[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:04

billy1 schreef:
Weten jullie trouwens met hoeveel winstpunten je in zowel dress als springen mag promoveren? (ben ff te lui om het op te zoeken :o )

Geloof bij 10 voor allebei.. Maar weet het niet zeker en ga het niet opzoeken :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:05

Mootje schreef:
Billy, je hebt gelijk :j
Noor, Ik koop het liever voor de volle prijs dan de stormloop bij Ooteman te moeten trotseren _O-

Haha, dat is waar. Misschien kun je een poging wagen via internet! :)

Billy, volgens mij is dat nog steeds 10 wp.

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:05

10, maar als je hoger mag starten met dat paard door jouw eigen ervaring mag je alsnog versneld promoveren!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:06

Ik mag t/m de M1 al eerder over. Ik mag zelfs in de M1 beginnen. Als je bijv. 2 paarden hebt gereden en (min.) M1 met punten bent, mag je tot die klasse gewoon doorstarten. Ben je met 2 paarden L2 plus punten dan mag je L2 starten. Dit is althans wat ik begrepen heb. (nieuwe regel vanaf april). Anders idd met 10 punten.
Ik was met Pino M1 + heel veel en met Calyp was ik Z1 + 3. Ik mag dus daarom zo door naar de M1.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:07

viefdepief schreef:
billy1 schreef:
Weten jullie trouwens met hoeveel winstpunten je in zowel dress als springen mag promoveren? (ben ff te lui om het op te zoeken :o )

Geloof bij 10 voor allebei.. Maar weet het niet zeker en ga het niet opzoeken :D

Jammer!! ;)
Met dress maakt het voor mezelf niks uit maar mijn lesklantjes vragen er wel eens naar, en ik vinds het best dom dat ik dat niet weet :o

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:08

Klopt Mandy!
Daarom kan ik vrijdag ook gewoon M1 starten terwijl ik met Woll als combinatie B+25 ben..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:09

Ik keek net even bij mijn standen, maar ik sta met springen toch behoorlijk pijnlijk in de min :oo
Eerst maar eens flink lessen voordat we weer gaan starten! :)

Edit: wat ben ik toch een dressuurprikker.
Laatst bijgewerkt door _Noor op 19-08-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Ik g er maandag naar toe, van t winter via het internet gedaan maar dat as vreselijk. Ben al druk bezig een lijstje te maken :+

rowo

Met welke paarden (naast Lipso) ben je nog maar M1 geweest dan? Pony's tellen namelijk toch niet mee?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:09

Billy, 10 wp zit je (of in jouw geval, je lesklanten) toch zo aan? Bij jullie in de regio is alleen twee keer starten voor de punten niet zo standaard, toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:10

Noor, bij -10 moet je verplicht terug, hè? Of is het nog niet zo erg :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:10

2 parcoursen voor winstpunten zie je hier eigenlijk nergens :n 2 proeven wel uiteraard. Maar dan nog... 5 x foutloos en je zit aan de 10.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:11

Ja dat klopt, ik mag met alle paarden (mits ze oud genoeg zijn) direct in het Z2 beginnen. Mag met een onervaren paard kiezen tussen de L1 en Z2 ;) Dat versneld promoveren vind ik echt een geweldige uitvinding! Door alle crossen heb ik niet zoveel tijd om aan gewone dress wedstrijden deel te nemen dus dan ga ik gewoon een klasse hoger als ik denk dat ze er klaar voor zijn.

Moet met spr helaas wel eerst wat wp halen...
In de cross mag ik ze ook allemaal gelijk M starten, wel lekker ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:13

billy1 schreef:
In de cross mag ik ze ook allemaal gelijk M starten, wel lekker ;)

Daar denk ik anders over... :P Nooit van mijn leven ga ik de M in met crossen :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:13

Rowo, Met mijn vorige paard was ik in 3 wedstrijden de B uit... Ben wel doorgereden naar 30wp trouwens. Ik vind het echt een uitkomst dat je niet meer verplicht bent te promoveren (met één actieve spring-'startkaart'). Niet dat ik in de B wil blijven hangen, maar voor het L of M lijkt mij dit toch wel fijn :j

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:13

rowo schreef:
Met welke paarden (naast Lipso) ben je nog maar M1 geweest dan? Pony's tellen namelijk toch niet mee?

