[SGW] Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Ermelo 20/21 juli - Voorbespreking: AFGELAST! Upd. p18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:02

Echt klote heleen. pol verandering van de oorspronkelijke rijrichting is een weigering, maar ik vind het wel een tikjee streng voor de klasse b.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:06

heleen wat naar. ik zag je voordraven en toen liep hij inderdaad niet goed

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:18

Heleen, snap dat je daar ziek van bent. Wat balen zeg :(:) .

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:25

Zo balen Heleen! Jullie gingen echt zo mooi!

Ik zag je nog van 10 naar 11 Pol! :D

Springen was bagger... Zat teveel te plukken daardoor 2balken en weigering. Wel zo goed en heerlijk foutloos gecrossed! WOW! :)) Hindernis 13 en 14, giga haag en trakhener gingen zo gaaf. En mooi binnen de tijd! Zulk leuk commentaar gekregen, ook van Omroeper.. Zo grappig.

Vind super dag, en ook echt gezellig zoveel bokkers te zien!
En zelfs gered door 1 hele lieve!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:32

Oh nee he. Zeg me niet dat ik nu weer een brief van de KNHS ga krijgen. }:0 Ik ga dat echt nooit leren. Kan maar beter foutloos rijden dan hoef ik ook niet na te denken :o?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:34

Super fijn parcours gereden en gewoon foutloos gebleven. Loscrossen ging super en tot en met hindernis 3 bleef ze fijn aantrekken. Op 4a (bankjes) een stop ze snapte echt niet wat ze ervan moest maken. Daarna werd ze wat bang maar bleef springen tot ze 7 weer compleet niet snapte, wat een stop opleverde en na even rustig kijken had ze de tweede keer wel zo iets van o zo moet dat. Na de brug kwam ze even tot rust tot ze de witte hekjes van het kruispunt zag; totale paniek we hebben zowel aan de linkerkant als rechterkant hekjes omver gelopen, er op gestaan als erover heen gesprongen, ik kon haar toen net niet meer doordrukken over het tafeltje maar die nam ze nog wel maar bij 10 (melkbussen) was ze weer in paniek door de hekken. Dus toen eruit.

In overleg met de hindernisjury's mocht ik 10 nog wel proberen. Dus na 2x proberen over de paal erover (en die was best wel hoog) en toen zeiden ze van neem 11 dan ook nog maar en die deed ze weer als een zonnetje (was ook simpel). Tuurlijk baal ik wel wat maar voorlopig is elke sgw een oefenrondje tot Ferrose zonder angst een rondje kan maken en ze was in elk geval absoluut niet stout zoals in Panningen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:18

Wat jammer Joki! Olivier was ook wat aarzelend met die hekjes, ben er ook slingerend doorheen gegaan en dat zag ik meer paarden doen.

Hoezo Pol? Dan zouden dit toch alleen 2 weigerigen zijn, of had je er meerdere? Dat kan ik niet helemaal terug lezen in je verhaal.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:31

Ik heb ook leuk dagje gehad, een langslopen op
7 eigen schuld haha toen maar oefening van gemaakt en afsprong geprobeerd in het water... Stop
Nummer twee maar toen gebruik gemaakt van de ruiter na me n achter hem aangesprongen toen deed ie het dus heeft enorm veel geleerd en ik ook, tweede keer pas dak op het paardje zat dus moeten nog
Een beetje aan elkaar wennen maar komt helemaal
Goed!!! Vond er paar pittige sprongen tussen staan haha:-) balen van je paard joh dat ie weer kreupel
Was, en dat na zo een super rit:-(

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:42

Oh, dan heb ik jou wel gezien. Je werd ingehaald door een man die wel erg snel was gegaan.

Amber, wat gingen jij en Fjordy weer supergoed! Echt zo gaaf!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:56

Ik vond dat er voor een B cross best een paar pittige sprongen instonden, niet alleen qua hoogte, ook vrij technisch, maar heb heeeeerlijk gereden!
Eindelijk weer eens lekker parcour kunnen springen (daar vrees ik altijd wel voor) en de cross met 1 weigering op 4a fijn rond gereden. ik kwam met vrij veel gas op 3 af om niet teveel ritme te verliezen op dat open veld, waardoor Edge dacht: yoepie, gas erop! Eigen schuld dus dat ik te hard inkwam op de dubbel waardoor hij compleet overrompeld raakte en stopte. Vaak wordt hij boos in de cross bij een weigering en gaat dan compleet uit zijn dak, achteruit lopen, steigeren, bokken, niet voor rede vatbaar. Nu kon ik hem zo omdraaien en opnieuw aanrijden, de topper! hij vergaf mij mijn fout en ging als een speer foutloos verder, toppertje! En nette stijlpunten dus weer een wisntpunt erbij. *\o/*

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:06

Zo, wij ook weer thuis!
Pol, ik stond toevallig bij 14 toen je "de mist" in ging. Ik zag je aanrijden op de L combi en dacht nog nee toch? Daarna was je ritme weg. Erg jammer!
Heleen, wat balen zag!
Verder nog Amber en Kelan gemeet :D

