LL: Ja dat voorwaarts dat zegt mijn intructrice ook. Ook al vliegt die er vandoor dan is hij alsnog braaf. Zolang die maar niet bokt of andere gekken dingen doet. Ook met longeren was dat echt een belangrijk aandachts punt. Als die vanuit draf opeens ging galoperen was die heel erg braaf en ook van stap naar draf was helemaal super. Maar zodra die een gang langzamer ging zonder dat je wat had gezegt was die helemaal fout. Me longeren merk je het al heel erg, ik het begin moest ik hem echt vooruit slaan met een zweep en nu hoef ik alleen maar een boze stem op te zetten en hij gaat al.
Kom net terug van Voll heb gereden Ben helemaal happy
Ik eerst ff longeren ging gewoon goed. Daarna iemand gevraagt om me te helpen opstappen. Ging ook goed op een paar passen opzij na.
En toen stapte ik weg en ik dacht ow god dit word weer zo'n leuk vliegles uurtje. Hij was heel gespannen en onwijs voorwaarts. Is alleen maar goed maar het voelde echt gewoon heel eng. Alsof ie er elk moment vandoor kon knallen. Nouja ik maar geprobeert om een beetje stelling te krijgen en een paar voltes gestapt, daarna al me moed verzamelt om te gaan draven. Van me instructrice moet ik heel erg zeker overkomen, Dus niet dat zachte gedrijf en heel voorzichtig in draf. Nee jij wil in draf dus hij gaat ook meteen. Nou denk probeer het maar. Hij is heel goed op je stem. Dus ik dreef niet en zei alleen maar heel duidelijk draf en daar ging die zonder een bok ofzo. was echt helemaal blij ik die hele knol doodgeknuffelt. Weer overgang gemaakt naar stap en toen weer een keer nu met commando en licht been geven. En hij ging weer zonder te bokken. Was echt super blij. En zo ben ik echt 20 keer van stap naar draf gegaan tot op me een beetje veilig voelde. Daarna af en toe een volte gemaakt en van hand veranderen. Kreeg soms wel eens protest of dat hij opeens dan andere kant op wilde maar dan was het heel duidelijk; Nee je doet wat ik zeg. En dan was het echt nou oke dan en dan liep die weer verder. Was echt heel leuk rijden. Bij alles wat maar een beetje goed ging ik helemaal een heel gesprek tegen hem doen en helemaal knuffelen enzo. Werd die echt helemaal vrolijk van. Was echt leuk. Ik heb geen 1 bok gehad
Nouja ga maar niet te vroeg juigen ga morge weer proberen. Ik merkte wel dat als ik duidelijk was en liet merken wat ik wilde dat die dat ook deed. En als ik dan heel verzichtig en zachtjes ging doen dat die dan ging klooien.
Nouja nu ga ik lekker slapen