SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:11

wat zijn wet toch weer slim tjidde heb je hem gemeten dan

tjiddevw
Berichten: 195
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Westerbork!

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:19

Haha neej......hoefde hem niet te verhogen dus heb er geen aandacht aan geschonken

elise01
Berichten: 2761
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Wesepe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:47

Kim Gefelictieerd

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:57

Ik vond het een hele fijne cross.. vriendelijk gebouwd..
jammer dat de L pony's niks met de waterbak hadden (insprong ofzo) maar ik heb al gehoord hoe het allemaal kwam enzo dus dat snap ik wel.
verder vond ik het gras van de dressuurbanen wel een beetje vervelend hoog
maar de hindernissen vond ik wel erg leuk .. ik dacht eerst bij hindernis 11 dacht ik dat het was (met al die boomstammetjes) van woh dat is wel een flinke.. maar daar sprong die het fijnst over van allemaal ,,
en het was wel jammer dat het verschil in de hoogt en de klasses er niet egt was.. de L en M pony's moetsen over de zelfde hoogt.. alleen de M een lusje meer.. margoed het was de 1e cross.. ik denk dat daar volgend jaar wel meer aan gedacht zal worden

Sim
Berichten: 31485
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:13

Ik vond dat de organisatie iets beter had gekund. Neemt niet weg dat ik wel zeker heb gemerkt dat de organisatie zijn best heeft gedaan, maar toch een paar opmerkingen:

Gras dressuurterrein: veel te hoog (was al een paar keer gezegd, maar goed)

Dressuurringen moeten in de klasses B en L in ieder geval in de hoeken en op de lange zijden bij B en E zijn afgezet met hekjes.

Vreemd dat er geen DA-controle verplicht werd voor degenen die meededen aan de oefencross.

Er werd slecht aangegeven wat waar te vinden was. Bewegwijzering mag veel beter!

De cross vond ik leuk en goed gebouwd. Helaas heb ik de cross zelf niet kunnen rijden omdat mijn paard na de dressuur verhoging van temperatuur had.

Ik hoop wel dat er volgend jaar weer westerbork is met idd ook een klasse M en Z paarden.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:40

joop en chris mogen niet m en z bouwen dus dan zouden ze iemand anders moeten laten komen
ik weet niet hoe ze dat volgend jaar gaan doen
wat jammer voor je paard simmie

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:12

Ook nog ff een verslagje van mij.

Ik moest dressuur rijden in ring 2, 198 punten.
Springen ging foutloos.
De cross stopte ze voor de laatste hindernis, ik drukte door en toen sprong ze toch nog, maja toch een weigering. En ik heb er wat te lang over gedaan, maar dat wist ik van tevoren. Dit was onze eerste officiele cross en we hebben toch nog een winstpuntje en ik was erg tevreden *o/*

Ik heb niet veel bokkers gezien, alleen een paar in een flits Behalve Margriet dan, maar die zie ik wel vaker
(Ow je nummerdrager bracht geen ongeluk )

En de organisatie kon misschien op sommige (al genoemde) punten beter, maar voor de eerste keer georganiseerd vond ik het toch goed georganiseerd.

reeskees

Berichten: 1392
Geregistreerd: 28-07-05

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:26

Ondanks de regen hebben we gister toch best wel een goeie en leuke dag gehad. De vogeltjes bleven mooi fluiten en bij de lus die de L paarden/M pony's moesten maken geurde het heerlijk naar de meidoornbloesem

Had in baan 4 193 pnt. springen foutloos. Maar goed dat er niet op stijl werd gejureerd En de cross ook foutloos maar wel wat te langzaam. (misschien wel teveel genoten onderweg ) Sommige stukjes waren door de regen best wel slecht geworden (vooral het stukje na de piano)

Verder vind ik dat de organisatie best wel een pluim verdient zo voor de 1e keer. En ook een dikke pluim voor de hindernisjurys en alle ander mensen in het veld die de regen urenlang hebben getrotseerd

Kim, kylyco, ladyzwien, vief gefeliciteerd met jullie prijzen!
Net zoals de anderen al zeiden, had het gras wel een stukje korter mogen zijn.
Misschien was het ook wel handig geweest om meer DA te hebben. bijv 1of 2 die de paarden voor de cross controleren en 1 die de paarden na de cross controleren. Door de korte tijd die er nu tussen springen en cross zat, waren een aantal combinaties te laat voor de cross. (dit is wel weer goed opgelost doordat ze iets later mochten starten)
Enne Joop en Chris gefeliciteerd dat jullie nu echt crossparcoursbouwer zijn!

