[SGW] Regiotraingen regio West 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:33

Wij proberen ook aanwezig te zijn. 8-) Ik ben ingedeeld om 12.00 uur. Ik denk met Max maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:32

heleenxx schreef:
Ik zou ook gaan, maar ik heb moeten afzeggen.
Oliviers hoeven zijn weer dramatisch slecht, daar durf ik geen kalkoenen onder te doen.
Hij loopt op het gras zowiezo niet lekker momenteel. Drama weer...

hé waardeloos Heleen, sterkte ermee.
Moet zeggen dat de hoefjes van onze paarden ook erg te lijden hebben gehad van rijden op de harde droge bodem met kalkoenen in hun ijzertjes dus was blij dat wij ons niet opgegeven hebben.
We hebben mazzel dat onze wedstrijd zondag op een agterbergbodem is, dus geen kalkoenen.

Snoekiej

Re: Regiotraingen regio West 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 12:50

Inderdaad, balen Heleen :(:)
Vorstin's hoeven hebben het ook zwaar, maar die zijn gelukkig niet dramatisch.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:58

Ja, Oliviers hoeven zijn drama.
3 jaar geleden zijn ze aan de vookant zo erg gescheurd dat ik mijn hele vinger erin kon stoppen, toen is uiteindelijk zelfs zijn hoefbeen gekanteld. Hij is er toen 1,5 jaar uit geweest.
Sindsdien heben we alles al geprobeerd, ik ben 3 jaar lang op en neer geweest naar de hoefsmid in Emmeloord.
Nu gaan we volgende week op mijn eigen initiatief kunststof hoefbeslag proberen. Dit kwam ik in mijn werk in het endurancewereldje tegen. Ik vind deze dingen erg interessant en wil ze graag proberen.
Olivier wordt het eerste paard buiten de endurance die erop gaat proefkonijnen ;)
Afbeelding
Hier zie je meer foto's, voor de liefhebber:
http://www.innovationenonline.de:80/

Het is gedeeltelijk ijzer en kunststof.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:09

Apart! Hopen dat je er wat aan hebt!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 14:21

Ziet er apart uit Heleen! Hopelijk helpt het.
Wij zijn een kwartiertje vervroegd, we beginnen nu om 10 uur. Iemand nog die een camera meeneemt O:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:39

Wij zijn er ongeveer vanaf 11 uur Shanouk ;-) Misschien zelfs wat eerder :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 14:49

Gezellig :) Gaat het weer helemaal goed met Kevin? Na de vorige training ook nergens last meer van gehad?

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:53

Apple schreef:
Wij zijn er ongeveer vanaf 11 uur Shanouk ;-) Misschien zelfs wat eerder :P

Rijd je toch mee? of kom je alleen maar kijken? op de laatste lijst sta je afgemeld? Niks ernstigs :?
Als je er vanaf 11 uur bent kom ik je ook nog wel tegen denk ik :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:40

Wij zijn er niet met Kevin :D :D

*spanning en sensatie*

Neuh, een van mn trouwe grooms rijdt nu mee met zijn paard dus de rollen zijn omgedraaid :-).

Pleun had mij per abuis wel ingedeeld inderdaad :D :D.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:28

Veel plezier en succes allemaal!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:53

Oh Apple,

Als je dit nog leest,
Als je toch zo lekker foto's aan het maken vindt ik het echt niet erg als je wat foto's neemt van mij en mijn bruine reus (zie profiel) ;)

Ik rijd om kwart voor 11 en je herkent mijn paard vast wel aan zijn lichtblauwe dekje en de zwarte vlek op zijn bil (dat genetisch gezien haast onmogelijke vlekje :+ )

Bij voorbaat dank :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:05

Ik ben weer terug!
We hebben het weer naar ons zin gehad. Ik zat in een groepje die niet zo gevorderd was dan mijn gewone groepje, maar ze gingen allemaal goed. Heb daardoor alleen wel minder kunnen doen als gewoonlijk. Vorstin had er weer zin in, en ik liet haar vaak te veel gaan. Het is moeilijk om de balans te vinden tussen laten gaan en tegenhouden, want als ik teveel tegenhou (ga trekken dus) komt ze er heel erg tegenin. Ze sprong wel alles gewoon simpel in 1x, alleen wel veel op groot :+ Wisselen heeft ze wel helemaal begrepen, die kan ik gewoon tijdens mijn lijnen gewoon springen! Daar ben ik superblij mee! In de waterbak ging ze volgens mij ook wel hard, ik kreeg water in mijn mond en aan het einde zat er kroost onder haar kin :+

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:55

Haha, nou dan heb je lekker gespetterd dus :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:00

Ik heb ook lekker gereden,

Met losrijden was paard een beetje fripsjes :Y) , er werden wat paarden losgelaten naast hem, en er galopeerden paarden langs, (meneer is een beetje claustrofobisch en dus bang voor paarden die op hem afkomen, en in het bijzonder voor het geluid van die galoperende paarden :+ ) , dus hij probeerde nog even te steigeren, daarna lekker naar voren gereden en toen was het weer over :(:).

