[SGW] Oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: Oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:42

Ik zei al tank, maar ik dacht daarna volgens mij stond er helemaal geen tank :+ . Goldy vond het in ieder geval geen geslaagd voorwerp, tja wat wil je met een niet verkeersmakke pony en zo'n enorm ding :P

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:46

Die vestinghindernis was inderdaad een bijzondere. Mijn mannetje van 21 jaar kijkt nergens van op en dartelde vrolijk het veld op, gevolgd door Ellen op Babbilou. Ik voorop richting de lage versie. Ellen en Babbilou vlak achter mij. Ik twijfelde. Mijn pony weet dat meteen en neemt dan gas terug. Baas durft niet, hij gaat niet. Goede "afspraken" over gemaakt ;) . Maaaaaaaar, Babbilou van Ellen dacht er anders over. Die ging gewoon door, parkeerde tegen die van mij aan en FLOEP! Ik en Illusion werden als het ware over de lage versie van de vesting gekopt. Haha! Gelukkig konden de meeste lage sprongen uit stap, dus dat ging helemaal prima...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:46

wakiekie schreef:
jaa, nou het is maar een oefencross (''OEFEN'') vooral bij zo'n hindernis als de vesting, is het zinvol om gewoon even om de hindernis heen te rijden zodat het paard ook achter de hindernis even goed geeft kunnen inspecteren!

Ik snap wat je bedoeld :j Dat is ook de reden dat ik wat makkelijker was met wat te hard of te zacht of als we net niet helemaal lekker erover kwamen. Gewoon duidelijk zijn en veel belonen. Hier en daar een tikje bij als bevestiging en dus 1 keer als afstraffing. Het is ook allemaal niet niets. Het laten kijken deed ik bij 1 dan weer wel maar bij 8 lijkt me dat ze ook even heeft kunnen kijken toen ik de grond heb geinspecteerd _O- haha

Dit was mijn 1e cross dat ik alleen ging en ik heb gisteren veel geleerd, dat is zeker :j

Ik vind het jammer dat ik niet meer combinaties heb kunnen kijken maar het weer was ook wel erg vies!

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:58

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:30

Van mij wel een hele leuke foto vind ik zelf! :D

Afbeelding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:16

wakiekie schreef:
hij trok op de zwaardere plekken er fijn door heen.. heb alleen op de mooiere stukken gegallopeerd, voor de rest bijna alleen maar gedraafd.. ik moest aan het einde starten met startnr 210.
heb alles hoog gesprongen, nou maar ik zeg; OP NA VOLGEND JAAR!

Nu ga ik graven hoor, want ik was nummer 214. Op de Fjord !

Wat had jij voor kleren aan ? O:)

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:38

Ook wij hebben weer genoten dit weekend, ondanks het slechte weer en zware bodem was het een topweekend. Zaterdag in de ouder/kind-combinatie gestart, bij het opzadelen al compleet verzopen! Fijn! Zondag vond ik het parcours al een stuk beter dan zaterdag, maar heb wel lekker alles laag gesprongen :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:40

Zondag beter dan zaterdag ja :P? Apart haha, hoe dat zo ?

Weet iemand de site, waar je de foto's kan zien. Krijg het namelijk niet voor elkaar :+

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:47

Ik wou eigenlijk ook nog even inhaken op sommige combinaties bij de waterbak.
Als ik die foto's zie bij de pony's dan kan ik dat echt niet van de ruiters begrijpen, zorg dat je paard eerst met water vertrouwd raakt en neem de inloop..
Ook zondag ochtend heb ik een paar groepen aan zien komen galoperen (behoorlijk tempo richting de insprong) de bodem was daarvoor ook drassig en je zag de paarden gewoon schrikken. Door de snelheid konden ze niet zelf afremmen en vlogen soms daardoor door het water in.
Sorry maar als je zo de waterbak in gaat dan ga ik niet klappen :n
Je mag je paard best wat stimuleren om er in te springen, maar om dat te doen op deze manier, nee sorry dat vind ik niks :n

Maar amber zoals je al zei, het is een oefencross en daar zul je altijd dit soort combinaties tegen blijven komen..
Gefeliciteerd trouwens met je 2e plek :)

Birte jij ook gefeliciteerd met je 2e plek!
Heb je niet gezien met inrijden ;) Je moest wel vlak na mij dacht ik.

Ik zag al wat erg leuke foto's hier in het topic voorbij komen van bokkers :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:48

Pfoeh als ik idd sommige combinaties het water in zie gaan :n op de foto's dan... Echt hulde voor de mensen die wel zijn gestart en met de omstandigheden rekening hebben gehouden :j

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:49

Amber_ schreef:
Zondag beter dan zaterdag ja :P? Apart haha, hoe dat zo ?