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:31

Nou iedereen gefeliciteer! Idd de organisatie kon op sommige punten wat beter. En de onervaren hindernisjurys waren wat laks in het begin. Ook irri dat veel niet wisten hoe die portofoon werkte.

Nou ik stond bij hindernis 5 de piano. We hebben 2 vallen gehad maar niks ernstigs. De 1e is verder gegaan en de 2e kreeg het paard niet meer de afsprong af!

Sandra nee gelukkig niet zeg! Dan had ik hem zelf ook nooit weer omgedaan!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 23:18

mooi dat jullie genoten hebben!
RK heb vanmiddag nog de groeten gedaan aan J.B.!!!

de indoctro liep in westerbork trouwens nog naar een 5e prijs in het L best knap weer voor de eerste keer (heeft jaar op rust moeten staan)

Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 00:03

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=593728


Hier mijn topic..+verslagje..


Was mooie cross, jammer dat ik er alleen weinig van meegemaakt heb ...hahaha maargoed was leuk jullie weer te zien, alhoewel ik alleen Vief en Kim heb gezien...Een fjord is dan ook makkelijker te herkennen....

En elise jou heb ik inderdaad ook nog wel gezien met inspringen

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:13

tjiddevw schreef:
Even een vraagje.....Hoe vonden jullie het algemeen?? De organisatie...cross....dressuurterrein enz. Gewoon nieuwsgierig en tips zijn altijd welkom!!


Ik heb nog wel een paar puntjes:
- Meer verschil in de hindernissen voor de verschillende klasses. Zo had de L best het boompje in de waterbak kunnen springen bv.
- Bij de ene laatste hindernis was er nog een paadje naar de weg. Misschien slim om daar de volgende keer een lint te spannen. Stel dat er iemand afvalt dan kan de pony de weg niet oprennen, wel zo veilig!
- Misschien een extra Dierenarts want dat schoot dus echt niet op Wat een gedoe zeg
Wel fijn dat ze later binnen konden stappen.
- Springen liep voor mij opeens heel erg in. Maar als er tijden voor je naam staan mag je gewoon op je eigen tijd starten!
- Prijsuitreiking voor de B-pony's hadden wel wat eerder gekund. Vond het een beetje banketstaaf om om 5.15 uur je bed uit te gaan en dan pas om 21.30 uur weer thuis te zijn terwijl je al veel eerder klaar was. Misschien een idee om voor de vroege klasses een eerdere prijsuitreiking te doen?!

Verder vond ik iedereen erg aardig en was het een leuke cross. Volgend jaar kom ik zeker weer

elise01
Berichten: 2761
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Wesepe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:15

Men_Sven leuk topic, heb al gereageerd

tjiddevw
Berichten: 195
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Westerbork!

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:30

Citaat:
- Prijsuitreiking voor de B-pony's hadden wel wat eerder gekund. Vond het een beetje banketstaaf om om 5.15 uur je bed uit te gaan en dan pas om 21.30 uur weer thuis te zijn terwijl je al veel eerder klaar was. Misschien een idee om voor de vroege klasses een eerdere prijsuitreiking te doen


Dit is express zo gebeurd zodat gewoon alle prijswinnaars evenveel aandacht kregen. Meestal is het zo dat bij de laatste uitreiking bijna niemand meer is. Dit zal jij ook niet leuk vinden. Bij samengestelde wedstrijden bij mennen gebeurd ook alles in een keer aan het eind van de dag. Dit is gewoon veel socialer naar elkaar toe. Dus reken er maar op dat het volgend jaar gewoon zo blijft!

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:37

dat zou voor mij (kom uit Brabant) een reden zijn om niet te komen, als het voor mij relevant zou zijn (ik start trouwens M, dus ben een van die combi's aan het eind). Het is toch al een lange dag en dan is een prijsuitreiking vlot na de rubriek wel zo prettig.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:58

tjiddevw schreef:
Citaat:
- Prijsuitreiking voor de B-pony's hadden wel wat eerder gekund. Vond het een beetje banketstaaf om om 5.15 uur je bed uit te gaan en dan pas om 21.30 uur weer thuis te zijn terwijl je al veel eerder klaar was. Misschien een idee om voor de vroege klasses een eerdere prijsuitreiking te doen


Dit is express zo gebeurd zodat gewoon alle prijswinnaars evenveel aandacht kregen. Meestal is het zo dat bij de laatste uitreiking bijna niemand meer is. Dit zal jij ook niet leuk vinden. Bij samengestelde wedstrijden bij mennen gebeurd ook alles in een keer aan het eind van de dag. Dit is gewoon veel socialer naar elkaar toe. Dus reken er maar op dat het volgend jaar gewoon zo blijft!

