[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:32

Marloes. Het is niet zo'n dressuurder. Zijn vorige eigenaar heeft hem als 3 jarige van ons gekocht als dressuurpaard, maar 2 jaar later teruggebracht omdat hij helemaal vrolijk en blij werd als hij hindernissen zag en begon te piepen en te rennen naar de hindernissen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:58

Wauw, dat paarse jasje is toch wel echt chique *D !! Die blauwe is niet mijn smaak..

@PB: Valt nog mee dus :P ..

Ik ga Wo binnenhalen, vanavond de nachtdienst weer in, maarliefst 3 stuks, dus wil nog even voorslapen :) .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:33

Billy @ mooie setjes hoor !!!!!! vind ze erg chique staan, ook je frontriem ziet er mooi uit, mooi breed.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:44

Bianca de frontriem is niet breed hoor ;) Zijn twee dunne onder elkaar hangende strookjes. Frontriem kan mij niet genoeg blingen maar in tegenstelling tot jou moet de neusriem bij mij gewoon egaal zijn!

Grappig om t lezen dat iedereen weer een eigen smaak heeft, gelukkig vind ik beide jasjes mooi, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die ze echt spuuglelijk vinden. Zijn naar mijn idee echte dorien-jasjes :)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:47

Het zijn trouwens nog geen complete setjes hoor, gewoon wat bij elkaar gezocht spul :o Maar ach kan niet alles in een keer hebben ;) Ik rij nu met een zwart hoedje en blauw jasje..... Bijpassende dekjes heb ik al welmaar die moetennog even geborduurd worden.
Ik wil de jasjes eigenlijk ook nog met logo laten borduren, jullie nog tips op welek plek dat het mooist zou zijn?????

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:52

Zo net bericht gekregen dat mijn point two in bestelling is. Hebben het uiteindelijk maar besteld via Engeland. Kregen na veel proberen contact met de man in Nederland, maar aangezien hij had beloofd vorige week maandag terug te bellen en dat nog niet heeft gedaan was ik het zat. Scheelt ook nog eens meer dan 50,-euro.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:08

Fijn dat het studeren nu eindelijk wat wilde Lotte!
Caroline, als ik ook met de fiets was geweest was ik meteen weer terug gegaan, maar was nu gebracht dus dan vind ik het ook al zo wat om mam weer terug te laten komen. Had ook nog genoeg te doen op school, mijn PO's zijn nog niet af, en de discussiemap voor NL wil nog niet echt lukken (hadden we 29 april al moeten inleveren := ). Heb daar dus maar weer wat tijd in gestoken.
Leuke foto's Marloes!
Fijn dat je vandaag weer kon rijden Ilse, been zag er gisteravond ook weer super uit!
Gaaf Noor!
Wauw Billy! Wat een ontzettend chique jasje zo! De andere is ook mooi!
Haha PB, wat een draakje is Hetje dan! 20 euro valt hartstikke mee! En 50 euro goedkoper is mooi meegenomen!

Ik ben net met een hele strakke actie van Cuby afgedonderd. We hebben een stukje in het beton naar de bak toe waar wel eens water in staat, en als het opdroogd is het dus zwarte drap. Cuby sprong erover, doet hoofd naar beneden, zadel was niet helemaal goed aangesingeld dus ging iets mee naar voren. Mooie koprol gemaakt, op mijn enkel gevallen, schrok daar weer van dus liep een stukje achteruit waardoor ik ook nog een schaafwond op mijn buik rijker ben. Huppel nu even met krukken door het huis, en land op beide voeten op mijn tenen, dat is het minst pijnlijk. Was natuurlijk de voet die nog niet pijn deed.
Zal nu even eten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:35

Balen Mirthe, hopelijk knapt het snel op.

Paard gelongeerd, gegeten en gedouched. Nu weer naar mijn werk. Mag ik 'het' stuk "verdedigen" tegenover de raad ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:41

Mirthe: Aaai dat moet vast hard aangekomen zijn zo op het beton.. :(:)
PB: Wat bizar... Je zou toch denken dat iemand zijn product zou willen verkopen :? Hoop dat je hem nu snel hebt!

Woll was druk. Viel de staleigenaren ook al op :+ Denk dat ze gewoon goed in haar vel zit. Het is nog wel in de hand te houden dus voorlopig nog geen brok minderen. Ze was vandaag weer in een nieuw stuk land gezet. Gelukkig al om 1 uur eraf gehaald, maar toen ik 2 uur later kwam stond ze er nog steeds van te boeren := Vrijdag wordt ze trouwens gescand :):) Vind het wel spannend allemaal!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:55

Vief: Dat vinden wij dus ook. Nadat m'n moeder hem dan ook uiteindelijk een keer aan de tel had gekregen had hij het ook alleen maar over dat het hem zoveel tijd koste. Ik zou daar blij mee zijn....
Als het goed is krijg ik hem binnen 2 weken. Hoop het maar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:56

Dat is lekker snel PB!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:05

Ja, binnen Engeland krijg je hem zelfs binnen 5 dagen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:42

Wow chique hoor Billy! Die paarse toont zo mooier dan ik van de pop af had verwacht!

