[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:09

Gaat er hier iemand indoor Lisse starten eigenlijk? Wordt ons debuut!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:31

Zou leuk zijn om een predicaat te halen Tiahastrona. Wanneer is de keuring?

Jammer Mette. Komt er wel een ander voor in de plaats?

Netjes Rianne.

Fijn dat het beter gaat Caro. Hier waaide het inderdaad ook flink hard. Nooit fijn als je met de trailer op pad moet. [naam] had springwedstrijd.

Eerste ronde had ze helaas twee balken, hindernissen leken best laag te staan, Daimler deed zijn best niet erg.
Tweede ronde was progressief parcours waarbij ze de hindernissen wel iets hadden verhoogd. Dat had [naam] nog nooit echt gedaan maar ze kon de turbo knop vinden en Daimler kreeg er helemaal zin in. En dan vliegt hij wel over de hindernissen en dat resulteerde in een eerste plaats. Ze vond het stiekem extra leuk dat ze een paar bekende namen, o.a. Jan van Beek, er uit had gereden :D
Was wat prijs betreft ook leuk want ze heeft een mooie deken en 65 euro gewonnen.

Indoor Lisse staat niet in de planning. Wanneer is dat?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:43

Mooi resultaat Percy!

Lisse is 15 en 16 maart. Indoor oefencross is het. Wij starten op zaterdag, zondag training in moordrecht.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:06

Madelein ik ga 16 maart de tripalon in Gorssel doen..

Ja er komt wel een ander, we zijn nu aan het kijken bij welke we gaan proefrijden enzo! Jammer maar helaas moet het wel. Net wel super fijn gereden, toen ik even halfuur bezig was liep ie weer super ontspannen en de sprongetjes op het laatste sprong hij ruim :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:02

*\o/* voor Caressa
Ik ga 16 maart naar Zundert, dus voor mij g *\o/* en Lisse Madelein, maar zie jou volgende week.
Netjes gesprongen Rianne
Een beetje baldadig is wel leuk Caro, maar niet teveel toch? Anders mag je wel weekje bij mij komen rijden ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:04

Jammer! Maar idd zie je zondag. Weet jij wanneer de tijden bekend worden toevallig?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:18

Duurt lang he. Ben ook nieuwsgierig

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:27

Wij gaan ook naar Zundert, daar staan veel lage hindernissen dus leuke ervaring voor Shetan. Zal de felicitatie overbrengen Tiahastrona :) Kunnen wij elkaar daar zien.

[naam] kwam gisteren op facebook een enthousiast berichtje tegen van de nieuwe eigenaar van haar pony. Hij had zijn eerste springwedstrijd gewonnen. Die pony kon altijd al super springen maar [naam] heeft er wat mee afgezien omdat hij zo stout kon zijn. Uiteindelijk heeft ze het toch voor elkaar gekregen en het is leuk om te horen dat hij het nu zo goed doet met zijn nieuwe baasje. Op de foto herkende [naam] ook nog eens haar Waalse klasgenoot, die reikte de prijzen uit dus hij heeft Tarik weer eens gezien.

Beetje baldadig kan leuk zijn maar als ze echt gaan puberen is het toch een stuk minder.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:31

Nette plannen allemaal iedereen!

Ik heb mijn eerste boompje (allé zeg mar dikke takken) gesprongen dit weekend. Ze was niet stout en met de wind hier best fel maar wel zeer braaf dus!

Leuk he Percy als je je oude pony's tegen komt!! Mijn vroegere pony sprong in Mechelen dit jaar, echt fijn om te zien hoe die (figuurlijk dan) gegroeid is! (Hij was net 4 als ik hem verkocht, was beetje 'projectje' want ik was al te oud voor de pony's maar had altijd al super ingesteldheid en veel talent!)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:59

Gefeliciteerd Percy (Caressa)!
Leuk om te lezen dat de eerste triatlons en crossen al op de planning staan bij sommigen.
En ook wel geruststellend dat alle jonkies hun streken hebben. Ik geef altijd de schuld aan mezelf (ruiter) maar kan dus ook gewoon even zuchten en de pubertijd de schuld geven haha.

Ik ga meedoen met de eventingcursus bij Alice en Gert Naber, zaterdag de eerste les. Heb er zin in! Heb alleen nog geen springzadel, dus dat is even lastig.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:15

Vraagje, hoe zorgen jullie ervoor dat jullie lichamelijk fit zijn? Doen jullie daar nog specifieke oefeningen voor?
Ik heb inmiddels weer 2 springlessen gehad sinds mijn zwangerschap en alle complicaties. Ik merk dat ik een probleem heb met mijn balans. Beenspieren zijn nog niet op kracht, en volgens mijn instructeur zijn mijn buikspieren nog niet genoeg op kracht, waardoor ik ook een deel balans mis.
Ik ben nu eigenlijk pas sinds een week weer echt aan het trainen, daarvoor kon ik niet langer dan 20 min rijden.
Tips?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:11

madelein schreef:
Vraagje, hoe zorgen jullie ervoor dat jullie lichamelijk fit zijn? Doen jullie daar nog specifieke oefeningen voor?
Ik heb inmiddels weer 2 springlessen gehad sinds mijn zwangerschap en alle complicaties. Ik merk dat ik een probleem heb met mijn balans. Beenspieren zijn nog niet op kracht, en volgens mijn instructeur zijn mijn buikspieren nog niet genoeg op kracht, waardoor ik ook een deel balans mis.
Ik ben nu eigenlijk pas sinds een week weer echt aan het trainen, daarvoor kon ik niet langer dan 20 min rijden.
Tips?

