[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:20

leuke schoenen anja!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:35

zijn wel stoere schoenen anja!

Ik moet maandag en dinsdag naar barneveld voor school! Echt geen zin in. Zo vroeg!

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:14

stoere schoenen anja

Canter

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:20

Renskek, misschien kan je een jaar in het buitenland op een stal werken? Dan heb je er gelijk ook wat aan voor je talen. Als je verder echt geen vervolgstudie weet denk ik dat je dat best een jaartje kunt doen om daarna weer verder te kijken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:51

Vanmorgen had Online weer eens een briljante actie toen ik de paarden buiten ging doen.

Eerst Ienie buiten, die ging heel lief mee.

Oro aan de hand naar de wei gebracht. Ik loop dan via de rijbak naar de wei. Laatste stukje geef ik hem een zetje maar wat doet meneer????

Juist, hij draait zich heel baldadig om en wandelt terug de bak in. Aaaaaargh!
Ik erachteraan, maar hij steeds zo omdraaien dat ik hem niet kon pakken. Grrrrr!

Uiteindelijk heb ik hem opgejaagd. HIj ging toen rennen en zag dat er een manier was om te ontsnappen.....
DE WEI IN!!!!

En toen kon ik eindelijk 5 min. later naar mijn werk.

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:59

haha, leuk die paarden de wie in brengen Scum!

Ik heb altijd eerder een probleem met ze eruit halen (oftewel gras is belangrijker dan ik)..
of van die paarden die wat de wei uit willen rennen terwijl je er net anderen bij wil zetten...heeeel handig (not)

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:09

eruit halen is ook leuk ja.
Ienie gaat meestal heel braaf mee.

Online die kijkt je zo schuin aan en net als je hem wil pakken springt hij lekker opzij en galoppeert je al bokkend voorbij. Meestal de rijbak in.

Heel slim (not) want ik gooi dan de wei dicht en dan zit hij opgesloten. Dan moet hij eerst 5x gaan rollen en nog even proberen om tikkertje met mij te spelen voordat ik hem mag pakken.

Of ik ga gewoon de paarden voeren. Als hij die brokken hoort rammelen dan geeft hij het meestal snel op

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:15

Canter schreef:
Renskek, misschien kan je een jaar in het buitenland op een stal werken? Dan heb je er gelijk ook wat aan voor je talen. Als je verder echt geen vervolgstudie weet denk ik dat je dat best een jaartje kunt doen om daarna weer verder te kijken.

Dat is wel een goed idee!! Mijn profiel is ook veel met talen..En ga daarom eerst Mbo paraveterinair doen i.p.v HBO paraveterinair..
Heb ik eigenlijk nooit zo bij nagedacht

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:36

Ben ik ook weer es...
wel eenbeetje meegelezen
... lastige paarden van Scum die niet in of uit de wei willen

enne heb net bericht van Pleun gehad, dat ik ook mee mag crossen(trainen) in Renswoude zondag om 10.45 en om 14.00 vallen...
Hiephoi!!! En zo te horen wordt het ook lekker zwemweer

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:40

Wij gaan vanavond picknicken
Gaat m'n moeder allemaal lekkere dingetjes klaarmaken en dan gaan we die aan de overkant van de dijk bij een kolkje in het gras opeten

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:45

aaah leuk vief!!
Veel plezier!! met sam ernaast of blijft er dan niks voor jullie over??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:09

reeskees schreef:
Ben ik ook weer es...
wel eenbeetje meegelezen
... lastige paarden van Scum die niet in of uit de wei willen

enne heb net bericht van Pleun gehad, dat ik ook mee mag crossen(trainen) in Renswoude zondag om 10.45 en om 14.00 vallen...
Hiephoi!!! En zo te horen wordt het ook lekker zwemweer

Leuk dan kunnen we meeten!
Alleen de reden dat jij in onze les komt is weer minder, want je zal wel op de plek rijden van GvdT, die heeft juist afgezegd. Maar goed, zo blijft het aandeel bokkers wel hoog

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 17:10

toch niets vervelends met GvdT?

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:14

Gave schoenen anja!

BT Nee ik ga denk ik wel even kijken maar ik heb het even te druk met school...
Ga jij wel?

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:33

Lielle schreef:

ik begreep dat d'r paard net niet helemaal rad was, dus het kan meevallen. Maar dat is even afwachten denk ik.

Ik hoop niet dat ze het vervelend vindt dat ik dat hier plaats... maar ik denk het niet.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:39

renskek schreef:
Ik weet dus absoluut niet wat ik wil gaan doen na mijn VWO. ik wil graag iets met paarden, maar mijn ouders zijn het er niet helemaal mee eens. Nu dacht ik: Na mijn VWO 1 jaar volledig werken op een stal, en dan kijken of ik het nog steeds super vind, en dan een keuze maken. Is dit slim, of juist niet? Ik heb het er ook nog niet met mijn ouders over gehad.

