het team dat de hele competitie al net onder ons stond, dus daar mogen we heeeeel tevreden mee zijn!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:38

@ Talida, gefeliciteerd met je L1 debuut! Je hebt nu nog geeneens gecrosst, en nu gaat het al goed. dat belooft wat voor als je echt gaat crossen

@Vief, jammer van die balk. Verder ziet het er best goed uit.
@ Kim mooie foto's van Wanroy, vooral die galopfoto's! Best stoere dressuurfoto's.
@MJ en GvdT, ook super foto's. MJ komen jij en je vriendje ook naar Putten of Westerbork... wij willen ook wel zulke foto's

@Marieke, jammer van Rex, hopelijk is het niet iets ergs. En wat goed van Pico!! Bakstukken kun je bij de meeste ruitersportzaken ook wel gewoon los kopen.

@MM, jammer vvan je proef van gister. Vooral als je zelf ook nog wel een goed gevoel erover had. Maar we weten allemaal: dressuur is een jurysport

@CD wat een mooie foto's van je kleine Bente.

@ Biem hoe is het gegaan met je wedstrijd, we zijn benieuwd Enne leuk dat je ook naar westerbork komt. Kom je dan weer naast ons staan?

Gefeliciteerd andrea met jullie winst! Trouwens, zou hockey ook goed voor dressuur zijn?

Zo alweer een heel verhaal zo na bijlezen. Ga zo direct nog een paar foto's opladen van gister. Kees in dressuurstand... Ze komen er straks op.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:45

Ook mijn verslagje van Chaam hebben jullie nog tegoed.

Na een voorspoedige reis kwamen we zo rond 7.45 uur in Chaam aan.
Het eerste wat ik dacht toen ik uit de auto stapte was "nee he, ik ben toch niet weer voor niks gekomen?!!" De grond was namelijk nog behoorlijk hard op het parkeerterrein. Ik zag al wel een aantal ruiters losrijden voor de dressuur.

Ben eerst maar naar het secretariaat gegaan en zag onderweg dat ze de springring hadden bewerkt. Die grond was mooi los.

Na de koffie ben ik rustig aan gaan zadelen en richting dressuurterrein gestapt. Grond was echt nog behoorlijk hard, maar het losrijdstuk was mooi zacht. Eerst even gelongeerd zodat ze lekker los was en daarna er op. Killea voelde gelijk lekker aan. In de ring liep ze wel lekker maar een beetje truttig. Dat en wat slordigheidjes leverde mij 176 punten op voor de proef. Hier was ik het wel mee eens.

Daarna nog een keer de cross verkend en alle "moeilijke" dingen nog even goed in me opgenomen en de juiste aanrijdlijnen gezocht.

Ik had hierna nog zeeën van tijd, want ik hoefde pas om 16.00 uur te springen (dressuur was om 9.30 uur).
Op mijn gemakje het springparcours verkend en verschillende M en Z ruiters bekeken in het springparcours. Zelf gelunchd (hoe schrijf je dat in hemelsnaam ???) en Killea nog even laten eten en drinken en nog een stuk gewandeld met haar, want zij moest natuurlijk best lang op de trailer staan voor ze weer wat ging doen.

Eindelijk was het dan tijd om te zadelen voor het springen. Eigenlijk zag ik daar best tegenop. Het was de eerste keer weer buiten een parcours springen en mijn gigantische missers van vorig jaar staken opeens hevig de kop op.
Gelukkig kon ik mezelf nog even tot de orde roepen door aan de hele fijne springles van afgelopen dinsdag te denken en alle aanwijzingen van mijn instructeur nog eens de revue laten passeren.
Afijn, met losspringen zat ik nog een beetje te hannesen met het juiste ritme voor de goede afstanden te vinden, maar dat ging per sprong beter. Vlak voor ik de ring inging zei ik nog even tegen mezelf dat ik niet zo moest mutsen en dat ik het best wel kon.
Ik heb een fijn parcours gereden met goede afstanden. Op hindernis 3 zat ik zelf te mutsen wat me een balkje kostte. Ik had nog wel wat tijdfouten in het springen (er waren er best veel met tijdfouten in het springen overigens) maar dat vond ik niet erg.

