[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:10

rowo schreef:
andrea16 schreef:
Ik ben weer terug van zeilkamp! Het was echt hartstikke leuk, vooral de laatste 2 dagen hebben we harde wind gehad, gaaaaaf! En nu ben ik alweer redelijk uitgeslapen, was echt moe gisteravond. Vanavond maar even weer lekker rijden, vanmiddag moet ik even bloemetjes bezorgen bij de wandelvierdaagse Clown

Ik heb totaal niet bijgelezen maar ik ben dus héél erg benieuwd of iedereen geslaagd is!?

Je hebt idd geluk gehad met de wind!
Geslaagd zijn Renske, Vief en IS. Loes en Hilde zijn gezakt. Ik dacht ik vertel jou het maar ff Lachen

@ simmie: dat vind ik best lang ja Ja

Ik ben niet gezakt, ik heb een her Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:15

Bedankt voor de info Rowo Knipoog

IS, Vief en Renske: van harte gefeliciteerd!!! Echt hartstikke goed OK dan! En nu maar lekker genieten van je lange vakantie!!! (lees feesten Knipoog )

Hilde: Heel veel succes met het leren, zal voor je duimen!

Loes: wat verschrikkelijk balen zeg, ook al zag je het een beetje aankomen, het blijft natuurlijk niet leuk. Een dikke knuffel voor jou Ach gut

Verslag plus foto's van het kamp zal ik plaatsen zodra het af is!
We hebben in ieder geval een leuk rondje gemaakt van Heeg naar Langweer, naar Terherne, naar Sneek, naar Joure, naar Sloten, en weer terug naar Heeg Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:19

Dank je Andrea Lachen
Ben benieuwd naar je verslag en foto's, het klinkt in ieder geval erg leuk!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:14

Hilde_ schreef:
rowo schreef:
Je hebt idd geluk gehad met de wind!
Geslaagd zijn Renske, Vief en IS. Loes en Hilde zijn gezakt. Ik dacht ik vertel jou het maar ff Lachen

@ simmie: dat vind ik best lang ja Ja

Ik ben niet gezakt, ik heb een her Knipoog

Sorry, dat wou ik er nog bij zetten maar vergeten Bloos

Ik ga zo ff naar het dorp. Hopelijk zijn mijn chaps gemaakt want heb morgen concours. Daarna ff parcour bouwen en paarden wassen. Vnvd verjaardag en zomerfeesten in Hengevelde. Menthal theo komt als het goed is, dat wordt stampuuh Hyper! En dan om 6 uur gaat weer de wekker Dromen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:43

Eerste dagje zit erop. Oro ging fijn in het M2. Alleen maakte Bitwise een paar fouten. Onregelmatig in middendraf, eerste keertwending liet Oro zijn achterbenen staan. En bij het afgroeten stond hij eerst vierkant en daarna op rust.
Contragalop en stap-galop overgangen gingen wel super. Het zal erom hangen of het een wp wordt.

Kaatje daarna ging echt geweldig. Zo mooi heeft ze nog nooit gelopen. Tot ze in de rechtergalop zat en er opeens een meisje met een grote rode hond vlak naast de ring kwam zitten. Kaatje is altijd een beetje bang van honden als ze er niet eerst voorzichtig kennis mee heeft kunnen maken.
Dus benen aan de grond en ze valt in draf. De overgang na de draf daarna heeft hij dus niet kunnen maken.
De hond was aangelijnd en heel braaf. BW heeft een paar keer geroepen dat ze weg moest gaan. Daarna ging het weer heel fijn. Maar dit incident heeft hem denk ik wel de kopgroep gekost.

Toch vind ik eigenlijk dat ze daar tegen zou moeten kunnen. Geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Als je haar voorzichtig naar een hond laat kijken dan is ze niet zo bang. Het is zowiezo best een stoer/dapper paard en niet bang aangelegd. Maar honden in de buurt van de dressuurring gaat vast nog vaker gebeuren.