Sorry maar ik zou het socialer hebben gevonden als er met de vroege starters rekening was gehouden
Nu zie je ook dat de mensen die niet goed genoeg gereden hebben om in de prijzen te vallen ook weg blijven. Waarschijnlijk zouden die wel gebleven zijn als de prijsuitreiking gesplitst was. Zoveel mensen waren er nu ook niet bij de prijsuitreiking! Echt alleen de mensen die zelf een prijs hadden + aanhang!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:51

Inderdaad, als ik geen prijs heb ga ik ook niet wachten tot de prijsuitreiking is, als het een beetje snel na de uitslag is dan blijf ik meestal nog wel even.

Verder ben ik het eens met de punten die iedereen al genoemd heeft, vooral de extra dierenarts en de bewegwijzering, we konden eerst de start van de cross niet vinden...

Maar vind het hartstikke knap dat een vereniging het aandurft een samengestelde wedstrijd op te starten! Verder ook goed georganiseerd en een pluim voor alle vrijwilligers!

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:00

Wij zijn allemaal weggegaan vóór de prijsuitreiking.
Echt hoor daar ga ik niet zolang op wachten.
De kans was klein dat een van ons gewonnen had en we moesten nog een paar uur rijden!

Als de prijsuitreiking nou eerder was geweest hadden we gebleven want het zou wel gezellig geweest zijn.
Enne Tjidde, je moet niet om commentaar vragen als je er niet mee om kunt gaan. Vief bedoelde het aardig

Zelfde commentaar verder als de anderen. Ik heb op zich wel lekker gereden.

Het gras was jammer maar niet heeel erg
de dierenarts vond ik echt irritant!
Gelukkig konden we een beetje binnen stappen met die paarden.

Suggestie voor volgende keer: Een grote tent erbij zodat daar bijv. de prijsuitreiking gehouden kan worden en het verkoopstandje kan staan.
Nu ging iedereen die wachtte op de keuring binnen stappen en je had er een aantal gekke knollen tussen!
En er gingen er een paar (bijna) rollen. dan hou je ook niet zoveel ruimte over!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:01

Nu ook nog even een verslagje van mij:

De dag begon al vroeg, kwart voor 5 ging mijn wekker. Rond kwart over 5 naar stal gesjeest en Madine stond nog helemaal schoon op stal Even gevoerd, de knotjes erin gewerkt, nog even gepoetst en in de beschermers, op naar Westerbork!
Onderweg begon de zon te schijnen dus ik werd een beetje te positief over het weer volgens mij...
In Westerbork aangekomen even startnummer e.d. opgehaald en ja hoor, het ging regenen! Aargh, dus in de trailer zoveel mogelijk opgezadeld. Het werd maar niet droog dus voor de rest moesten we in de regen klaarmaken. En ja, ik sta klaar om op te stappen, gaat er een jochie vlak naast Madine een paraplu uitklappen. Dat ging dus he-le-maal mis, ze vond het doodeng. Ik denk toch dat dat nog te maken heeft met afgelopen winter, die jagers hebben vast iets bij zich gehad wat op een paraplu lijkt. Maarja goed, maar even ergens anders naar toe gegaan en geprobeerd haar rustig te krijgen. Dat duurde erg lang maar na een halfuurtje had ik haar toch erg lekker aan het lopen!
Toen mocht ik de ring in... Er stonden camera's naast de ring met paraplu's dus dat was weer eng, ook zag ze in de verte steeds iets wat ook erg interessant moet zijn geweest. Dus steeds als ik die kant op moest rijden kwam het hoofd er weer op. Maar ik ben de proef heelhuids doorgekomen, wel wennen hoor die nieuwe proeven Maar het was uiteindelijk nog goed voor 176 punten, viel dus nog mee.

Toen zijn we de cross gaan lopen, vond het een fijne cross om weer mee te beginnen, wel erg veel water overal
Tussendoor even gechilld in de auto en de cross na een uurtje nog een keer gelopen en kwamen we een klasgenote van me tegen. Na m'n presentatie over eventing was ze toch wel erg nieuwsgierig geworden haha.