Bij de DA was alles in orde en ik moest toen snel nog wat losspringen voor de cross. Er was er 1 uitgevallen en degene voor mij had nog 3 mimuten voor de start toen ik bij de DA vandaan kwam.

De cross ging eigenlijk vanaf sprong 1 gelijk in een lekker ritme. Op hindernis 3 moest ik Killea even een kleine aanmoediging meegeven (we kwamen iets te truttig uit dat korte bochtje).

De halve coffin leverde geen problemen op, terwijl ik eigenlijk had verwacht dat Killea wel even zou stagneren op de greppel, maar daar keek ze niet eens naar. Toen richting gaffel....ik was vastbesloten om die te nemen en ik was zo bezig met haar recht rijden en gesloten houden dat ik op het moment supreme mijn benen vergat om haar afzet te geven en ipv dat we een mooie sprong namen, zakte Killea terug op het achterbeen en had ik een stop te pakken. Ben omgedraaid voor het alternatief en toen richting waterbak ook daar was een kleine aanmoediging nodig want Killea heeft een beetje "angst" voor afsprongen. Toch sprong ze in 1 keer de waterbak in.
Waaier op het heuveltje geen probleem en toen richting bosuitsprong.
Toen we over de eerste boom sprongen en we dus over de 2e boom de afsprong moesten nemen, schrok Killea zich wezenloos. Ze had die afsprong echt niet verwacht en weer stond ik stil. Opnieuw aangereden (zonder de eerste boom te springen) en na enig aandringen nam ze me toch een sprong de diepte in! Ik verloor bijna mijn evenwicht doordat ik bijna achter het zadel belandde. Killea bokte wat hierdoor en hupte me zo terug het zadel in . Beugel kwijt en helemaal naar rechts uitgeweken door dit voorval. We gingen alweer richting bosinsprong, maar ik was nog bezig met mijn evenwicht en beugel zoeken en mijn juiste lijn voor het aanrijden naar de bosinsprong. De laatste hindernissen gingen weer heel fijn, zelfs de scheve punt op het laatste rechte pad naar de finish.

Met 2 stops dus en een behoorlijke dosis tijdsoverschrijding gefinished, maar toch met een tevreden gevoel richting huis gegaan, vooral omdat het springen heel fijn ging en ik in de cross ook mooie afstanden had bij de hindernissen.

Nog wat bokkers, Bento, MissJumpy, Marieke, gezien en gesproken.

Jammer van Rex Marieke! Ik vroeg me al af waarom je hem niet gestart had. Wel gefeliciteerd met Pico! Had het al op het uitslagenbord gezien gister.

Ben benieuwd hoe het de bokkers die vandaag in Chaam waren het er vanaf hebben gebracht!

Verder iedereen die wedstrijd had dit weekend ook nog gefeliciteerd enzo.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:09

GvdT : Gave foto's! Je hoeft je idd niet zo druk te maken om de hoogte

Talida: gefeliciteerd met je eerste winstpunt

Vief : weer een winstpuntje erbij, leuk man!

Simmie: Gelukkig heb je er een goed gevoel aan over gehouden! Kun je de volgende keer met wat meer vertrouwen het springparcours binnenrijden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:11

Vief, leuke filmpjes en goed resultaat!

Andrea, gefeliciteerd met je overwinning!

En talida ook gefeliciteerd, goed gedaan!

Simmie, leuk verslag!

RK, eh, nee, putten en westerbork staan niet in mijn agenda... Maar anders kom jij toch ook in Vrouwenpolder crossen

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:11

Ik heb net weer Piet, Sunny en Violin gereden. Violin had afgelopen week vakantie gehad, omdat ik echt geen tijd had om 3 paarden te rijden. Gelukkig is dat zo'n fijn paard, dat ze het zo weer oppakt.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:13

Wauw, wat een mooie verhalen en foto’s

Ik heb vandaag ook een dressuurwedstrijd gehad
De 1e proef vond ik niet zo best gaan.. daar had ik dan ook 141 punten voor.. Maar die 2e proef ging tog goed en daar had ik dus ook 158 punten voor
Mijn 1e WINSTPUNT, 1e PRIJS, En ik mag SPRINGEN
Maar daar wacht ik denk tog nog even mee..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:17

Hee Biem, goed zeg!!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:35

Biem gefeliciteeerd