Zometeen even terug voor de uitslag.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:58

Scum: dat heb ik ook ooit eens gehad, met zo'n hond Nagelbijten / Gniffelen
In de ring naast de ring waar ik moest rijden stond een vrouw voor te lezen met een witte ongelofelijk harige hond die best groot was, Britt wist niet wat ze zag Haha! (terwijl ze honden goed kent en er helemaal niet bang voor is normaal gesproken)
Gelukkig was er iemand toen zo lief de hond even daar weg te halen *LOL*

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:22

Vief en Renske: proficiat!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:39

Wij hebbennhier vanavond tentfeets. Ik doe zelf niet meer mee, ben een paar jaar geleden gestopt toen mijn beste vriendinnen er ook mee stopten maar Tom doet nog wel mee. Ben net even langs geweest om te kijken en toen ging het me toch regenen.... Dus het zal wel een lekkere baggerboel worden, toch jammer Huilen

Maar goed, ik heb er wel zin in. Is gewoon een vriendengroep die een feest organiseren, grote tent, muziek, bier en frisdrank en feesten maar Hyper!

Er komen tussen de 1000-1200 mensen op af en iedereen kan de hele avond onbeperkt drinken. Als je naar huis gaat loop je langs de fooienpot waar je geacht wort een leuke bijdrage in te gooien en dat komt tot nu toe nog elk jaar goed.
Toch best een bijzonder systeem vind ik!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:46

Nou ik ben weer terug van concours. Jemig wat een baggerveld was dat daar zeg. Het inrijveld was een imitatie van de waddenzee, meer water dan droge stukken. De ringen waren iets beter maar er laggen echt plassen in Nagelbijten / Gniffelen Kameel liep niet echt fijn, kwam ook wel gedeeltelijk door de ondergrond denk ik. Had 183 en 184 punten maar daar ben ik niet echt tevreden mee. Weet niet of ik nog prijs heb want ben direct naar huis gegaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:23

Bij ons is de bodem super Anthea.

Bitwise had 177 in het M2. Was wel terecht. Morgen nog een poging.
Kaatje had 193 en toch nog een 2e prijs. Ik ga zometeen even haar eerste dressuurlintje aan haar laten zien en meteen wat brokjes erbij, zodat ze het morgen weer zo wil doen Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:42

Ik ben net weer terug Dromen
Onze bodem was echt super Ja Half negen waren we er al. Springen ging keurig foutloos. Dus barrage helaas niet ingebouwd. Barrage ging ook goed, op het laatst besloten om erg kort naar de dubbel te wenden. Dat ging helaas niet goed, had iets te weinig druk, Lipso was wat overdonderd en toen stopte die. Weer aangereden toen wel om de hindernis heen en toen foutloos verder gesprongen. Achteraf wel spijt van gehad want ondanks mijn weigering had ik nog een tijd in de 49 terwijl de winnaar geloof ik 41 had. Maarja achteraf he Knipoog De winnaar kon ook €250 [!!] verdienen dus dan neem je al snel wat extra risico. Toch weer 2 winstpunten. Nog eentje dan mogen we al weer M starten Wow!

Daarna heel lang gewacht op de dressuur. Hij liep met losrijden wel erg fijn, maar in de proef ging het mwhahh. Vader vergat nog een keer wat voor te lezen. Had het al wel voorgelezen maar veels te vroeg waardoor toen ik afwende ik alleen het H linkerhand verstond. Was al bij H toen ik me bedacht dat ik toch nog iets had moeten doen. Juist ja achterwaarts. Dus dat maar bij H gedaan Bloos Verder was 1 keertwending nog knudde en de eerste middendraf was een beetje magertjes toen zat proef 1 erop.

