[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:29

gomir schreef:
floor01 schreef:
Gomir: wel fijn dat je misschien weer iets anders hebt.

Wsl ga ik hem zaterdagavond halen als ik van het stalbezoek van het KWPN terug ben.
Zal wel proberen om zondag wat foto's te schieten(moet wel werken tot elf uur 's avonds dus wsl is enig geduld dan nog wel nodig Clown )

Het is wel een beetje dubbel om zo snel alweer met een ander paard aan de slag te gaan, maar het is eigenlijk een beetje toeval dat het allemaal zo gelopen is. En dan heeft het ook weinig zin om een paar weken te gaan wachten, omdat het allemaal net gebeurd is...Ik mis Otje er echt niet minder door als er een ander paard staat
(eigenlijk is dit volgens mij meer iets waar je je druk om maakt, omdat andere mensen dat doen, dus wsl moet ik daar maar gewoon mee stoppen op dit moment Bloos )

Misschien voel je je er ergens wel dubbel over, maar ik denk dat ik je ook wel begrijp en dat je toch verder wil en als dan nu een mooie kans zich voordoet...
Sterkte in elk geval!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:39

je hebt heel groot gelijk gomir, en geniet er vooral van zonder je schuldig te voelen!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:46

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:51

Die is erg leuk. Ook nog dat 'scheldwoord' er achter aan van de ruiter en 'wel blijven zitten he'.
Niet fijn als het jezelf overkomt maar zo wel grappig Nagelbijten / Gniffelen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:27

Scum schreef:
Als het niet klikt en je hebt er geen goed gevoel bij, dan moet je er gewoon mee stoppen Suus.
Ik had dat op een gegeven moment op de club ook met dressuurles. Moest ik meteen mijn paard kort pakken en de nek erop rijden Boos! Of mijn paard constant blijven tikken met een zweep terwijl ik vond dat hij echt wel liep.

Heb ik ook gehad, Os werd daar zo sterk van en ik kon dat zelf gewoon niet verwerken, alle druk van voren. Die instructeur had dat niet goed in de gaten.

Mijn instructeur van nu lijkt ook een beetje op die uit het verhaal van lielle, ritme ritme, rollende galop en zeker niet jagen!
Het grote verschil is dat mijn instructeur crossen helemaal niks vindt Clown
Al vindt ie het weer wel stoer om dit weekend derby te gaan springen!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:32

Een doorgebroken hoefzweer stinkt trouwens echt!!
Hoop dat ik dat luchtje van handen krijg voor ik wil gaan slapen Nagelbijten / Gniffelen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:34

Even met je handen in de bleek of amonia Knipoog stinkt ook, maar niet naar een hoefzweer.
Miron loopt zeker stukken beter nu die troep er uit komt?

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:35

Oeh ja, hoefzweren zijn altijd van die heerlijke dingen Misselijk
Gelukkig is de spanning er nu wel af. Is altijd zo'n opluchting voor die beestjes.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:36

GvdT schreef:
Even met je handen in de bleek of amonia Knipoog stinkt ook, maar niet naar een hoefzweer.
Miron loopt zeker stukken beter nu die troep er uit komt?

blijft er dan nog wat van mijn handen over...??
Ja, eigenlijk loopt ie al weer helemaal goed!
Achteraf liep ie al een week of 5 net niet fijn (meer struikelen enzo, stijf). Vraag me af of zo'n diepe hoefzweer al zo'n poos kan irriteren?

Zijn been is nog wel wat dik, maar ik ga er even vanuit dat dat nog wel wegtrekt.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:37

GvdT, we moeten een keer een "oude-pony" strandrit houden!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:38

Ibonn: ik geloof dat we beter van springinstructeur kunnen wisselen Clown Maar ik zou zeker in zijn voor n springles van Rob hoor!

