[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:15

@ Sannn, als je de eerste 1 of 2 crossen volgend jaar in de B rijdt, en daarna naar de L gaat, moet dat goedkomen toch :) Ik heb dit jaar voor mijn debuut gekozen in Vrouwenpolder, maar dat is denk ik een beetje ver weg voor jou :P

madelene

nou, als er een datum is vastgesteld voor het gezamenlijke diner, dan hoor ik het wel...
is bij mij toch altijd laatste moment werk...(tja horeca hè)
maar....zal er zeker voor zorgen dat ik ook iets lekkers bij me zal hebben...

en nu ga ik lekker slapen...

Margriet_

Idd als je normaal een B cross door komt kun je eventueel gaan denken aan een overstap. Ik doe dat dus nog lang niet! :+

Sim

Eef_Bam schreef:
ik zie dat ik niet duidelijk getypt heb, excuus, ik bedoelde een B-sgw-parcours!

Ok.
Maar kijk eens goed rond naar het gros van de B-ruiters en naar de stijlpunten....
Zegt toch ook wel wat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 22:17

En daarom zijn er gelukkig stijlpunten :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:18

Eef_Bam schreef:
ik zie dat ik niet duidelijk getypt heb, excuus, ik bedoelde een B-sgw-parcours!

Ik vind het inderdaad wel opvallend dat mensen in de B vaak al zoveel moeite hebebn met het springparcours, ik vind zelf het wel mooi om je springniveau als maatstaaf te nemen: dus L-springen voordat je L-sgw gaat enz.

Dat vind ik ook niet echt nodig :n
Springniveau is wel belangrijk, maar als je een B springparcours kan springen, lukt een L SGW springparcours ook wel hoor. Verder zie ik springen en crossen toch wel apart. Springniveau zegt imo niet zoveel over crossniveau.
Ik zou gewoon naar trainingsniveau van het crossen kijken. Rijd je in de trainingen min. op L niveau, dan ga je pas de L in. Ik zit liever met trainingen nog op een hoger niveau dan op wedstrijden. Dan ga je ook wat minder gespannen naar je wedstrijden toe.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:20

Het niveau van sommige ruiters in de B is af en toe wel diep en diep tragisch ja, maar dat gat zeker niet voor alle combinaties op, vind ik bijvoorbeeld niet te vergelijken met wat ik van Sann gezien heb.

Ik denk dat je ook gewoon het beste aan je instructeur(s) kan vragen of je er klaar voor bent, die kunnen dat beter beoordelen dan de ruiter, zo heb ik het zelf ook gedaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:21

Snoekiej schreef:
Springniveau zegt imo niet zoveel over crossniveau.

Nee, dat niet perse, maar je kunt het toch niet helemaal los van elkaar zien. Als men zelf goed L/M kan springen kun je wel een beetje sturen/paard helpen/juiste afstanden rijden en dat komt zeker van pas in de cross!
Evie, het geldt ook zeker niet voor alle combinaties.
Laatst bijgewerkt door Sim op 26-10-10 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:22

_Sim_ schreef:
viefdepief schreef:
Kun je goed koken? :P

Hutspot met bruun bo'on.

Daar kan ik voor zorgen :)*
Jeetje wat een gekwebbel zeg vanavond! Ik ben zet hondsberoerd van mijn paard afgestapt in de les, dus die verhalen over eten zijn nu niet echt aan mij besteed ;)

Hoe lang je in de B moet blijven kan ik heel moeilijk inschatten, hangt er heel erg vanaf hoe het paard aanpakt en wat je zelf wil, kan en durft. Ik heb met mijn pony nooit B gereden, eerste paard twee keer B. Daarna mocht ik alleen nog maar B HC rijden, dit doe ik met een jong paard meestal een paar keer voordat ze L gaan lopen. Met Reus heb ik geen B gereden, die is na een paar goede L wedstrijden overgegaan naar de M en mag nu van mij naar de Z.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:24

Maar jij hebt voor Reus al internationale ervaring opgedaan Billy, dat noem ik niet niks en dan logisch dat jij sneller een overstap maakt/bijna geen B rijdt.
Laatst bijgewerkt door Sim op 26-10-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:24

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 26-10-10 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:25

Snoekiej schreef:

Springniveau is inderdaad geen vereiste, maar als je netjes een L-springparcours met bijbehorende dubbels rond kan sturen heb je wel die ervaring al als voordeel om combinaties in het L-sgw beter te rijden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:27

_Sim_ schreef:
Maar jij hebt voor Reus al internationale ervaring opgedaan Billy, dat noem ik niet niks en dan logisch dat jij sneller een overstap maakt/bijna geen B rijdt.

Dat klopt, daarom vind ik het ook lastig beoordelen over iemand die ik nooit irl heb zien rijden!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:41

Ik denk dat er inderdaad wel een verschil is tussen een ruiter die al redelijk veel springervaring heeft, M of Z of een ruiter die geen spring en cross ervaring heeft.
Als je al wat meer springervaring hebt weet je inderdaad wel hoe je een paard goed voor een hindernis brengt.
De een pakt het ook sneller op dan de ander, zowel paard als ruiter.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:44

Ik denk dat springniveau wel degelijk van belang is.