Proef 2 had best wat kunnen worden, maar alle 3 (ik, lipso en mijn vader) waren niet echt geconcentreerd. Al bij de door het S van hand veranderen lette Lipso niet goed op en lag hij bijna op zijn snufferd. Verder besloot hij nog voor de keertwendingen al stil te staan Bloos Toen begon het inmiddels ook wat te regenen. Ik hoorde opeens niks meer dus ik riep zo van "Wat moet ik doen!!" Zie ik me vader de hemel inspecteren Clown Ik lachen, hij lachen en toen heb ik de proef maar een beetje op de automatische piloot uitgereden. Lipso maakte het nog helemaal leuk door bij het uitstrekken de hele diagonaal te gaan galopperen Huilen van het lachen

Na alle Examenstress, Lipso die gisteren door iemand anders is gereden, etc. Was de dressuur echt iets te veel van het goede..
Punten weet ik niet, zijn maar gelijk naar huis gegaan en waren net in de auto toen het keihard begon te regenen Vork]

Maar ik ben geslaagd Go jij! Go jij!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:47

dan was je net op tijd in de auto Vief Haha!
Gefeliciteerd met je winstpunten in het springen!

Scum en Bitwise: jammer van de M2 maar super van Kaatje! Gefeliciteerd Cool

Dat concours waar ik was hadden ze 3 dagen achter mekaar wedstrijden, vanaf donderdag dus daardoor was het hele veld vertrapt denk ik

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:49

Balen van de bodem Anthea, wel netjes van je winstpunten!

Vief: jammer van de barrage en de dressuur, maar toch super dat je er weer 2 wp bij hebt met springen! Je gaat echt ongelofelijk hard Wow!

Scum/Bitwise: wat super van Kaatje!! Cool Jammer van Online..

Ik ga m'n zadel maar eens invetten (héél erg nodig Haha!)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:50

Scum & BW: morgen weer een kans voor Oro, wel heel fijn van Kaatje. Zo te lezen gaat zij echt met sprongen vooruit in de dressuur! Toppie.

Anthea, jammer dat je zelf niet tevreden bent, maar toch gefeli met je wp's!

MJ; dat wordt wassen morgen als het idd een blubboel wordt bij het tentfeest.

Vief, zonde van die stop in het springen, maar je hebt er in ieder geval wel voor gereden! Jullie gaan al als een speer, dus die ene stop is geen drama. Alweer bijna M met springen, goed hoor! Ga je ook direct over als je mag?
Jammer van je dressuur, maar ook daar geldt eigenlijk hetzelfde als ik zei van je springen. Knipoog

Morgen mag ik weer eens! Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:53

jipje_niekje: Fijn dat je Clubdag zo leuk was Haha!
Hoe ging het in Wijhe?

SGWuppie: Balen zeg. Hoe loopt Wup nu?

Hilde: Fijn dat Uk lekker liep Pling

Simmie: Dat is inderdaad al weer een poosje geleden!
Alvast heel veel succes Lachen

Ik denk wel dat ik vrij snel M ga springen Ja
Hij springt gewoon zo fijn Lovers

Andrea: Fijn dat het zo leuk was!
Hoe beviel je stevige bikini Haha! ?!

Scum: Jammer van Online, maar super van Kaatje OK dan!

Anthea: Jammer dat je niet lekker gereden hebt. Toch wel nette punten Lachen
Weer twee winstpuntjes erbij!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:13

Ik heb trouwens een Primeur Vork
Haha ik heb de aller eerste dressuurfoto's van Sunny en Renske gemaakt Haha!

Zal ze er zo even opzetten Ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:28

Foto's van Renske en Sunny CH Empe, M springen

Afbeelding
Hindernis 1

Afbeelding
Zoek de verschillen Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:40

Doei!

