Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Die jurkjes vind ik wel erg leuk!
Citaat:Gebakken witte chocolade frambozen cheesecake
Springvorm 25cm
De bodem:
200 gr biscuits (iets minder kan evt ook, bodem is vrij dik)
100 gr witte chocolade fijn gehakt
125 gr roomboter
Verkruimel de biscuits tot een poederachtige substantie. Smelt de boter in een pannetje. Haal het pannetje van het vuur en meng er de chocolade door, roer tot het gesmolten is. Meng de chocolade/boter door de kruimels. Druk het mengsel aan op de bodem van de met boter besmeerde springvorm (ik leg op de bodem bakpapier). Dek af en laat een half uur opstijven in de koelkast.
De rest:
125 ml slagroom
200 gr witte chocolade fijn gehakt
250 gr mascarpone
250 gr roomkaas (euroshopper volstaat prima)
110 gr witte basterd suiker
3 eieren
2 extra eiwitten
250 gr frambozen (mag je ook wel laten maar ik vind ze er juist heerlijk bij)
Verwarm de oven op 150 graden. Breng de slagroom in een pan net tot aan de kook. Giet de hete slagroom over de snippers witte chocolade en roer tot de chocolade gesmolten is. Laat het mengsel enigzins afkoelen.
Klop de mascarpone, roomkaas en suiker in een beslagkom tot een romige massa. Klop er 1 voor 1 de 3 eieren door en vervolgens het chocolademengsel.
Klop de eiwitten stijf en klop het eiwit vervolgens met zachte hand door het chocolademengsel. Meng de frambozen er door. Schenk het mengsel in de taartvorm.
Bak de taart 1,5 uur in de oven op 150 graden. De taart moet aan de randen iets harder zijn, in het midden net iets minder vloeibaar dan in het begin. De bovenkant is goudkleurig en gestold (maar de substantie eronder 'golft' als je voorzichtig aan de bovenkant komt). Laat de taart een half uur met de oven op een kiertje afkoelen. Dat is belangrijk anders stort hij in of gaat hij scheuren. Daarna met de deur open even laten staan. Dan verder afkoelen op de aanrecht en dan pas de koelkast in. Afkoelen moet langzaam gebeuren en de taart moet minimaal 3 uur in de koelkast staan dus het handigste is deze taart een dag te voren te maken.
Snij niet te grote punten (deze taart is 14 tot 16 personen vind ik. Enjoy!

Dat is al best snel namelijk
Vriendje wil dan op 31/12 of 1/1 weg denk ik.
TeeGee schreef:Morguh!!!
Mootje, dat ziet er lekker uit!
SM, lekker dat je stage er bijna op zit! 3x stage is 3 dagen?
Lees verder nog iets over bh's, een goeie is echt duur![]()
Noor, dat zou lekker zijn zeg!
Ik ga een weekje (al dan niet met vriendje) naar mn zusje en haar vriend toe. Die gaan 2 weken met de caravan naar het Gardameer.
)