[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:15

Ik zal zeker proberen om filmpjes/foto's te maken ;) zoek tegen dan jullie startnummers wel eens op. Hij is dit jaar 11 geworden. Hij is behandeld met ontstekingsremmers (infiltratie met betamethason) in beide spronggewrichten. Heb wel heel veel vertrouwen in de behandelende dierenarts, J.eroen D.eclercq, hij is samen met Jef de dierenarts van de Belgische ploeg, en een hele goeie vriend van mijn lief. De kans dat het terugkomt is reëel, hij rekent op 1 jaar zonder problemen. Maar zou geen probleem mogen zijn voor de "sport" volgens hem (binnen zijn huidige grenzen natuurlijk). Vrij "standaard" probleem naar het schijnt... Toch stom, want ik sprong sowieso al weinig om hem niet onnodig te belasten. We zien wel :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:34

Das ne goeie idd, daar gaan ze op stal ook met de paarden en die komt nu ook voor de shetlandertjes van vriendjes ouders :D.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:37

Niet wanhopen, mijn Fi heeft 2 jaar terug een peesblessure gehad aan beide voorbenen en zij crosst nu terug en zit steeds in de prijzen *hout vasthouden*. Ze kan uiteraard hervallen, maar goed, wat we nog kunnen doen, dat doen we toch maar mooi :)
Maar ik hou er uiteraard wel rekening mee in mijn training. Zo spring ik thuis niet meer, enkel op wedstrijd, waardoor ze minder de zware belasting op die benen heeft. De routine zit er wel wat minder in, maar goed, afgelopen weekend sprong ze toch correct dus het kan wel. Ik rij thuis nu in de zomer ook niet in een zandpiste maar op een grasveld dat vrij hard ligt, om te vermijden dat de hiel wegzakt in het zand. En we doen ook geen specifieke conditietraining meer, enkel nog dressuur en rustige wandelingen. Voor L heeft ze ruim voldoende conditie en heb besloten dat ik al zeker dit jaar niet hoger start. Als ze recht blijft, misschien volgend jaar terug M maar de schrik zit er bij mij wel in dat ze zou hervallen, want hoe hoger je rijdt, hoe meer risico (in mijn ogen).
En de vraag blijft ergens wel, waarom kreeg zij die blessure. Ik spring met al mijn paarden weinig, meestal maar 1x om de 10-14 dagen, om net blessures trachten te mijden, en dan zie je anderen die jaren aan een stuk bijna dagelijks springen, wekelijks wedstrijd en die mankeren niets...

Als ik het goed begrijp is de behandeling dus na +/- 1 jaar uitgewerkt? Kan je jaarlijks blijven herhalen of mindert het effect? Denk je al voorruit naar een 1e wedstrijd of wacht je nog af?

@PP: Denk idd niet dat er voor OCC nog geldprijzen voorzien zijn. Hoeveel was jouw bon? Ik had €20. Heb intussen wel springschoenen gekocht want die waren stuk gegaan de week ervoor, maar zou nu nog springschoenen van BR willen voor jumping, maar die verkoopt ze helaas niet.
Als ik moet gokken, denk ik dat de springpiste vorig jaar +/- 25m x 50m was. Wel maar 6 sprongen waarvan normaal 1 dubbel.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:55

Effect zou in principe goed genoeg blijven mits er dus verstandig wordt gedoseerd in de tussenperiode, omdat het anders te kort na elkaar komt de "nodige" behandeling en dan zou het dus niet meer voldoende blijven. Heeft nu ook geen echt zware dosis gekregen juist om hem op langere termijn goed te houden en niet enkel maar een "quick fix". Leuk dat je hem ook kent PrietPraat. Hij is momenteel echt druk bezet dus ben blij dat ik hem via mijn lief toch een gaatje kon laten maken. Is idd ook mijn frustratie Antonius, mensen die maar contstant springen en onnozel doen, en die paarden lijken nooit iets te mankeren.. Maarja, dressuur voelt hij terug goed aan, dus we bouwen gewoon terug voorzichtig op. Jouw peesblessure verhaal had ik idd al zien passeren, en geeft wel hoop. "wat we nog kunnen doen, dat doen we toch maar mooi :)" is een mooie insteek.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:06

Ken hem niet persoonlijk hoor.
Ik spring zelden thuis, omdat ik da nie graag doe alleen. En die mensen die onozel doen, vroeg of laat zijn die paarden wel eens op hoor. En vaak lopen die ook rond met behandelijke gewrichten en/of pezen maar niet iedereen loopt daarmee te koop dat zijn/haar paard behandeld is.

