[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:36

Ik mag ook niets doen, ja wachten, ik moet alleen zorgen dat ik ritme heb en zeker niet de laatste paar galopsprongen wegdrukken.

Mag wel eens iets sluiten of been bij als ik zie dat het niet past, maar ik mag zeker niet gaan mikken.
En als ik het niet zie, dan vertrouw ik erop dat Rabette de afstand wel ziet Clown .

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:36

Haai! Knipoog

Meld me ook weer eens...

Wat betreft het eten... meestal nam ik genoeg voor mezelf mee op wedstrijd. Dat at ik meestal op de terugweg pas op Bloos En als ik laat thuis kom, dan eet ik meestal niet meer of net een boterham. Als ik dan wel iets warms ga eten, dan heb ik daar snachts last van... Tong uitsteken

Wat lessen betreft.... ik ken het!
Met springen had ik op mijn vorige vereniging een ander probleem. Als ik een rondje moest springen was het altijd in een keer goed (of de knol nou een of drie meter te vroeg afging, dat maakte niet uit!! Boos! ). De anderen moesten hetzelfde rondje altijd 3 of 4 keer doen voor dat het helemaal goed was en alles goed paste. Als ik daar iets van zei was de reactie: ja maar jij rijdt cross... Stoom uit je oren Bloos! Wow!

Alsof een paard dan ineens niet fatsoenlijk een parcours hoeft te kunnen springen!! Bloos! Stoom uit je oren

Ben toen maar op zoek gegaan naar een andere instructeur!!

Nu zit ik met een dressuurdilemma.... Krijg amper aandacht en kan eigenlijk beter thuis blijven... Maar eens zien hoe ik dat op ga lossen...

Straks eerst naar Cavalia!!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:38

scum: ik bedoelde eigenlijk oefenspringen in Velden

Het is nog niet zo makkelijk om een goede springinstructeur te vinden die nog plek heeft en een beetje betaalbaar is. Daarbij heb ik zelf zo'n idioot drukke agenda dat de instructeur moet kunnen wanneer ik kan Bloos Daarom zou clubles ideaal zijn maar ik heb steeds meer het gevoel dat ik iets anders moet proberen, misschien Rob eens een belletje geven (Suus ??)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:39

leuk crosskip! En bizar, jouw springles Juist een crosspaard moet je goed kunnen plaatsen *LOL*

GvdT, jouw instructeur zou de mijne kunnen zijn *LOL*

Rob's springles is super, ik moet ook nodig weer die kant op Ja

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:41

Lielle, weet je het grote voordeel is dat ie zelf ook crosst Haha! Heb je nooit gezeur over crossen verpest je paard oid.
Dat komt dus ook al weer met Rob over een Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:42

Ja Mijn instructeur heeft heel vroeger ook nog wat gecrosst. Hij vindt het helemaal geweldig en is ook wel eens komen kijken bij trainingen en wedstrijden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:44

De hele familie Beukers heeft gecrosst, Ronald is nu nog de enige die het doet. En zijn neefjes en nichtjes.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:45

Toen die instructeur mij later een keer op concours zag springen (en het dus goed ging) kreeg ik wel een compliment dat ik um goed voor elkaar had. Dat vond ik dan wel weer top... Haha! (alleen had hij dat ook wel voor elkaar kunnen krijgen als 'ie wat aandacht eraan had besteed!!! Clown )

Moet zeggen dat de springles van Edwin Klokman erg goed bevalt.
Misschien dat ik af en toe maar eens een privelesje ga pakken bij hem... Cool
En idd Edwin heeft zelf ook een cross terrein in de buurt dus hij weet ook hoe het werkt.. Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:47

Ik heb alleen nog maar priveles (2 dressuur-instructrices) en eentje voor het springen. Ik moet er wel helemaal voor naar Montfort, maar ik ben er wel heel blij mee.
Vooral goede spring-instructeurs zijn hier in de buurt moeilijk te vinden, hoewel het stikt van de beroeps-springruiters.

Bitwise heeft ooit eens 20 min. priveles gehad van Wim Ernes. Peperduur, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat paard nog nooit zo goed heb zien lopen. Dat was echt fantastisch.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:02

ibonn: goed van je gespring!! Haha! gewoon vaker weg gaan Tong uitsteken

ja ene goede springinstructeur die ook nog eens goed bij je past is moeilijk te vinden!!
wij hebben hier eentje waar ik dus niet meer met mijn schimmel heen ga... dat klikt voor geen meter. moet het dier helemaal in elkaar rijden, liefst met de kop tussen de voorbenen Bloos nou dan is mijn schimmeltje lichtelijk beledigd Haha!
ik les nu bij een pc bouwer die hier in het Noorden de grote concoursen doet (Indoor Friesland enz) dan leer je veel qua lijntjes rijden enz. weet je ook eens hoe er vanuit een pcbouwer wordt gedacht Lachen
en verder bij iemand (waar Gomir ook wel les van had) die 1x in de maand de dijk over komt Haha! dat klikt goed, die heeft niet 1 ding hoe je moet rijden, iedereen is immers anders, dus hij past zich aan aan de situatie !! en dat vind ik wel knap, dat kan niet iedereen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:09

Wim Grens?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:11

nee, Wietse vd Velde

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:13

Zegt me niks. Maar ik zit ook niet echt in die regio Haha!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:53

Wim Grens heb ik vroeger nog les van gehad! Als het tenminste dezelfde is ..

