[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:25

dat weet ik zo niet, anders moet je even mailen met charlotte, die kan je er alles over vertellen!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:25

rowo schreef:
Wie weet kun jij het wel niet oplossen... Hij kan onder dat andere meisje nog zo goed lopen, maar ja als het bij jou niet wil houd het nog op.

dan weet ik ieder geval wel wat ik fout doe.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 15:26

Ingridje16 schreef:
rowo schreef:
Wie weet kun jij het wel niet oplossen... Hij kan onder dat andere meisje nog zo goed lopen, maar ja als het bij jou niet wil houd het nog op.

dan weet ik ieder geval wel wat ik fout doe.

Maar misschien doe jij wel helemaal niks fout.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:26

Ik denk dat Rowo bedoelt dat als het niet klikt dat het dan ophoudt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 15:26

TeeGee schreef:
Ik denk dat Rowo bedoelt dat als het niet klikt dat het dan ophoudt.

Ja

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:33

Paarden zijn wat dat betreft duidelijker dan mensen.
Voor sommige doen ze alles en andere heel weinig

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:42

Ruudjw schreef:
Paarden zijn wat dat betreft duidelijker dan mensen.
Voor sommige doen ze alles en andere heel weinig

Ja maar het is echt heel raar. Met longeren enzo doet die wel echt heel erg z'n best en luisterd die ook gewoon.
En met rijden gaat het soms ook echt heel erg goed maar dan opeens gaat die weer bokken ofzo terwijl het net goed ging.
Het is echt heel apart. Hij doet het ook op verschillende moment en dan is gewoon voor mij niet duidelijk wat hij nou eigelijk wil.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:49

Goeie middag!
Zit nog op school.. beetje computeren Schijnheilig

Ingrid: snap goed dat je het beu bent, hopelijk wordt er wat meer duidelijk en misschien ligt het wel aan je zadel..

Straks uit school eventjes dressuurles voor donderdag afspreken en dan Risky dressuren, Joery heeft lekker rust vandaag! Lachen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:51

Kan inderdaad een verandering van houding zijn, heel minimaal is voldoende om een paard pijn te doen (spreek helaas uit ervaring).
Dit kan evt worden veroorzaakt door bijv een wervel die niet goed staat. En dat kan weer worden veroorzaakt door een slecht passend zadel, als wel door een verkeerde beweging.

Ik zou dan ook zeker z'n rug eens goed laten nakijken. Ikzelf ben een paar keer bij Rodinde Hoogenraad geweest. Zij heeft een praktijk in Drenthe en 1 keer per week bij Bokhorst in Kootwijkerbroek.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:56

Ruudjw schreef:
Kan inderdaad een verandering van houding zijn, heel minimaal is voldoende om een paard pijn te doen (spreek helaas uit ervaring).
Dit kan evt worden veroorzaakt door bijv een wervel die niet goed staat. En dat kan weer worden veroorzaakt door een slecht passend zadel, als wel door een verkeerde beweging.

Ik zou dan ook zeker z'n rug eens goed laten nakijken. Ikzelf ben een paar keer bij Rodinde Hoogenraad geweest. Zij heeft een praktijk in Drenthe en 1 keer per week bij Bokhorst in Kootwijkerbroek.

Ik heb hem laten keuren toen ik hem kocht en daar was alles nog oke. En ook bij de oude eigenaar had hij nergens last van.
Dat hij iets aan z'n rug heeft kan ik me dus bijna niet voorstellen.
Ik ga eerst eens kijken hoe het gaat met z'n oude zadel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:59

Kan best hoor Ingrid. Door vastliggen in de stal of door een rare sprong in de wei kunnen als last krijgen.

Ruud_O

Wrevels zijn door de bank genomen geen onderdeel van een keuring. Maar preventief de boel laten controleren kan ook geen kwaad. Rodinde zit in Vinkega
Misschien last van z'n mond anders? Ook van daaruit kunnen reacties worden veroorzaakt.
Mocht je meer willen weten over je zadel en de pasvorm, dan kun je altijd nog een keer een zadeldrukmeeting overwegen.

Helaas is het bij dit soort problemen nooit duidelijk wat er aan de hand is. Paarden kunnen helaas nog steeds niet praten, ze kunnen alleen aangeven dat er iets is.

*edit: lokatie Rodinde toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Ruud_O op 29-10-07 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

ingrid, lang niet iedere DA keurt ook de rug en/of heeft er voldoende kennis over om dat goed te doen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:03

Doei!

Ook weer thuis Lachen

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:07

ik ben net thuis Haha! we mochten eerder weg (zo'n 5 minuten..) dus dat had weinig nut. Scheve mond
vanavond lekker springles!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:25

Ingrid: snap goed dat je het beu bent, hopelijk kan het nog opgelost worden... Maar missschien niet onverstandig om eens een keer naar z'n rug te laten kijken..
BV: gefeliciteerd! En alvast succes in Wierden! Lachen

Hier is het op dit moment droog. Ga zo maar eens verder leren, heb nu al geen zin meer Clown
Heb vanavond dressuurles Lachen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:04

Ik ben zoooo blij, kreeg net een mailtje met cijfer van mijn tentamen vorige week en ik heb gewoon een 6.0!!!!!!!!! Hyper!
Ben echt heel erg blij, want ik moest die toets dit jaar halen en had er maar 2 kansen voor anders mag ik niet door met mn opleiding

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:07

gister avond had ik een etentje met de mensen van de stal waar voll staat. Komt die eigenaresse zo naar me toe en zegt zo ja je bent wel enthousiast. Als ik dan zie hoe je elke keer weer vrolijk staat uit te mesten en je paard staat te poetsen dan vind ik dat toch knap. En ook stap je elke keer vol vertrouwen weer op je paard. Meteen iedereen commentaar geven enzo. Was ook iemand die zei ik snap niet dat je ouders het goed vinden, ik heb gezien hoe hoog je paard bokt nou daar had ik mijn dochter niet op willen zien zitten enzo. Nouja hele gesprekken gehad enzo was wel gezellig.
Ik zal dan idd z'n rug wel even laten nakijken als die ook zo raar doet bij z'n oude eigenares.

