[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:13

Roos, je kan zelf die cap samenstellen op Antares webiste en dan komt ook de prijs erbij.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:22

Goedemiddag, ik kom even binnenvallen :o :

De smid is vandag geweest voor Bam, blijkt dat hij gewoon een zoolzweer heeft aan het been en de kant waar de da dacht dat hij een verstuiking (of nog veel erger, wat aan zijn pees) had !
Nu is hij er gelukkig uitgesneden, morgenochtend even de da bellen om te overleggen maar volgens de smid is dat de reden waarom zijn beentje aan die kant zo dik en warm was en hij wat gevoelig liep.
Sinds het weekend is zijn been alweer mooi dun en koel, en Bam een stuiterbal met veel te veel energie :+ , dus het zou wel erg fijn zijn als hij weer gewoon aan het werk kan en we kunnen gaan voorbereiden op het crossseizoen :D !

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:26

Eef: dat is een mee valler! zeker als er aan een peesprobleem werd gedacht!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:29

Ik ben ook echt heel blij :D , het neigde al gauw meer naar een verstuiking omdat zijn been binnen 2/3 dagen alweer mooi dun werd, maar als het alleen maar een hoefzweer is is het helemaal mooi, dan hoef je niet zo voorzichtig en rustig op te bouwen met rijden als bij een verstuiking.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 02-02-11 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:30

Hoi,

Ruin lief is bij de fysio geweest en hij had pijn in zijn lijf. Nu is hij weer helemaal happy. Ik ben daarna naar de manege geweest want wilde even 10 minuten rijden. Sta ik daar met complete uitrusting maar zonder beugels :( . Die had ik er nog niet weer opgedaan na de zadelmaker. Balen! Paard even gelongeerd en daarna losgelaten. Hij heeft ook voor het eerst in 6 jaar losgesprongen en een lol dat hij had. Heerlijk <3 morgen met de merrie naar de manege. Helaas moet zij tot maart wachten tot zij naar de fysio kan. Er was geen plek voor paard nr 2 dus had degene meegenomen die het langst niet was geweest en waarvan ik dacht dat hij last van zijn lijf had.

Ik kreeg net een mail dat ik vanmiddag een functioneringsgesprek had met uitzendburo. Ik wist van niks en mijn collega uzk ook niet. Heeft de mits ons niet uitgenodigd. Erg handig maar helaas voor haar heb ik een vrije dag :D . Ik zit nog steeds op mijn contract te wachten van het bedrijf waar ik werk :D

Ga nu even eten, bijlezen en daarna weer aan de studie

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:30

idd! fijn nieuws dus :D

Caro: beugels vergeten hahaha niet slim, ik was een keer bij de oefencross in putten en toen was iemand zijn paard vergeten }:0 ik moet Beat ook leren vrij springen want ze gaat naar de keuring waarschijnlijk dit jaar.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:00

@ Sim mijn paarden krijgen 1x per maand of 1x per 2/3 maand dry needling. Helpt super. Doe het sinds een jaar ongeveer en het gedrag van mijn paarden is echt veranderd. Mijn ruin heeft regelmatig last van een dijbeenspier waarvan de fysio niet weet hoe dat kan. Hij heeft het maar op 1 plek. Merrie heeft vaak last van haar spieren tussen de voorbenen. Nu zijn mijn zadels goed en de fysio is geweest dus wij kunnen weer vooruit! Ik ga zelf ook geregelmatig naar de fysio dus waarom paard niet laten nakijken. Behandeling is nu 50 euro per keer ipv 40 maar ik heb wel een fijn paard.
@ TG leuk vakantie geboekt.
@ Noor mooi dat iedereen zich weer beter voelt en alles de goede kant opgaat :D
@ mistid ik heb nu een blackberry en vind hem top!
@ lau leuk een iphone. Dat is alleen touch toch?
@ snoekiej ik ben het er ook deels mee eens. Een aantal dingen kun je niet voorkomen ondanks goede training, verzorging en harnachement. Paard hoeft maar een keer uit te glijden in de wei of op stal vast te liggen maar in eerste instantie niks vertonen. Ik heb mijn ruin sinds november amper gereden maar er waren veel plekken op zijn lijf die pijnlijk waren. Is een tijdje terug weer eens onnderuit gegaan.
@ eef mooi dat het meevalt.