Cursus ruiterfit :j Je doet daar zoveel oefeningen om je romp sterker/meer in balans te krijgen en kunt hier zelf ook thuis mee aan de slag.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:49

Het is zeker leuk om zo een verkochte pony te kunnen volgen. Tarik was best bijzonder want die heb ik compleet groen gekocht. Helemaal niet met het idee dat mijn toen nog net 10-jarige dochter daar fanatiek mee zou gaan rijden. Dat was meer een boscrosser.
Hij zou als opvolger gaan dienen voor de te oud wordende pony en mijn man wilde er mee gaan mennen. Mennen vond Tarik maar niets en [naam] had vlak voor dat we hem gingen beleren al de smaak te pakken gekregen. Hij kon niets en zij kon ook nog niet zo veel en samen zijn ze gegroeid. Tarik was de gemakkelijkste niet maar van een pony die haar alle hoeken van de bak liet zien werd het een pony die de L1 in een paar wedstrijden door vloog, met gemak een 1.30 parcours liep en hier in België de paarden er met het springen uitliep. Zo een pony blijft toch een speciaal plekje in het hart houden.

Dat ruiterfit ken ik niet maar dat klinkt best goed. Na mijn zwangerschappen ben ik buikspieroefeningen gaan doen. De eerste zwangerschap heb ik lang uit de roulatie gelegen omdat de bevalling niet zo goed ging, na de tweede ging het een stuk gemakkelijker. Ben toen weer rustig aan begonnen en gaan opbouwen. Ook veel gaan wandelen.
Ik vind zo'n fitnessbal ook super om mee te trainen. Daarmee train je rug, buik en beenspieren. Er zijn allerlei oefeningen voor maar zo'n bal gewoon als stoel gebruiken helpt al. Dat kan je gewoon tussendoor thuis doen.
Het is logisch dat het even duurt voor je weer je oude fitheid terug hebt. Een zwangerschap vergt veel van je lichaam.

Ga je nu met een ander zadel trainen Yvetjes? Een veelzijdigheid is nog wel te doen maar een dressuurzadel is echt niet fijn.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:54

Zon fitnessbal is inderdaad ideaal heb ik ook, en een balanceboard.
Mijn fysio van de ruiterfit haalt sinds kort veel oefeningen van de site van Adelinde ofzo. Daar betaal je iets per maand/per jaar voor en dan kun je allerlei oefeningen van af halen.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:36

Ik ga zelf 'gewoon' naar de klasjes in de sportschool. Ik ga straks naar buikspieroefening (30 min) en dan 'Burn', dat is soort van aerobics met dansjes, maar met twee XCObuizen met grit waardoor je ook je bovenlijf traint. Ik vind het gewoon leuk :-)

Maar Pilates en poweryoga zijn vooral aan te raden voor je balans. Dan richt je je op je 'Core' of centrum en dat is wel lekker met rijden.

Ik ben hard op zoek naar een zadel, heb nog wel een dressuurzadel en kan zaterdag een zadel lenen zodat m'n crosslesje toch door kan gaan. Op m'n dressuurzadel springen durf ik echt niet.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:46

Thanks meiden!!
Ruiterfitheid ken ik idd, ik ben daar alleen altijd een beetje sceptisch over. Is zo'n trend waar ik dan een beetje tegen aan ga schoppen hihi!
Nu staat op de planning: starten met hardlopen voor de conditie en beenspieren, minimaal 2x per week gaan rijden met springzadel en dan trainen op verlichtte zit door in-uitjes te rijden en veel wendingen te sturen in de verlichte zit ( tip van m'n instructeur). Buikspier oefeningen.
Hebben jullie ervaring met een sportarts? Door het vele bloedverlies tijdens de bevalling en alle complicaties van infecties en andere ellende merk ik dat ik veel langzamer conditie opbouw. Misschien dat een sportarts nog kan helpen?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:27

Geen ervaring. Kan je niet helpen.
Denk dat je gewoon goed naar je lijf moet luisteren!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:54

Zo wat kletsen jullie snel!

