[SGW] Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:42

Bathmen vond ik ook flink aan de maat voor de B. Heb hem zelf niet gereden, maar zusje wel. Dat had ook een L sgw parcours kunnen zijn.

Westerbork was ook flink voor de bodemgesteldheid. Was er vreselijk nat.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:44

Loetie wat bij mij heel erg geholpen heeft bij brede oxers is me volledig focussen op de eerste paal. Dus de bovenste paal in de eerste paar staanders die je tegen komt. Dan zie je zelf niet hoe breed het is en ik rijd dan eigenlijk altijd passend. Tweede paal is volgens mijn springinstructeur de taak van het paard om daar op te letten. Zo heb ik in de les wel oxers tot1.30m breed gesprongen. Maar ik moet dan echt niet naar de tweede paal kijken want dan word ik zenuwachtig, terwijl als ik zo aanrijd het voor mijn paard die eenvoudig rekt geen enkele moeite

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:52

Ik heb me afgemeld -O-

90cm voor het springparcours vind ik eigenlijk wel fijn. Ik heb vorig jaar WB, Snorrewind en Vinkega gereden en vond overal het springen belachelijk laag staan.

Rosa_

Re: Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:53

Anthea, waarom??

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:57

Ik twijfelde paar weken geleden al of ik wel of niet zou gaan (had ik toen maar afgemeld, was nog voor de sluitingsdatum :+ ) Maar ik ben zo ontzettend moe telkens en veel hoofdpijn. Half 6 vertrekken is dus niet ideaal. Op zich ook nog niet echt een ramp, maar ik heb niemand die mee kan met een E rijbewijs en zie het gewoon niet zitten om dat hele eind ook nog zelf te moeten rijden, vooral de terug weg. Mijn concentratie is gewoon niet goed en helemaal als ik veel gedaan heb, is het een drama. En dat vind ik dan een beetje gevaarlijk.
En ze had vorige week na springles iets een dik pootje. Is nu wel weer helemaal dun, maar vind het niet erg om dan even rustig aan te doen en niet crossen. Hopelijk kan ik wel naar WB

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:58

Anthea jammer

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:05

Wat jammer zeg Anthea!! Had zo gehoopt dat het allemaal beter zou gaan voor je. Ik ga voor je duimen dat je naar WB kan!

Ik heb zelf ook nooit zoveel moeite met de springparcoursen op SGW's, maar dat komt denk ik wel omdat de gewone springparcoursen bij ons in de buurt vaak aan de maat staan en ook regelmatig best technisch. Een vriendin die zelf springt was mee naar Chaam en toen keken we het M springparcours, die zei zelf toen nou dit staat er bij ons in de regio voor het B. :+ Denk ook wel dat dat zo'n beetje klopt haha.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:19

Ja baal er ook zo van dat het zo slecht gaat de laatste tijd.

Bij mij in de regio staat het eigenlijk nooit overdreven dik gebouwd, maar ik vind de sgw parcoursen wel super laag staan hahaha. 90cm is ook niet zo raar, aangezien de cross ook tot 90cm gaat (toch??)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:27

Oooh als ik die hindernissen zie begint het wel te kriebelen.. haha.. Maar paard is nog te onervaren voor een 'officiële' cross.. Ik kom jullie zondag denk ik aanmoedigen.. Als het weer redelijk is probeer ik wel een paar foto's te maken.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:31

Hier ook eentje die banger is voor het springen dan voor de Cross!
Vorig jaar ben ik eraf gevallen met het spingen dus hoop toch echt dat ik dit jaar erop blijf zitten!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:34

moet wel zeggen dat ik erg blij ben dat B. en ik afgelopen winter toch wel een stuk of 12 B-parcoursen heb gesprongen, waarbij er ook een aantal wel tegen L-hoogte aan stonden. het maakt hem niet zo heel veel uit hoe hoog het is... omdat wij allebei volledig onervaren hiermee waren (groen + groen = donkergroen), ben ik wel blij dat we inmiddels behoorlijk wat meters hebben gemaakt. en als ik naar de foto's kijk, dan moet'ie het allemaal wel kunnen ;) (dit is uit een B-parcours, maar volgens mij staat deze op 90cm)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MissBay op 03-04-13 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:36