Verder super gecrosst, ik moest hem wat meer opsluiten van Rom, en daar had ie gelijk in ;) , toen dat goed lukte ging hij echt nog veel beter springen, echt een lekker gevoel *D .

Ook de waterbak vond Bam weer geweldig, zo geweldig dat hij in volle galop erdoor spetterde en ik dus niks meer zag door al het water dat in mijn gezicht kwam :+, maar hij sprong daar wel super :j , terwijl de rest van de les er in een zenuwachtig drafje doorheen ging, en lekker droog bleven :Y)

En toen :oo :
Aan het eind vroeg een meisje uit mijn les (zou echt haar naam niet meer weten) aan het eind vroeg of ze die grote ... :o? (grote schuine bezembak, maar dan zonder bak :Y) , bezems zeker iets van 1.20 hoog), nou de eerste keer weigerde die echt op het laatste moment, vervolgens kwam ze nog een keer heel hard aangereden, wilde paard weigeren, sprong tovh omdat ze al zo'n vaart hadden, leek eroverheen te gaan, en :wow: vloog over de kop en het paard landde bovenop haar.
Uiteindelijk vond ik het wel een beetje een 8)7 actie, omdat ze er zelf om vroeg, maar ik vondt het niet erg verantwoordelijk van Rom om het haar te laten proberen :n
Het paard leek niks te hebben, zij had wel pijn maar stond wel gewoon weer op, er is ook een ambulance gekomen maar volgensmij is ze daar niet bij meegegaan. Ik denk alleen dat de ruiter wel een beetje #) zal zij morgen dus veel :(:) voor haar.

Ik ben hier wel heel erg van geschrokken hoor :oo

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:59

Oei, dat klinkt niet best...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 08:31

Fijn dat je lekker gecrosst hebt Evie_Bandido! Ook lekker nat geworden dus :D Zat jij in het groepje met die hele kleine pony of niet?
Je bedoelt die haag helemaal achterin zeker? Hopelijk heeft ze niet meer dan spierpijn..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:13

Ja ik zat met die hele kleine (AKA Rauskabouter :Y) )

Het was inderdaad die bezemdingen helemaal achterin, soort van oranje kleur had dat ding, om hem aan te rijden reden ze om die grote zandberg heen.

Ik hoop het ook, volgensmij zou ze wel nog even langs het ziekenhuis gaan om alles te laten checken, maar ik denk dat zij (en haar paard natuurlijk) er nog heel goed vanaf gekomen zijn.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:36

[SGW-ITP] Revenge @ crosstraining in Lelystad

Ik kom even mijn topic spammen, ik heb heerlijk gereden gisteren. Ben nog trots op mijn mannetje.

Wat ik er van meegekregen heb is dat dat meiske wel mee gegaan is met de ambulance, om geen risico´s te nemen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:50

@ Esperanza: Dat zou best kunnen, wat ik zei kwam van mijn moeder, en die wist het ook niet zeker, ik was er niet bij omdat ik mijn paard naar de trailer ging brengen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:54

Na, dat wilde ze eerst niet dacht ik, maar er waren wat omstanders die haar overtuigd hadden dat het toch beter was. Toen wij bezig waren reed de ambu het veld op. Maar ik heb er verder niet meer op gelet toen...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:56

Zij en haar moeder zijn inderdaad meegegaan met de ambulance :-)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 11:32

Van wie is die schimmel ook al weer die wel vaker meedoet op zondag? Volgens mij in een groepje voor op na mij. (Ik bedoel natuurlijk niet Bento :Y) ). Volgens mij heeft haar aanhang foto's gemaakt. Er was iig een oudere man foto's aan het maken.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:21

Snoekiej, volgens mij is dat Sas1965 hier op bokt.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:56

heleenxx schreef:
Snoekiej, volgens mij is dat Sas1965 hier op bokt.

Nee dat was Sas1065 niet op bokt.
Snoekiej bedoeld een andere schimmel ;)

Ik heb wast minder gesprongen.
Het was nieuw terrein voor mijn paard.
En ben altijd gewend om les van Rom te krijgen, dus dit was erg wennen.
Rom bevalt mij toch beter aangezien ik al 2 jaar bij hem zit.
Dan ben je toch wel aan iemand gewend ;)
Maar ik vind het wel een erg leuk terrein :j

Volgende week naar renswoude :)