En idd wat Eef zegt de een is sneller toe aan de overgang naar een hoger niveau dan de ander en sommige zijn er nooit aan toe :+

Lees net een stukje op horses.nl over Barchem en wordt nog genoemd ook :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:47

peanutbutter schreef:
En idd wat Eef zegt de een is sneller toe aan de overgang naar een hoger niveau dan de ander en sommige zijn er nooit aan toe :+

:D

Citaat:
Lees net een stukje op horses.nl over Barchem en wordt nog genoemd ook :P

Wat leuk! Ga even kijken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:47

_Sim_ schreef:
Snoekiej schreef:

Nee, dat niet perse, maar je kunt het toch niet helemaal los van elkaar zien. Als men zelf goed L/M kan springen kun je wel een beetje sturen/paard helpen/juiste afstanden rijden en dat komt zeker van pas in de cross!

Dat is ook zeker zo :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:50

Snoekiej schreef:
@ Sannn, als je de eerste 1 of 2 crossen volgend jaar in de B rijdt, en daarna naar de L gaat, moet dat goedkomen toch :) Ik heb dit jaar voor mijn debuut gekozen in Vrouwenpolder, maar dat is denk ik een beetje ver weg voor jou :P

Nou, toevallig zei mijn moeder vanavond dat ze wel eens weekendje weg wou om SGW te kunnen rijden. Dus misschien dat het er dan wel in zit, al wil ik ook graag een keer naar Texel!
Over het algemeen gaat SGW mij beter af dan het springen zelf. Komt denk ik vooral omdat ik SGW leuker vind en Vero ook, tot nu toe dan. :D
Vind het ook een uitdaging die L SGW's, de B van wat ik tot nu toe gezien heb vond ik elke keer goed te doen, Barchem dan een uitzondering. Maar ik vind het ook wel apart dat er zoveel verschil kan zitten in een SGW parcours van de zelfde klasse.

Ik vind het dan ook wel weer een verschil of iemand springervaring bij de paarden of bij de pony's heeft. Ik vond het bij de pony's toch een wereld van verschil. Maar dat kan ook komen omdat ik er 5.5 jaar uit gelegen heb.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:50

TeeGee schreef:
_Sim_ schreef:
Datumplanner:

- vrijdag 10 december: Peanutbutter, mootje, Sim, Noor, Snoekiej, TeeGee
- zaterdag 11 december: viefdepief, peanutbutter, mootje, Sim, Noor, Snoekiej,
- vrijdag 17 december: viefdepief, peanutbutter, mootje, Sim, Noor, Sussie85, Snoekiej, TeeGee,Bianca1980
- zaterdag 18 december: viefdepief, peanutbutter, mootje, Sim, Noor, Sussie85, Snoekiej, TeeGee,Bianca1980

Sim ovb van werkrooster

12 dec moet ik 's ochtend jureren dus das nie handig nie }:0

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:52

@sannnn: Welkom!! ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:55

Bull heeft Henk Jan erop laten zitten vanaaf... :D Hij vond het een fijn paard met veel gummie en had hem lekker voorwaarts en neerwaarts gereden,(zoals ik gevraagd had). Toch even fijn om te horen. Bull is geslaagd...hahaha....zal wel exact horen hoe het ging als ik weer terug ben.

En een meeting bij PB lijkt me fantastisch... ;) Vandaag in Spanje heerlijk in Tossa de Mar geweest zelf. Terrasje pakken en wandelen. Morgen een dagje Barcelona.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:09

Bianca: Fijn dat Bull geslaagd is :D !

Ter conclusie van het grote overstapgepraat: over een overstap moet je zeker niet te ligt denken, maar als een combinatie er klaar voor is moet je zeker niet te lang wachten.

Ik ga mezelf deze winter in ieder geval even flink focussen op het springen, ik zou graag al wat puntjes in het M-springen willen hebben voordat ik naar de M-sgw ga.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:08

bianca1980 schreef:
Datumplanner:

- vrijdag 10 december: Peanutbutter, mootje, Sim, Noor, Snoekiej, TeeGee
- zaterdag 11 december: viefdepief, peanutbutter, mootje, Sim, Noor, Snoekiej,
- vrijdag 17 december: viefdepief, peanutbutter, mootje, Sim, Noor, Sussie85, Snoekiej, TeeGee,Bianca1980
- zaterdag 18 december: viefdepief, peanutbutter, mootje, Sim, Noor, Sussie85, Snoekiej, TeeGee,Bianca1980

Sim ovb van werkrooster

12 dec moet ik 's ochtend jureren dus das nie handig nie }:0[/quote][/quote]

Hoi allemaal,
ik weet niet waar dit over gaat, ongetwijfeld iets heel gezelligs hahaha, maar 10 december kan ik niet! Stuur me anders even een pb, want anders moet ik alles teruglezen! :D

Nieuwe naam Evie! ;)

Zitten nu op Koh Tao, zou onze laatste stranddag worden, maar het weer valt helaas (en voor het eerst erg tegen. Dus nu maar even internetten, manicure+pedicure en morgen gaan we weer richting Bangkok!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:09

MargreetW schreef:
Meisjes, zet Noortje er ook maar bij hoor, dan staat ze er alvast op.... voor het geval ze niet alles terug gaat lezen. Noor kennende maakt ze voor zulke uitjes met eten (en drank) altijd tijd. :D

AHA!! VAN DE PARTIJ! ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 08:10

EB, Ik moest even twee keer lezen voordat ik doorhad wat je bedoelde.... Er staat een spelfoutje in ;)
Corien, Succes met je gesprek vandaag!

Ik heb het springen op cc met Corion echt nog niet onder de knie. Met mijn vorige paard ben ik 3x in 't ziekenhuis beland met springen en daardoor vind ik het ook erg spannend. Crossen gaat een stuk beter :o Voordat ik een overstap maak naar het L crossen wil ik toch echt gewoon goed rond kunnen komen door een B springparcours (springen en niet het cross-springparcours).