Ik ben ook veel banger voor het springen.. brrr.
Anthea, wat jammer en rot voor je!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:45

Anthea, weet de voorgeschiedenis niet, maar ben je al wel eens naar een arts geweest hiermee? ik heb ook zoiets gehad en bleek uiteindelijk een ontstoken maagslijmvlies te hebben, waardoor ik veel te weinig voedingsstoffen opnam (met name vitamine B12), en daardoor was ik heel erg moe. echt jammer dat je moet afzeggen, maar ik begrijp de redenering volkomen

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:50

@ Missbay ik heb je via FB ff een heel verhaal gestuurd :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:52

ik las het :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:22

Ik ben idd banger voor het springen dan voor de cross. Ik moet vooral NIET parcours lopen, want dan knijp ik m echt (en meld ik me ook nog wel eens af, terwijl ik er al ben...) Terwijl ik, als ik er al op zit, de hoogte niet zo'n probleem meer vind. De breedte ook niet overigens. Tegenwoordig spring ik liever oxers dan stijltjes. Tis gewoon een groot probleem tussen de oren als ik naast mn paard sta... Haha!

en nee, ik ben vorig jaar niet naar Bathmen geweest! Gelukkig maar, zo te horen, want dan denk ik niet dat ik gestart was.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:29

Bij mij zit het ook tussen m'n oren hoor! Laatste parcours was netjes foutloos, stond ook aardig ruim.
m'n grootste angst is de dubbel, beetje dom.. Thuis gaat dat super!

Afgelopen jaar wel in bathmen geweest, had daar gelukkig geen problemen! :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:36

Haha grappig om te lezen. Ik ben ook zo'n zeikerd :D Mijn paard heeft alleen lak aan mijn angst en neemt me gewoon mee! Ik ben hem gaan vertrouwen en ik ben zelfs al 2x L gestart :oo Ik wil deze zomer de wat grotere wedstrijden gaan rijden en dan toch echt ritme op gaan doen in het L. Markelo wordt onze eerste cross en misschien wordt dat wel mijn nieuwe verslaving :))

Afbeelding
Hij neemt altijd graag het zekere voor het onzekere :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:37

Maar dit op de foto is bij mij in de buurt nog geen B hoogte hoor...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:38

Dit is Marienheem Loetie, staat altijd vriendelijk.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:47

Ik 'vrees' ook het meest voor het springen, niet omdat mijn pony het niet kan, maar de vorige springwedstrijd ging niet zo super. Kwa hoogte vindt ik 1m goed te doen, maar lager is altijd fijner :D

Oxers vind ik juist fijner om te doen omdat mijn pony dan hoger springt. Maar soms als ze aardig breed staan heb ik ook even een slik moment, want ik rij met mn D pony tussen de paarden en dan lijkt het soms net wat massaler. Maar als we eenmaal gaan is er niks meer aan de hand.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:47

He dames! Ik ben er ook bij, zondag in de klasse B! Had me opgegeven met m'n vosje, maar vandaag bij veearts geweest: ze heeft een schouderblessure en moet in ieder geval 3 weken op rust, dus nu mag m'n Volientje mee! Ga samen met Simone er naar toe en we slapen in Holten, omdat we anders megavroeg al uit het Noorden moeten vertrekken.

Gaaf om de foto's te zien! Ik heb er zin in :D

Zitten alleen met een klein probleempje, we moeten precies tegelijk dressuren en hebben geen hulp mee. Is er iemand (of eigenlijk 2 iemanden :+) die ons voor wil lezen? :D Simone start M en ik B..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:51

Het is wel makkelijk om te weten hoelaat je dan moet Marije :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:39

@ MissBay: Vorig jaar gevallen en een hersenkneuzing opgelopen -O- Het duurt allemaal een beetje langer dan ik gehoopt had

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:39

Anthea wat balen maar zo te lezen wel heel verstandig! Beterschap :(:)

En voor iedereen een schop onder de kont die loopt te miepen over het springparcours ~~}>