Verder niet bijgelezen! Hoop dat ik het vanaf hier weer bij kan houden! Ben eigenlijk echt veel te druk met van alles en nog wat!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:43

Mirthe, dat is balen. Hopelijk knapt het snel op!
PB, Fijn dat je hem in de UK hebt kunnen bestellen :j

Hier nog iemand met een druk paard. Hij had ook aardig lopen vechten op het land, aan de bijtplekken te zien. Het leek wel alsof hij onder het zadel alleen kon galopperen. Had ook iemans de binnenbak 'ingejaagd'.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:07

Nouja zeg... PB :? .. Het kost hem veel tijd := .. lekkere reclame, er is nu veel publiciteit rondom de Airjacket, dus nu moet 'ie z'n kans grijpen.. :P Beetje gemiste kans dus dit.. Maar wel erg lekker dat je m snel binnen hebt :) .

Vief, fijn dat Wolles zo goed in haar vel zit :D .. En spannend dat ze weer gescand wordt!!

Mistid.. auww.. %) Sterkte!!

Wootje is een ijzer verloren -O- .. er is vandaag een nieuw paardje bij gekomen en tja.. als Alpha merrie.. heb je daar toch je hoeven vol aan :+ , gelukkig komt de smid morgenmiddag en zijn de hoeven niet beschadigd :) .
Wolin is echt een blij paard, ze galoppeert het land in, trekt regelmatig sprintjes 'with the girls' en ze maakt echt grote vreugde sprongen.. Zo leuk :D .. vorig jaar met haar gipsvoet was dat zo anders, het doet me echt goed haar zo goed in haar vel te zien <3 . De uitspraak 'Dolfijn van de prairie' is wel erg van toepassing op haar ;) .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:05

Nog niet bijgelezen.
Ik hoefde niks te zeggen, mijn schriftelijke toelichting op de technische vragen was blijkbaar voldoende. Voor mezelf nog wel een aandachtpuntje opgeschreven om nog duidelijker te formuleren, maar goed, daar leer je alleen maar van! Gaat als hamerstuk naar de Raad :)
Ga nu snel naar huis!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:37

:wave:

Mooie jasjes Billy!
:(:) Mirthe.
Mooi dat Woll zo goed in dr vel zit Vief. :D
Leuke foto's Marloes, welkom trouwens!

Net een fijne springles gehad met Uk. :) Zaterdag heb ik weer eens een springwedstrijd.
Morgenavond hebben we hier een feest in de binnenbak van mijn ouders, die waren gister 25 jaar getrouwd. :D Heb er zin in.
Veulentje heeft nog steeds geen naam. :Y)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:59

de jasjes zijn niet mijn smaak, maar vind ze wel leuker staan wanneer je ze aan hebt dan op de pop!

En nu voor alle nieuwsgierigen die graag willen weten waarom ik een brief kreeg voor mishandeling van mijn paard (kan zijn dat ze het anders hadden geformuleerd, maar het kwam er grof gezegt wel op neer)
is alweer 10 jaar geleden op een buitenconcour.
Ik was uitgebeld met springen en had toen een inspring hindernis gesprongen en vervolgens in galop richting de trailer gegaan omdat ze bij de dressuur op mij aan het wachten waren. Was al als laatste en ze waren al klaar, had dus haast!
Ben ik mijn pony aan het omzadelen komt de jury bij de trailer om mij te vertellen dat hij er melding van ging maken. Ik was volgens hem "al slaant over het dressuurterrein naar het parkeerterrein gegaloppeerd". In de ring heb ik hem echt wel een paar tikken verkocht maar verder was het enige wat ik deed in galop naar de trailer omdat er bij de dressuur op mij werd gewacht! Beetje uit zijn verband gerukt dus, maar het was alleen een officieele waarschuwing. Het leuke was dat ik bij de dressuur, 5 minuten na het "mishandelen van mij pony", een 9 kreeg voor de verzorging ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:22

Billy leuk kan ik je ook herkennen nu ;) mooi jasje die blauwe!!!
LZ welkom terug lekker weg geweest dus!! :D wel balen van je paard!
Mistid balen van je val en enkel en buik :+:
Marloes leuke foto's!
Pb jeetje 20 euro ;)
Hilde weet je nog geen naam? Lastig he! gefeliciteerd met je ouders hun trouw dag!
WL balen van je ijzer!
Noor wel fijn dat het goed ging bij de Raad!