Mijn bak is ook nog lekker bevroren. De bovenste cm is zacht maar de rest is nog lekker hard. Niet rijdbaar dus. Denk pas van het weekend weer. Het wordt tijd want ik wil nog wat wedstrijden voor outdoor rijden in de M2. Nu zijn er fijne proeven. Ga snel even in de gaten houden waar je twee proeven kan rijden. Hopelijk kan ik eind van de maand weer starten. De basis zit wel goed alleen moet het knopje in het hoofd van paard even om :o
Wat een geld trouwens voor een cap. Ik wil ook graag een Charles Owen maar ga eerst kijken welke mij past en dan onthoud ik type en maat en ga op internet zoeken...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:02

Caro: Ben jij blond? :P I-phone is idd alleen touch. Maar ben nu al helemaal om :D Moet nog even wachten tot april wanneer mijn nieuwe abo ingaat voor onbeperkt internet, maar binnen huis pakt hij ons wireless signaal op.
Evony: Ook rechten dus :D Ben je niet bang voor het hoge collegegeld als je straks alsnog naar de uni gaat?

Karen: JIj gaat dus voor Renswoude? Ik zit dan net in Londen volgens mij en m'n moeder vertikt het om daar te rijden (en te betalen ;) ). Ze vind de (stallings)kosten die ze vragen echt te belachelijk.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:06

laura: Daar ben ik zeker wel bang voor maar ik kom een beetje uit een lastige situatie :o Ik was verre van een ideale leerling op de havo en ben dan ook een keer gezakt, verder vind ik het heel erg moeilijk om te leren, heb de neiging dingen voor me uit te schuiven, zeker als ik iets niet snap. Nu gaat het heel goed, ook omdat HBO voor mij echt goed te doen is, heb nog nooit een onvoldoende gehaald. Ben alleen bang om weer in mijn oude gedrag te vallen als ik naar de uni ga :o Al moet ik wel zeggen dat ik echt knettergek word van al dat groepswerk op het HBO }:0 Dus zit nog steeds af te wegen of ik toch niet eerder naar de uni overstap :Y)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:10

Renswoude was idd vorig jaar vreselijk duur! Al hoop ik er dit jaar wel te kunnen rijden, al zou ik dan waarschijnlijk net als Lau in een tentje moeten..... Brr lijkt me echt vreselijk, na de luxe van een vrachtwagen gewend te zijn!

Evelien, ik zag dat jullie op zoek zijn naar een vrachtwagen, die van ons is ook te koop.....Maar ik hoop dat het nog even gaat duren en ik er zelf nog een poosje in kan blijven sturen ;)

Lekker TG dat je een vakantie hebt geboekt! In mei pas, dan ben ik al lang weer terug uit NZ en ik moet nog boeken.....

Ik heb ook jaren een IPhone gehad en heb sinds een paar weken nu een HTC, vind deze echt veel fijner!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:13

@ lau ja ben net zo blond als jou hahaha. Ik ben er achtergekomen dat touch en ik op een mobiel niet kunnen samenwerken :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:14

Dat zou dan inderdaad een riskante overstap kunnen worden, Evony! ;) Ik ben in het eerste jaar ook flink op mijn snuit gegaan op de uni. Was ook geen vlijtige VWO-scholiere :P
@ Caro: fijn dat je ruin behandeld is!
@ Eef: gelukkig valt het mee met Bam!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:14

ik heb blackberry verkozen boven Iphone omdat ik mijn telefoon ook vaak in en rond de stal gebruik en die van mij trekken altijd mijn telefoon uit mijn jas/broek zak :+ waardoor ze wel eens door de stal vliegen en touch is dan toch wat gevoeliger :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:15

Noor: daar ben ik dus bang voor idd, denk dat ik beter nog kan ''groeien'' op het HBO en dan naar de uni is wat veiliger. Ik vind de studie echt heel leuk dat scheelt, ik kan nu voor het eerst ook echt uren leren voor een tentamen op de havo kon ik dat echt niet. Maar toch heb ik nog altijd een motivatieprobleem hahah.

TeeGee

Laura, Rem wil/kan niet in juni op vakantie en eind mei is ie jarig dus daarom maar de vakantie op half mei geboekt. Renswoude zou leuk zijn maar eerst kijken hoe Ttje het doet. Hoorde al dat Renswoude zo duur was afgelopen jaar.