Ik had vandaag ook eindelijk de hoefsmid gebelt. Ik vergat het telkens en nouja z'n hoeven zagen er al niet goed uit en echt beter is het niet. Dus ik denk bel die zelfde als die ik voor Twinkel had. Krijg ik die vent aan de lijn helemaal blij hij dacht dat er wat met me was enzo omdat ik al een tijd niet had gebelt. Hij helemaal verdrietig dat ik niet belde voor twinkel want hij was altijd helemaal fan van hem. Maja hij was ook wel benieuwt naar voll. Toch grappig dat die mensen dat niet vergeten. Ik heb hem echt al 6 maanden niet meer gebelt. De laatste tijd hield een kennis van mij twink z'n hoeven bij omdat er toch niet zo veel mee was alleen ff bijvijlen af en toe. Nouja was wel weer ff gezellig Clown

edit: wow wat een verhaal weer Dromen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:16

Ik hoop dat jullie samen tot een oplossing komen Ingrid Ja En ik zou ook even goed naar zijn rug laten kijken, veel dierenartsen letten daar niet op of ze missen de ervaring. En het kan een hoop ellende veroorzaken...

Jipje: hopelijk heb je hem gehaald Ja balen dat je te laat kwam trouwens, dat komt de rust ook niet ten goede Bloos

Scum: ik vind de sfeer op springwedstrijden eigenlijk altijd wel prima Ja Ik heb het iig altijd wel gezellig en heb zelden het idee dat mensen fouten zitten te kijken of niet willen helpen
Dressuurwedstrijden vind ik erger, maar dat komt wsl ook omdat ik daar nauwelijks mensen ken en er gewoon weinig mee heb Clown

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:09

bv nog gefelicieerd Haha!

ing idd ik zou ook een tandarts laten komen, heb ik bij die van mij ook gedaan heeft even flink moeten lopen veilen om alles goed te krijgen Ja

zo kom net uit me bedje ga me paard dnsl mesten vordat ik niks mer kan zien Clown

en springles

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 18:11

Het was zowaar droog toen ik ging rijden, wat een wonder!

@ anthea: super!!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:42

Doei!
Wat is het al weer donker zeg Scheve mond
Van mij mogen ze die wintertijd afschaffen..

Nou mijn dagje begon lekker. Regende al heel hard dus met pluutje naar het station gefietst.
Was ik net een paar minuutjes onder weg zie ik in mijn ooghoek (was even naar links aan het kijken) opeens
een enorme aanhanger opdoemen 2 meter voor me! Dus ik remmen, sturen en toen gleed mijn fiets onder me
weg boem! Daar lag ik Scheve mond Precies op mijn knie geland deed echt zo'n zeer Blauw oog
Fiets weer een beetje gemaakt stuur stond er helemaal raar op en die deed het gelukkig nog. Dus in een oma-
tempo naar het station, gelukkig nog wel mijn trein gehaald.

Tentamen was wel heel moeilijk. Waren keuze vragen waar je 1 punt voor kreeg en dan nog uitleg waar je 5 punten voor kreeg.
Mmms schijnt dat je ergens de antwoorden kunt vinden nu maar heb ze nog niet kunnen vinden. Weet eerlijk gezegd toch al niet
meer wat ik allemaal opgeschreven heb, dus heel veel heb ik er ook niet aan haha Knipoog Afwachten dus, zoals gewoonlijk!

Ingrid: Kan het me goed voorstellen. Lastig hoor Ach gut
Paard heb je natuurlijk wel voor je plezier en dan moet het wel leuk zijn. Anders heb je er in mijn ogen helemaal niks aan
Kim: Succes met leren van je AK!
BV: Fijn dat je lekker gereden hebt Lachen Hier trouwens hetzelfde wat betreft vereniging Knipoog
Anthea: Wat super Pling

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 18:43

@ vief: Ach gut Wat onwijs balen van het vallen. Hoe is het nu met je knie?
En het tentamen is idd afwachten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:46

He balen hoor Ingrid !!

Jemig, wat heeft iedereen veel springles haha !
Het heeft hier geen nut om te gaan, naja dat is grof gezegt. Maar wij hebben springen om dinsdagavond, van 9 tot 10. Dan nog 40 minuten terug stappen. En dan nog in dit zeikweer, voordat hij droog is enzo. En pikke donker over de landweggetjes.. Haha, niet echt optimaal. Ik ga in de vakanties altijd oefenen op springen dan, heb dan de sleutel van de binnenbak Ja.

In februari is er een wedstrijd, springen paarden, in lunteren hier. Fjordy is dan niet echt optimaal getraind Nagelbijten / Gniffelen.
Maar het is 25 minuten stappend, twijfel of ik me gewoon zal opgeven ? En dan tegen die tijd kijken hoe het gaat ?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:48

Amber: je kunt ook nog even wachten met opgeven. Februari duurt nog lang
Vief: jemig wat balen zeg van je val met fiets Ach gut
Rowo: mooi dat het droog was net toen je ging rijden Haha!