Oliefanter,: wat leuk de eerste boomstammetjes. Het begin is er!
Percy: gefeliciteerd met Caressa! Wat leuk dat je vorige pony tegen bent gekomen.
Yvetjes: te gek lessen/cursussen bij Alice. Ben benieuwd naar je verslagen en foto's ;)
Madelein: ik doe naast het rijden, hardlopen voor de conditie en Yoga/Pilates thuis. Door het yoga werk ik veel aan mijn balans en ademhaling en Pilates aan de buikspieren. (Waar Yvetjes het ook overhad) Merk dat ik er veel aan heb tijdens het rijden. Je kunt heel gemakkelijke basis oefeningen vinden op youtube, zo kun je thuis er al mee beginnen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:22

jemig! Wat doen jullie allemaal veel naast het rijden!
Ik ben vorig jaar gestopt met hardlopen, ik kon het niet meer combineren met werk en mn paard. Hoe doen jullie dat?!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:52

Ja dat vraag ik me ook wel eens af hoe... Ik probeer veel te doen tijdens de middag slaap en in de avond wanneer mijn zoontje ligt te slapen. Zo dat ik in iedergeval thuis ben als gezin compleet. Daardoor heeft mijn partner wel iets minder aan mj, wat ben ik blij dat hij van me houd. Anders was hij wel gillend weg gelopen :P

Ik loop een keer in de week, tussen 5 en 7 km. Dat is ongeveer half uur. En yoga/Pilates doe ik vaak samen met mijn zoon hij vind het helemaal gezellig en leuk. Het rijden gaat wel voor als ik te moe ben, dan laat ik het hardlopen en de rest.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:57

Hhaha klinkt goed :)
Maar je werkt ( nog) niet begrijp ik? Ik werk 32 uur, onregelmatig. Heb ( helaas :() geen kindje dus dat scheelt wel qua tijd.
Ga vanaf volgende maand het werken weer opbouwen, zit nu nog thuis na alle toestanden. Als ik weer m'n uren werk schiet het hardlopen erbij in gok ik...

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:33

Ik werk wel 28 uur in 3 dagen. Heb geluk dat mijn moeder iedere maandag middag wil oppassen en de vrijdag ochtend gaat mijn zoontje naar de peuterspeelzaal, dat zijn ook mijn tijden dat ik kan gaan rijden.

Kun je het allemaal een plek geven? Wel pittig hoor wat je hebt mee gemaakt! Kan me voorstellen dat weer werken wel een fijne afleiding kan zijn.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:44

Neesa schreef:
Ik werk wel 28 uur in 3 dagen. Heb geluk dat mijn moeder iedere maandag middag wil oppassen en de vrijdag ochtend gaat mijn zoontje naar de peuterspeelzaal, dat zijn ook mijn tijden dat ik kan gaan rijden.

Kun je het allemaal een plek geven? Wel pittig hoor wat je hebt mee gemaakt! Kan me voorstellen dat weer werken wel een fijne afleiding kan zijn.

Zo das pittig dan! Knap hoor dat je het allemaal kan combineren. Staat je paard aan huis?

Een plek geven nog niet. Ik vind het nog moeilijk te accepteren dat we onze zoon zijn kwijt geraakt. Helemaal omdat het door een medische fout is. Het is moeilijk dat te accepteren. Aan de andere kant gaat het leven door. Hoe hard ook, we moeten verder. Het voelt alleen zo zuur dat we papa en mama zijn van een kindje wat niet meer bij ons is.
Ik werk op de intensive care als verpleegkundige, dus moet wel echt m'n hoofd erbij hebben voor ik die ellende weer aan kan. Maar zo begin maart ga ik denk ik weer beginnen met opbouwen.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:15

Citaat:
Zo das pittig dan! Knap hoor dat je het allemaal kan combineren. Staat je paard aan huis?

Een plek geven nog niet. Ik vind het nog moeilijk te accepteren dat we onze zoon zijn kwijt geraakt. Helemaal omdat het door een medische fout is. Het is moeilijk dat te accepteren. Aan de andere kant gaat het leven door. Hoe hard ook, we moeten verder. Het voelt alleen zo zuur dat we papa en mama zijn van een kindje wat niet meer bij ons is.
Ik werk op de intensive care als verpleegkundige, dus moet wel echt m'n hoofd erbij hebben voor ik die ellende weer aan kan. Maar zo begin maart ga ik denk ik weer beginnen met opbouwen.

We hebben bewust een huis gekocht buiten af, helaas niet mogelijk om een huis met land te kunnen kopen. Maar wel naast mijn pensionstal. Eigenlijk is het voor nu zelfs fijner, heb alleen de plezier en tijd over. Voor mijn staleigenaar ook fijn, dat zij iemand heeft om op terug te vallen zo zijn zij ook vrijer.

Pittig hoor, om je kindje te verliezen al helemaal als het een medische fout is. Vindt het het nare voor jullie, hoop dat jullie samen verdriet kunnen delen. Sterkte! Nou inderdaad, je werk vraagt wel helderheid.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 06:18

Gefeliciteerd neesa