Andrea: fijn dat zeilkamp leuk was! Lachen
Anthea: balen van de bodem zeg.. toch nog mooie punten! Lachen
Scum: super van Kaatje! Gefeliciteerd! Volgende keer beter voor Bitwise!
Vief: gefeliciteerd met je winstpunten! Jammer van de dressuur maarja.. volgende keer beter! Knipoog Mooie foto's ook van Renske!
SGWuppie: balen van Wup zeg Ach gut

Ik zou vanmiddag eigenlijk Ollie mogen rijden van Wollie, omdat ze het nog al druk heeft met de pup Knipoog Maar helaas gooide een paar onweersbuien roet in het eten Clown Ga waarschijnlijk morgen even rijden.. Ice (pup) is trouwens super lief!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:49

Balen van de bodem Anthea, maar gefeliciteerd met je winstpunten Lachen

Scum & Bitwise: Jammer van Online, maar super van Kaatje *LOL*

Vief: Gefeliciteerd met je winstpunten, nog wel jammer van je weigering. Maar jullie gaan al zo snel Tong uitsteken!! Jammer van je dressuur, maar volgende keer beter! Mooie foto's trouwens Lachen!

Tessa: Het heeft wel even aardig geregend he!! Soo, echt hard ineens..
Ik zag je volgens mij vanochtend voorbij komen bij ons Knipoog, ik stond net uit de wei.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:29

Vief: Gefeliciteerd met je winstpunten in het springen, jullie gaan echt als een raktet Knipoog En jammer van je dressuur, maar ja lol onder de proef mag ook wel eens!
Anthea: Jammer dat het voor je gevoel niet zo fijn ging, maar wel weer 2 wp'tjes
Bitwise en Scum: Oeps Kaatje wordt echt nog een dressuurpaard Duivel En jammer van Oro, maar morgen nog een herkansing.
Tezz: Balen van de omweersbuien, hadden wij ook last van.
Andrea: Fijn dat het leuk was op zeilkamp, ik ben een keer een week in giethoorn geweest, maar was niet echt mijn ding. Maar heb toen ook wel heel veel lol gehad (zijn midden op het meer gezonken met de boot Haha!)

Ik ben net terug uit Wijhe. Jipje liep niet zo heel erg fijn, hij was behoorlijk fris en ik verrichte bijna bodeminspectie Tong uitsteken . Toen toch maar de ring in en door het gedoe op het voorterrein vond ik het net een beetje te afwachtend allemaal. De jury blijkbaar niet en ik kreeg 201 punten en bleek later 1e te zijn. En dat in de selectie proef in overijssel. Toen mocht ik gelijk door naar de 2e proef, maar ik kreeg kramp in mijn voet. Dus ik even naar de jury gegaan om te vragen of ze nog even kon wachten, dus mocht ik even een paar minuutjes stappen, totdat het weer beter werd. Ik was toch de laatste starter al. Iets meer eraan gereden en daardoor van 1 middendraf een middengalop gemaakt Tong uitsteken . Uiteindelijk beloond met 193 punten en een 6e prijs. Jipje heeft het dus wel weer verdiend voor vandaag.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:05

Vief, ik vond je dressuur goed hoor Lachen

Scum: Wat goed van Kaatje!

JN: Goed gedaan, dressuurprikker Tong uitsteken

Ik had vandaag met Sunny concours, had een balkje met springen. Reed de wending niet mooi, maar verder ging het wel fijn Lachen Vief, bedankt voor de foto's. Ik mag alleen wel wat vrolijker kijken Tong uitsteken
Met dressuur ging het niet echt goed, maar ik kan veel slechter Knipoog Ik had 174 punten... niet echt goed dus, maar ik kan me er niet echt druk om maken.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:10

Renske: Wel mooie foto's van jou en Sunny hoor! En ik ben GEEN dressuurprikker. Ik doe soms alsof Haha!

Vief: Wat kan jij toch een mooie foto's maken!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:11

Zo J_N!!! Jij hebt even je slag geslagen Haha!
Het ging zeker in de lucht zo'n galop-middendraf!

Renske vertelde me net dat ik in de eerste proef 183-2 had en in de tweede 174.
Hahaha wat een giller die punten voor de tweede proef Clown

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:12

Maar echt een leuk concours, vond ik. Voor het L eerste prijs 250 euro. (die helaas net aan de neus van Vief voorbij ging) en voor het M/Z en ZZ eerste prijs 500 euro.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:16

Ja ik vond het ook echt leuk Ja