[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:18

GOEDGEKEEEEEEEUUUUURDDDDD! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 19:45

Jaaaa! Hoeraaaaaa *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:51

Ik ben zoooo blij echt! :D :D :D Ik had niet normaal veel stress op het einde toen ze de foto's bekeken, soms bleven ze langer naar een bepaalde foto kijken en ik dacht al van ooooo neeeeeee! Maar hij is volledig in orde! :D Wat een ontlading! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:51

Maar 't is ook gewoon zo'n zalig paard! Zo braaf, lief en dapper!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:56

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Hanne_SP schreef:
Maar 't is ook gewoon zo'n zalig paard! Zo braaf, lief en dapper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:07

Had het al gezien op FB, proficiat Hanne! Ik zou zeggen, geniet ervan met volle teugen en ik ben er zeker van dat Shuddy een dikke duim zou opsteken als hij geen hoeven had gehad :))

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:43

Zal ik zeker doen! Ik had dit nu echt nodig na al het slechte nieuws over Shuddy en m'n voet enzo. Nu heb ik weer zo'n boost gekregen om te revalideren! :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:48

Van harte proficiat!!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:06

Proficiat!!! Post maar lekker veel foto's zodat we kunnen meegenieten *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:05

Merci allebei! En vanaf hij verhuist is, zullen er wel meer foto's komen wss hehe. :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:08

Proficiat hanne!

Net ook super goed nieuws gekregen over mijn merrie. De pees is al voor 3/4 hersteld. De veearts was heel te vrezen. Ik mag terug gaan wandelen ♡

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 17:38

Fijn dat de pees goed aan het herstellen is! Dat is toch altijd iets delicaats!

Hoe was het in NL?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:01

Ik ben terug uit Ndl, heel heel tevreden!
Was een druk goedgevuld dagje, 2u over gereden en had maar op anderhalf uur gerekend...
Dressuur was wat onwennig, had thuis de proef 1x gelezen, verder niet geoefend, en het kwam allemaal wat kort op elkaar :+ toch nog 6e pl. Dan een foutloze jumping waar ik heel blij mee was, mooi tempo, goeie afstanden... Na 20 minuutjes de cross gestart, stond niet te hoog maar wel vrij technisch gebouwd vond ik. Wel super mooi verzorgd, veel afwisseling, verschillende sprongen die ik in België nog nooit gesprongen heb... Een echte aanrader!! Ik had mijn chrono aan, maar heb gewoon in een vlotte galop rondgereden, mij echt concentreren op de sprongen en niet op de tijd. We zijn foutloos geëindigd, met een 30-tal sec buiten tijd. Ik was echt tevreden!
Ben benieuwd naar de foto's! Madelene of winnie, weten jullie wie de fotograaf was bij het heksenoog?

Mila: goed nieuws voor je merrie!! Is ze intussen trouwens al gedekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:07

Ik ben nu pas thuis met het opgehaalde deken :')
Ben meegewerkt met Antonius als groom en idd hele mooie cross! Moest nadien nog bij vriendin deken ophalen en nu thuis. Ben serieus moe en morgen mag ik weer om 6u op voor mijn eigen wedstrijd. Ik ga daar weer een voorlezer zoeken, geen puf meer om de proef nog te leren. Laarzen zijn net opgeblonken, rap wat pasta gemaakt om te eten en recht mijn bed in...

Moet morgen nog paard poetsen en invlechten voor ik om 8u vertrek.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:48

Leuke resultaten zeg op de cross. Vrienden van mij moeten vandaag rijden in Zeeland. Schijnt wel de moeite te zijn. Mss toch op schrijven voor volgend jaar :-)

Ja ben heel tevreden met het resultaat. Ze is idd ook al gedekt geweest dinsdag weet ik of ze vol is of niet. :-)

Veel succes vandaag varekaj. Vaak reed ik mijn bestelling proeven na weinig slaap :-p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:39

Top Antonius!
Ik ben ook benieuwd naar verslagen van de andere crossers! ;)

Luxor verhuist volgende week in het weekend dichter bij mij, spannend!! :D Al ga ik in de loop van volgende week, wel eens of meer keer ernaartoe gaan. :)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:42

Proficiat Hanne!

Mijn verslagje van vrouwenpolder:

Dressuur was behoorlijk, had vorige week enorm slechte en koppige dressuurlessen gehad dus verwacht niet teveel en hoopte dat ze niet ging blokkeren. Het ging beter dan ik verwachte en 4de plaats met 51 strafpunten.
Jumping was echt zo'n zalige piste dus sprong ze wel goed. Ik had wat moeite met mijn afstanden omdat ze de laatste tijd enorm aan het veranderen is in haar galop (in positieve zin) waardoor ik er nog aan moet wennen. Maar ae sprong foutloos ondanks 2 slechte afstanden.
De cross was echt een leuke! Idd niet hoog en breed maar wel technisch met nieuwe dingen waar ik niet bij wist hoe ze het ging aanpakken. Maar ze deed het echt super!! 4de sprong was al een trakhener en ze ging erover joepie!! 6de hindernis echt een mega stomme weigering. Beetje zelfde verhaal als in de jumping, verkeerde afstand en ipv dat ik reed voor me afstand blokkeerde ik dus een stop. Gewoon terug opnieuw aangereden en juiste afstand dus geen probleem. De rest ging super goed! Ze was alert en dacht mee richting de hindernissen toe. Zat ook nog goed met mijn tijd terwijl ik zonder chrono reed. Maar 25 sec buiten tijd met m'n weigering.
Ik blik terug met een tevreden gevoel! Was veel beter dan in castenray. Volgende cross is Marchin M eind juni.