Dat is niet slim Ik ben iig erg blij dat ik het niet gedaan heb. Je went aan het geld(ook al is het niet veel met zo'n baan ) en wsl vind je het na een jaar nog zo ontzettend leuk dat je nooit meer gaat studeren.

Werken in de paarden is niet zo leuk als het lijkt en je moet ontzettend goed zijn wil je met rijden je geld kunnen verdienen(en thuis al een flinke accomadatie hebben of een behoorlijk startkapitaal ). Natuurlijk kun je altijd voor een ander blijven rijden, maar dat gaat ook vervelen en uiteindelijk wil je altijd de dingen op je eigen manier gaan doen en niet op die van een ander

En stalwerk en groomen is nu heel leuk, maar wil je over 20 jaar nog steeds veel te hard en te veel werken voor minimumloon terwijl je zoveel meer kan En blijft het na zoveel jaar nog wel leuk?

Je kunt nu beter investeren in een goede opleiding zodat je later een goede baan hebt en de paarden als hobby erbij kunt houden
En dan kun je altijd nog wat in de paarden ernaast gaan doen of helemaal de paarden in als je een goede kans krijgt, maar dan heb je altijd iets om op terug te vallen!

(en je kunt mij op dit vlak best geloven, ik heb ook zo zitten twijfelen namelijk...)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:40

Jammer dat GvdT niet mee kan doen met de training Hopelijk valt het mee met haar paardje
De rest iig heel veel plezier daar!

Ik ga misschien mee naar Groenekan zaterdag, maar dan moet wel het grootste deel van dat artikel af zijn. Ga nu dus hard aan de gang! (ben al eerder weggegaan van stal vandaag )

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:41

Wat is er in Groenekan dan Gomir?
Groenekan ligt bij mij om de hoek namelijk.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:07

Concours Agterberg! Is dit jaar de laatste editie, moet erg leuk zijn (ik ben er nog nooit geweest en wil graag mee om te helpen, maar moet dan wel eerst dat artikel afhebben, want dat moet uiterlijk maandag ter correctie naar mijn begeleider... )

www.concoursagterberg.nl

gr_roos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:08

miss_jumpy schreef:
Lielle schreef:

ik begreep dat d'r paard net niet helemaal rad was, dus het kan meevallen. Maar dat is even afwachten denk ik.

Ik hoop niet dat ze het vervelend vindt dat ik dat hier plaats... maar ik denk het niet.

Nee hoor, alleen heb ik pleun nog niet gebeld, zat zo te balen in de auto terug van wat les had moeten wezen dat ik jullie eerst ge-smst heb.
Had ook meteen geen zin meer om Gomie te rijden

Rabette heeft wsl een spier of zo verrekt. Ze loopt niet kreupel, maar ook niet echt rad.
Ze plaatst links achter voor rechts ( achter natuurlijk )
Het rare is dat ze hem wel vol kan belasten als dat been het dragende binnenbeen is. Ze plaatst hem dan wel waar he hoort.
Als ze rechtsom gaat kan LA niet helemaal mee naar voor en zet ze hem dus voor RA.

Ze zal zich wel verstapt hebben, hoop ik.
Maandag komt de fysio en dan weet ik meer. Ik hoop dat ik Ede kan starten, maar ga niks forceren.

Als ik Ede niet kan starten en Maarsbergen ook niet kan ik dit jaar misschien nog L blijven rijden

Klinkt leuk Gomir.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:23

ik start de indoctro in het M hc waarschijnlijk

RK...even op je pb terug komend..ik zal even kijken, mijn vader is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis, weet het zelf ook pas net dus weet niet of ik naar les kom...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:25

Balen zeg, GvdT. Misschien inderdaad meer een hogere spier, die zorgt voor de voorwaartse beweging ofzo.
Gelukkig krijg je de fysio er redelijk snel bij!
Spierblessures kunnen erg meevallen. Misschien ziet de fysio maandag al niet veel meer!

Je hebt er gelukkig wel een positieve blik op, met je L starten

Ik ging er vanuit dat RK op jouw plek kwam, maar ben benieuwd wie er dan nog meer heeft afgezegd? Misschien esther weer, die was er natuurlijk de vorige keer ook al niet bij.

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:26

Biertabje schreef:
mijn vader is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis

Oh jee, hoop dat het niet al te ernstig is. Sterkte!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:47

GvdT schreef:
Nee hoor, alleen heb ik pleun nog niet gebeld, zat zo te balen in de auto terug van wat les had moeten wezen dat ik jullie eerst ge-smst heb.
Had ook meteen geen zin meer om Gomie te rijden

He potver zeg, nou sterkte in ieder geval en aai aan Rabette!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:01

BT: Hopen dat het niet al te ernstig is!