D en E pony's tellen wel gewoon mee ;)

Mootje jammer genoeg zijn er hier in de buurt maar weinig wedstrijden waar je 2x voor punten kan springen. Als ze dat doen zijn we midden in de nacht nog niet klaar :o

Ga mijn standen ook maar eens nakijken....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:16

Billy, Hier in de regio is de volledige deelnemerslijst waarschijnlijk kleiner dan bij jullie één klasse :D B en L zijn er meestal een stuk of 20, M een stuk of 10 en Z+ZZ wordt meestal in handicap verreden met een stuk of 8 starts :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:16

Oh.. dat was eerder niet zo namelijk wat betreft de pony's. (toen ik nog klein was ;) )

@ mootje: dat is idd voor veel mensen (de echte amateurs) een uitkomst dat je niet meer over hoeft met springen. Helaas heb ik er geen baat bij, maar heel veel wel.
En wat betreft grootte deelname. Wij hebben volgende week 'weinig' deelname met springen... dat is nog zowat 3x zoveel als wat jij opnoemt :=

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:19

rowo schreef:

Tellen die niet mee? >;) Ben met alle 3 de pony's sowieso M1 geweest met winstpunten.
Verder geen paard gereden.. Hmm hoop niet dat je gelijk hebt. Zal het eens gaan opzoeken, maar vind de reglementen zo lastig zoeken altijd..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:20

billy1 schreef:
rowo schreef:

Kunnen we elkaar zo mooi een beetje helpen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:20

Mootje schreef:
Noor, bij -10 moet je verplicht terug, hè? Of is het nog niet zo erg :D

Neeeeeeh, zo erg is nog niet hoor! Volgens mij -4 inmiddels. :( Heb ik nog nooit meegemaakt dat er minnetjes voorstonden :o
Maar ja, als je er nooit op traint, kun je ook niet verwachten dat het paard beter wordt! Zal buurman weer eens aan zijn jasje trekken voor een paar lessen.
@ PB: dan ben je dicht bij me in de buurt maandag! Zin in kermisfeestje? :P

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:21

Ik mag met Bull idd ook versneld promoveren met dressuur tot en met de M2 (was M2+9 en Z1+13), die moet ik dan uitrijden.
Met SGW ben ik met vorige pony (bij de paarden) L + 18 (?) dacht ik geweest, zat toen net tegen de grens van verplicht promoveren aan. Springen kwam ik niet verder dan de L, de M zou zij nooit gelopen hebben tussen de paarden. Vandaar ook uiteindelijk de verkoop. Ik bleef er helemaal mee stilstaan. Het M in de SGW ging ook niet meer, dus daar heb ik nooit winst in gehaald.
Ik zou nu niet eens weten wat de punten zijn in sgw voor promoveren... :o , maar ja rijd ook maar weer 1 paard, dus tis allemaal voor de hobby en plezier. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:21

@ Bianca: in B bij vanaf 4 punten en de rest vanaf 10 punten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:22

billy1 schreef:
rowo schreef:

viefdepief schreef:
Kunnen we elkaar zo mooi een beetje helpen!

Sorry ik heb je per ongeluk bang gemaakt :o

Wat dat betreft versneld promoveren ben ik ook wel erg blij. Zetje kan ik nu mooi snel doorstarten t/m de M1 zonder de winstpunten vol te rijden. Ze is ondertussen 6 en wordt tijd dat ze in de M komt (ook met springen als ik dat durf :+ )

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:23

_Noor schreef:
@ Bianca: in B bij vanaf 4 punten en de rest vanaf 10 punten.

ooh hahah thanks dat ga ik onthouden.. ;) , dan is de L al opgeschroefd toch ?? dat vind ik wel beter. Mag je nu in de SGW ook onbeperkt blijven rijden in 1 klasse met 1 startkaart zoals springen ?? flexibel eventing... :P ........ :D