@antonius: bij mij stond er ook fotograaf bij de heks maar geen idee wie. Heb wel een mooie foto van eventingphoto.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 13:53

Ik heb de foto van het heksenoog van Znthonius gezien op fb!

Klinkt als een leuke cross daar!
Ga je 3 dagen naar Marchin Winnie? Ik wou ook geaag, maar voor 3 dagen op en af te rijden...

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:41

Ja ik ga de 3 dagen. Heb de vrijdag wel mijn proclamatie van het middelbaar. Maar paarden gaan voor dus m'n ouders moeten maar alleen naar mijn proclamatie gaan :p

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:20

Ik heb ook heerlijk gereden, en leuk ook om varekaj te ontmoeten!

Fijne dressuur.
Met het losspringen had ik 1x een mega waardeloze afstand, waardoor ik in mijn oude fout terugviel en mijn handen naar voren stak en zoiets had van...doe maar iets :roll: nou hij sprong dus niet maar dook naar rechts zodat ik er links vanaf kukelde 8)7 dom dom dom...maar ik weet nu wel dat mijn gecombineerde bodyprotector uitstekend werkt!! PANG!!!! en ik voelde niks van mijn val, alleen mijn heup doet vandaag een beetje zeer.
Uiteindelijk foutloos gesprongen, heel fijn gevoel. Sinds een paar weken doe ik met springen mijn sporen af, en daar is hij veel rustiger door.
Cross, ook mijn doel was foutloos, en tijd boeide niet. overal net iets meer tijd genomen en dan is met 20 hindernissen een minuut langer over de cross zo bij mekaar gesprokkeld.
Maar ik was foutloos rond!!!! dus ook ik kwam heel blij over de finish heen.
En de snelheid....die komt wel!!!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:39

Was trouwens leuk om je eens te zien Madelene :D Nu kan ik er ook beter een gezicht op plakken.

En ik wil foto's zien!

Goed, vanmorgen met slaapoogjes richtig de weide om Icaro klaar te maken. Had wat schrik voor de mist, maar dat is onderweg goed meegevallen.
Meneer was ronduit smerig. Hij lag nog te slapen toen ik aankwam, maar wel in een natte plek modder -O- Snel gevlochten, alles ingeladen, ergste modder er af en vertrokken. Halfweg de rit heb ik net geen hartaanval gehad. We staan aan een rood licht, ik vertrek maar wel rustig en ineens hoor ik ergens een toeter en de camionnette gaat alle kanten op. Kijk op de camera, zit Icaro met een voorbeen vast in zijn hooinet. Direct op kant gezet, die auto vliegt mij toeterend voorbij (is hij daarvan geschrokken en beginnen rondbouncen? Geen idee. Mijn hooinet hangt altijd minimaal op borsthoogte). Duikt paardmans onderuit in de laadbak. Ik denk niet dat ik ooit al zo snel mijn laadbak heb open getrokken... Hij stond rustig recht, been helemaal door het net en met een blik van "baasje, verlos mij eens". Ging gelukkig best vlot en makkelijk. Op zo'n momenten ben ik enorm blij met zo'n nuchter paard, die geduldig afwacht. Godzijdank niks van wondjes, hij was niet overstuur en de enige schade is een kapot hooinet.

Door alle commotie maar kwartiertje kunnen inrijden. En toch een nette proef kunnen rijden met alleen alweer problemen met de galop. Bij het inrijden springt hij op beide kanten prima aan, in een proef spant hij zich op als hij "galop" hoort of weet dat het eraan komt. Ga daar toch iets op moeten vinden.
Uiteindelijk 5e plek van 13 deelnemers met 180 punten. Het was een nette locatie met zandpistes, goeie verharde parking... De 2 volgende wedstrijden zijn weer daar, dus ik ga me alsnog inschrijven om die ook mee te rijden :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:19

oei varekaj, wat een commotie, gelukkig bleef je paard rustig. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:48

Het is echt een clown op momenten, gelukkig blijft hij rustig als hij zoiets uitvreet. Het is een moeilijke lader dus ik verwachtte me aan problemen om naar huis te gaan. Stap hij doodleuk die klep op alsof er nooit iets is gebeurd.
Echt, volgens mij zit er toch een goeie vijs los bij dat beest :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:13

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:10

Proficiat met de fijne ritjes dit weekend :) ! Klinkt als een fijne cross bij iedereen!

En top dat hij goedgekeurd is Hanne, je verdient het zeker na alles! Veel plezier ermee, ik kijk al uit naar je verslagjes :D !

Hier m'n "spring" merrie voor de 2e x gescand en ze is nog mooi drachtig, dus bon, het zal nu wel goedkomen denk ik. Eindelijk!

De eventingpony's van m'n vriend hebben een beetje "rust". De 6j (A'do) heeft best al wat gedaan dit voorjaar, en de 7j zijn we terug aan het opbouwen na z'n blessure. Binnenkort terug spring- en crosslessen en wat jumping doen. Volgende cross is pas M*erksplas en ervoor zijn er ook geen lrv tornooien meer ofzo...

Voor de 7j hadden we trouwens interesse, maar eerder door iemand die een braaf springpaard zoekt om max. 1m mee te springen. En wij vroegen wel de prijs van een eventingpaard die vooraan meerijdt in de L (en hopelijk ook einde van dit jaar nog eens een M loopt) dus ja, ik denk niet dat het budget helemaal zal overeenstemmen ;).

Einde van de zomer komt de 3j terug naar huis (zadelmak en lichtjes aangereden), dus er zal er ooit wel eentje wegmoeten...