Ik heb me gisteren ook bedacht dat t misschien beter zou zijn om de 'normale' springinstructeurs maar te gaan mijden (uitzonderingen daargelaten Bloos ) en liever van iemand les kan hebben die ook crossles geeft, of er in ieder geval zelf ervaring mee heeft. Die springinstr. van gisteren vond een sprong waarbij ik voor mijn gevoel te kort onder de sprong kwam super Nors opkijken Ik heb me door t crossen gewoon nou eenmaal aangewend om eerder op groot dan te kort af te gaan...

Hou op over hoefzweren... ben blij dat Ungaro er helemaal vanaf is. Die had m ad onderkant van z'n hoef waardoor er echt de hele tijd rotzooi in komt waardoor t nog moeilijker over ging...

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:39

Ja, dat kan heel goed door die hoefzweer komen. Dan staat die spanning er toch al de hele tijd op maar zit hij te diep om door te kunnen breken.
Wij hadden laatst ook zo'n paardje op stal die er een week of 4 mee had lopen kwakkelen. Loopt nu weer als een kievit Knipoog

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:43

Eventinggek schreef:
Ibonn: ik geloof dat we beter van springinstructeur kunnen wisselen Clown Maar ik zou zeker in zijn voor n springles van Rob hoor!

Ik heb me gisteren ook bedacht dat t misschien beter zou zijn om de 'normale' springinstructeurs maar te gaan mijden (uitzonderingen daargelaten Bloos ) en liever van iemand les kan hebben die ook crossles geeft, of er in ieder geval zelf ervaring mee heeft. Die springinstr. van gisteren vond een sprong waarbij ik voor mijn gevoel te kort onder de sprong kwam super Nors opkijken Ik heb me door t crossen gewoon nou eenmaal aangewend om eerder op groot dan te kort af te gaan...

Hou op over hoefzweren... ben blij dat Ungaro er helemaal vanaf is. Die had m ad onderkant van z'n hoef waardoor er echt de hele tijd rotzooi in komt waardoor t nog moeilijker over ging...

Dat gevoel over wat groter afgaan op de sprong heb ik ook. In de springles lijkt het voor mij net of ik kort onder de sprong zit en dan is hij volgens de instructeur helemaal goed. Is lastig om de 2 takken van sport dan uit elkaar te houden. Ik ga soms ook nog wel eens op een hindernis af alsof ik in de cross zit. Is mijn instructeur nooit zo blij mee ook al springt het paardje goed Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:45

SGWukkie schreef:
Ik ga soms ook nog wel eens op een hindernis af alsof ik in de cross zit. Is mijn instructeur nooit zo blij mee ook al springt het paardje goed Knipoog

Haha!
dan val ik nog mee, ik kreeg alleen maar te horen niet meer uit middengalop naar de sprong te komen Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:46

miss_jumpy schreef:

Mijn "oude" pony is echt niet gezellig op het strand, die wil nog steeds alleen maar hard. Maar we kunnen best eens wat afspreken.

Moeten we dit jaar iets organiseren voor Pleun? Hij regelt de lessen altijd zo goed, ik vind het eigenlijk wl een bedankje waard Ja

Mijn instructeur vind het niet erg als we een keertje groot gaan. Wel ziet hij der liever iets dichterbij lopen omdat ze dan meer moet bukken. Mijn paard heeft een hekel aan alles wat met gymnastiseren te maken heeft. Gaat wel steeds beter en als ze een paar keer kort bij loopt is ze daana ook makkelijker rond te rijden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:49

GvdT schreef:
miss_jumpy schreef:

Mijn "oude" pony is echt niet gezellig op het strand, die wil nog steeds alleen maar hard. Maar we kunnen best eens wat afspreken.

Moeten we dit jaar iets organiseren voor Pleun? Hij regelt de lessen altijd zo goed, ik vind het eigenlijk wl een bedankje waard Ja

Mijn instructeur vind het niet erg als we een keertje groot gaan. Wel ziet hij der liever iets dichterbij lopen omdat ze dan meer moet bukken. Mijn paard heeft een hekel aan alles wat met gymnastiseren te maken heeft. Gaat wel steeds beter en als ze een paar keer kort bij loopt is ze daana ook makkelijker rond te rijden.