Weet iemand de site, waar je de foto's kan zien. Krijg het namelijk niet voor elkaar :+

Omdat het zaterdag een groot deel van de dag heeft geregend. Inrij-bak was ook bijna niet begaanbaar..
Zaterdagavond hebben de parcoursbouwers volgens mij nog veel onderhoud gedaan + dat het de hele ochtend droog is geweest!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:52

farah goh wat grappig! zondag was de inrijbak inderdaad erg goed! Niet zwaar en er was maar 1 plek nat ;)
ik vond idd ook veel stukken van de bodem mul maar niet nat, ik denk dat dat 's nachts een beetje is weg getrokken!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:54

Ik kan nergens foto's vinden van de paarden van gister morgen kan dat kloppen of
zoek ik weer eens met mijn ogen dicht ;)

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:55

Volgens mij staan er inderdaad nog geen foto's op Ellentje... denk dat de fotografen nog uitslapen van twee dagen Broekelo ;-)

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:48

Haha geef ze groot gelijk :D

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:16

Ieeh, ik heb ook een enge foto erop staan van de waterbak!

Ik heb ook de waterbak rustig in galop aangereden, wist eigenlijk wel zeker dat ze zou springen, doet ze normaal ook. Maar die van mij gleed uit na de opsprong van de waterbak, die ik gewoon in draf op reed, dus kon er ook niet zoveel aan doen!

Heb de hele cross gewoon rustig aan gereden, heb wel grotendeels gegalopeerd, omdat die van mij er dan makkelijker door komt, draf is niet haar sterkste punt en dat weet ik van haar.
Heb ondertussen ook nog gestapt en gedraaft. Maar was alsnog te snel binnen, terwijl ik zo snel nog niet heb gereden!

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:41

Amber_ schreef:
wakiekie schreef:
hij trok op de zwaardere plekken er fijn door heen.. heb alleen op de mooiere stukken gegallopeerd, voor de rest bijna alleen maar gedraafd.. ik moest aan het einde starten met startnr 210.
heb alles hoog gesprongen, nou maar ik zeg; OP NA VOLGEND JAAR!

Nu ga ik graven hoor, want ik was nummer 214. Op de Fjord !

Wat had jij voor kleren aan ? O:)

ik had een roze kolshirt aan! zwart groot paard.. en een rood dekje!
haha euhm een fjord, je weet zeker dat je gewoon in de inrijbak hebt los gereden?? :p kan mij zo namelijk niet echt een fjord voor de dag halen! :o

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:43

Thamar ik zag je foto net idd, dat die uitglijd bij de uitsprong kun je idd niks aan doen :n Hebben jullie er beiden niks aan over gehouden?
Leuk bontje heb je zeg! <3

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:51

Ja, ik schrok me dood! Wist neit dat het er zo eng uitzag! Vond het vooral heel sneu voor de pony, die deed het zo goed! Maarja, voor de rest hebben we er niks aan overgehouden!

Dankjewel! <3

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:28

Ik vond de cross echt geweldig, bij sprong 0, 1, 2, 3 lag ik er al bijna af daarna hadden wij de controle gevonden en ging het vrij goed vanaf 7 heb ik wat hogen mee gesprongen en ook nog wat lagen. Ik vond het een top dag!!

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:41

zit de foto's te kijken van zaterdag maar er hebben nog heel wat pony's over de kant van de waterbak gehangen. Beetje eng om te zien bah!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:44

Ladynette: Als ik het zo hoor had je dus geen controle bij de eerste 4 sprongen? Vind het persoonlijk dan nogal een risico dat je met die gladheid toch op pad bent gegaan. Fijn dat je het top hebt gehad en verder alles goed is gegaan.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:23

Zelfs bij de inloop van de waterbak gaat het soms niet goed...
En dat die pony's dan ook over de zijkant springen, dat verwacht je natuurlijk ook niet (tenminste, dat zou ik niet verwachten).

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:33

AnkeVivaldi: Geen controle is natuurlijk ook een groot woord maar hij sprong elke keer aan de kant voor de hokjes waar de jury onder zat.(hij kan een beetje een heethoofd worden dan) Wat natuurlijk ook erg eng kan zijn voor een paard zoals die van mij. Mijn paard kan ook erg snel zijn. Ik weet dat hij het normaal kan dus ben daarom door gegaan. Ik ken dit paard ook goed en dat scheeld ook wel hoor. En kwa gladheid, waar het erg modderig was ben ik gaan draven en op 1 stuk gaan stappen. En had goede punten in! Ik ben niet als een gek in volle galop zonder controle door de cross gegaan haha als ik bij het begin al wist dat het niet beter ging worden was ik de cross zeker wel uit gegaan! maar heeft uiteindelijk alles braaf gesprongen!

Ik heb er een paar weg zien gaan en door de waterbak zien gaan(of over de zeikant zien hangen) zonder controle ik zou me daar eerder bij afvragen of dat wel verantwoord is;)

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:34