Ik ga as zaterdag oefenparcour doen. Ik heb al heel lang geen springles gehad. Ik probeer zo min mogelijk te regelen dat werkt meestal het beste met Max Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:54

Zo, bikini geruild. Ze hadden deze klacht al vaker gehad.
Heb een andere uitgekozen, maar eigenlijk vind ik die lang niet zo leuk als die ik eerst had...

Vanmorgen stond er bij de nieuwe advertenties op de homa-pagina een oproepje met te pook heel veel of iets in die gedachte, had er naar gekeken en er stond een oranje helm-hoes bij.
Nu probeer ik die advertentie terug te vinden, maar dat lukt niet... Iemand tips? Want eigenlijk wil ik die hoes wel hebben voor zusje (die is oranje met groen aan het verzamelen)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:56

Laat maar, ik zocht bij alles voor ruiters maar de advertentie staat bij alles voor paarden...
Heb hem dus al...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:43

De instructeur waar ik weer regelmatig les van heb BT Knipoog (nu even niet natuurlijk, maar tot een paar weken terug wel)
Vind het altijd wel heel fijn dat hij kijkt hoe je het betreffende paard het beste kan rijden en daar dan mee aan de gang gaan ipv alles in een systeem persen. Hij werkt ook wel vanuit één systeem, maar toch net iets flexibeler en paardgericht.

Verder maakt het mij tegenwoordig weinig uit waar ik les. Als ik maar een parcours rond kan sturen en niet steeds van mijn paard af moet om te verhogen Clown Verder hoor ik eigenlijk zelden nog iets wat ik zelf al niet gevoeld had Bloos

Mooi dat het opgelost is Nickeltje.

Ik ga maar weer eens iets nuttigs doen Clown

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:25

gegroet allemaal! Ben weer terug van een onzettend gave vakantie, heb nog nooit zoveel gedaan, gezien, en uitgegeven!
Misschien kom ik nog een beetje tot bijlezen Bloos

eerst mn foto's uitzoeken anders liggen die net zoals die van de bruiloft over een jaar nog steeds te wachten....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 17:41

Doei! Hé Talida. Welkom terug.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:47

Ik heb ooit eens les gehad van een kerel van de oude garde die meent dat alle paarden robots zijn en dus hetzelfde werken. Hij had een hindernis opgezet en twee galopsprongen oid erachter cavalletti's (vanuit draf te pakken). Toen reedt ik Hercules nog maar een half jaar en toen lifte ik nog heel veel mee Haha!. Een rem was dus ook absoluut niet te vinden en ik ging dus in galop al struikelend over die balken heen!!! En dan maar op me schelden dat ik beter moest rijden (ja, ahum, dat gaat ook echt binnen 2 sec als je vrijwel geen ervaring hebt met springen Slapen ). Toen heb ik hem ook vriendelijk bedankt, met commentaar dat dit gewoon niet voor mij werkte. Toen ben ik de les uitgegaan met tranen in mn ogen..

De dressuur instructeur die ik heb is helemaal geweldig Haha! . Als manier 1 niet werkt, dan heeft hij nog wel een heel scala aan trucjes. Hij scheldt niet en blijft altijd geduldig (erg praktisch bij zon opvliegend persoontje als mij Koe ).

Nickeltje: fijn dat je hem kon ruilen!

Gomir: wel fijn dat je misschien weer iets anders hebt.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:49

Tal ik las iets over een virus? Heerst er Rhino bij jullie op stal of iets anders?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:19

Talida schreef:
eerst mn foto's uitzoeken anders liggen die net zoals die van de bruiloft over een jaar nog steeds te wachten....

Kun je die ook meteen even doen toch Knipoog

Mooi dat het zo leuk was!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:22

floor01 schreef:
Gomir: wel fijn dat je misschien weer iets anders hebt.

Wsl ga ik hem zaterdagavond halen als ik van het stalbezoek van het KWPN terug ben.
Zal wel proberen om zondag wat foto's te schieten(moet wel werken tot elf uur 's avonds dus wsl is enig geduld dan nog wel nodig Clown )

Het is wel een beetje dubbel om zo snel alweer met een ander paard aan de slag te gaan, maar het is eigenlijk een beetje toeval dat het allemaal zo gelopen is. En dan heeft het ook weinig zin om een paar weken te gaan wachten, omdat het allemaal net gebeurd is...Ik mis Otje er echt niet minder door als er een ander paard staat
(eigenlijk is dit volgens mij meer iets waar je je druk om maakt, omdat andere mensen dat doen, dus wsl moet ik daar maar gewoon mee stoppen op dit moment Bloos )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 20:24

gomir schreef:
Het is wel een beetje dubbel om zo snel alweer met een ander paard aan de slag te gaan, maar het is eigenlijk een beetje toeval dat het allemaal zo gelopen is. En dan heeft het ook weinig zin om een paar weken te gaan wachten, omdat het allemaal net gebeurd is...Ik mis Otje er echt niet minder door als er een ander paard staat
(eigenlijk is dit volgens mij meer iets waar je je druk om maakt, omdat andere mensen dat doen, dus wsl moet ik daar maar gewoon mee stoppen op dit moment Bloos )

* Edit * Moest pb zijn. Bloos

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:17

Hoera! Ik heb eindelijk mijn eigen laptopje met super snel internet. Nu kan ik in de avond uurtjes ook wat meer gezellig mee kwebbelen (als ik niet bij mijn paardje ben tenminste) want ik mis zo veel Tong uitsteken
Op mijn werk lukt het toch niet echt. Er wordt te veel over mijn schouder meegegluurd Boos!
Alles teruglezen ga ik niet redden denk ik maar ik probeer er weer een beetje in te komen Haha!