Daarna alles klaargemaakt/ingepakt (inclusief nieuwe beenbeschermers van Canter ) voor de cross en even op het dressuurterrein losgereden. De inspringbak was behoorlijk modderig dus ik heb maar een paar sprongetjes gemaakt. Ze trok behoorlijk op de sprong aan maar sprong verder wel goed.
In de ring liep ze erg lekker! Moest haar wel flink bij me houden maar ze was goed te rijden. Had 1 balkje, de afstand klopte niet op 1 hindernis, moest haar toerijden om geen balk te krijgen maar omdat het zo glad was had ik liever een balkje dan onderuit te gaan. Dus maar teruggereden met als gevolg dat ze er te dicht onderkwam, maar ach, ze sprong verder super!
Bij de dierenarts alles goed, ze had een hartslag van 52.

Op naar de cross!! Het inspringterrein was daar helemaal verschrikkelijk, heb 2 galopjes gemaakt en 1 sprong. Het was daar verder echt niet te doen. Dus even later naar het starthok en ik vond die starter irritant Hij telde een beetje vaag af, maar goed, het is wel goed gekomen
Goed weg en ik dacht dat ze op hindernis 1 even wat aanmoediging nodig zou hebben omdat we een halfjaar niet gecrosst hebben, maar dat bleek helemaal niet nodig. Ze trok bij hindernis 1 al op de hindernis aan Ik miste wel even de afslag naar hindernis 2 en 3 maar dat was snel hersteld. Combinatie ging super!
Hindernis 4 ook goed, 5 was een leuke hindernis Piano op en af. Ging ze erg simpel doorheen! Hindernis 6 was een grappige boomstam, hondenhok ging goed, op de "picknickbank" op de hei hadden we een iets mindere sprong omdat het niet helemaal paste, kwam omdat ik haar heel erg terug reed omdat het daar zo glad was. Het landhek en 10 gingen goed, hindernis 11, de houtstapel ging super! Was toch best een pittige voor de B maar ze nam een flinke sprong Sprong voor het water was geen probleem en ik wou haar voor het water (je moest er alleen even doorheen) wat terugnemen maar mevrouw had blijkbaar zo'n zin in het water dat ik er maar gewoon in een lekker galopje doorheen ben gegaan, er zat echt geen enkele twijfel in! Hindernis 14 en 15 ook geen probleem en alweer gefinished. Wel iets buiten de tijd maar heb ook rustig aan moeten doen op veel stukken ivm de gladheid.
Was wel een kort crossje! Had zelf totaal niet het gevoel dat ik een cross had gereden en Madine al helemaal niet volgens mij Even naar de dierenarts, alles was goed, hartslag van 64 en ze vond dat ze er goed uit zag!
Daarna werd ik nog weer een keer aan m'n kop gezeurd over die film die van iedereen gemaakt is, werd wel een beetje gek van die lui, wat kunnen die zeuren zeg!

Maar ik heb weer lekker gecrosst, zit alweer op 12 winstpunten, ze heeft alles nog foutloos uitgelopen. Had een 7,5 voor stijl binnen. Dus nu moet ik ook maar een keer naar de L

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:17

Leuk verslagje Andrea
Ik lees net mijn stukje nog even door en zie dat ik 21.30 uur heb staan, dit moest 20.30 uur zijn, excuses!!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: SGW Westerbork; Starttijden en voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:56


Rosalie123

Berichten: 1872
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Peize (Dr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:13

Ik heb jammer genoeg alleen dressuur foto's, en die vind ik niet de moeite waard om op bokt te zetten
Ik heb trouwens Men_Sven wel gezien, ze stond geparkeerd zo ongeveer voor ons En ik heb dr nog wel zien losrijden met dressuur, zien springen en nog wel meer. Alleen ik heb er niet meer aan gedacht om ff een praatje te maken

Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:46

Rosalie123 schreef:
Ik heb jammer genoeg alleen dressuur foto's, en die vind ik niet de moeite waard om op bokt te zetten
Ik heb trouwens Men_Sven wel gezien, ze stond geparkeerd zo ongeveer voor ons En ik heb dr nog wel zien losrijden met dressuur, zien springen en nog wel meer. Alleen ik heb er niet meer aan gedacht om ff een praatje te maken



Nou...waarom heb je dan niks gezegd hahaha had je gewoon even moeten zeggen joh;)...

Nou dan plaats je de foto's hier ?

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:02

Ik heb helemaal geen foto's ik baal echt!
Die fotograven van tegenwoordig zijn ook niet meer de bikkels die ze waren!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:03

Onide schreef:
Ik heb helemaal geen foto's ik baal echt!
Die fotograven van tegenwoordig zijn ook niet meer de bikkels die ze waren!


Nee, dat vind ik dus ook zo jammer. Normaal gesproken is er bij elke SGW wel minstens 1 fotograaf.