Ik heb onwijs fijn gereden!!!! Super gesprongen, heel net foutloos parcours. Nog boomstammetje gepakt om los te springen voor de cross. Start was direct lekker, alleen op 2 trok hij heel erg naar rechts (los rij terrein) daarna gas erop en gewoon fijn foutloos rondje, 9 seconden boven de optimale tijd. Op water gewoon de afsprong water in genomen en ook gewoon de trakhener genomen. Wat een heerlijk paard heb ik toch! Een 7,2 op stijlen dus met een 7e prijs naar huis! Weer twee winst en met deze dus ook 4 nu en maar de oberstap maken naar de L. Na vandaag weet ik zeker dat we daar klaar voor zijn!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:09

Netjes Kris van je prijs

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:09

Goed zeg !! Gefeliciteerd :)) !! Mooie stijlpunten ook!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 22:11

Helen wat onwijs balen :(:) Hopelijk valt het mee.
Freggle lekker gereden!
Kris super fijn gereden, fijn! Heerlijk als je zo kan genieten van je paard! Gefeliciteerd met je prijs!Q
Amber balen van het springen maar super van de cross!
Joki wat balen! Maar wel fijn dat de hindernisjury's zo mee dachten! Ook mijn paard vond de hekjes heel raar woensdag.
Bouwpakket veel geleerd

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:13

Top Kris!
Joki, goed dat je je idealen bijsteld zonder er een drama van te maken. Heb ik zelf ook moeten doen. Crossen moet wel leuk blijven voor zowel paard al jezelf.
Amber, had je goede stijlpunten? Want dan heb je gewoon 2 dikke winstpunten erbij! Fjordy ging echt goed!

Ik ben echt blij dat Edge met springen zo goed ging, wat een verademing! Dat crossen lukt wel, maar parcoursen zijn soms zoooo lastig. Vandaar ook nog ff geen overgang naar het L voor ons.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:17

Klassement wordt nu wel echt opgebouwd uit stijlpunten. Zit geloof ik nog geen heel punt verschil tussen de nummer 1 en 7. Doe mij toch maar met dressuur ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:18

Gelukkig is het niet je cross, je kan vaker springparcoursen rijden dan crossen :)) Ik weet het eigenlijk niet... ik ben naar huis gegaan. :o Ben er wel naar benieuwd, hopelijk snel op internet ! Ik heb me dit jaar terug laten plaatsen van L naar B, dus rij ook niet meer voor de winstpunten. Blijven lekker in B hangen :D

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:26

jeetje Heleen, dat is balen! |(

Ondanks dat ik zelf niet mee kon doen, toch een leuke dag gehad *D (hoewel ik het toch nog wel even erg jammer vond toen ik toch maar even de cross ging verkennen...)

Kris gemeet,
Amber zien rijden, toch wel handig zon'n herkenbare fjord :D , wat een enorm stoer beest! (de speaker vond het geloof ik ook wel erg leuk dat je zo ontzettend goed door de cross ging)
En verder volgens mij nog wel wat mensen in de verte gezien, maar niet met zekerheid herkend :o

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:27

Ik kruip even uit m'n meelees hoekje... Fijn gereden vandaag! Was wel even een onderneming vanaf Texel, maar ben blij dat ik geweest ben. Foutloos gesprongen dus dat begon al lekker! De cross begon wat minder, weigering op 1, aarzelend over 2 en 3 en een stop op 4, daarna kwam ze in der ritme. Nog een weigering op 14, de trakhener, die had ze nog nooit gezien. Daar het alternatief maar gepakt, verder overal rechtdoor. Al met al flink wat tijdfout en allebei leeg over de finish. Men, wat was het warm!! Ben toch een zeewindje gewend geloof ik ;-). Dit was pas onze tweede cross en nog weinig trainingen mee gepakt, vorige cross lagen we er op hindernis 5 al uit, dus het gaat de goede kant op!
@ Heleen, wat ontzettend balen! Hopelijk valt het mee...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:01

Ben bang van niet, pees is flink dik nu, net nog even afgespoten, voordeel van paard aan huis.

Kelan, ik had je nog even aangesproken bij de springring.

Het was ook echt warm, TD. Toen ik moest, was de zon weg, dat scheelde alweer veel.

Jee Kris, zo goed gereden en dan 7e!
Doe mij dan idd maar weer de dressuur erbij.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:24

heleen wat rot van je paard!! Verder vooral positieve berichten gelezen, fijn!
Het zal inderdaad wel warm zijn geweest, maar extreem nat is ook niets... Nederland houdt niet van middenwegen. Kwam nog over de A28 vandaag om 12.15 en stond flinke file... Buurt van Amersfoort, dacht toen gelijk aan de crossers..

Mendy, hoe is het verder gegaan?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:29

-O- maar maakt niet uit.
Weet toch al wat het gaat worden. En geen crosspaard in ieder geval

Weet iemand wie er bij hindernis 3 zat? Zag een fotograaf
Heb ik tenminste nog 1 foto

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:39

Ik zag Bay Mendy, op 4... Wat een draak
Kon je daarna niet meer vinden, enig idee waar aan lag?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:42

Het was wel jammer Mendy!
Je paard had echt de knop om, geloof ik.
Leukopdefoto was er. Geen leuke foto van mij, helaas.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:46

Wat ik trouwens ook erg opvallen vond was dat de tweede groep veel minder (echt veeeeel minder) weigeringen had!
Bij leukopdefoto.nl zie ik helemaal geen paardenfoto's...