[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:51

Zat ik ook aan te denken Ja, maar ze zijn altijd snel vol daar. Hele gave accomodatie (zo toch Tong uitsteken?)
En aangezien het lopend kan, heb ik mijn vader ook niet nodig.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:53

hmm ja dan moet je ook niet te lang wachten idd. Maar toch het lijkt me niet dat het al 4 maand van te voren vol zit hoor.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:58

goeiedag allemaal

zo alweer vrij van stage Haha!
straks ff rijden, mams gaat oefenen met voorlezen wordt de 1ste keer haha

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:58

Haha nee !! Dat klopt, maar ik vergeet veel Bloos . En zeg maar mijn 'idee' over Fjordy's doen in Februari verandert niet .. Omdat ik dat pas weet als hetzover is.
Jaa beetje raar uitgelegd Tong uitsteken

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:03

Ja hoor vet banketstaaf.
Hele middag droog, heb ik binnen zitten leren.
Wil ik nu net op de fiets stappen naar Voll. Gaat het keihard regenen Clown
Echt niet lief Verdrietig Wacht nog wel ff. Anders kom ik daar zo lekker zeiknat aan Vork

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:42

@ Ingrid .. wel een goed idee dat je daar aan gedacht hebt, om de vorige berijder er weer ff een rondje op laten rijden. Mss doet zij de dingen wel net een tikkeltje anders dan jou en snapt Voll je niet.
Aan de andere kant heb je idd dat hij ergens pijn kan hebben, zoals iedereen hiervoor ook al gezegd heeft.
Ik heb met Lady ook een heel jaar gehad dat ze steigerde (en echt goed hoog) en onwijze bokken. Maar vooral rechtoverend staan. Ik had haar toen al 2 jaar en zomaar ineens begon ze ermee, eerst hebben we haar rug (van binnen en van buiten) laten nakijken op de kliniek (plus globaal de rest v/h lichaam). Was niets aan het handje. Ook de tandarts kon geen vreemde dingen vinden, het zadel was goed. Conclusie was dus dat het bij haar eruit gereden moest worden. En dat heeft ook echt 3/4 jaar gekost. Elke keer stapte je op en wist je gewoon dat zodra je in draf wilde gaan ze overend ging staan en bokken. Niet echt leuk, maar ik wilde haar ook niet kwijt. Heb het samen met m'n instructrice en iemand die paarden corrigeert een manier proberen te vinden om het op te lossen. En dat was in mijn geval doodsimpel VOORWAARTS. Maakt niet uit of het in een vliegende galop was, als ze maar voorwaarts ging. Zolang ze voorwaarts ging kon ze ook niet overend komen. Dit werkte in het begin niet altijd, ze stond soms zomaar op de rem en overend. Of ze bokte gewoon een paar keer echt fel om de snelheid eruit te halen. Maar uiteindelijk had ik het zover dat zodra ze ook maar dreigde ze direct voorwaarts schoot en allen maar pissig bleef kijken. Toen kwamen we op een omslagpunt dat ze er een geintje van maakte en dus bij voorbaat gewoon vooruit schoot, alvoor ik de hulp gaf. Dat was nou ook weer niet de bedoeling, dus toen moest ze weer op gewone snelheid naar voren. Toen kwam het dreigen en steigeren natuurlijk weer terug. Een paar keer elkaar weer afgewisseld ... na een jaar dreigde ze alleen en na een corrigerende schreeuw liep ze morrend door. Nog steeds heeft ze in de winter wel dat ze wat loopt te dreigen en wat overend komt, maar lang niet zo meer als dat ene jaar. Wat ze er nou precies mee wilde bereiken? Ze is ietsje dominant, en iets lichamelijks was het niet. En ik denk dat het voor een deel ook door mijn stijl van rijden kwam en haar karakter.
Maar dat is dus mijn ervaring. Het verschil was wel dat ik altijd de controle over haar snelheid had, ze vertoonde alleen ongelooflijk verzet.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:46

Mijn springles ging net heel fijn Haha!.
Ik ga zo nog maar even leren Scheve mond

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:23

Heb vanmiddag lekker buitengereden. Was echt heel leuk. Hij was lekker fris.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:24

ben nu op stage en het is lekker rustig Haha!
Mooi even leren, anders komt dat niet goed donderdag ...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 21:48

Ik moet volgende week ook leren en ook werken. Ben benieuwd hoe die tentamenweek gaat Nagelbijten / Gniffelen

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:57

Doei! Goeiavond.

Ik heb het best druk de laatste tijd, vandaar dat ik niet zo veel bok..
Zo moet ik mn stageverslag inleveren, 2 boekverslagen maken, nog een stuk of 12 bladzijdes wiskunde(waar ik nu na schooltijd bijles van heb). En ook wil ik nog paardrijden. Lachen

Ingrid: Lijkt me verstandig om eens te kijken naar voll, snap dat je het zat bent Ach gut

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:03

Ik heb uk net gereden, en ga nu lekker slapen Lachen
vandaag veel aan school gedaan, ben supermoe.

Doei!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:07

Welterusten Hilde.