Billy, vroegboekkorting :P en een leuk vooruitzicht :D

billy1

Caro de CO caps zijn in verhouding niet duur! Voor 150 euro heb je er eentje. Dat is wel heel ander geld dan ze voor een pikeur of Antares vragen. En dan schijnen de CO ook nog een stuk veiliger te zijn......

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:18

TeeGee schreef:
Laura, Rem wil/kan niet in juni op vakantie en eind mei is ie jarig dus daarom maar de vakantie op half mei geboekt. Renswoude zou leuk zijn maar eerst kijken hoe Ttje het doet. Hoorde al dat Renswoude zo duur was afgelopen jaar.

Billy, vroegboekkorting :P en een leuk vooruitzicht :D

Ja heerlijk om zo lang ergens naar vooruit te kunnen kijken. Al ben ik daar veel te ongeduldig voor :o Als ik bedacht heb dat ik iets wil doen dan moet het ook zsm gebeuren.....

Ik heb nog helemaal niet verdiept in de kalender maar is eerst Maarsbergen of eerst Renswoude?

Ik heb trouwens net even zitten kijken voor ticketprijzen naar NZ, helaas daar geen vroegboekprijzen ;(

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:20

Middag! :wave:

Ben ook bij Horse Riders Classics geweest voor mijn CO cap, om die te passen. Zag daar ook zulke mooie jasjes.
Top van Bam Eef! Hopelijk is ie snel weer de oude.
Mooi dat je ruin behandeld is Caro. :)
Klinkt goed die vakantie TG! Is Renswoude echt zo duur dan? Moet je je paard daar stallen?
Ik doe nu HBO en heb op de uni gezeten. Maar vond de uni veel fijner, niet elke keer in groepjes aan de gang en alles. Ga je september over Evony?

Ben ook weer terug van m'n tentamen. Ging niet zo goed als ik had gedacht van te voren. Hopelijk wel goed genoeg. Ga zo even lekker met Vero het bos in, grond ziet er wel onbevroren uit. Dan vanavond nog even oefenen voor praktijk examens. Maar moet even rustig aan doen, weer duizelig en koppijn. Ga als het na het weekend nog zo is toch maar even die neuroloog opbellen. Niet helemaal normaal dit.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:20

billy1 schreef:
Caro de CO caps zijn in verhouding niet duur! Voor 150 euro heb je er eentje. Dat is wel heel ander geld dan ze voor een pikeur of Antares vragen. En dan schijnen de CO ook nog een stuk veiliger te zijn......

CO caps vallen idd heel erg mee in prijs vind ik. Bij mij staat toevallig de goedkoopste ook nog het best, bij de show jumper krijg ik zo'n lang hoofd :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:21

Sann, ja moet je daar stallen. Ik hoorde iets van 275 euro???
Duimen dat je tentamen toch voldoende ging!

Billy, eerst Renswoude.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:21

Sann: ik denk dat ik het HBO eerst afmaak, ondanks idd het irritante groepswerk ik had dit blok echt een heerlijk groepje, het enige wat 1 keer voldoende was waren mijn 2 juridische adviesbrieven }:0 Liep ook niet echt lekker onderling!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:22

Ik ben niet zo'n fan van horse riders Cl. Heb daar tot twee keer toe een jasje van gekregen wat echt totaal niet paste, terwijl het op maat gemaakt zou zijn en ik ook echt geen afwijkend figuur heb..... Toen maar geld teruggekregen en ergens anders een jasje laten maken. Gelukkig wel nette service.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:23

275 euro? Jeetje. Dat is idd duur. Jammer, zou zo gaaf zijn als je daar kan rijden!
Hoelang moet je nog op het HBO dan? Je hebt dan iig wel een diploma mocht de uni toch niet zijn wat je er van verwacht. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:24

Ik moet nog 2 jaar hierna, zit nu in het tweede jaar dus ik ben nog wel even aan de studie ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:24

TeeGee schreef:
Sann, ja moet je daar stallen. Ik hoorde iets van 275 euro???
Duimen dat je tentamen toch voldoende ging!

Billy, eerst Renswoude.

Oke dan gaan we dus eerst nar Renswoude (als de eigenaar dat tenminste wil betalen...) Maarsbergen zal een stuk voordeliger zijn omdat dat een eendaagse wedstrijd wordt.
Normaal gesproken betaal je tussen de 150 en 200 voor een 1* Renswoude was echt veel duurder.... dat is dan incl stal en incl startgeld.