Rest vergeten :o

Vanmorgen kou geleden op de scooter := ben onder weg even gestopt om me handschoenen aan te trekken :+

Jackson heeft lekker gelopen vanavond.
Had gister de dvd van de proeven aangezet en gekeken, en zelf me telefoon ingesproken en vandaag gereden, Moet zegen ging niet slecht :D
Moes allen vanhand veranderen in middendraf gaat meneer er als een gillend varken vandoor _O- hoebedoel je fris :=

Nu lekker douche en op bed :wave:

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 22:29

Zag erg mooie jasjes voorbij komen :D

PB: dat valt idd mee....
Mirthe: auw dat komt hard aan
Vief: whaha Woll helemaal lekker in der vel :D
bhw: sommige mensen
Corien: fijn dat het goed ging. En het is idd erg koud!

Ik was vroeg klaar met werken, het was niet druk. Daarna nog even me haar geverfd en er weer blonde plukken er in gezet :D.
Zal zo richting bedje, morgen om 10 uur de hoefsmid, zit nu alleen te twijfelen om daarvoor nog te rijden, of savonds na het eten. Want smiddags moet ik werken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:33

Heb ff niet bijgelezen :o
Mijn haar is mooi geworden :D Daarna heeeeeel gauw naar stal gegaan, gauw op Vorstin geklommen voor de clubles. Vorstin wilde in het begin niet zo fijn lengte in haar lijf nemen, maar later ging ze weer heel fijn! Morgen misschien weer ff met die caveletti op de volte klooien! Heb net mijn opdracht voor school afgemaakt, eindelijk!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:35

Hilde gefeliciteerd met je ouders! Ga je naar marum?
WL balen dat ze een ijzer is verloren!
BVW hmmm apart dan!
Corien het was idd kkkkoud vanochtend!
Ilse ik heb mijn haar nu ook weer blonder! :D Word het weer weer voor hé!

Ow ja mo ik zou nog even op je vraag terug komen van dat te dun zijn! Ik heb altijd geleerd als ze te dun zijn op de ribben en op de kont dat ze dan krachtvoer te kort hebben dus echt een te kort en vet zeg maar. Maar als ze in de flanken dunner zijn en een beetje een opgetrokken buik hebben, dat er dan te weinig inhoud in de darmen zit. Dus dat je dan meer ruwvoer moet voeren. Maar weet ook niet hoeveel hij krijgt. 6 tot 9 kg ruwvoer moet een paard van 600kg ongeveer op een dag krijgen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:55

zo te lezen is iedereen druk met het haar bezig!
Voor mij wordt het ook wel weer tijd om er iets aan te laten doen.
Kleuren vind ik zelf niet nodig, ben wel tevreden zo

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:06

Goedenavond.

Billy: Die blauwe vind ik echt superchique maar die paarse is niet echt mijn ding ;) .
Noor: Fijn dat ze zo tevreden waren.
Hilde: Leuk een feest, waar een binnenbak al niet goed voor kan zijn :D .
Corien: Fijn dat je proefje goed ging, en die Jackson is echt een clown :=.
bvw: Dat was wel heel erg uit zijn verband gerukt zeg :+ .
Snoek: Fijn dat je lekker gereden hebt en dat je opdracht af is.

Gisteravond meegeweest met een vriendin naar de Orun om te springen, ging wel goed alleen naderhand waren zijn kogels wat dik, toen maar springen voor donderdag afgemeld. Vandaag waren ze nog steeds dik dus gekoeld en paard in de molen en wei gezet :(:) en ook dressuur maar afgemeld. Ik denk dat dit weekendje weg én crostraining zondag én springen maandag te veel was, ik moet eens leren niet overal ja op te zeggen :\ .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 05:25

Jasjes staan erg mooi Billy. Niet mijn smaak, maar vind het jou wel erg leuk staan :)

Mirthe: sterkte met je voet ;).

Vief: Leuke foto's :). Fijn dat Woll lekker in d'r vel zit. Ik snap dat je liever een proef wilt rijden waar je door kan zitten ;).

bvw: Jammer dat het net iets anders ging als de jury zei helaas. Gelukkig weet je zelf wel beter :).

Hilde: fijn dat je springles fijn ging ;). En succes alvast met je springwedstrijd! Veel plezier natuurlijk met het feest van je ouders. Mijn ouders zouden ook komen geloof ik haha. Dus die zie je dan ook wel :P.

Wij zijn gister met een boot door de rivier gevaren door Bangkok. Je ziet allemaal mega hoge gebouwen en luxe hotels en villa's. En je gaat een zijweg in de rivier en je ziet allemaal hutjes op palen :=. Echt ongelofelijk.. Verder nog met een slang en een aapje op de foto geweest.
Vanmiddag moeten we even 2 uurtjes naar school en daarna gaan we even naar het zwembad :).