Miron kan ook niet stappen op het strand. Als ik relaxed wil rijden moet ik Os meenemen, die kan in rengalop en even later weer aan de lange teugel stappen. Dat hoef ik bij miron niet te proberen, eenmaal gedraafd blijft ie dribbelen!!

Ja, dat vind ik een leuk idee maar verzin maar eens wat leuks??

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:50

GvdT schreef:
miss_jumpy schreef:

Ja, daar heb je wel weer gelijk in, GvdT. Hij loopt na een paar sprongen waar hij goed zijn ruggetje op moet buigen wel altijd lekker los aan mijn hand.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:24

Zo, jullie gaan hard! Bejaarden in de bocht! Haha!

Gomir: leuk, ben benieuwd naar je nieuwe "project"

Qua koken heb ik het prima geregeld: mijn hubbie kan erg lekker koken en doet dit (bijna) elke dag.

Qua springles heb ik eveneens geen klagen: mijn instructrice is de staleigenaar en doet dressuur (ZZ zwaar), springen (voorheen ZZ) en af en toe een cross. Ze heeft ter voorbereiding op het NK zelfs een greppel in de BINNENbak gegraven met een stijlsprong erachter Vork
Dressuurles geven doet ze niet aan, springles geven vindt ze des te leuker. Mijn crossmaatje Karin rijdt ook bij mij in de springles.

Volgende week zaterdag mag ik meerijden in een clinic van Imke Schellekens bij manege Jonker in Katwijk.
Spannend!! Eens kijken wat ze van mijn oude crossmonster vindt Tong uitsteken

Nickeltje: als je je verveelt in Leiden, kom je maar een keer gezellig langs bij ons op stal in Noordwijk.

MJ en GvdT: ik heb dan wel geen oude pony meer, maar woon wel vlakbij het strand. Geldt dat ook voor deelname aan de strandrit?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:33

gezellig bento, moeten we echt een keer afspreken!
Zit jij een beetje in het midden??

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:40

miss_jumpy schreef:

In het midden? Verward

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:44

Bento1988 schreef:
miss_jumpy schreef:

In het midden? Verward

tussen GvdT en mij Clown

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:47

ghehe, ja dat klopt dan wel dat ik in het midden zit Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:49

Gezellig Haha!

Ik ga maar eens slapen. Morgen mijn laatste dag bij de chirurgie alweer Bloos Ben benieuwd wat ik voor cijfer krijg Clown

En dan zaterdag gezellig met de afdeling Noord-Holland van het KWPN naar een fokker op texel(lekker dichtbij!) en daarna paardje halen Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:17

Suus; dat ben ik toch niet met je eens. Ik heb in de afgelopen jaren 2 hele fijne springinstructeurs (prive) gehad. Eerst Gondje Poell. Daar heb ik ook de Orun bij gedaan. Die is gewoon super.
Toen die geen tijd meer had zijn we naar William Brentjes gegaan. En die is ook super. Doet zelf niet aan crossen maar maakt zich er echt niet druk over als het paard te groot afzet of er te dicht onder komt. Zolang je maar een fijn ritme hebt. En als het niet helemaal past moet je in ieder geval je paard de kans geven om te springen en verder niet zitten te mutsen.

Ook niet te zwaar in het zadel zitten (vooral niet vlak na de landing) maar een beetje verlicht blijven. Sluit ook heel goed aan bij wat Rob zegt.
Dus er zijn echt wel 'gewone' springinstructeurs die fijn lesgeven Ja
Maar bij ons in de buurt zijn ze helaas moeilijk te vinden Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:20

grappig scum, ik herken veel in jouw verhaal, mijn instructeur vindt het ook niet heel erg als de afstand een keer niet mooi klopt, als je een goed ritme hebt dan maakt dat niet zoveel uit. En dat lichte zitten na de sprong herken ik ook!!