Ik ga ook zo lekker slapen. Heb ook heel veel aan school gedaan..
Welterusten Dromen

Vief: balen van je wedstrijd, en balen dat je gevallen was Ach gut

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:33

ik ga ook slapen heb een rot springles gehad allen maar vechten Boos! en rennen en bokken Boos!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:36

haihai !
Ben ik ook weer eens EINDELIJK. ( * schaam... ) Bloos
ben hier echt té lang niet geweest !!
Alles goed hier ??

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:44

zo heb mars ook gereden, ging wel aardig

ga ook zo slapen ben ook moe

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:46

ik heb echt een heel lekker springlesje gehad. een interesante dubbel van 2 oxers. leverde 1 weigering op maar de daarna vaak genoeg goeed gesprongen Lachen en de laatste keer! echt super sprong hij die Pling

danique: ik heb je zeker wakker geschud net Clown

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:00

LL: Ja dat voorwaarts dat zegt mijn intructrice ook. Ook al vliegt die er vandoor dan is hij alsnog braaf. Zolang die maar niet bokt of andere gekken dingen doet. Ook met longeren was dat echt een belangrijk aandachts punt. Als die vanuit draf opeens ging galoperen was die heel erg braaf en ook van stap naar draf was helemaal super. Maar zodra die een gang langzamer ging zonder dat je wat had gezegt was die helemaal fout. Me longeren merk je het al heel erg, ik het begin moest ik hem echt vooruit slaan met een zweep en nu hoef ik alleen maar een boze stem op te zetten en hij gaat al.

Kom net terug van Voll heb gereden Ben helemaal happy Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Ik eerst ff longeren ging gewoon goed. Daarna iemand gevraagt om me te helpen opstappen. Ging ook goed op een paar passen opzij na.
En toen stapte ik weg en ik dacht ow god dit word weer zo'n leuk vliegles uurtje. Hij was heel gespannen en onwijs voorwaarts. Is alleen maar goed maar het voelde echt gewoon heel eng. Alsof ie er elk moment vandoor kon knallen. Nouja ik maar geprobeert om een beetje stelling te krijgen en een paar voltes gestapt, daarna al me moed verzamelt om te gaan draven. Van me instructrice moet ik heel erg zeker overkomen, Dus niet dat zachte gedrijf en heel voorzichtig in draf. Nee jij wil in draf dus hij gaat ook meteen. Nou denk probeer het maar. Hij is heel goed op je stem. Dus ik dreef niet en zei alleen maar heel duidelijk draf en daar ging die zonder een bok ofzo. was echt helemaal blij ik die hele knol doodgeknuffelt. Weer overgang gemaakt naar stap en toen weer een keer nu met commando en licht been geven. En hij ging weer zonder te bokken. Was echt super blij. En zo ben ik echt 20 keer van stap naar draf gegaan tot op me een beetje veilig voelde. Daarna af en toe een volte gemaakt en van hand veranderen. Kreeg soms wel eens protest of dat hij opeens dan andere kant op wilde maar dan was het heel duidelijk; Nee je doet wat ik zeg. En dan was het echt nou oke dan en dan liep die weer verder. Was echt heel leuk rijden. Bij alles wat maar een beetje goed ging ik helemaal een heel gesprek tegen hem doen en helemaal knuffelen enzo. Werd die echt helemaal vrolijk van. Was echt leuk. Ik heb geen 1 bok gehad Haha! Haha!
Nouja ga maar niet te vroeg juigen ga morge weer proberen. Ik merkte wel dat als ik duidelijk was en liet merken wat ik wilde dat die dat ook deed. En als ik dan heel verzichtig en zachtjes ging doen dat die dan ging klooien.
Nouja nu ga ik lekker slapen Haha!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:07

hahaha Tong uitsteken Ja een beetje wel Knipoog

maare ik ga slapen..
Slaaplekker allemaal !!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:14

ingrid: klinkt goed Ja jullie gaan vooruit!
slaap lekker danique.

ik ga ook maar eens naar bed denk ik Dromen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:09

Goedemorgen!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:33

Goedemorgen, ga zo even rijden, even voor dat ik naar school ga.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:14

Goedemorgen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:23

Goeiemorgen!

Ik moet zo naar de huisarts, hopelijk krijg ik iets mee want het lijkt wel alsof het hoesten steeds erger wordt Scheve mond

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:45

Goeiemorgen!
Vief: Hoe is het nu met je knie?? Hopelijk valt het mee!
Anthea: Zo dat is echt lekker dat je je tentamen toch gehaald hebt!
BV: Gefeliciteerd met je prijs en winstpunten en alvast veel plezier tijdens indoor wierden.
Ingrid: Fijn dat het rijden gisteren goed ging

Ik ga zo alvast even Jipje rijden en daarna snel naar school. Heb weer tentamen dus dat zal wel weer feest worden. Gistermiddag ging mijn tentamen voor mijn gevoel wel goed, maar ja was zo'n tentamen waarbij je je mening moet geven dus dat vind ik altijd een beetje moeilijk beoordelen van wat goed/fout is. Ik hoop er maar het beste van.