Antonius, in had 25.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:26

zou ik nog wat mogen vragen over diepenbeek? ik heb bij de resultaten zitten kijken, en daar had ik nog 9 strafpunten voor tijd in het springen...
hoe zit dat?
ik ben na het belsignaal gewoon gestart, op hindernis 1 afgereden en alle 7 hindernissen foutloos gesprongen..daarna direct dus doorgegaloppeerd naar hindernis 1 van de cross die buis..
niet dat ik ga reclameren ofzo, ik had toch 2 weigeringen in de cross... maar wil het eigenlijk wel graag weten..
had ik daar soms iets anders moeten doen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:16

De toegelaten tijd voor jumping op eventingwedstrijd staat meestal krap. Ik had het de dag ervoor in nationaal ook gehoord dat het krap was, dus dan rijd ik mijn wendingen niet te ver uit.
Voor OCC had ik mijn jonge mee, dus dan heb ik niet gelet op de tijd voor jumping, maar ik veronderstel dat je overal ver zal uitgedraaid hebben en wellicht niet te snel, eventueel in draf gesprongen?
En 1 sec over de toegelaten tijd is ook direct 1 strafpunt, terwijl je op gewone jumping slechts 1 strafpunt per 4 seconden over de tijd krijgt.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:33

nee gewoon normaal...paard maakt hele grote galopsprong dus zelfs als ik normaal galoppeer, moet een ander stevig doorrijden..niet in draf
maar de tijd gaat toch niet in vanaf het belsignaal?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:38

Dan lijkt het me raar en misschien een foutje te zijn van wedstrijdjury? Normaal gezien zijn er automatische chrono's en kan je dit niet hebben, maar ginder was het volgens mij met manuele chrono dus dan is een fout niet uitgesloten.
Je hebt je jumping per toeval niet op film om even na te kijken?
En de tijd loopt vanaf de startlijn, dus niet vanaf de bel.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:43

Je hebt er mss per ongeluk al eens doorgereden voor je werkelijk starte??

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 14:02

Ik heb ook gehoord dat de tijd in diepenbeek erg aan de korte tijd stond. Inderdaad, als het gefilmd is kan je het wel terug rekenen.
Als ik je in Genk zie, zal ik je filmen Antonius!
Medische problemen, heb er ook zo mijn buik van vol. Hopelijk heb je na de behandeling terug een fijn gevoel op hem!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:38

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:59

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 13:01

Hahaha, stuur een berichtje!

Gisteren nog eens gaan wandelen in de bossen bij Genk, ze hebben precies goed werk gemaakt van de cross. De bodem lag top ( er waren natuurlijk wel nog een 300 paarden overgecrosst) maar ze hebben er precies wat aan gedaan, ook alle hidnernissen staan eral incl bloemen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:27

Amaaie das snel! alle bloemetjes gaan weggewaaid zijn :P

blijkbaar is Ciney mooie cross, hmm twijfeltwijfel

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:45

Whoehoew :)
Nu maar duimen voor mooi weer!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 21:17

Jaa hopelijk! want de piste was wel 1 grote waterplas, hopelijk kunnen ze daar nog wat aandoen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:52

-uit meeleesmodus-

Goed gedaan Antonius!
Annesjien ken ik, heb ik even een opleiding mee gedaan in Syntra. Hele toffe meid :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 23:14

Casje staat niet meer mank! *\o/*
Voel nergens meer warmte en zie ook niet meer dat hij kreupel loopt, zowel niet op korte draaien als op harde/zachte grond.

Kunnen we toch nog een beetje rijden voor genk

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:12

Super! Veel plezier en succe iedereen in genk!

Ik ga toch naar herchies, heb me laten overhalen :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:55

Ohh leuk!!
Dat is toch nog wel even doordat die is , niet?

Ik las net op fb ergens dat de cross op zondag zou zijn in genk , netzoals de jumping.
Maar op equibel staat dat de cross op zondag is en de jumping op maandag, dat laatste is toch correct he? Want this toch een 3 daagse cross
Laatst bijgewerkt door Daaphh op 15-07-14 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:58

oei ik bedoel ciney haha, nr herchies ga ik nie meer dit jaar, dan is het waregem.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:01

Ohhh, wat leukk!! Wij gaan daar ook heen! Blijkt echt een hele mooie cross te zijn

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:04

Juij, dacht al niemand te kennen, zaterdag of zondag? Ik zaterdag

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:08

Zaterdag in de B , jij?